Oprindeligt indsendt af nixcha
Se indlæg
Ja, jeg mener, der bør gives flere penge til projektet. Hvis projektet er at komme op i toppen. Men når vi helt tydeligt ikke får det, fordi der er sat nogle rammer, så skal de samme folk få mere ud af de penge, som der er blevet stukket ud i rammerne. De skal så at sige få mere ud af det end det tørvetrilleri og 8. pladser, og sæsoner hvor vi taber flere kampe, end vi vinder. Og det kan lade sig gøre.
Ja, jeg håber på noget, som jeg ikke tror vil ske. Fordi det, jeg håber på at ske, det er deres arbejde. Det er det, de skal levere. At jeg er utlifreds på forhånd, fordi jeg VED på forhånd, at det vil kikse, ændrer ikke på, hvad de er ansat for. De er ansat for at få os op i toppen. Længere er den ikke. Det betyder, at jeg ikke er tilfreds, før vi er deroppe. Vi har været den igennem før. Jeg kan så LEVE med de ting, der sker undervejs; navnlig udtrykket; at vi ligner nogen, der går efter det. Det gælder også en 5. plads. Det ville jeg "leve med"; de fleste ville være tilfredse. Men kun hvis udtrykket følger med.
Det er heller ikke meningen at mig eller Brix skulle juble over en 5. plads, for det SKAL være op ad bakke for enhver fodboldklub med ambitioner. Der skal være pres; der skal være "urealistiske forventninger"; der skal være nogen der forlanger mere, end de kan klare. Men langt størstedelen vil nøjes med at kunne se en retning, som de kan forlige sig selv med - og uanset hvordan du forsøger at vende og dreje tingene, så er det altså VALG, - ikke nødvendigvis omstændigheder som økonomi - der har sørget for at folk føler sig så distanceret fra klubben og ledelsen.
Det her handler om mere end resultater - og jeg står ved mine tidligere udtalelser om, at udtrykket er for mig (næsten) vigtigere end resultaterne. Så en 5. plads under de nuværende omstændigheder kan altså ikke få mit pis i kog. For jeg har højere ambitioner end dét. Om de er realistiske er sådan set underordnet; det er ikke mit job at gøre dem realistiske - det er ledelsens.
Ellers kan vi lige så godt bare lukke det hele ned nu og så åbent erklære at OB "bare skal være der". Er det dét, som du vil have ledelsen skal udbasunere til verden? For det lader til, at det er det du tror - og dét er for mig at gribe efter halmstrå. At du direkte skriver at ledelsen og sponsorerne ikke har yderligere ambitioner end at OB bare skal med i TOP-6 eller bare "være der"
En 5. plads ville, isoleret set, være en god præstation - men den er stadig ikke nok. Ikke fordi jeg eller andre har urealistiske forventninger - men fordi vi mener en klub som OB skal stræbe efter at blive nr. 1. Ikke nr. 1 hvert eneste år, endda at komme i TOP-3, 5 eller 6 hvert eneste år - men give os den guldmedalje, som det tidligere er lykkes os at få. Som det er lykkes andre hold med de samme budgetter at få. At få medaljer - som det er lykkes klubber med langt færre midler end os at få.
At vi får noget, vi kan være stolte af, uanset resultaterne. Ingen af delene får vi serveret. Jeg kan sagtens leve med at være midterhold - hvis jeg føler klubbens udtryk er intakt. Men lige nu er vi en discount-udgave af AaB - minus træningsfaciliteter, kultur og kapaciteter både i senior og ungdomsafdelingen til at realisere det hele. Som AaB har gjort 4 gange i de 25 år, jeg har været OB-fan, uden at OB har vundet guld.
Det lader til, at du bare vil give helt op. Det er i sandhed en taberholdning.
MvH ChrisOB
Comment