Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Træningsfaciliteter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
    Jeg ved sgutte ikke rigtig de har åbenbart 55.000 besøgende, det matcher vel næsten tilskur tallet på Richard Møller Nielsen Stadion et helt år.

    Tror det er voldsomt upopulært og næppe en stemme sluger at nedlægge dyrskuet,

    Men enig det kunne være fedt hvis OB fik den,
    55.000 besøgende og entrépriser på vist nok120 for voksne og 80 for børn. Samt indtægter fra de landmænd, gøglere og boder mm.. Gad vide hvor meget "Det Fynske Dyreskue"betaler for at leje Dyreskuepladsen? og gad vide hvor meget kommunen årligt ville kunne få ind i "leje" hvis det blev lavet om til fodboldbaner som kunne blive brugt mere end 2 uger om året?. Faktisk HELE året hvis der også etableres nogle gode kunstgræsbaner ?��.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Udtalelser fra 3 politikkere/partier

    http://www.fyens.dk/odense/Uenighed-...rtikel/3189421

    Ser ikke lyst ud med en fremtid for OB på dyreskuet

    Leave a comment:


  • Ricardo
    replied
    Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
    For mange er dyrskuet en tradition lidt ligesom kirken juleaften. Og det i flere generationer, så der er stærke følelser hos nogle. Som jeg husker det fra da jeg sidst var der nok - nok 5-6 år siden, var det primært det konventionelle landbrugs dyrskue - og pr-show. Fair nok, men ikke med den beliggenhed.
    Hvad er ellers skal ske med pladsen, ja jeg synes jo OB skal byde ind på det.
    hvis beslutningen kan udskydes til efter den 21/11 hvor der er kommunal valg er der måske en chance, tror ikke på at modet til en sådan beslutning er der blandt politikkerne.

    Er også enig med OLEKBH at dyrskuet nok alligevel gerne vil fortsætte hvis kommunen finder en god løsning til dem.

    Dyrskue området er ikke særligt pænt at have liggende midt i Odens som det fremtræder nu, flotte fodboldbaner glade børn og unge ville helt sikkert pynte.

    Leave a comment:


  • Tåhyler
    replied
    Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
    Jeg ved sgutte ikke rigtig de har åbenbart 55.000 besøgende, det matcher vel næsten tilskur tallet på Richard Møller Nielsen Stadion et helt år.

    Tror det er voldsomt upopulært og næppe en stemme sluger at nedlægge dyrskuet,

    Men enig det kunne være fedt hvis OB fik den,
    For mange er dyrskuet en tradition lidt ligesom kirken juleaften. Og det i flere generationer, så der er stærke følelser hos nogle. Som jeg husker det fra da jeg sidst var der nok - nok 5-6 år siden, var det primært det konventionelle landbrugs dyrskue - og pr-show. Fair nok, men ikke med den beliggenhed.
    Hvad er ellers skal ske med pladsen, ja jeg synes jo OB skal byde ind på det.

    Leave a comment:


  • Ricardo
    replied
    Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
    Farvel, dyrskue. Det blev oprettet i en helt anden tid med masser af bønder og producenter. Det skal ikke ligge midt i Odense for at glæde de få, der er tilbage. Men jeg har været der flere gange og kan godt lide det. Det kan ligge mange steder uden de store problemer, så få indsendt opsigelsen.
    Jeg ved sgutte ikke rigtig de har åbenbart 55.000 besøgende, det matcher vel næsten tilskur tallet på Richard Møller Nielsen Stadion et helt år.

    Tror det er voldsomt upopulært og næppe en stemme sluger at nedlægge dyrskuet,

    Men enig det kunne være fedt hvis OB fik den,

    Leave a comment:


  • OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
    Farvel, dyrskue. Det blev oprettet i en helt anden tid med masser af bønder og producenter. Det skal ikke ligge midt i Odense for at glæde de få, der er tilbage. Men jeg har været der flere gange og kan godt lide det. Det kan ligge mange steder uden de store problemer, så få indsendt opsigelsen.
    Enig. Håber ikke politikerne i Odense lader sig påvirke af deres ultimatum og dommedagsprofetier. Hvis de kun kan fortsætte hvis de bliver på Sdr boulevard og under ingen omstændigheder kan rykke væk fra byen så lad dem da endelig lukke lortet. Odense har en fin Zoo hvis byens børn har brug for at se på andet end marsvin og hamstere.
    Grøn koncert har været ude med lignende trusler om lukning hvis de bliver flyttet og det handler jo kun om at lægge pres på politikerne. Dyrskuet har iøvrigt ikke altid været placeret der hvor det er nu.
    Last edited by OleKBH; 28-09-2017, 17:05.

    Leave a comment:


  • Tåhyler
    replied
    Farvel, dyrskue. Det blev oprettet i en helt anden tid med masser af bønder og producenter. Det skal ikke ligge midt i Odense for at glæde de få, der er tilbage. Men jeg har været der flere gange og kan godt lide det. Det kan ligge mange steder uden de store problemer, så få indsendt opsigelsen.

    Leave a comment:


  • Polle
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Lyder som et farvel og tak til Ådalen for den proffesionelle afdeling desværre
    I så fald flot kunstgræsbanen lige er renoveret!

    Jeg har svært ved at se hvor det ender.

    Jeg tror mest på det bliver noget lapperi med baner på Cigaren og foran dyrskuet.

    Men der er en del scenarier i spil, også at flytte helt.

    Kan da også være dyrskuet bliver lukket, men det sker med sikkerhed ikke lige før et valg.
    Last edited by Polle; 28-09-2017, 16:35.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Lyder som et farvel og tak til Ådalen for den proffesionelle afdeling desværre

    Leave a comment:


  • Ricardo
    replied
    Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
    http://www.fyens.dk/odense/Ultimatum...rtikel/3189251

    Det er da til at forholde sig til........Gad vide om OB i det hele taget kan være i Højstrup ud fra det Forsvaret ønsker ?
    Næ det virker som om der er helt lukket her, forsvaret vil ikke have permanente bygninger eller drænede græsarealer.

    Leave a comment:


  • Polle
    replied
    http://www.fyens.dk/odense/Ultimatum...rtikel/3189251

    Det er da til at forholde sig til........Gad vide om OB i det hele taget kan være i Højstrup ud fra det Forsvaret ønsker ?

    Leave a comment:


  • Ricardo
    replied
    Oprindeligt indsendt af René Se indlæg
    Det lyder lidt som flertallet på fyens.dk :)
    Amatørafdelingens størrelse gør ordentlige forhold i Ådalen umulige. Så selv hvis prof afdelingen etablerede nogle kønsløse faciliteter uden for byen, så havde vi stadig en situation hvor spillere skal køre halvvejs til bolbro for at komme på træningsbanen
    Her er hvad de andre klubber i området mener
    https://www.odense.dk/temp/SBSYS/Dag...ldemosevej.pdf

    Ved ikke hvor stor OB amatør afdeling bør være om de evt. burde overveje et medlemstop for dem der ikke naturligt høre til amatør afdelings nærområde, talenter m.m spottes over hele fyn gennem Ø'ens hold m.m, og ikke så meget gennem amatør afdelingen.

    Ja det er sgu noget svært hvis prof. afdelingen flyttes, at så amatørerne stadig ikke har plads nok.

    Leave a comment:


  • René
    replied
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
    De er vel ej heller ansvarlig for at betale for en professionel virksomheds faciliteter ?
    Det lyder lidt som flertallet på fyens.dk :)
    Amatørafdelingens størrelse gør ordentlige forhold i Ådalen umulige. Så selv hvis prof afdelingen etablerede nogle kønsløse faciliteter uden for byen, så havde vi stadig en situation hvor spillere skal køre halvvejs til bolbro for at komme på træningsbanen

    Leave a comment:


  • QuesT
    replied
    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
    Hele Ådalen fra Klaregade ud til Skovsøen blev fredet (i 2001, så vidt jeg husker). Så det har du ikke drømt. Det er meget svært at bygge nyt, for der er utroligt stramme regler for det, jf.lokalplan og fredningsplan. Det er Fredningsnævnet for Fyn, der står for den del, og det handler om naturfredning. Det betyder blandt andet også, at når kunstgræsset skal moderniseres, så skal der søges tilladelser, fordi det griber ind i lokal natur.

    Selve klubhuset er i hvert fald ikke på kortet over fredede bygninger: https://www.kulturarv.dk/fbb/frededeDanmarksKort.pub Men hvis området er naturfredet, så skaber det rigeligt med udfordringer i sig selv. Selv hvis bygningen skal moderniseres, så skal der sandsynligvis søges en masse tilladelser og overholdes en masse regler om materialer, osv. = det bliver nok dyrt.
    Ja, det kan godt gå hen at blive dyrt så.
    Og fedt at jeg kan huske rigtigt :)

    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
    Enig. Hvis der bliver givet grønt lys til opførelse af klubhus og fodboldbaner i højstrup så kan det være en fin løsning og OB har meldt ud at man er klar til at investere i faciliteter når/hvis kommunen kommer frem til hvilket område der stilles til rådighed. Og hvis Dyreskuet mener det vil koste kommunen over 50 mill. at flytte dem til højstrup, så vil jeg da tro det vil være mere fornuftigt at flytte OB derud og etablere et ordentligt fodboldanlæg med midler fra både kommunen og OSE/OB.
    Højstrup vil da være et fint sted, kommer den der let bane ikke også til at gå derud omkring?

    Tænker på når børn og unge skal ud og træne og sådan?

    Leave a comment:


  • OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
    Uden på nogen måde at være ekspert kunne top moderned facilitter på Højstrupanlægget for prof. og udviklingshold vel ikke være så dårligt, hvis det eller kan lade sig gøre. Det forhindrer jo ikke at der indimellem kan weekend trænes i Ådalen når forholdene er til det, eller lave andre besøg for at styrke samhørigheden med amatørafdelingen.

    Tror som andre har antydet at det bliver svært at få flyttet dyrskuet, hvis det bliver op mod 50 mill bare for nye facilliter for dyrskuet på Højstrupanlægget + x antal mill. for de nye anlæg på dyrskueanlægget. Det vil mange vælgere være meget kritiske overfor og det kan sikkert tippe flertallet i Odense Byråd.
    Enig. Hvis der bliver givet grønt lys til opførelse af klubhus og fodboldbaner i højstrup så kan det være en fin løsning og OB har meldt ud at man er klar til at investere i faciliteter når/hvis kommunen kommer frem til hvilket område der stilles til rådighed. Og hvis Dyreskuet mener det vil koste kommunen over 50 mill. at flytte dem til højstrup, så vil jeg da tro det vil være mere fornuftigt at flytte OB derud og etablere et ordentligt fodboldanlæg med midler fra både kommunen og OSE/OB.

    Leave a comment:

Working...
X