Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Stemmer fra Ådalen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Så er den oppe

    https://soundcloud.com/obstemmer

    Comment


      Så er vi online med den store Jesper Hansen-snak.

      I udsendelsen sætter Jesper Hansen ord på mange forskellige emner. Her er et lille udpluk:


      2016/17-sæsonen:
      ”De mange kampe uden sejre i efteråret smadrede vores sæson. Det har ikke været godt nok,” siger Jesper Hansen.


      Det kommende transfervindue:
      ”Jeg forventer et stille vindue, men vi har nogle midler til at forstærke vores trup, og det vil vi også prøve at gøre,” siger Jesper Hansen.


      ”Victor Palsson har som en af de få i Esbjerg haft en god sæson, men han er ikke umiddelbart på vores liste i OB,” siger Jesper Hansen.


      De fire første år i OB:
      ”Det har været enormt turbulent med mange store og hårde beslutninger,” siger Jesper Hansen.


      Faciliteterne i Ådalen
      ”Jeg var chokeret over forholdene, da jeg kom til OB første gang,” siger Jesper Hansen.


      Forholdet til Odense Kommune:
      ”Der er ikke den dynamik, som der skal være i en så stor by som Odense. Jeg kunne godt savne noget mere dynamik og handlekraft,” siger Jesper Hansen.


      De 42 spillere, han har hentet til OB i sin tid som sportsdirektør:
      ”Inderst inde ved vi godt, hvem der har gjort det godt og hvem der ikke har gjort det godt,” siger Jesper Hansen.


      Jesper Hansens eget image:
      ”Jeg er meget bevidst om, at jeg ikke er nogen selskabspapegøje.”
      "Kent Nielsen og jeg har en udfordring i forhold til at sælge billetter."


      Desuden kommer vi også ind på:

      - OB's økonomi
      - Tilskuerkrisen
      - Scouting-arbejdet
      - Kommunikationen
      - Afskeden med klublegender som Steen Nedergaard og Lars Høgh
      - Forholdet til OB's fans
      - Forholdet til bestyrelsen
      - Kulturen i OB
      - Talentarbejdet
      - Fremtiden i OB
      - Mere mere.

      I kan høre udsendelsen her: https://soundcloud.com/obstemmer/jesper-hansen-special

      Comment


        Vi har i øvrigt iværksat en lille undersøgelse/analyse - inspireret af en tråd her på Forum.

        Vi har vurderet samtlige 42 Jesper Hansen-transfers de sidste fire år. Nu kan I også give karakterer.

        Læs mere her. http://obstemmer.dk/42-ob-transfers-din-dom/

        Comment


          "Der er ingen tvivl om"

          Comment


            Puhhh. Det var noget af en omgang.. Tror sgu lige jeg skal tygge lidt på udsendelsen inden jeg kommer med min vurdering

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              "Der er ingen tvivl om"

              " Et eller andet sted "
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Puhhh. Det var noget af en omgang.. Tror sgu lige jeg skal tygge lidt på udsendelsen inden jeg kommer med min vurdering
                Har kun hørt de første ca 20 min .. Øhh hvordan fanden kan han sige at vi kommer godt i gang med sæsonen og at det først er da vi taber de otte kampe vi smadrer målsætningen ?
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                  " Et eller andet sted "
                  De nye øl lege

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                    Har kun hørt de første ca 20 min .. Øhh hvordan fanden kan han sige at vi kommer godt i gang med sæsonen og at det først er da vi taber de otte kampe vi smadrer målsætningen ?
                    Syntes jeg nu giver god mening. Havde vi fået 1-1,5p i de 8 kampe vi tabte havde vi jo været med helt til det sidste(uden at have regnet på det)

                    At komme godt igang med sæsonen er måske lige at strække den. Det var der vi andre så at her er noget rav ruskende galt og Top 6 var utopi rent spillemæssigt.. Men den blev først smadret i efteråret IMO

                    Comment


                      Jammen der er ingen tvivl om - sådan indleder klaphatten alle sætninger. Desværre går de jo ikke for alvor til manden. Det sjove er at Davidsen siger der er handlet godt ind - hvortil JH siger der er handet meget ind. For en gangs skylde siger JH noget rigtigt - der er handlet meget ind - meget skidt, lidt middel og alt for lidt godt.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Syntes jeg nu giver god mening. Havde vi fået 1-1,5p i de 8 kampe vi tabte havde vi jo været med helt til det sidste(uden at have regnet på det)

                        At komme godt igang med sæsonen er måske lige at strække den. Det var der vi andre så at her er noget rav ruskende galt og Top 6 var utopi rent spillemæssigt.. Men den blev først smadret i efteråret IMO
                        nu er der jo også forskel på om vi var med - rent point mæssigt....eller om vi spillede godt. Måske med lidt held osv osv vi kunne have været bedre med - men spillet har altså ikke været til det.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                          Jammen der er ingen tvivl om - sådan indleder klaphatten alle sætninger. Desværre går de jo ikke for alvor til manden. Det sjove er at Davidsen siger der er handlet godt ind - hvortil JH siger der er handet meget ind. For en gangs skylde siger JH noget rigtigt - der er handlet meget ind - meget skidt, lidt middel og alt for lidt godt.
                          Hvordan havde du forventet at de skulle gå til JH? Kalde ham klaphat, som du selv gør, eller..?

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                            Hvordan havde du forventet at de skulle gå til JH? Kalde ham klaphat, som du selv gør, eller..?
                            Det er klart, at de har det handicap, at de også skal kunne trækker på OB's ansatte. Det er klart, at det var blevet en kort cast hvis starten havde være velkommen til klaphatten. Min kritik, er at han ikke på noget tidspunkt bliver udfordret på hans svar. Han får lov til at tegne et billede af sig selv som redningsmanden som er enormt dygtig.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                              Hvordan havde du forventet at de skulle gå til JH? Kalde ham klaphat, som du selv gør, eller..?
                              Egentlig meget simpelt: Hårdere. UDEN at kalde ham klaphat. Det er der nemlig ingen grund til at gøre - arbejdet, eller den i bedste fald svingende, i værste fald decideret ringe arbejdsindsats taler for sig selv.

                              Og tillykke, du vandt præmien for at være den første til at sige "hvordan havde du forventet, at de skulle gå til JH" OG koge indlægget ned til det ene ord. ;-)

                              MvH ChrisOB
                              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Stemmer Fra Aadalen Se indlæg
                                Vi har i øvrigt iværksat en lille undersøgelse/analyse - inspireret af en tråd her på Forum.

                                Vi har vurderet samtlige 42 Jesper Hansen-transfers de sidste fire år. Nu kan I også give karakterer.

                                Læs mere her. http://obstemmer.dk/42-ob-transfers-din-dom/
                                Rigtigt fedt lavet med listen!

                                Det jeg synes der er sjovt at se ift. listen, er yderpunkterne. Halvdelen af spillerne er hentet i Superligaen, men kigger vi på top 5, så er der ingen spillere fra Superligaen i blandt, og kigger vi på bunden så er 5 af de 6 dårligste også fra udlandet eller 1. div.

                                Det fortæller mig lidt om, hvad der rent faktisk er afgørende for OBs sportslige og økonomiske udvikling. Ift. Superligaen ved vi nogenlunde, hvad vi får. Det ender ud med enten at blive halvgodt eller halvskidt, men sprænger i hvert fald ikke rigtigt skalaen i nogen retning, og er dermed heller ikke super afgørende ift. at lave de store successer eller fejl. Til gengæld er de som oftest rimeligt dyre i lønstrukturen, med mindre du henter fra laveste suppehylde.

                                De spillere der har været mest afgørende og som enten allerede har, eller som i fremtiden vil, kunne bringe nogle gode transferindtægter, er spillere hentet i udlandet som Gryte, El Makrini og Zohore, eller spillere fundet på en lavere niveau som Tingager og Edmundsson, hvor man har identificeret noget potentiale og bragt dem ind i en rigtigt god udvikling.

                                Samtidig har nogle af de mest ligegyldige spillere, som har slugt nogle spildte lønkroner, været spillere som Djuric, Lado og Koval. Det fortæller mig, at det er vigtigt, at OB optimerer deres forudsætninger for at hente spillere udenfor Superligaen, både internationalt, fordi at du her kan finde spillere som du ikke kan finde få for de samme penge i Superligaen, og i de danske divisioner, hvor du godt kan finde Superliga-kvalitet, men til langt billigere penge end de koster fra Suppen.

                                Alene denne sommer, er der antageligvis mindst 5 Superligaklubber (FCK, BIF, FCM, AGF & AaB) der går i transfermarkedet med større muskler end vi har, så er der en rigtigt dygtig spiller i en Superligaklub lavere i fødekæden, så er der en god håndfuld klubber med bedre forudsætninger for at hente ham, og som helt naturligt har et indgående kendskab til hans niveau.

                                Nu har vi været indtil videre været "heldige" med at kunne trække på nogle tidligere relationer (og nogle rigtigt gode lønninger!), ift. at kunne hente spillere som AK, KEP, Jönsson og Helenius, men de relationer kan vi ikke blive ved med at leve af. Så har vi kunne hente spillere som Ryan og Casper, som pga. skadesproblemer og ikke at have præsteret længe, har været til at hente, og så er der en Tverskov, som er et rigtigt godt fund, men for mig også er lidt undtagelsen der bekræfter reglen.

                                Jeg tror simpelthen ikke på, at vi kan købe os tilbage til subtoppen af dansk fodbold ved at hente spillere hos mindre Superligaklubber på halvdyre kontrakter. Vi er nødt til at blive bedre til at finde spillere internationalt og i divisionerne, for det er det der giver de bedste gevinster sportsligt og økonomisk. De Superligaspillere vi kan få, er over en bred kam for leverpostej og for dyre!
                                Last edited by Sheed; 09-06-2017, 13:27.

                                Comment

                                Working...
                                X