Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Roskilde-OB (Træningskamp)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Jamen nu er han jo i OB, og som vi alle ved, så forsvinder alle spilleres tidligere problemer jo, så snart man betræder, øh, græsset i Ådalen og på Dyrskuen.

    MvH ChrisOB
    Lige præcis... Det samme med at holdet bare lige skulle spilles sammen, så blev det hele bedre. Det er også kun noget der forekommer i OB, og det sker ikke for andre klubber, så vi ville selvfølgelig ikke komme i problemer...
    Så vi giver bare tid, no problemo...
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      #62
      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
      Jeg ved ikke med dig, men jeg synes ikke de spillere vi har til den back har været særligt kompetente. Den ene bør slet ikke spille back, den anden har ikke klasse til at gøre OB til mere end nummer næst sidst.

      Jeg har i øvrigt på fornemmelsen, at den såkaldte langsigtede investering, bliver én man enten kommer til at vente længe på at give afkast, eller også får man intet før den bliver sendt videre til nogle andre "suckers"

      MvH ChrisOB
      Lige på højre back positionen er jeg ikke så nervøs, jeg var da ret overrasket over at vi overhovedet hentede en spiller lige til den position nu, jeg er nu langt mere bekymret for manglerne i angrebet og venstre midt, her skriger det til himlen at vi skal have forstærkninger.

      Comment


        #63
        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
        Men er du enig i, at man har fejlet som sportsdirektør, hvis man henter en kronisk skadet spiller, som allerede havde et ry for at være skadet, før man hentede ham?

        Det her handler om sandsynligheder, og nu er det jo faktisk det lår, som er det kroniske problem, som han, efter sølle 10 minutter blev skadet i. Igen.

        De lange skadesperioder plejer at være et advarselsblink for de fleste sportslige ledelser, og det er min påstand, at hvis Laursen ikke havde de problemer, han har, og har haft, så var han aldrig havnet i hverken Esbjerg eller OB. Så var han i Brøndby eller Midtjylland. Dit og andres helt store problem er, at du og andre tror, at ting på magisk vis nulstilles, når man kommer til OB.

        At Ryans ry for skader simpelthen bare er slettet fra CVet, og at al den snak som både klubfolk, journalister og fans over Vest på bedriver, det bare er "snak" og at et nyt sted nærmest er garanti for, at hans skrøbelige lår holder.

        Første hug. Bum. Og efter sølle 10 minutter.

        I øvrigt så er det meget let at angribe JH, netop fordi stort set samtlige af hans handler falder igennem på den ene eller den anden måde. Påstand: KEP er væk til sommer. Og til sommer skal vi ud efter en ny venstre back. Farvel til Jönsson. Og Izunna. Og alle de andre med det spillemæssige CV i orden, men som bare er hentet på det forkerte tidspunkt i deres karriere eller som bare ikke passer sammen med de andre.

        Og før du så atter skriver "Giv det tid", som er alle "optimisters" belejlige narresut, så skulle du måske tjekke lidt op på, hvor meget "pessimisterne" på forhånd har kunnet "forudsige" før sæsonen i det hele taget er gået i gang.

        Giv det tid... Du skal nok, igen, tage fejl. Sandsynligheden taler for, at Ryans skadesproblemer fortsætter i OB. Og endda endnu mere, når han skal rende rundt på hårde kunststofsbaner, særskilt den i Ådalen, eller når vores "facilitets udfordringer" sender truppen på øh, græs ved Dyrskuen.

        Sandsynligheden taler for, at dit "Giv det tid" falder til jorden.

        Fordi det altid er en risiko at hente spillere med notoriske skadesproblemer. Nogle af dem, der har snakket om Ryan lader nærmest som om, at de ikke eksisterer.

        Det er da et stort håb for mig, at han bliver til noget, men du kan da overhovedet ikke bebrejde os, der er skeptiske overfor en hver handel vores ledelse foretager sig i disse dage. Alting nulstilles ikke, bare fordi der har været pause.

        MvH ChrisOB
        Vil lige indskyde i denne debat, at Ståle også har hentet "lottokuponer" i forhold til hyppigt skadede spillere, f.eks. Kadri og Boilesen. I forhold til vores pengepung, og hvor attraktivt det er at spille for OB pt., så er RJL et sats, et kæmpesats! Men hans kvaliteter opvejer eftersigende belønningen der ligger foran, HVIS han får et kontinuerligt forløb. Gør han ikke, så er det 1,5 mil. ud af vinduet, gør han, så kan gevinsten være 4-5 gange købsprisen, men mere vigtig en potentielt vigtig brik i at genopbygge OB til fordums styrke. Desler var allerede ok på positionen, ikke fantastisk, men ok. Det var ikke lige hb, at jeg synes vores mangler var størst. Satset med RJL kan dog også få stor negativ indflydelse på Deslers udvikling, hvis han i tide og utide skal rokeres rundt på banen pga. andres skadessituation, og det hører bestemt også med i den samlede vurdering. Kadri, har Ståle ikke haft held med at "kurere" for tilbagevendende skader, Boilesen bliver spændende at følge.. Nogle spillere har bare også en funktion på holdet, hvor de udsættes spidsbelastninger efterfulgt af relative lange hvileperioder, og så spidsbelastning igen. Kan huske Todi Jónsson, der gik og luntede oppe foran i FCK, med spidsbelastninger i form af maximal-accelaration, og så lunten frem og tilbage igen. Han havde også nærmest konsekvent fibersprængninger at bakse med, nok meget ala Kadri. Hvis muligt at flytte spilleren til en mere jævn belastning over kampen har tit afhjulpet. Todi spillede således ligeledes venstrewing, og der nåede langt mere kontinuerlige forløb. Men hele spilkonceptet hos Kent bygger vel netop på højintense løb til vores backs, så jeg er ligeledes skeptisk medmhensynntil RJL..

        Comment


          #64
          Du nævnte ulemperne ved at træne på dårligt kunstgræs og på ujævn bane, men er det egentligt et problem for et lår.
          Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

          OB - engang var vi gode

          Comment


            #65
            Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg
            Lige på højre back positionen er jeg ikke så nervøs, jeg var da ret overrasket over at vi overhovedet hentede en spiller lige til den position nu, jeg er nu langt mere bekymret for manglerne i angrebet og venstre midt, her skriger det til himlen at vi skal have forstærkninger.
            Af de samme grunde, som jeg skrev i den post, du svarer på, er jeg ikke spor overrasket over, at der blev hentet en højre back. Desler og Lund er ikke særligt fremragende backer. Imo.

            Det andet er jeg da enig i, men derfor har jeg ikke noget imod, at man forsøger at forstærke sig på andre positioner også. Så længe det ikke er på bekostning af det andet presserende.

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              #66
              Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
              Du nævnte ulemperne ved at træne på dårligt kunstgræs og på ujævn bane, men er det egentligt et problem for et lår.
              Man løber på en anden måde, når man spiller på kunstgræs, hvilket øger presset på den øvrige muskulatur, hvilket øger mulighederne for følgeskader eller belastning af i forvejen belastet væv.

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                #67
                Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
                Vil lige indskyde i denne debat, at Ståle også har hentet "lottokuponer" i forhold til hyppigt skadede spillere, f.eks. Kadri og Boilesen. I forhold til vores pengepung, og hvor attraktivt det er at spille for OB pt., så er RJL et sats, et kæmpesats! Men hans kvaliteter opvejer eftersigende belønningen der ligger foran, HVIS han får et kontinuerligt forløb. Gør han ikke, så er det 1,5 mil. ud af vinduet, gør han, så kan gevinsten være 4-5 gange købsprisen, men mere vigtig en potentielt vigtig brik i at genopbygge OB til fordums styrke. Desler var allerede ok på positionen, ikke fantastisk, men ok. Det var ikke lige hb, at jeg synes vores mangler var størst. Satset med RJL kan dog også få stor negativ indflydelse på Deslers udvikling, hvis han i tide og utide skal rokeres rundt på banen pga. andres skadessituation, og det hører bestemt også med i den samlede vurdering. Kadri, har Ståle ikke haft held med at "kurere" for tilbagevendende skader, Boilesen bliver spændende at følge.. Nogle spillere har bare også en funktion på holdet, hvor de udsættes spidsbelastninger efterfulgt af relative lange hvileperioder, og så spidsbelastning igen. Kan huske Todi Jónsson, der gik og luntede oppe foran i FCK, med spidsbelastninger i form af maximal-accelaration, og så lunten frem og tilbage igen. Han havde også nærmest konsekvent fibersprængninger at bakse med, nok meget ala Kadri. Hvis muligt at flytte spilleren til en mere jævn belastning over kampen har tit afhjulpet. Todi spillede således ligeledes venstrewing, og der nåede langt mere kontinuerlige forløb. Men hele spilkonceptet hos Kent bygger vel netop på højintense løb til vores backs, så jeg er ligeledes skeptisk medmhensynntil RJL..
                Forskellen på os og så Ståle er, at han har mere råd til at lave missere og tage risikoer på transferdelen, end vi har.

                Vi har ikke råd til at have en kronisk skadet spiller rendende rundt de næste 3 et halvt år, mens vi håber på, han får udlevet sit utvivlsomme potentiale.

                Når man balancerer på renden af nedrykning, så har man ikke tid til "opbygning" og det lange seje træk, så skal man, og de nye spillere præstere NU.

                Desler er allerede sat tilbage i udvikling, fordi han i det hele taget blev sat ned på den back. Og læg så det oven i, at enhver spillers udvikling bliver hæmmet af at tabe så mange kampe og ikke spille i en hverdag, hvor medier og fans forlanger deres hoveder på et fad fordi de taber så mange kampe.

                Nej, Desler skulle ha været kant, men da Oliver Lund er alt for ustabil og ikke god nok til at hive OB op i Top 6 så røg han dermed, og har bevares spillet nogle gode kampe, men jeg ser stadig ham som kant. Og ikke som én, der skal slå de skarpe indlæg.

                Problemet er så bare, at Deslers spillefacon passer ikke ind i Kents ideer om, hvad hans kantspillere skal. Mit håb er, at han ser igennem fingrene på det og lader Desler spille sit spil, som han gjorde i de måneder, han var tæt på at komme med til U21 EM som kant. Som han gjorde indtil han blev skadet mod Hobro.

                Som kant. Ikke back.

                MvH ChrisOB
                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                Comment


                  #68
                  Kadrii var heller ikke hyppigt skadet... Han havde den lange skade, men husker ikke andet med ham. Og den skade kom han jo godt tilbage fra i OB...
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    #69
                    Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                    Du nævnte ulemperne ved at træne på dårligt kunstgræs og på ujævn bane, men er det egentligt et problem for et lår.
                    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                    Man løber på en anden måde, når man spiller på kunstgræs, hvilket øger presset på den øvrige muskulatur, hvilket øger mulighederne for følgeskader eller belastning af i forvejen belastet væv.
                    Nu blev jeg lige lidt nysgerrig på, om det egentlig havde noget på sig, at skadesfrekvensen skulle være højere på kunstgræs.

                    Jeg kiggede på en række studier, og der er ikke belæg for at kunstgræs som underlag giver hyppigere skader end naturligt græs. Konklusionen på en systematisk gennemgang af 11 studier fra den videnskabelige litteratur, var:

                    "There was increased risk of ankle injury playing on artificial turf in eight cohorts (...). Evidence concerning risk of knee injuries on the two surfaces was inconsistent (...)."


                    Dvs. at for de skader man får, udgør ankelskader en større andel ved fodbold på kunstgræs. Der er ingen konsistent sammenhæng mellem underlag og knæskade-frekvens.

                    "Two cohorts showed beneficial inferences over the 90% likelihood value for effects of artificial surface on muscle injuries for soccer players;
                    however, there were also two harmful, four unclear and five trivial inferences(...)"


                    Kunstigt underlag viste ligefrem en klar beskyttende effekt på muskelskader i enkelte studier, men få andre viste klar negativ effekt, og de fleste ingen konsistent effekt.

                    "Changing between surfaces may be a precursor for injury in soccer. "

                    Det var en relativt tydeligt tendens, at det måske kan fremme skader hvis man hyppigt skifter underlag - uden at underlaget i sig selv var grunden bag.

                    "In conclusion, studies have provided strong evidence for comparable rates of injury between new generation artificial turfs and natural turfs. An exception is the likely increased risk of ankle injury on third and fourth generation artificial turfs. Therefore, ankle injury prevention strategies must be a priority for athletes who play on artificial turf regularly.
                    "

                    Samlet set er der altså stærk evidens for at skadesfrekvensen er sammenlignelig mellem kunstigt underlag og naturligt græs. Det kan dog være en god idé at sikre sig mod ankelskader, hvis man hyppigt spiller på kunstgræs.

                    Nu løb jeg lige lidt ud af en tangent, men det kan jo ikke udelukkes at nogen derude måske også finder det spændende. Eller nogle, der måske bekymrer sig over om det underlag de spiller på giver dem flere skader. Svaret: Højst sandsynligt nej

                    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21985213
                    Last edited by anglicantian; 24-01-2017, 23:11.

                    Comment


                      #70
                      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                      Forskellen på os og så Ståle er, at han har mere råd til at lave missere og tage risikoer på transferdelen, end vi har.

                      Vi har ikke råd til at have en kronisk skadet spiller rendende rundt de næste 3 et halvt år, mens vi håber på, han får udlevet sit utvivlsomme potentiale.

                      Når man balancerer på renden af nedrykning, så har man ikke tid til "opbygning" og det lange seje træk, så skal man, og de nye spillere præstere NU.

                      Desler er allerede sat tilbage i udvikling, fordi han i det hele taget blev sat ned på den back. Og læg så det oven i, at enhver spillers udvikling bliver hæmmet af at tabe så mange kampe og ikke spille i en hverdag, hvor medier og fans forlanger deres hoveder på et fad fordi de taber så mange kampe.

                      Nej, Desler skulle ha været kant, men da Oliver Lund er alt for ustabil og ikke god nok til at hive OB op i Top 6 så røg han dermed, og har bevares spillet nogle gode kampe, men jeg ser stadig ham som kant. Og ikke som én, der skal slå de skarpe indlæg.

                      Problemet er så bare, at Deslers spillefacon passer ikke ind i Kents ideer om, hvad hans kantspillere skal. Mit håb er, at han ser igennem fingrene på det og lader Desler spille sit spil, som han gjorde i de måneder, han var tæt på at komme med til U21 EM som kant. Som han gjorde indtil han blev skadet mod Hobro.

                      Som kant. Ikke back.

                      MvH ChrisOB
                      Chris, jeg er ganske enig med dig i at Desler er en kantspiller. Han er højrefodet og er ikke meget for at gå indenom sin direkte modstander, når han spiller på højrekanten. Han vil helst drible udenom, eller indgå i bandespil, hvor han tager turen udenom. I forhold til Kents fodboldsfilosofi, som indebærer en "kædeforskydning", hvor backen skyder frem og går i overlap, så vil Deslers spil desværre være problematisk på højrekanten. Hans rolle er for lig backens rolle. Med sine aktioner skaber han ikke plads til backen, Joan gør ved at trække ind i banen. Hvis Desler skal spille kant, så må han vippe Jønne af på venstrekanten. Jeg føler mig overbevist om at Jønne også rykkes op som alternativ angriber, for det har bare været for mangelfuldt rent defensivt med ham på kant. Så er det bare et spørgsmål om hvem der erobrer venstrekanten. Desler er et meget godt bud.Ved ikke om CN og Greve ikke også konkurrerer om samme position. Som jeg har forstået det, så har Kent påpeget at CN kan både spille centralt og som kant.

                      Comment

                      Working...
                      X