Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Helenius til OB

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
    Det er nok vigtigt at skelne mellem et tophold i 1. division der sprudler af selvtillid og den himmelske mulighed for Superligaen. Og et superligahold i markant nedtur med udsigt til store negative forandringer og tendens til forkrampning.
    Jeg tror at mindst et af 1. divisionsholdene vil sende et superligahold ned. Og det kan godt blive AGF igen.
    Og jeg er kommet til den overbevisning at det ikke sker i år over 2 kampe mm det er Hobro. Så er der en chance.
    Men enig i at det sagtens kan blive AGF der rykker ned

Comment

Jo, men det er de pænt ringe hold vi taber til i pokalen

Comment

Pokal fodbold er i mine øjne noget helt andet. Tævede vi ikke også Vejle i pokalen. Andre suppe hold er røget ud til hold fra 2. div. Ja vi har jo sågar selv som 2. divisions hold tabt en pokalfinale til et andet 2. divisions hold. Det er jo det fede ved den turnering.
        Det her Play off er noget helt andet. Kigger man mod Tyskland, så får mand tætte play off kampe jovist, men ud over Hertha i 2012, så kan jeg ikke huske et hold fra den laver rangerende række der løb med sejren og rykkede op. Men det kan da bestemt ske. Jeg kan bare ikke få øje på nogle hold i 1. div. der ville kunne slå eks. GF eller Esbjerg over to kampe

Comment

Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg
          Det her Play off er noget helt andet. Kigger man mod Tyskland, så får mand tætte play off kampe jovist, men ud over Hertha i 2012, så kan jeg ikke huske et hold fra den laver rangerende række der løb med sejren og rykkede op. Men det kan da bestemt ske. Jeg kan bare ikke få øje på nogle hold i 1. div. der ville kunne slå eks. GF eller Esbjerg over to kampe
          Det er noget pladder det der. Det er ganske rigtigt at siden man indførte det her Relegationsspiel i 08/09-sæsonen, så er det kun 2 ud af 8 gange, at 2. Bundeliga-holdet har vundet, men samtidig er det også kun 2 ud af 8 gange, at 1. Bundesliga-holdet har vundet med mere end ét mål samlet over to kampe. Kigger du på de seneste år, reddede HSV sig på reglen om udebanemål i 2014, og i 2015 udlignede HSV på et direkte frispark i overtiden mod Karlsruhe, og fik den så i forlænget spilletid, hvor de afgjorde den. Sidste år scorede Frankfurt med 25 minutter igen af returkampen, og hvis ikke de havde gjort det, var de røget ned.

De her kampe bliver som regel ekstremt nervøse og tætte, og det føler jeg mig ret overbevist om, at kampene mellem Superliga- og 1. divisionsholdene også vil blive over en bred kam, når vi ser på dem henover årene. Der vil antageligvis være en stor forskel i både budgetter og kvalitet på spillerne, når de to hold mødes, men simpel psykologi har mindst lige så meget at sige her.

Det er jo meget simpelt. Det bliver oftest en kamp mellem et hold der på den ene side har alt at vinde, som vil komme med selvtillid i ryggen fra en god sæson, og hvor der ligger en kæmpe gulerod foran spillerne. På den anden side, er det et hold der derimod har alt at tabe, som formentlig vil være såret på både selvtillid og stolthed, og hvor nogle af spillerne måske allerede ved, at de ikke er en del af klubben i næste sæson, da de måske enten er for gode og skal videre, eller de har fået afvide at de ikke bliver forlænget, og derfor ikke har lige så meget at tabe.

Du får mig ikke overbevist om at AGF eller Esbjerg f.eks. bare vader henover Helsingør eller Skive, skulle det blive scenariet. Der følger et ekstremt pres med for nogle af klubberne i bunden af ligaen, der kan få nogle spillere til at underpræstere helt enormt, det så vi så sent som i går med AGF. Samtidig viser historikken fra både denne sæson, men også de forrige, at kvalitetsforskellen på toppen af 1. Division og bunden af Superligaen bare ikke er særligt stor, og smider du så hele momentum- og selvtillidsfaktoren ind i puljen, så vil vi ofte få to hold, hvor niveauforskellen på dagen ikke er særligt stor.
          Last edited by Sheed; 11-04-2017, 11:44.

Comment

Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
            Det er noget pladder det der. Det er ganske rigtigt at siden man indførte det her Relegationsspiel i 08/09-sæsonen, så er det kun 2 ud af 8 gange, at 2. Bundeliga-holdet har vundet, men samtidig er det også kun 2 ud af 8 gange, at 1. Bundesliga-holdet har vundet med mere end ét mål samlet over to kampe. Kigger du på de seneste år, reddede HSV sig på reglen om udebanemål i 2014, og i 2015 udlignede HSV på et direkte frispark i overtiden mod Karlsruhe, og fik den så i forlænget spilletid, hvor de afgjorde den. Sidste år scorede Frankfurt med 25 minutter igen af returkampen, og hvis ikke de havde gjort det, var de røget ned.

De her kampe bliver som regel ekstremt nervøse og tætte, og det føler jeg mig ret overbevist om, at kampene mellem Superliga- og 1. divisionsholdene også vil blive over en bred kam, når vi ser på dem henover årene. Der vil antageligvis være en stor forskel i både budgetter og kvalitet på spillerne, når de to hold mødes, men simpel psykologi har mindst lige så meget at sige her.

Det er jo meget simpelt. Det bliver oftest en kamp mellem et hold der på den ene side har alt at vinde, som vil komme med selvtillid i ryggen fra en god sæson, og hvor der ligger en kæmpe gulerod foran spillerne. På den anden side, er det et hold der derimod har alt at tabe, som formentlig vil være såret på både selvtillid og stolthed, og hvor nogle af spillerne måske allerede ved, at de ikke er en del af klubben i næste sæson, da de måske enten er for gode og skal videre, eller de har fået afvide at de ikke bliver forlænget, og derfor ikke har lige så meget at tabe.

Du får mig ikke overbevist om at AGF eller Esbjerg f.eks. bare vader henover Helsingør eller Skive, skulle det blive scenariet. Der følger et ekstremt pres med for nogle af klubberne i bunden af ligaen, der kan få nogle spillere til at underpræstere helt enormt, det så vi så sent som i går med AGF. Samtidig viser historikken fra både denne sæson, men også de forrige, at kvalitetsforskellen på toppen af 1. Division og bunden af Superligaen bare ikke er særligt stor, og smider du så hele momentum- og selvtillidsfaktoren ind i puljen, så vil vi ofte få to hold, hvor niveauforskellen på dagen ikke er særligt stor.
            Kan godt være det er noget sludder, men som jeg også skrev, tætte kamp ja, men resultaterne taler for at de hold der ligger i BL klare den.
            Sådan så det også ud i 80Žerne og start 90Žerne hvor de også blev spillet.
            Jeg syntes personligt også at toppen af 2 bl har et højt niveau. Økonomisk, tilskuere osv. Der er afstanden i mine øjne større i dk. Især nu hvor der ikke er særlig mange stærke hold i 1 div.
            Skive og Helsingør lukrere jo på en billig liga, syntes jeg. Begge hold røg iøvrigt ud til hold fra nedrykningspillet i pokalen.

Jeg er lidt uenig i at de intet har at tabe. For begge holds vedkommende har de kæmpet en hel sæson for at nå målet. En chance de måske ikke lige sådan får igen. De vil da være sindsygt nervøse og spændte før sådan en kamp. Klubberne har i princippet ikke så meget at tabe, men spillerne vil helt klart være påvirket, når de træder ind på Århus stadion foran 15.000 tilskuere. Der har både EFB og GF prøvet den slags før. Skulle det afgøres i en kamp, tænker jeg de havde bedre chancer. Nu har suppe holdet, to chancer for at ramme dagen.
            Desuden vil det ene hold som ikke rykker direkte ned, også komme med gevaldig selvtillid og boost i ryggen.

Historikken med at bund og top er tæt, kan vi være enige i. Problemet er bare at hele toppen er røget op i SL nu. Horsens, Silkeborg, Lyngby og Viborg, har været topholdene i 1. div. de sidste mange sæsoner. Og de har samtidig været bunden af SL de sidste mange år. Så jeg mener ikke det kan måles før efter denne sæson, med den nye struktur.

Comment

Kan godt være det er noget sludder, men som jeg også skrev, tætte kamp ja, men resultaterne taler for at de hold der ligger i BL klare den.
              Jeg syntes personligt også at toppen af 2 bl har et højt niveau. Økonomisk, tilskuere osv. Der er afstanden i mine øjne større i dk. Især nu hvor der ikke er særlig mange stærke hold i 1 div.
              Skive og Helsingør lukrere jo på en billig liga, syntes jeg. Begge hold røg iøvrigt ud til hold fra nedrykningspillet i pokalen.

Jeg er lidt uenig i at de intet har at tabe. For begge holds vedkommende har de kæmpet en hel sæson for at nå målet. En chance de måske ikke lige sådan får igen. De vil da være sindsygt nervøse og spændte før sådan en kamp. Klubberne har i princippet ikke så meget at tabe, men spillerne vil helt klart være påvirket, når de træder ind på Århus stadion foran 15.000 tilskuere. Der har både EFB og GF prøvet den slags før. Skulle det afgøres i en kamp, tænker jeg de havde bedre chancer. Nu har suppe holdet, to chancer for at ramme dagen.
              Desuden vil det ene hold som ikke rykker direkte ned, også komme med gevaldig selvtillid og boost i ryggen.

Historikken med at bund og top er tæt, kan vi være enige i. Problemet er bare at hele toppen er røget op i SL nu. Horsens, Silkeborg, Lyngby og Viborg, har været topholdene i 1. div. de sidste mange sæsoner. Og de har samtidig været bunden af SL de sidste mange år. Så jeg mener ikke det kan måles før efter denne sæson, med den nye struktur.
              Helt enig

Comment

Du skriver: "Jeg kan bare ikke få øje på nogle hold i 1. div. der ville kunne slå eks. GF eller Esbjerg over to kampe"

Det synes jeg simpelthen ikke, at man kan konkludere overhovedet.

Det er din konklusion, at Skive og Helsingør lukrerer på en billig liga. Det kan der godt være en sandhed i, men det kunne jeg så også fremføre var tilfældet, da Hobro og HB Køge rykkede op. Begge hold røg ganske vidst ud til Superliga-hold i Pokalen ja, men samtidig er tre Superliga-hold røget ud til hold fra. 1. division der ligger uden for top 3, og to Superliga-hold røg ud til 2. divisionshold, så tillad mig at synes, at det er en ligegyldig pointe, der i hvert fald ikke beviser nogen klar niveauforskel.

Selvfølgelig vil de hold der skal spille om oprykning have noget at tabe, men sammenlignet med hvad Superliga-klubberne har på spil, har de ikke. Skive, Helsingør, Vendsyssel, Amager, HB Køge osv. har jo ikke Superliga-setups, hvorfor det ikke vil være problematisk for dem, hvis de glipper oprykningen. For spillerne kan det derimod være et rigtigt godt udstillingsvindue med sådanne to kampe.

For Superliga-klubberne er der sindsygt meget på spil. Alle ved at en nedrykning vil betyde nedskæringer i spillerbudgetter og ofte koster det også folk i administrationen bl.a. Nogle spillere har måske aftaler i deres kontrakter der medfører en lønnedgang ved nedrykning, og det er ikke bare deres eget job der står på spil. Det damoklessværd er der i hvert fald ingen af 1. divisions-boblerne der har hængende over hovedet, derfor kan presset på de to hold ikke sammenlignes. Selvfølgelig vil der være spænding og nervøsitet forbundet med kampene for de mindre hold, men det er jo altså ikke fagre ny verden at skulle spille for mange tilskuere, for flere af spillerne på de forskellige hold. Mange af dem har jo f.eks. prøvet at spille på Århus Stadion, sidste AGF var nede, hvor der også var rigtigt pæne tilskuertal.

Tager du f.eks. Roskildes trup er der 14 spillere der har spillet Superliga, og nogle endda på højere niveau. Vendsyssel 8, med folk som Chris, Jesper C og Dalgaard i blandt, samt Skive og Roskilde der også har en 4-5 stykker der har spillet deroppe. Jeg tvivler på, at de bliver slået helt ud af kurs, fordi at der sidder 5000 i Horsens eller Viborg eller 10000 i Esbjerg f.eks. Samtidig kunne man jo bl.a. høre om i nedtakten til AGFs kamp i går, hvordan både Glen og Graulund italesatte Århus Stadion som et sted der kan være rigtigt svært at spille som AGFer, hvis du føler at publikum har vendt sig imod dig. Et AGF-hold de i øvrigt har tabt de sidste 6 hjemmekampe i streg.

Jeg ved ikke, hvad vi præcist skal lægge i, at ligaen nu er udvidet ift. niveauforskellen til 1. Division. Onde tunger vil jo sige, at bundniveauet i Superligaen så tilsvarende er faldet. Ligemeget hvordan de to opgør falder ud til den tid, vil jeg så fortsat ikke mene, at det reelt kan måles. Der skal væsentligt flere kampe til for, at man kan få et retvisende billede af styrkeforholdet. Det giver 2x2 kampe ikke.
                Last edited by Sheed; 11-04-2017, 15:33.

Comment

Jeg er godt nok også ligeglad med det ene og andet der kan hives frem... 1. Divisionsold slår Suppehold engang imellem, hvis ikke oftere, og selvfølgelig kan det ske igen...
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                    Jeg er godt nok også ligeglad med det ene og andet der kan hives frem... 1. Divisionsold slår Suppehold engang imellem, hvis ikke oftere, og selvfølgelig kan det ske igen...
                    Yep

Men hvornår har man set lign afgjort over 2 kampe istedet for 1??
                    De fleste pokalkampe spilles på udebane
                    Pokalkampe er altid "gratis" for de små. Her er der noget på spil. Pres på..

Jeg påstår at begge kampe bliver vundet at SL holdet

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Yep

Men hvornår har man set lign afgjort over 2 kampe istedet for 1??
                      De fleste pokalkampe spilles på udebane
                      Pokalkampe er altid "gratis" for de små. Her er der noget på spil. Pres på..

Jeg påstår at begge kampe bliver vundet at SL holdet
                      Jeg ved ikke engang hvem der skal møde hvem, så jeg kan ikke udtale mig om hvem der vinder, jeg ved bare det kommer til at ske engang imellem at hold fra 1. Division gør, og det kan lige så godt blive i år som alle mulige andre år i fremtiden... som sagt kan den vendes og drejes til plusser og minusser 100 gange, uden vi egentlig bliver klogere på noget, så jeg er helt åben over for det kan ske i år...
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Se lige interviewet med Helenius - det lyder rigtig godt, hvad han siger om sin udvikling efter Aston Villa:
                        http://www.tv3sport.dk/sport/fodbold...-en-skildpadde

Synes også, at han så skarp ud i dag. Rigtig flot afslutning i løb, stærkt hovedstød og rigtig godt mål i én kamp.

Comment

Han bliver et spændende kort at have i angrebskabalen sammen med Joan og Festersen. AK er jeg desværre begyndt at miste troen på. Hvis han ryger ned som nummer fire i køen, risikerer at han at gå fuldstændig i stå. Måske vi burde leje ham ud en halvsæson til svensk eller norsk fodbold. Han minder mere og mere om en, der har brug for lidt luftforandring.
                          OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                            Se lige interviewet med Helenius - det lyder rigtig godt, hvad han siger om sin udvikling efter Aston Villa:
                            http://www.tv3sport.dk/sport/fodbold...-en-skildpadde

Synes også, at han så skarp ud i dag. Rigtig flot afslutning i løb, stærkt hovedstød og rigtig godt mål i én kamp.
                            Det var super godt ja. Man fik virkelig fornemmelsen at vi får en top tunet klasse spiller ind næste år. Og dagens kamp underbygger det..
                            Han burde score 12-15 kasser for os næste sæson.....

Comment

Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                              Han bliver et spændende kort at have i angrebskabalen sammen med Joan og Festersen. AK er jeg desværre begyndt at miste troen på. Hvis han ryger ned som nummer fire i køen, risikerer at han at gå fuldstændig i stå. Måske vi burde leje ham ud en halvsæson til svensk eller norsk fodbold. Han minder mere og mere om en, der har brug for lidt luftforandring.
                              Det gør han helt sikkert. På den ene side vil det være fint at beholde AK. Et tophold samler på gode angribere sagde en klog mand engang...
                              Hvis han altså kan motivere sig og stadig være loyal over for holdet og acceptere at andre er bedre end ham pt..
                              På den anden side vokser pengene ikke på træerne i Ådalen og hans lønkroner kunne måske bruges bedre

Comment

Jeg tror at AK blandt andet har skrevet en lang kontrakt for at slå sig ned i Odense. Har han ikke også lige fået barn? At mene at han "bare" skal tage en halv sæson i Norge eller Sverige, er måske ikke det der ligger nærmest for.

Comment

Working...
                                X