Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Pyro og stemning på Stadion.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Pyro og stemning på Stadion.

    Det her er satme et spændende tiltag, der kan forandre meget på lægterne. Ikke bare i Danmark. Tænk, hvis man kunne lave vilde pyroshows helt lovligt?

    http://brondby.com/nyhed/2016/12/21/...oppe-boederegn

    Og derudover: Kunne man forestillle sig nogen anden Superligaklub arbejde med det her? OB og alle andre har troet i mange år, at forbud og karantæner magisk kunne fjerne pyro fra lægterne. BIF har rent faktisk gået konstruktivt til opgaven, og mødt deres fans i øjenhøjde. Ikke noget vi ligefrem er vant til...
    Last edited by Onkel Riffel; 21-12-2016, 16:58.
    "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
    Kluden Krew - O'ense Internationals

    #2
    Slet ikke uinteressant!

    Jeg er "tilhænger" af pyro - under "kontrollerede forhold". Med "kontrollerede forhold" mener jeg, at det ikke er i hænderne på klaphatte, der kaster med det - kaster det ned blandt andre tilskuere eller ind på banen.

    De tider, hvor "vi" stod med pyroen i hånden og afventede at blive afhentet af en vagt og modtog en bøde på 500 kr., de forsvandt den dag, hvor der blev indført karantæner på 1-2 år for affyring af pyro - og det gjorde det dermed mere farligt. Folk gik fra at behandle pyroen med den respekt, det skal behandles, til at kaste med det, ligge det på jorden, hvor der blev sparket til det osv.... til fare for andre.

    Lad os nu bare få "de gamle tider" tilbage, hvor man vidste, at trak man pyro, så kostede det 500 kr. og resten af kampen ude bagved - se, det kunne folk acceptere, og der blev ikke på samme måde kastet med det.

    Men fint, hvis der er opfundet et produkt, der på ingen måde er farligt, som det pyro vi kender i dag, er det.
    Mvh Kent

    Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

    Comment


      #3
      Super fedt initiativ!

      Jeg elsker personligt pyro, men anerkender også de faremomenter der er ved det og dem der ikke kan håndtere det på en respektabel facon. Det er jo heldigvis langt fra så slemt her i Danmark, som det er i andre dele af verden, men ikke desto mindre har der også været uheldige episoder i OB-regi. En løsning som dette er virkelig interessant, og kan måske endda også være et element der er med til at løfte stemningen på diverse stadioner herhjemme, og dermed være med til at afhjælpe den publikumskrise vi oplever pt.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
        Super fedt initiativ!

        Jeg elsker personligt pyro, men anerkender også de faremomenter der er ved det og dem der ikke kan håndtere det på en respektabel facon. Det er jo heldigvis langt fra så slemt her i Danmark, som det er i andre dele af verden, men ikke desto mindre har der også været uheldige episoder i OB-regi. En løsning som dette er virkelig interessant, og kan måske endda også være et element der er med til at løfte stemningen på diverse stadioner herhjemme, og dermed være med til at afhjælpe den publikumskrise vi oplever pt.
        Det ligner et skridt i den rigtige retning, og under de rigtige forhold er det absolut noget der bør arbejdes videre med. Publikumskrisen tror jeg mest er afledt af strukturen med afviklingen af kampene, og ikke så meget fraværet af pyroteknik, og frygten vil altid hos mig være nogen der ikke kan administrere sagerne og i kådhed kaster med det "lovlige" romerlys
        Believe OB

        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
          Det ligner et skridt i den rigtige retning, og under de rigtige forhold er det absolut noget der bør arbejdes videre med. Publikumskrisen tror jeg mest er afledt af strukturen med afviklingen af kampene, og ikke så meget fraværet af pyroteknik, og frygten vil altid hos mig være nogen der ikke kan administrere sagerne og i kådhed kaster med det "lovlige" romerlys
          Der er vi så bare lodret uenige. Publikumskrisen har da tildels noget med strukturen at gøre, MEN, det er jo ikke bare noget der er opstået her henover sommeren, det har været en nedadgående spiral i årevis.

          Jeg tror tilgengæld, at den manglende stemning på mange af de danske stadions, deriblandt vores eget, har en stor aktie i publikumskrisen. Pyro er med til at skabe stemning, og dem der bruger det er i høj grad typer, som er med til at skabe en mere elektrisk atmosfære, derfor har det også været med til at dræbe stemningen i Odense, at man gang på gang i de sidste 10 år, ingen tolerance har vist for folk med et lidt mere progressivt syn på fankultur.

          Debatten glider jo ofte over i et spørgsmål omkring, hvordan det kan gå så relativt godt med tilskuertilstrømningen i Sverige, sammenlignet med herhjemme, og her vil jeg da påpege et af motiverne som værende, en langt større forståelse og imødekommenhed over for mere progressiv fankultur. Om du så vil indrømme det eller ej, så tiltrækker et stemningsfyldt stadion flere besøgende, end et stadion hvor du kan høre en knappenål falde til jorden, derfor har hovedparten af de danske klubbers initiativer de sidste mange år været håbløse, og Brøndby viser sig endnu en gang som foregangsmænd på lige netop det område.

          Klubbernes store udfordring lige nu, er jo bl.a. at de er i direkte konkurrence med TV på alle deres kampe, derfor er de jo nødt til at forsøge at skabe en atmosfære der gør, at der faktisk er en mærkbar forskel ift. oplevelsen af at tage på stadion fremfor at blive derhjemme. Virkeligheden er desværre bare, at det ikke er sådan ret mange steder herhjemme.
          Last edited by Sheed; 21-12-2016, 21:33.

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
            Det ligner et skridt i den rigtige retning, og under de rigtige forhold er det absolut noget der bør arbejdes videre med. Publikumskrisen tror jeg mest er afledt af strukturen med afviklingen af kampene, og ikke så meget fraværet af pyroteknik, og frygten vil altid hos mig være nogen der ikke kan administrere sagerne og i kådhed kaster med det "lovlige" romerlys
            Det ville jo så ikke være et særligt stort problem, hvis pyroen, som beskrevet, brænder ved så lav temperatur at du kan køre hånden igennem det. Men derfor skal folk stadig ikke kaste med det..
            "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
            Kluden Krew - O'ense Internationals

            Comment


              #7
              Tror ikke det handler ret meget om struktur eller stemning... Folk har bare fået nok af fodbold...
              Det, blandet med et håbløst kampprogram, samt store traditionsklubber som har skuffet i noget tid...
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                Tror ikke det handler ret meget om struktur eller stemning... Folk har bare fået nok af fodbold...
                Det, blandet med et håbløst kampprogram, samt store traditionsklubber som har skuffet i noget tid...
                Jeg tror nu nok, det handler meget om, hvorvidt man er i stand til at dyrke fortællingen om sig selv. Superligaen er jo dansk klubfodbolds flagskib, og den har en over 100 årig lang tradition. Ligaen har fostret verdensklasse fodboldspillere, tænk bare på Laudrup brødrene, Schmeichel, Elkjær, Arnesen, Lerby mv. Men klubfodbolden har solgt sin sjæl til tv, og skal man konkurrere på tv-markedet, så forsvinder de historiske og traditionsbårne fortællinger til fordel for ren underholdning, og der er en trist kamp i Lyngby med 1000 tilskuere, altså bare ikke et match for PL, La liga, Bundesligaen mv.
                Jeg er overbevist om, at de skiftende tidspunkter klubberne spiller på, smadrer traditionen med at gå til fodbold. Man skal jo nærmest have en app installere på sin tlf. med notifikationer, for at kunne finde ud af, hvornår ens hold spiller. Det gider folk da ikke. Så der kommer færre mennesker, der er dårlig stemning, færre der skaber atmosfære, og så havner man i en negativ spiral.
                Brøndby har holdt fast i en stærk skare af stemningsskabere, men har også gået på kompromis med lov og orden indimellem. Dette tiltag er dog yderst fornuftigt, og man kan undre sig over, at det ikke er sket før?

                Vi er nødt til, at dyrke en særlig kultur og fortælling omkring vores liga, hvis folk skal komme i stort tal.

                Comment


                  #9
                  Nu skal man ikke undervurdere det faktum, at mange af de store publikumshold ligger dårligt placeret i ligaen. Desuden gider Københavnerne jo ikke engang selv fck selv om de er ved at sejre sig ihjel, og spiller deres kampe på det mest optimale tidspunkt.

                  Comment


                    #10
                    Skal der pyro på stadion, så skal det håndteres af professionelle / uddannede folk, ikke nok med et 2 timers aften kursus.

                    Comment

                    Working...
                    X