Oprindeligt indsendt af Matti1887
Se indlæg
I får ham jo ikke til at sige, at Thorborg og CO skal give ham et større budget. I får ham ikke til at sige, at scouting-netværket måske ikke ligefrem har kastet store profiler af sig. I får ham heller ikke til at tage det på sin kappe, som sportslig over-ansvarlig, at resultaterne og spillet skræmmer folk væk fra stadion. Ja hell, vi kan vinde 4 hjemmekampe i træk uden at det får tallet over de 5.000. Hvorfor har vi mistet taget på det fynske publikum? Har vi nogensinde rigtigt haft det?
Kan han kende forskel på Chris Sørensen og Kenneth Emil Petersen? På Anders Møller og Kenneth Emil? Forvaltningen af erfaring til forskel?
Kender han i det hele taget begrebet "kulturbærere"? Er der nok af dem på OB's hold? Burde han ikke gøre noget for at få Oldboys-holdet tilbage i folden? Kan han se betydningen af at en esbjergenser som Schjønberg udstråler mere OB-kultur end de fleste af dem, vi har i truppen per nuværende? Kender de betydningen af de "highlights" der kører på skærmene før kampene på stadion, hvor gamle koryfæer minder os om dage, hvor OB var frygtet? Fordi man slog sig på os? Anerkender de, at hvis man laver en bestemt spillestil, som mange ikke associerer med "OB", så er man under et ekstra pres for at få den spillestil til at give resultater, ellers vil det bare fremmedliggøre visse dele af OB's fankorps? Inklusiv dem, der kommer hver gang, uanset hvad? (Jeg selv undertegnet)
Forstår man i OSE frustrationen hos, ja alle, over de old-nordiske træningsforhold - og utålmodigheden for at høre, hvor langt man er nået med det projekt?
Der kunne komme mange andre presserende ting - men for mig handler det om at adressere nedgangen i tilskuertal - og den impact han selv, qua sit arbejde og kommunikation - qua hans og Kent's rekruttering (herunder kontraktlængder til enkelte bestemte spillere) - har haft på det tilskuertal, der ikke kun kan undskyldes med den generelle nedgang i Superligaen og i dansk elitefodbold generelt.
Kan han forstå, hvorfor mange ser på hans og Kents projekt med ikke bare skepsis - men med direkte modstand? Anser han os bare for at være gamle, sure bitre mænd, som jeg er sikker på en lille del af hans "forsvarere", til tider, eller hele tiden, synes vi er?
Har han i det hele taget opdaget at Odense ikke er Horsens? At OB ikke er Den Gule Fare?
MvH ChrisOB
Comment