Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Tænkt eksempel: Ville du støtte en ny, fynsk storklub?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Jeg har altid holdt med OB, og det bliver jeg ved med. Hvis holdet bestod af lade typer som Emil Larsen, Jønsson og Kirkeskov, der rendte forvirrede og opgivende rundt, ville du så blive ved at komme på Stadion?
    Hvis der var et alternativ tæt på, hvor spillerne både kunne og ville noget, ville jeg vælge at blive underholdt der. Og samtidigt have ondt af et OB i 2. division

Comment

Oprindeligt indsendt af Aagaard Se indlæg
      At der overhovedet er folk, der skriver, at de skal tænke over det, og endnu værre, giver udtryk for, at de er klar til at skifte klub, hvis sådan og sådan og sådan, det ryster mig faktisk temmelig voldsomt. Betyder det også, at i vil holde med B1909, hvis de om 15 år ligger i Superligaen, og OB roder rundt i 2. division? Hvis i står på Stiften, holder i så kæft, når der bliver sunget 'Én gang Odense, altid Odense'?. Jeg er seriøst rystet over, at nogle såkaldte 'OB Fans', virkelig ville overveje at skifte klubben ud, fordi det går lidt dårligt.

Personligt ville jeg aldrig kunne holde med andre end OB, om de så lå i Danmarksserien eller Fynsserien. Jeg er ikke fan af Superliga-holdet OB, jeg er fan af Odense Boldklub, og det ændrer sig sgu da på ingen måde, bare fordi det går lidt dårligt. Hvad er der blevet af medgang og modgang? Det kommer virkelig bag på mig, at der er nogen, der ville skifte OB ud.
      Chelsea, City, PSG ...
      Mennesker vil gerne føle at de er en del af en succes.
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

Comment

Det er vist kun trådstarter der mener det skal holdes på.et fordomsfrit niveau. For der går jo med.det samme "du er ikke rigtig fan, se mig. Jeg banker.mig på brystkassen. Jeg er bedre fan" i den. Det er list synd.
        Men vedrørende emnet. Så ville jeg til.tider ønske jeg kunne skifte hold. Har aldrig boet på Fyn. Fik OB ind under huden som barn når vi tog ud til VB for at følge OB når de var på besøg. Har boet 11 år i Århus. Og de sidste 5 år har jeg boet nord for kbh. Så der er nok andet at vælge hvis jeg kunne. Men jeg kan ikke. Kan ikke sætte mig op til.at holde med er andet hold. Til tider ville jeg ønske jeg kunne for det er.sq ikke sundt at holde med OB. Har ikke været i mange år. Og ved at støtte OB så ufortrødent som banke på brystkassen folket gør... Er det ikke med til at bekræfte ledelsen i at det er lige meget hvad de gør. Og de de gør nu er fint for folk er der stadig?

Comment

Det, jeg gerne havde set. har været prøvet - FC Fyn, som jo var baseret på eksisterende klubber. Det var måske gået anderledes hvis det var nu midt i OB-ynken.

Jeg er altid interesseret i at se god fodbold, så hvis din hallucination var virkelighed, mødte jeg op, men OB A/S skulle gå konkurs før jeg kunne blive fan af dit OKS 2017.

Jeg så hellere dine rige støtter købte sig ind i OB.
          Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

OB - engang var vi gode

Comment

OB vil altid være "min" klub - altid!

Skulle der dukke sådan en fusions-ting op i Odense, så er det ikke noget, jeg vil være fan af.
            Dit scenarie beskriver en voldsom succes for den nye klub. Jamen, så må OB jo bare oppe sig, og komme ind i kampen, hvis de vil lege med.

Mit tilhørsforhold til OB skulle dog ikke afholde mig fra evt. at se den anden klubs kampe engang imellem - ligesom jeg har været i Vejle, Brøndby, FCK, Hamborg, Viborg, Aalborg og andre steder for at se bold, selvom det ikke involverede OB. En ting er at være knyttet til en klub - en anden ting er "blot" at se en fodboldkamp.
            Mvh Kent

Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

Comment

Nemt dilemma :o) vil først holde op med at være fan, hvis Odense Boldklub går konkurs. Men vil aldrig få samme forhold til andre danske klubber, som jeg har til min OB klub. Det kan ikke lade sig gøre.
              Hvis Odense Boldklub møder OU/ FC Odense, så vil jeg altid holde med Odense Boldklub. Spiller begge hold samtidigt, vil jeg altid se Odense Boldklub.
              For mig er det at være fan ikke et valg. Det er noget naturligt, der bare er der.

Derimod vil jwg sympatisere, hvis fc odense spiller imod Brøndby, håber jeg at fco vinder stort og samtlige Brøndby spillere får en korsbåndsskade

Comment

Ville jeg støtte et nyt storhold i Odense - JA!

Jeg holder ikke med OB fordi det er OB. Jeg holder med OB fordi det er den superligaklub nærmest min bopæl - jeg holder med det "lokale" hold.

I må ikke undervurdere hvor mange OB-fans på stadion der ikke er fra Odense. Så alt det der med vores by o.s.v. det bider ikke på mig, og sandsynligvis heller ikke på mange andre fans.

Vi er fans af klubben/holdet p.g.a. den geografiske beliggenhed - og sådan er dét.

Så kan man kalde det plastik o.s.v. - tja, det kan da godt være. Men jeg synes ikke man kan forvente ret meget mere, når man som sådan ikke føler noget tilhørsforhold til byen eller klubben. Alle de dér Brøndby og FCK-fans der løber rundt på Fyn og øerne - det er plastik og medløb.

Comment

Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg

Jeg holder ikke med OB fordi det er OB. Jeg holder med OB fordi det er den superligaklub nærmest min bopæl - jeg holder med det "lokale" hold.

I må ikke undervurdere hvor mange OB-fans på stadion der ikke er fra Odense. Så alt det der med vores by o.s.v. det bider ikke på mig, og sandsynligvis heller ikke på mange andre fans.

Vi er fans af klubben/holdet p.g.a. den geografiske beliggenhed - og sådan er dét.

Så kan man kalde det plastik o.s.v. - tja, det kan da godt være. Men jeg synes ikke man kan forvente ret meget mere, når man som sådan ikke føler noget tilhørsforhold til byen eller klubben. Alle de dér Brøndby og FCK-fans der løber rundt på Fyn og øerne - det er plastik og medløb.
                  Jeg er sådan en af de der Københavnere der stinker. Jeg har aldrig boet på Fyn. Jeg har været OB-fan siden 1986. Jeg er altså plastik og medløber i din bog?

MvT
                  Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

Comment

Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                    Jeg er sådan en af de der Københavnere der stinker. Jeg har aldrig boet på Fyn. Jeg har været OB-fan siden 1986. Jeg er altså plastik og medløber i din bog?

MvT
                    Jeg er i samme båd har boet relativt tæt på Kbh som knægt , men valgte OB dengang i slut 70'erne/start 80'erne . Siden da er jeg flyttet til det Midtjylland og har aldrig haft tanken om at skifte klub . Har ingen relationer til Odense eller Fyn men OB har altid været min klub og kører altid gerne de 120 km for at komme til kamp på Odense stadion , løvrigt sammen med mine børn som har været med fra de var helt små og stadig holder ved OB og altid gjort det på trods af mobberi fra FCM's usmagelige fans de senere år .. medløber eller ej jeg står ved OB og hør det til jeg dør .
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

Comment

Det er et spøjst spørgsmål... svært at svare på. Min far var 09'er fan i gamle dage, men nu har han sæsonkort til langsiden og holder meget med OB. Men han ligger ikke skjul på, at i den bedste verden havde det været 09'erne, som havde "vundet" kampen... og det er jo fair nok. :-)

Jeg begyndte først at komme på stadion i 1998, så havde fusionen lykkedes i 1991, havde jeg holdt med Odense United i dag. I dag er der ingen reelle fusionsmuligheder på Fyn, men jeg ville formentlig kunne bakke op om OB's deltagelse i en sådan, hvis jeg kunne se meningen og potentialet.

Hvis det - Gud forbyde det - går OB som 09'erne og 13, må vi se, om jeg ville tage samme rejse som min far.
                      Det koster tid og penge at producere Stemmer fra Ådalen - derfor har vi brug for din støtte!

Støt os med 10 kroner per udsendelse via https://obstemmer.10er.dk/ - eller send et valgfrit bidrag på 29 88 49 97.

Comment

Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg

Er fuldstændig uenig. Det er ikke den geografiske beliggenhed som gør os til fan af en klub. Den er ikke mere end en meget lille faktor i det.
                        Jeg var Schalke-fan laaangt før jeg flyttede mange år senere til Ruhrpott som voksen for flere år. (Jeg vidste som barn ikke engang exakt hvordan "Schalke" ligger på kortet, da jeg blev fan). Og hvad ville din argumentation betyde for en by med flere klubber? Bayern og 1860, VFB Stuttgart og Kickers Stuttgart, Hertha og Union Berlin eller i Danmark med alle de klubber i København, osv., osv.?
                        Nej, fodbold og fanskab kommer ud af følelse.
                        Når din far går med dig på stadion så er det sandsynlig at du bliver fan af hans klub, når dine venner som børn er fan af en klub så er det sandsynlig at du bliver det også, eller måske det er første gang du se en fodboldkamp på TV som og så er det din klub. Og det er startskudden for udviklingen af en (mere eller mindre stærk) emotional forhold til klubben. Men det er ikke afhængig af din bosted. Du væksler ja ikke din klub når du flytter.
                        Forstår ikke din argumentation rigtigt og synes også det er selvmodsigende når du skrive: "Jeg holder med OB fordi det er den superligaklub nærmest min bopæl - jeg holder med det "lokale" hold" på den ene side og "Så alt det der med vores by o.s.v. det bider ikke på mig, og sandsynligvis heller ikke på mange andre fans" på den anden side.
                        Og ville ikke bedømme om nogen er en "plastik-fan" eller en "ægte" fan. Er jeg en værre fan fordi bor ikke i Odense og kører 8 timer til Odense og 8 timer tilbage på motorvejen at se en OB-kamp? Heraf har jeg en helt anden opfattelse.
                        Last edited by andlox; 13-12-2016, 16:38.
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                          Jeg er i samme båd har boet relativt tæt på Kbh som knægt , men valgte OB dengang i slut 70'erne/start 80'erne . Siden da er jeg flyttet til det Midtjylland og har aldrig haft tanken om at skifte klub . Har ingen relationer til Odense eller Fyn men OB har altid været min klub og kører altid gerne de 120 km for at komme til kamp på Odense stadion , løvrigt sammen med mine børn som har været med fra de var helt små og stadig holder ved OB og altid gjort det på trods af mobberi fra FCM's usmagelige fans de senere år .. medløber eller ej jeg står ved OB og hør det til jeg dør .
                          Tror vi skal kalde os selv for modløbere. Jeg er opvokset på Vestegnen (den Københavnske), har boet syv år i Holstebro og bor nu i Farum. Men hverken BIF, FCM eller FCN er mit hold, selvom de har været de lokale. Jeg er OB-fan og skal ikke være fan af evt. andre hold på Fyn - eller andre steder i kongeriget for den sags skyld. Medmindre FC Nuuk kommer i ChL, så skifter jeg prompte.

FCM's fans er nogle forkvaklede skabninger der har sneget sig ud af nogle håndboldhaller med lysstofrør og klappepølser, som slet ikke kan forholde sig til stadionlamper, rigtige stadionpølser og frisk luft. De kan ikke tåle det og bliver syge i knolden.

Man kan mene om trådstarters tankeeksperiment hvad man vil, men det tvinger os til at tænke nogle tanker om hvorfor og hvordan vi alle sammen er OB-fans - og det er vel ikke så ringe endda.

MvT
                          Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

Comment

Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                            Tror vi skal kalde os selv for modløbere. Jeg er opvokset på Vestegnen (den Københavnske), har boet syv år i Holstebro og bor nu i Farum. Men hverken BIF, FCM eller FCN er mit hold, selvom de har været de lokale. Jeg er OB-fan og skal ikke være fan af evt. andre hold på Fyn - eller andre steder i kongeriget for den sags skyld. Medmindre FC Nuuk kommer i ChL, så skifter jeg prompte.

FCM's fans er nogle forkvaklede skabninger der har sneget sig ud af nogle håndboldhaller med lysstofrør og klappepølser, som slet ikke kan forholde sig til stadionlamper, rigtige stadionpølser og frisk luft. De kan ikke tåle det og bliver syge i knolden.

Man kan mene om trådstarters tankeeksperiment hvad man vil, men det tvinger os til at tænke nogle tanker om hvorfor og hvordan vi alle sammen er OB-fans - og det er vel ikke så ringe endda.

MvT
                            Nemlig :-)

Bor som sagt i det midtjydske nu og har samme følelser til FCM fans som dig . FCM er med afstand den klub jeg " hader " mest og anser den som en bastard som burde aflives . Det har pint mig hvergang der er dukket et fjols op med penge og reddet dem .
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

Comment

Det er en af de mest mærkelige tråde i lang tid. Men svaret på spørgsmålet er åbenlyse let. Nej gud fanden begynder man da ikke at holde med en anden klub. Tror trådstarter ikke ved hvad passion for fodbold er.

Comment

Vil aldrig nogensinde støtte et andet dansk hold!

Comment

Working...
                                X