Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Tænkt eksempel: Ville du støtte en ny, fynsk storklub?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Tænkt eksempel: Ville du støtte en ny, fynsk storklub?

    Vinterpausen er kommet, og det betyder som altid, at aktiviteten her på forum daler.

    Lad mig derfor udelukkende for morsomhedens skyld lege med et tænkt eksempel og høre, hvordan I ville reagere i sådan et scenario.

    I vinterpausen sker der ikke det store med OB. Jesper Hansen fumler som altid rundt og ender måske med at hente en angriber i 1. Division i sidste øjeblik. I foråret klarer OB sig på et hængende hår og undgår at rykke ned. I sommerpausen sker der heller ikke det store, og sæsonen 17/18 begynder lige så dårligt, som den sidste sluttede. OB er med andre ord ved at blive et permanent bundhold i ligaen.

    Pludselig sker der dog ting og sager i Odense. En række stenrige erhvervspersoner er blevet trætte af at se på OB og de elendige resultater. De vil have et mesterhold på Fyn og stabler en ny klub ved navn Odense United (eller et andet halvdumt navn) på benene. Der bygges nye og lækre træningsfaciliteter, et nyt stadion ved motorvejen og i løbet af tre-fire sæsoner ligger klubben pludselig til oprykning til Superligaen.

    Indtil nu er der ikke mange tilskuere, der har interesseret sig for det nye hold. Samtidig sovser OB stadig rundt i bunden af ligaen og toppen af 1. Divsion som det elevatorhold, klubben er blevet.

    Da Odense United rykker op i ligaen, er det en moderne topklub, som drives topprofessionelt. Spillertruppen er for hver sæson blevet bedre, og mange fynske talenter vælger at spille der i stedet for OB eller andre danske klubber. Faciliteterne er fantastiske, og talentarbejdet er allerede blandt det bedste i Danmark.

    Hidtil har OB og Jesper Hansen spillet ligeglade, men nu begynder der en ondskabsfuld hetz fra OB. Den ny klub har ingen traditioner, og de stjæler sponsorerer fra OB.

    I sin første superligasæson bliver Odense United nummer tre og vinder pokalfinalen over FCK med en ydmygende 3-0 sejr i Parken. Og i sommerens transfervindue bliver der hentet spillere på landsholdsniveau. Ambitionen er klar: Man vil være dansk mester. Mange OB-fans følger nu Odense United, der spiller for omkring 10.000 tilskuere på det ny stadion i snit over sæsonen. Flere og flere kommer til. Fodboldinteressen for det ny storhold blomstrer på Fyn hos alle de mennesker, der ikke har haft et supernært forhold til OB.

    OB er blevet nummer 11 og har kun lige klaret sig fri af nedrykning. Jesper Hansen er fortsat sportsdirektør og lægger ikke skjul på, at man ikke skal regne med at blive et tophold igen de næste mange år, hvilket selvfølgelig afspejler klubbens transfers. Han tvivler dog ikke på, at OB fortsat er og bliver fynboernes foretrukne fodboldklub.

    Men hvad gør du? Skifter du klub? Er du OB'er forevigt? Er du fristet over succesen i den ny Odense-klub og de gode oplevelser, der naturligvis følger med? Eller er det ok med at holde med to hold? Og husk, at du ikke behøver være politisk korrekt, bare fordi du er på et OB-forum. Vær ærlig og forestil dig, hvordan det vil være i den givne situation!

    Jeg giver mit eget svar, når der er kommet en tilpas mængde ytringer i tråden.

    Tak for jeres svar.
    Last edited by StateTrooper; 13-12-2016, 12:58.
    OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

    #2
    Kunne aldrig falde mig ind... så kunne jeg lige så godt blive FcK fan...

    Tænk sig, Fc Odense mod Fc København... føj for satan!!!
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      #3
      Vil hellere lide af konstant anal kløe, end at se et Fc Odense.

      Comment


        #4
        Satme et godt spørgsmål. Jeg skulle lige tænke godt over den. Og må desværre indrømme at jeg ikke er kommet til noget endelig konklusion..
        Kommer også an på om den er bygget op omkring de andre fynske klubber eller det er en helt ny..
        Jeg kan ikke forestille mig at jeg nogensinde ikke holder med OB. Uanset hvad.. Men om jeg kunne holde med 2 hold vil jeg ikke udelukke før man ser hvilken profil og sjæl den har.. Men striwerne vil jeg aldrig slippe

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
          Vinterpausen er kommet, og det betyder som altid, at aktiviteten her på forum daler.

          Lad mig derfor udelukkende for morsomhedens skyld lege med et tænkt eksempel og høre, hvordan I ville reagere i sådan et scenario.
          Spændende oplæg.

          Personligt ville jeg ikke skifte klub... og jeg tror i høj grad på at en fynsk klub at konkurrere med ville være det bedste der kunne ske for OB og fodbolden på Fyn. Men for mig er mit tilhørsforhold til OB ikke baseret på at det er et fynsk hold, men på dels min fars forhold til klubben, og de oplevelser jeg har haft med klubben igennem årtierne. Det ville jeg ikke kunne "bytte ud"... men jeg kan ikke afvise at jeg, hvis OB virkelig gled i sportslig glemsel, kunne ende med at blot se på stillingen på nettet, og måske læse et referat af kampen, til forskel fra nu, hvor jeg ser alle kampe jeg kan fysisk.

          Men jeg ville ELSKE at se dit scenarie udfolde sig... men fra et stribet perspektiv...

          Mvh

          MaxHH

          Comment


            #6
            Hvis der var spillere på alle pladser der kunne noget med bolden, spillede fremad, kæmpede for det, og forsøgte at spille underholdende fodbold, ville jeg nok skifte. Men formentlig betinget af at ca halvdelen af holdet var danske spillere.

            Comment


              #7
              Aldrig i livet. OB skal erklære sig som nynazistisk fodboldklub og signe en åbenlyst heilende og pædofil cheftræner for at jeg ville droppe klubben - og det ville ikke blive til fordel for en ny "topklub" i Odense. Så ville jeg måske bruge mere tid på Albaniserie på Østerbæksvej eller herovre i Kjøwenhawnstrup og så se The Reds i fjerneren.

              Comment


                #8
                Kunne aldrig drømme om at støtte en anden klub. Udvikler den hypotetiske klub sig, som du eksemplificerer, så vil jeg betragte dem som vores største konkurrent, og hade dem som pesten. Jeg ønsker dog yderligere fynsk konkurrence velkommen. Hvis ikke vores nuværende situation kan ruske op i de ting der er galt, så tror jeg da i den grad en fremadstormende odenseansk konkurrent ville gøre det.

                Comment


                  #9
                  Jeg tror også, jeg hellere ville lide af konstant anal kløe, end at overhovedet tænke på at skifte OB ud med en latterlig kunstig konstruktion. Jeg har det slemt nok med at skulle leve med at OB er en del af Odense Sport Og Event.

                  Det misfoster ville blive en dødsfjende.

                  OB eller intet.

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    #10
                    Det er let at svare på dit spørgsmål:
                    "En gang Odense - altid Odense" betyder
                    "En gang OB - altid OB"
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      #11
                      Jeg kan ikke bare skære OB ud af mig, og lade som jeg holder med er "OU". Det sker aldrig, tanken er for mig ikke engang tæt på morsom eller interessant ... mere dødfødt, hvis den engang bliver født i virkeligheden. Det ærgrer mig også at når nu tanke misfosteret er lanceret bliver den indledt med den sædvanlige svada om OBs nuværende bestyrelse og ansatte.
                      Believe OB

                      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                      Comment


                        #12
                        At der overhovedet er folk, der skriver, at de skal tænke over det, og endnu værre, giver udtryk for, at de er klar til at skifte klub, hvis sådan og sådan og sådan, det ryster mig faktisk temmelig voldsomt. Betyder det også, at i vil holde med B1909, hvis de om 15 år ligger i Superligaen, og OB roder rundt i 2. division? Hvis i står på Stiften, holder i så kæft, når der bliver sunget 'Én gang Odense, altid Odense'?. Jeg er seriøst rystet over, at nogle såkaldte 'OB Fans', virkelig ville overveje at skifte klubben ud, fordi det går lidt dårligt.

                        Personligt ville jeg aldrig kunne holde med andre end OB, om de så lå i Danmarksserien eller Fynsserien. Jeg er ikke fan af Superliga-holdet OB, jeg er fan af Odense Boldklub, og det ændrer sig sgu da på ingen måde, bare fordi det går lidt dårligt. Hvad er der blevet af medgang og modgang? Det kommer virkelig bag på mig, at der er nogen, der ville skifte OB ud.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                          Jeg kan ikke bare skære OB ud af mig, og lade som jeg holder med er "OU". Det sker aldrig, tanken er for mig ikke engang tæt på morsom eller interessant ... mere dødfødt, hvis den engang bliver født i virkeligheden. Det ærgrer mig også at når nu tanke misfosteret er lanceret bliver den indledt med den sædvanlige svada om OBs nuværende bestyrelse og ansatte.
                          Den svada kommer jo med i ligningen da han skriver at det er samme ledelse som vil forsætte samme nedsmeltning af OB som er igang pt , det er jo den ledelse som flere og flere hen ad vejen har taget afstand til og ser som værende en årsag til at passionen og kærligheden til OB er sat på alvorlig prøve .

                          Det ville jo være for let at skrive at OB ville være drevet af en ny sportsdirektør hvilket nok ville få tvivlere til at give OB en chance .
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            #14
                            Jeg går som regel ind og ser Tarantinofilm, fordi at jeg kan li hans film. Hvis han konsekvent begynder at lave dårlige film, holder jeg op med at se dem. Det samme med Stadion. Jeg går derover for at blive underholdt, det er sjældent at det er sket de senere år, men kommer der alligevel. Men hvis jeg i de næste mange år bliver ved at blive præsenteret for svagelige boldskubbere uden teknik, vilje, eller kampgejst, og der ikke er succesoplevelser bare en gang i mellem, kunne jeg sagtens vælge at blive underholdt et andet sted her i byen.

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af lassepedersen Se indlæg
                              Jeg går som regel ind og ser Tarantinofilm, fordi at jeg kan li hans film. Hvis han konsekvent begynder at lave dårlige film, holder jeg op med at se dem. Det samme med Stadion. Jeg går derover for at blive underholdt, det er sjældent at det er sket de senere år, men kommer der alligevel. Men hvis jeg i de næste mange år bliver ved at blive præsenteret for svagelige boldskubbere uden teknik, vilje, eller kampgejst, og der ikke er succesoplevelser bare en gang i mellem, kunne jeg sagtens vælge at blive underholdt et andet sted her i byen.
                              Jeg troede, du var OB Fan, det var derfor, jeg lige blev lidt mærkelig. Det kan jeg så se, du ikke er, og så er det jo helt fair.

                              Comment

                              Working...
                              X