Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt: OB-AAB 6. marts 2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Jeg har stadig lidt svært ved at uddele "guldstjerner" for noget de burde ha "set" noget tidligere, så vi ikke skulle trækkes igennem ørkenvandring efter ørkenvandring i efteråret uden at se konkrete resultater af deres sammensætninger. Når man ENDELIG begynder at levere det, man er ansat til, skal man så partout hyldes for det?

    Det eneste de kan få "ret" i er truppens potentiale - placeringen er jo stadig den samme: Vi kom ikke i top 6. Vi skal spille om at undgå nedrykning, og vi skal have points i de to sidste kampe her for at have en reel chance for at undgå playoffkampene om at undgå nedrykningen. Den del er de, stadig, hovedansvarlige for.

    Men lige nu synes vi til at være på vej mod et hold og et udtryk der grangiveligt ligner det, vi har efterspurgt. Og hvis det fortsætter, så rykker vi heller ikke ned.

    Men "glemme" efteråret p.g.a nogle få kampe i himlen? Det vil jeg ikke.

    Rose de to for endelig at gøre det, de er ansat til? Tjo, jo, det kan du gøre for mig, jeg foretrækker at beholde glæden jeg har nu, og så må min uforbeholdne ros vente til sæsonen er slut og udtrykket er det samme, så jeg kan tro på, at det her fortsætter ind i næste sæson - i Superligaen.

    MvH ChrisOB
    Mit formål var ikke at glemme eller frikende nogen, min intention er jo netop at påpege, hvor mange fejl der er blevet begået. Jeg skriver jo også, at hvis denne positive udvikling fortsætter, så er der grund til at rose og anerkende arbejdet, dvs. at intet er glemt, men på et tidspunkt kan fejlene være rettet til i en sådan grad, at vi må nå et punkt, hvor vi skal videre og se fremad.

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
      At påstå at det var en fejl at spille med Joan på kanten er nu det værste vrøvl jeg længe har læst! Han fyldte ganske rigtigt ikke meget defensivt de allerførste par kampe. Det gjorde han aldrig i Vejle. Men allerede efter få kampe var højrekanten ganske velfungerende defensivt og ikke mindst offensivt, ja 80% af vores omstillingsspil gik netop igennem Joan. Han var holdets topscorer og assistkonge. Men jo han kan spille flere pladser, også i angrebet. Bemærk i øvrigt at målet mod Randers ligeledes kom fra kanten. Joan er vigtig i angrebet i dag, selvfølgelig fordi han scorer mål, men også af den simple grund, at han lægger presset højt, og har formået ligeså at ruske op i angrebsmakkeren, at gøre ligeså, hvadenten det er AK eller Fester. Netop det høje pres har været afgørende i at en spiller som Tingager har lyst op i erobringsfasen, da modstanderen ganske enkelt har været tvunget til at spille høje afleveringer fra egen forsvarszone. Kunne da tænke mig at spørge, hvordan du havde tænkt dig at vi overhovedet skulle kunne spille os forbi midterlinjen i efteråret, hvis Edmunsson skulle spille frontmand. Det gjorde han forresten i en kamp i efteråret, eller rettere sagt en halvleg, hvorefter han blev rykket ned centralt som offensiv midt. Inden da havde vi som forventet stort set ikke haft bolden over midterlinjen i kontrol. Også den rolle løste han til UG, BTW.

      Og BTW, jeg påviste adskillige gange den manglende bevægelse af vores frontduo, og så bliver det immervæk noget sværere at finde de rigtige løsninger fremadrettet, når der ingen bevægelse er, det giver vist sig selv. Vi scorer på vores chancer nu, og det gjorde vi bare ikke førhen. Lovende situationer/omstillinger fører til slutprodukt nu, pga. at vi ikke løber tør for spilmuligheder, igen pga. Mere bevægelighed. Førhen blev tvunget ned i tempo af selvsamme grund. Men som Kent siger, vi har spillet bedre kampe i efteråret, men får bare ikke scoret..
      Jeg kan simpelthen aldrig greje, hvad du mener. Først er det noget vrøvl, og bagefter giver du mig ret, for at sige, det måske ikke er rigtigt alligevel eller hvordan?

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
        Er sådan set meget enig i din analyse i Izunnas bidrag til offensiven (det etablerede spil), hvor jeg bestemt også stadig ser mangler, men det er forventet. Det, han skal høste sine roser for, er mere i presspillet. Vi er blevet meget bedre til her i foråret i perioder af kampene at presse højt og aggressivt. Det er ikke alene Izunnas fortjeneste selvfølgelig. Hele holdet er mere sat op til det (Casper Nielsen virker også til at være god til det, vores to stoppere tør at gå meget højt op, og JJ er virkeligt også steppet et skridt yderligere op – også i presspillet.). Makrini var en herlig type, men skal man sætte det lidt på spidsen, så gik han ofte ”blot” efter at standse modstandernes angreb (med alle midler), hvor vi nu går mere efter at erobre kuglen og blive farlige af den vej – også længere fremme på banen (igen, det er selvfølgeligt i perioder). Synes den helt store forskel fra efterårets kampe er, at vi overordnet giver et mere dynamisk udtryk, og her synes jeg, at Izunna har spillet en positiv rolle.

        Som Kent N. og andre har været inde på, så var det ikke vores bedste kamp i det etablerede spil. En del af det er jo en naturlig konsekvens af, at vi nu lidt oftere forsøger os med hurtige omstillinger og hurtige afslutninger. Selvfølgeligt ville det var dejligt, hvis vi også kunne haft lidt længere perioder, hvor det var os, der kontrollerede bolden, men jeg er helt enig med Sheed i, at det er herligt, at vi er gået lidt væk fra religionen om, at der HELE tiden skal spilles short-passing hele vejen nedefra. Variationen gør os farligere og en smule sværere at læse.

        Er spændt på udtrykket mod SønderjyskE. De er i min bog en (lidt) bedre udgave af Horsens, og da havde vi svært ved at blive farlige i store perioder (især i 2. halvleg). Synes også, at der var optræk til nogle af de gamle tendenser med at smide bolden væk farlige steder (bl.a. fra opspillet fra vores stoppere, som ligger deres spil op på et meget ambitiøst niveau) efterhånden som kampen skred frem. Horsens var bare totalt i forsvars-mode og formåede slet ikke at blive farlige i omstillingerne (måske fordi de var mere interesserede i at få bolden ud til siden, så de kunne få et indkast). Her må det forventes, at SønderjyskE er noget skarpere.

        Jeg håber på en koncentreret og aggressiv indsats fra start, og så tror jeg på, at vi kan fortsætte momentum. Hvis SønderjyskE stiller sig langt tilbage, ville jeg virkelig gerne se, at vi også kunne vise en god ide/strategi med vores indlægsspil (hvilket for mig, med vores hold, ville sige hårde flade indlæg/ cutbacks og aggressive løb fra angriberne). Hvis det kan komme til at lykkedes, så har vi efterhånden en bred pallette af offensive muligheder.
        Vores resultatmæssigt bedste kampe i efteråret, var jo også kampe, hvor vores spil ikke hang sammen, sådan om Kent N ønskede det. Det var en af grundene til, at jeg blev træt af ham, fordi det virkede som om, han ikke kunne anerkende hvad der fungerede.

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
          Jeg kan simpelthen aldrig greje, hvad du mener. Først er det noget vrøvl, og bagefter giver du mig ret, for at sige, det måske ikke er rigtigt alligevel eller hvordan?
          +1
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
            Vores resultatmæssigt bedste kampe i efteråret, var jo også kampe, hvor vores spil ikke hang sammen, sådan om Kent N ønskede det. Det var en af grundene til, at jeg blev træt af ham, fordi det virkede som om, han ikke kunne anerkende hvad der fungerede.
            Ja 1. Halvleg af Brøndby kampen mindede f.eks mere om de 3 første kampe her end om Kents stil.

            Jönsson siger jo også selv, at vi spiller mere direkte og siger imellem linjerne, at det nok passer ham og os langt bedre.

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              #21
              Vi har spillet, eller rettere halvlege, hvor vi har set samme udtryk med højt pres, og midtbanekæde der følger trop og lukker modstanderen ned for spilmuligheder langs jorden, og hvor udfaldet har været ens, nemlig at modstanderen tvinges til at losse op ad banen, og ikke overraskende har bl.a. Tingager lukreret qua sin luftstyrke. Bl.a. Mod Brøndby og Esbjerg. Problemet har været at vi forfalder til igen at give modstanderen initiativet, stå lavt, og med tydelige problemer med at kombinere os op gennem midteraksen. Enig med dig i at Thomasen har været nøglen der til at få bedre flow i opspillet. For hvor mange kampe har vi ikke set med både Mak og Izu sammen, hvor det altid bliver baglæns og på tværs. Men du siger at CN er bedre til at spille den op på angriberne, og det var der min indvending lå i. Han har jo masser af bevægelse foran sig, og det havde Joan jo ikke. Heller ikke Thomasen for den sags skyld. Opspillene så godt ud med de to, både på kant og centralt, men haltede stadigvæk med indspillene til angriberne.

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                Jeg må indrømme, at jeg har svært ved at genkende, at Izunna har været nogen særlig tilføjelse til den rent offensive del. Meget svært endda. Jeg synes lidt det virker som en fejlslutning baseret på, at vi nu begynder at få resultater. Nogle passende eksempler på det, kunne jo være at kigge på kampene mod Esbjerg og Viborg i slutningen af efteråret. Her havde vi absolut ikke problemer med at skabe chancer med El Makrini på midten, kvaliteten i de sidste aktioner foran målet var bare uhyrligt ringe, og vi blev ikke bailed out af to fantastiske enkeltmandspræstationer.

                (...)

                Tingager har vist rigtigt gode fremskridt, og det er fedt at se ham og Tverskov spille med selvtillid og overskud. At påstå, at han udviste et "ekstremt godt pasningspil" fra start af, er det decideret nonsens. Det kan jeg hurtigt finde nogle klip der modbeviser. Det var også relevant at påpege hans fejl, da de var mange og graverende. Der skal dog falde en stor ros til Kent og trænerstaben der måske "har gjort det igen"? Rasmus Thelander var i hvert fald ikke nogen særligt veludviklet boldspiller, da han kom til fra AB, men havde til gengæld nogle rigtigt gode fysiske forudsætninger, og hvis Kent igen formår at skabe et lignende udviklingsforløb, er der intet andet at gøre, end at lette på hatten.

                (...).
                Vil du bestride at Izunna har vist hurtigere boldomgang end Makrini og at han har bedre blik for spillere, som er placeret foran ham og han har været mere opportunistisk i sine afleveringer i de tre sidste kampe ? Det vil undre mig meget! De tre ting vil nødvendigvis føre til at han bidrager til at angrebene bliver sat hurtigere i gang, som kan skabe mere plads til de offensive spillere, da modstanderholdet ikke når at organisere sig.

                Naturligvis kan man finde eksempler på det modsatte. Det rykker dog ikke ved, at Tingager fra starten viste ekstremt godt pasningsspil. Farten og præcisionen i hans afleveringer er og var fuldt på højde med hvad man skal kunne i top 6 i superligaen. Det kan jeg sikkert godt finde 500 eksempler på og du kan så finde 20, der viser det modsatte.... Så at kalde det nonsens er - ja - nonsens!

                Edit: ser i øvrigt lige, at det er Izunna som spiller en lang præcis aflevering fremad banen som rammer AK helt perfekt, som så fører til 4-0 målet.
                Last edited by claudes1; 08-03-2017, 15:13.

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                  Jeg må indrømme, at jeg har svært ved at genkende, at Izunna har været nogen særlig tilføjelse til den rent offensive del. Meget svært endda. Jeg synes lidt det virker som en fejlslutning baseret på, at vi nu begynder at få resultater. Nogle passende eksempler på det, kunne jo være at kigge på kampene mod Esbjerg og Viborg i slutningen af efteråret. Her havde vi absolut ikke problemer med at skabe chancer med El Makrini på midten, kvaliteten i de sidste aktioner foran målet var bare uhyrligt ringe, og vi blev ikke bailed out af to fantastiske enkeltmandspræstationer.

                  Det er JJT der er den helt afgørende forskel her, og så er det heller ikke uvæsentligt, at vi har fået en CN ind der er meget dynamisk, og er bedre til at se de fremadrettede pasninger end Edmundsson. Kigger man på Izunnas rolle i opspillet, er den også marginal, ligesom El Makrinis var. I etableret spil trækker han som regel ned imellem Tverskov og Tingager, så de kan skubbes højere op og forsøge at slå nogle direkte afleveringer fremad, som de har gjort godt. Der hvor vi får sat spillet, er når vi finder JJT og gør ham retvendt, eller får lavet nogle overtal på kanterne, her kan jeg hverken få øje på, at El Makrini var nogen bremseklods, eller at Izunna er nogen berigelse.

                  Tingager har vist rigtigt gode fremskridt, og det er fedt at se ham og Tverskov spille med selvtillid og overskud. At påstå, at han udviste et "ekstremt godt pasningspil" fra start af, er det decideret nonsens. Det kan jeg hurtigt finde nogle klip der modbeviser. Det var også relevant at påpege hans fejl, da de var mange og graverende. Der skal dog falde en stor ros til Kent og trænerstaben der måske "har gjort det igen"? Rasmus Thelander var i hvert fald ikke nogen særligt veludviklet boldspiller, da han kom til fra AB, men havde til gengæld nogle rigtigt gode fysiske forudsætninger, og hvis Kent igen formår at skabe et lignende udviklingsforløb, er der intet andet at gøre, end at lette på hatten.

                  Noget der dog var ret tydeligt at se fra tribunen, og måske også fortæller lidt om forskellen på, hvor idealistiske og pragmatiske Kent og Wieghorst er ift. hinanden, var måden der blev spillet ud nedefra. Begge hold tilstræber at gøre det, af gode grunde, og ligesom vi gør med Izunna, ynder AaB også at trække Würtz ned i mellem de to stoppere, dog ikke i ligeså høj grad. Det der er den helt afgørende forskel er, hvor ultimativt det gøres. Når OB er ved at spille sig i en fælde eller spillerne bliver lidt pressede og mangler sikre muligheder, så spiller de den gerne tilbage til Grytebust der sender den langt fremad. Den "luksus" giver AaB ikke sig selv. De er ekstremt ultimative i partout at ville spille den op nedefra, og sparker kun langt i meget få tilfælde. Derfor kom Blåbjerg og Holgersson også til at se mindre gode ud ved mange lejligheder, hvor vi fik dem til at spille bolden ind i nogle områder, som vi hurtigt fik overbefolket og lukket ned for.

                  Her taler statistikken også sit tydelige sprog, hvor det udover at blive 45-55 i boldbesiddelse, i AaBs favør, var Blåbjerg og Holgersson der havde suverænt flest pasninger i kampen med 112 og 110, hvor JJT var den hos os der havde flest med 74. Sammenligner vi stopperparrene giver det en fordeling 222-104 i afleveringer, i AaB stoppernes favør. Det er ekstremt mange pasninger, til sammenligning havde SønderjyskE 223 pasninger i hele holdet, imod AGF. Kigger vi på keeperne, havde Larsen 38 afleveringer og Gryte 22. Det synes jeg også fortæller historien om, at det er lidt mere taknemmeligt at være midterforsvarer i OB end i AaB, og at Kent tillader holdet at gå lidt mere nænsomt frem i processen mod at blive dominerende i pasningsspillet. Her kom AaBs bagerste i den grad på glatis et par gange i mandags.

                  Hvilken fremgangsmåde der er den rigtige, skal jeg ikke kloge mig på, men det var i hvert fald fedt at se Kent gå den mere pragmatiske vej og stille sig dybt ned i og lukrere på AaBs "naivitet".
                  Jeg skal ikke ophhøje Izunna til den nye Pirlo, men synes du ikke, at Izunna ligger lidt højere oppe, bryder flere bolde længere fremme på banen og afspiller bolden hurtigere og med længere pasninger? Jeg er helt med på, at JJT også gør det godt.

                  Comment


                    #24
                    Izu ser klart bedre ud end efteråret, ligesom mange andre gør det:) Forklaringen findes både individuelt og det samlede udtryk som holdet kommer med nu. Mod AaB lå vi dog lidt længere tilbage på banen, og det sås igen. Mener faktisk at AaB havde et lille spilovertag. Vi var bare knivskarpe i omstillingsspillet, også Izu. Det er samme spillere vi har nu, men både individuelt og som hold er FORMEN en anden:)

                    Comment


                      #25
                      Efter at være konverteret fra fan til observatør, det er sådan lidt sket over en årrække, er det måske nemmere at komme med noget der minder om objektive betragtninger.
                      Jeg har kun set kampen mod Horsens i foråret og så målene fra de andre kampe, men det der fortsat skinner igennem er at det ser svært ud at skabe chancer i etableret spil og så virker det helt vildt, at OB får lov til at løbe igennem et helt forsvar med 1 mand, nogle gange to i samspil ... jeg tror de her to kampe kommer til at fremstå som noget ekstraordinært i denne sæson ... når den er forbi.

                      Det der for mig virker som det mest bemærkelsesværdige, da jeg anser de her raids som noget ekstraordinært og ikke noget der fortsætter med at ske, er at målet bliver forsvaret bedre ... det tyder det i hvert på ud fra hvad jeg læser.

                      Men lad os se mod sønderjyderne, der får OB svært ved at slå kontra og så synes jeg det er meget interessant at se hvordan nye kampe mod FCN og AAB kunne udvikle sig ... så dem håber jeg OB kommer i gruppe med.
                      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                      Jeg er ikke fan.
                      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                        Vil du bestride at Izunna har vist hurtigere boldomgang end Makrini og at han har bedre blik for spillere, som er placeret foran ham og han har været mere opportunistisk i sine afleveringer i de tre sidste kampe ? Det vil undre mig meget! De tre ting vil nødvendigvis føre til at han bidrager til at angrebene bliver sat hurtigere i gang, som kan skabe mere plads til de offensive spillere, da modstanderholdet ikke når at organisere sig.

                        Naturligvis kan man finde eksempler på det modsatte. Det rykker dog ikke ved, at Tingager fra starten viste ekstremt godt pasningsspil. Farten og præcisionen i hans afleveringer er og var fuldt på højde med hvad man skal kunne i top 6 i superligaen. Det kan jeg sikkert godt finde 500 eksempler på og du kan så finde 20, der viser det modsatte.... Så at kalde det nonsens er - ja - nonsens!

                        Edit: ser i øvrigt lige, at det er Izunna som spiller en lang præcis aflevering fremad banen som rammer AK helt perfekt, som så fører til 4-0 målet.
                        Jeg vil i hvert fald bestride, at den har været nævneværdigt hurtigere. Det er muligt der er en lille forskel, men jeg kan slet ikke få øje på, at det skulle være noget der har bidraget synderligt til vores spil. Izunnas flytter ikke bolden hurtigt fremad banen, det gør han simpelthen ikke. Han spiller de simple afleveringer som regel, og det er fint så længe han har de begrænsninger han har i det fremadrettede spil. Jeg kan i øvrigt ikke lade mig dupere af den aflevering til 4-0 målet. Det er erobringen lige inden han får bolden, der skaber ubalancen. Den aflevering han slår upresset lige op i et stort tomt rum, skal sidde der 100/100 gange.

                        Din analyse af Tingagers pasningsspil fra start af, er simpelthen på niveau med det mest useriøse og vanvittige jeg har læst herinde nogensinde. Netop det at der findes eksempler på det modsatte, understreger jo hvorfor det umuligt kan have været ekstremt godt. Når du forærer chancer og mål væk ved at slå en aflevering direkte op i skoen på en modstander, der kan skabe en stor målchance ved en enkelt aflevering eller ved at gå direkte på mål, så kan det i sagens natur ikke være ekstrem godt, det er jo absurd at påstå det. Tingager er heldigvis blevet meget bedre i den del af spillet, men børnefejlene er han ikke blevet helt kvit endnu, det så vi senest mod HB Køge, hvor han forærer et mål væk ved i et simpelt opspil at lade modstanderen erobre bolden, hvor han står som bagerste mand.

                        Det siger jo sig selv, at hvis du er 2 meter høj og har et ekstremt godt pasningsspil, så spiller du ikke i 2. division som 23-årig.
                        Last edited by Sheed; 08-03-2017, 15:53.

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                          Jeg vil i hvert fald bestride, at den har været nævneværdigt hurtigere. Det er muligt der er en lille forskel, men jeg kan slet ikke få øje på, at det skulle være noget der har bidraget synderligt til vores spil. Izunnas flytter ikke bolden hurtigt fremad banen, det gør han simpelthen ikke. Han spiller de simple afleveringer som regel, og det er fint så længe han har de begrænsninger han har i det fremadrettede spil. Jeg kan i øvrigt ikke lade mig dupere af den aflevering til 4-0 målet. Det er erobringen lige inden han får bolden, der skaber ubalancen. Den aflevering han slår upresset lige op i et stort tomt rum, skal sidde der 100/100 gange.

                          Din analyse af Tingagers pasningsspil fra start af, er simpelthen på niveau med det mest useriøse og vanvittige jeg har læst herinde nogensinde. Netop det at der findes eksempler på det modsatte, understreger jo hvorfor det umuligt kan have været ekstremt godt. Når du forærer chancer og mål væk ved at slå en aflevering direkte op i skoen på en modstander, der kan skabe en stor målchance ved en enkelt aflevering eller ved at gå direkte på mål, så kan det i sagens natur ikke være ekstrem godt, det er jo absurd at påstå det. Tingager er heldigvis blevet meget bedre i den del af spillet, men børnefejlene er han ikke blevet helt kvit endnu, det så vi senest mod HB Køge, hvor han forærer et mål væk ved i et simpelt opspil at lade modstanderen erobre bolden, hvor han står som bagerste mand.

                          Det siger jo sig selv, at hvis du er 2 meter høj og har et ekstremt godt pasningsspil, så spiller du ikke i 2. division som 23-årig.
                          Jeg synes, at jeg har set en defensiv midtbane, der slår lang flere fremadrettede afleveringer end, da El Makrini spillede. Izunna har efter min overbevisning haft lang mere mod til at spille bolden i fødderne på de offensive spillere.

                          Comment


                            #28
                            Tingager svingede meget i præstationerne i efteråret, men ingen spiller er blevet fra ynkelig til fantastisk henover en juleferie. Det er dog til at se, at der er gjort en del ud af det fysiske i pausen. Specielt Thomasen er blevet mere robust i duelspillet, ja selv Jønsson som bolderobrer mod AaB😳. Mange af de enkeltes optur i form skyldes jo at balancen af i form spillere er tippet klart til den rigtige side, og det smitter af. Deslers bedste kamp således mod AaB. Ligeledes AK og Fester med overskud mod AaB. Vi må håbe at de "katalyseres" til at få hul på bylden med målskydningen. Ellers spiller også de bedre end længe set.

                            Comment


                              #29
                              Selv om Tingager lavede nogle fejl i efteråret, så mener jeg ikke at "vi" var hårde ved ham - jeg var i hvertfald ikke. For han kæmpede og viste at han ville det hér. Det var simpelthen så vigtigt at han blev ved med at få kampe, så han kunne komme ind i holdet og spille med mere ro - for han er virkelig et stort aktiv for OB.

                              M.h.t. AaB-kampen, så oplevede jeg mere fight, glidende tacklinger og holdånd end jeg har set de sidste 5-6 år med OB - tilsammen. Da izunna kommer flyvende igennem luften for at save bold og mand midt over, for at tage "hævn" over at en af hans holdkammerater blev sakdet tidligere, lød der et jubelbrøl ligesom en scoring. Det er sådan noget vi vil se - og spillerne begynder også at mærke, at det egentlig er ret fedt at spille på den måde.

                              Første gang jeg havde mine børn med til fodbold, var i Djemba Djemba-tiden hvor OB tabte 5-2 til SønderjyskE, mener jeg. AaB-kampen er den fedeste kamp jeg nogensinde har set med mine børn, og vi har virkelig lidt sammen på OB-stadion. Dejligt at prøve noget andet. Vi kom hæse og glade hjem.

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                                Selv om Tingager lavede nogle fejl i efteråret, så mener jeg ikke at "vi" var hårde ved ham - jeg var i hvertfald ikke. For han kæmpede og viste at han ville det hér. Det var simpelthen så vigtigt at han blev ved med at få kampe, så han kunne komme ind i holdet og spille med mere ro - for han er virkelig et stort aktiv for OB.

                                M.h.t. AaB-kampen, så oplevede jeg mere fight, glidende tacklinger og holdånd end jeg har set de sidste 5-6 år med OB - tilsammen. Da izunna kommer flyvende igennem luften for at save bold og mand midt over, for at tage "hævn" over at en af hans holdkammerater blev sakdet tidligere, lød der et jubelbrøl ligesom en scoring. Det er sådan noget vi vil se - og spillerne begynder også at mærke, at det egentlig er ret fedt at spille på den måde.

                                Første gang jeg havde mine børn med til fodbold, var i Djemba Djemba-tiden hvor OB tabte 5-2 til SønderjyskE, mener jeg. AaB-kampen er den fedeste kamp jeg nogensinde har set med mine børn, og vi har virkelig lidt sammen på OB-stadion. Dejligt at prøve noget andet. Vi kom hæse og glade hjem.
                                Nemlig, vi skal tilbage til vildskaben. Jeg kan huske engang for en 10-12 år siden, hvor Jyske Vestkysten efter en OB - Esbjerg-kamp beskrev, hvordan det var ligesom at gå til engelsk fodbold, når man besøgte Odense Stadion, fordi tilskuerne jublede, hver gang der var hjørnespark, eller en modstander blev tacklet hårdt.

                                Det begynder at se ud som om, vi på lægterne igen kan få en symbiose med holdets spillere. Det er sgu vigtigt for begge parter, men der er meget arbejde foran både spillere og fans endnu.
                                OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                                Comment

                                Working...
                                X