Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Træningsfaciliteter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
    Som du kan se er B1913 med i det.

    02. marts 2017 kl. 19:28

    Fynske Keld Bordinggaard er manden bag National Football Center Danmark Odense, som DBU nu vil søge finansiering til. Der er planer om et nyt stadion ved SDU.
    FODBOLD: Det er fynske Keld Bordinggaard, der er manden bag det store nationale fodboldprojekt National Football Center Danmark, som DBU nu søger finansiering til ved SDU i Odense.
    DBU's formand Jesper Møller fortæller i sin beretning på DBU's repræsentantskabsmøde lørdag i Korsør, at DBU sætter alle kræfter ind på at finde finansiering til projektet, som blandt andet indebærer opførelse af et mindre stadion på en grund, der allerede skulle være udpeget ved universitetet. B1913, der har sine baner ved universitetet og Campusvej, er også involveret i projektet, erfarer Sport Fyn.
    Ifølge planen skal det lille stadion være en slags mini-Allianz Arena som stadion i München, hvor stadion kan skifte farve.
    - Det har virkelig været en kamp at få min idé igennem. Det har taget fire år og jeg har lagt meget arbejde i det og stødt på mange forhindringer undervejs, siger en glad Keld Bordinggaard på mobilen fra New York.
    Det er Keld Bordinggaard, der er være hovedkraften i projektet.
    National Football Center Danmark skal rumme forskning og udvikling både af talenter, frivillighed, sundhed og andre relevante dele af dansk fodbold, hedder det i Jesper Møllers beretning.
    SDU er langt fremme med fodboldforskningen efter ansættelse af professor Peter Krustrup, der nyder stor anerkendelse nationalt og internationalt hos Uefa og Fifa.
    Den nationale vision handler både om landshold og elite-klubber, breddeklubber og motionsspillere.
    Den nye nationale sportslige vision har fået analyser fra både det hollandske HyperCube og Double Pass om det danske herrelandsholds potentiale, og det er i den kontekst, at det National Football Center også skal arbejde og skabe "en historisk stor investering i spiller- og talentudvikling", som Jesper Møller skriver i sin skriftlige beretning.
    Keld Bordinggaard har været manden bag Double Pass, som alle danske klubber har været forpligtet til at bruge som beskrivelse af deres talentarbejde ned til mindste detaljer og tidligere var Bordinggaard topspiller i blandt andet OB, træner for U21-landsholdet og assistent for Morten Olsen.
    Det lyder da ret interessant og igen sidder man tilbage med følelsen af at det burde være øens fodboldflagskib der skulle være involveret i sådan et projekt men nej vi ligger stadig og kører vores professionelle spillere til træningscentre og træningsbaner rundt omkring i byen og kæmper med kommunen og de små lokale klubber om hvert et lille græsstrå i området.

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
      Det lyder da ret interessant og igen sidder man tilbage med følelsen af at det burde være øens fodboldflagskib der skulle være involveret i sådan et projekt men nej vi ligger stadig og kører vores professionelle spillere til træningscentre og træningsbaner rundt omkring i byen og kæmper med kommunen og de små lokale klubber om hvert et lille græsstrå i området.
      Megaspændende projekt! Og helt enig OlekBH. Hvorfor fanden er vi ikke en del af det? Der kommer simpelthen til at ligge et 'mini-Allianz Arena' i Odense og OB er ikke en del af det projekt. Super...

      Comment


        #33
        Nå, Gasa-grunden er nu definitivt udelukket!

        http://www.fyens.dk/erhverv/Byggeri-i-gang-i-2018-Boliger-i-det-tidligere-Gasa-er-allerede-solgt/artikel/3135583

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg
          Grunden med den gamle fabrik, ude på Rugårdsvej?
          Ja, hvis der tænkes på den grund, hvor Nordisk Tekstil har ligget, så er planen, at der skal ligge 120 boliger og et supermarked der.

          Comment


            #35
            Så begynder OBs muligheder virkelig at svinde ind. Vi ved selvfølgelig ikke om klubben har haft følere ude de steder, men det skulle da ikke undre mig, hvis de ikke har.
            Det kan ende som en magtkamp mellem A/S og bredden om, hvem der skal flytte fra Ådalen - alternativt skal der fældes nogle træer i Munke Mose - men det holder jo nok ikke at udvide den vej - den eneste vej, vel.
            Jeg synes, det ser sort ud. For hvert år bliver klubbens facilliteter mere nedslidte og andres mere moderne. Vi ved det har kostet spillere, og det vil koste endnu flere. Og ikke mindst når DBU,s nye moderne anlæg ved SDU forhåbentlig bliver en realitet. Så vil talenter der blive endnu vanskeligere at lokke til skodbaner, - klubhus etc.
            Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

            OB - engang var vi gode

            Comment


              #36
              Der søges jo finansiering jf. artiklen, så i teorien er OS&E vel i spil til det, såfremt de finder prospektet interessant. Jeg ved ikke, hvor mange potentielle investorer der er for et forsknings- og talentcenter i Odense.

              Ydermere er de beskrivelser jeg har set, stadig for diffuse for mig til, at jeg føler jeg kan have en mening om, hvorvidt det er et tog OB skal springe på eller lade køre. DBU beskriver det selv som:

              Et projekt der vil etablere et samlet center for forskning i fodbold, både i talentudvikling, frivillighed og i alle aspekter.

              Det lyder lige rigeligt floromvundet her i første omgang, til min smag. Hvis OB skal have noget ud af det her, må det vel være på talentudviklingsfronten, men hvordan vil det her projekt overhovedet beskæftige sig med talentudvikling? Er det et sted der vil samle talenter og hvor spillere kan bo ala Clairefontaine? Eller er det første spadestik til en tysk model, hvor 1200 trænere fordelt på 390 talentbaser rundt omkring i landet, samler de dygtigste talenter i området ugentligt og får dem skolet i DFBs principper? Eller bliver det et center der primært vil beskæftige sig med forskning, sundhed og frivillighed, som DBU selv beskriver det, og som primært vil blive brugt til U-landskampe, Future-hold og andre samlinger i DBU-regi, og dermed lidt en fynsk pendant og måske en videreudvikling af de centre man har i Ballerup og Tilst?

              Hvis det er nogle lignende det første, er det dybt bekymrende og en potentiel stor trussel for OBs talentudvikling. Hvis det minder om den tyske model, er det rigtigt spændende, og da helt sikkert noget OB skal være imødekommende overfor og kan få meget ud af. Er det derimod noget i retning af den 3. model, er det tæt på at være rasende uinteressant.

              Comment


                #37
                Det her er sikkert ikke på nogen måde realistisk...

                Men... Der er jo Højstrup Øvelsesterræn. Det er på 199 hektar - pænt mange fodboldbaner alligevel (ca. 400).
                En del af det er vandhuller, og vil helt sikkert ikke være anvendeligt til græsbaner, men det har da i hvert fald for år tilbage tidligere været anvendt til fx. Grøn Koncert. Måske en del af det kunne overtages af OB? Det er tæt på Stadion. Der er masser af plads. Og koster helt sikkert en krig at lave bygninger og baner der, men det vil det jo også koste, hvis man starter fra scratch et andet sted.
                Mvh Kent

                Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                  Det her er sikkert ikke på nogen måde realistisk...

                  Men... Der er jo Højstrup Øvelsesterræn. Det er på 199 hektar - pænt mange fodboldbaner alligevel (ca. 400).
                  En del af det er vandhuller, og vil helt sikkert ikke være anvendeligt til græsbaner, men det har da i hvert fald for år tilbage tidligere været anvendt til fx. Grøn Koncert. Måske en del af det kunne overtages af OB? Det er tæt på Stadion. Der er masser af plads. Og koster helt sikkert en krig at lave bygninger og baner der, men det vil det jo også koste, hvis man starter fra scratch et andet sted.
                  Der skal bygges demens landsby på øvelsområdet. Hvor meget plads det tager kan jeg ikke huske. Men der er planer for en del af området ved jeg.

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                    Det her er sikkert ikke på nogen måde realistisk...

                    Men... Der er jo Højstrup Øvelsesterræn. Det er på 199 hektar - pænt mange fodboldbaner alligevel (ca. 400).
                    En del af det er vandhuller, og vil helt sikkert ikke være anvendeligt til græsbaner, men det har da i hvert fald for år tilbage tidligere været anvendt til fx. Grøn Koncert. Måske en del af det kunne overtages af OB? Det er tæt på Stadion. Der er masser af plads. Og koster helt sikkert en krig at lave bygninger og baner der, men det vil det jo også koste, hvis man starter fra scratch et andet sted.
                    Lige netop øvelsesterrænet i Højstrup har altid været mit bedste bud til et nyt anlæg - delvist på grund af placeringen tæt på stadion og inden for bygrænsen med gode tilkørselsmuligheder.

                    Comment


                      #40
                      En del af de steder der nævnes er egentlig ikke specielt store arealmæssigt. Alt der kan huse mindre end 4 fodbold baner er ikke rigtig interessant.

                      Jeg havde selv troet at dyrskuepladsen var langt større end den egentlig var, men den går nok lige an forudsat at amatører og prof bliver splittet.

                      Højstrup øvelsesterræn er dog et eksempel på et sted som er stort nok til at huse det hele

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                        Der skal bygges demens landsby på øvelsområdet. Hvor meget plads det tager kan jeg ikke huske. Men der er planer for en del af området ved jeg.
                        Så passer JH jo fint ind. Han glemte, et han lovede at han ville forstærke holdet.

                        Comment


                          #42
                          Nyt om Keld Bordingaards projekt - fra dagens FS (kræver abbonement). DBU har besluttet at arbejde aktivt for dets gennemførelse.
                          Der står bl.a.:
                          Det er meningen, at der skal opføres et ministadion med plads til 4000-6000 tilskuere med kunstgræs ved SDU, og det er endnu usikkert, hvordan B1913's stilling er til projektet, men det vil også blive afklaret i den kommende tid. Danmarksserieklubben B1913 holder til og har baner ved universitetet.

                          Link til artiklen:
                          http://www.fyens.dk/fodbold/Bordinggaards-nationale-fodboldcenter-Fra-luftkastel-til-realitet/artikel/3139539
                          Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                          OB - engang var vi gode

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                            Nyt om Keld Bordingaards projekt - fra dagens FS (kræver abbonement). DBU har besluttet at arbejde aktivt for dets gennemførelse.
                            Der står bl.a.:
                            Det er meningen, at der skal opføres et ministadion med plads til 4000-6000 tilskuere med kunstgræs ved SDU, og det er endnu usikkert, hvordan B1913's stilling er til projektet, men det vil også blive afklaret i den kommende tid. Danmarksserieklubben B1913 holder til og har baner ved universitetet.

                            Link til artiklen:
                            http://www.fyens.dk/fodbold/Bordinggaards-nationale-fodboldcenter-Fra-luftkastel-til-realitet/artikel/3139539
                            Det virker som et rigtig interessant projekt og Bordingaard har jeg kæmpe respekt for så min umiddelbare tanke omkring det er at det er ærgerligt at OB ikke er med i det.

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                              Lige netop øvelsesterrænet i Højstrup har altid været mit bedste bud til et nyt anlæg - delvist på grund af placeringen tæt på stadion og inden for bygrænsen med gode tilkørselsmuligheder.
                              Gode tilkørselsmuligheder?
                              Der kommer en letbane, men ellers ligger det forholdsvist langt fra motorvejen, men tæt på O2, dog på det mest skedne stykke af ringvejen, ligesom der ikke er et stykke O3 i den ende af byen 😳

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg
                                Gode tilkørselsmuligheder?
                                Der kommer en letbane, men ellers ligger det forholdsvist langt fra motorvejen, men tæt på O2, dog på det mest skedne stykke af ringvejen, ligesom der ikke er et stykke O3 i den ende af byen
                                Men den skulle være på vej
                                Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                                Comment

                                Working...
                                X