Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervindue: Januar 2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Det eneste jeg kan se som udgang på det her stykke "karriereplanlægning" er det samme som er sket for Kasper Kusk. Dygtig spiller, der bliver ramt af kulturchokket i udlandet - kommer hjem og lige så stille og roligt kommer til at fade ud, først på bænken - siden på tribunen, fordi de end ikke kan klare konkurrencen i en dansk klub.

    Resultatet: Endnu en spiller, der p.g.a mentalitet aldrig kan blive mere end en superligaspiller.

    Og endda en dårligere superligaspiller, end man var, da man tog afsted.

    Spørg bare en Mikkel Thygesen. F.eks.

    MvH ChrisOB
    Og lige netop derfor kan det jo være fornuftigt nok at komme hjem nu i stedet for at vente. Så kan du kalde det vattet og alt muligt andet, men Thomsen skal kun tage ansvar for sig selv.
    Når det så er sagt, så er det helt klart noget, som de er opmærksomme på ude i klubberne (også i OB), men det er jo ekstremt svært, fordi det også er meet samfundsbestemt. Der er så mange muligheder i DK, så det er også altid nemt at vælge en anden vej, når den man er slået ind på bliver hård - og det er ligemeget om du er fodboldspiller, studerende, tømrer eller noget helt fjerde.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
      Der er ikke noget at smile af her...

      JH snakker og røven, tiden, den går. Og selv når der sker noget, taler sandsynligheden for at det alligevel går i fisk.

      Den mand fortjener nul tillid.

      MvH ChrisOB
      Jeg må sgu godt smile til kogtbaby. Jeg må også godt smile til dig Chris

      Det gør mig ikke mindre kritisk. Jeg er bare ikke god til "Doom & Gloom" i hver evig eneste post.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        Jeg må sgu godt smile til kogtbaby. Jeg må også godt smile til dig Chris

        Det gør mig ikke mindre kritisk. Jeg er bare ikke god til "Doom & Gloom" i hver evig eneste post.
        Man kan jo også godt smile lidt af, at nogen klager over, at artiklen er kort og intetsigende og andre klager over, at han snakker og røven/tiden går.

        Comment


          Det her, det er muligvis ude i skoven - især med tanke på, at OB har en superstærk målmand i Grytebust...
          Men - Anders Lindegaard sidder ovre i England og får splinter i røven. Han har stribet blod i årerne. OB mangler i den grad folk på og omkring holdet, der er inkarnerede OB'ere.
          Kunne det være værd at overveje at smide et bud efter AL? Ikke kun pga. det niveau han evt. stadig har, men ligeså meget for at få en mand ind i klubben, som elsker klubben?
          Mvh Kent

          Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

          Comment


            Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
            Det her, det er muligvis ude i skoven - især med tanke på, at OB har en superstærk målmand i Grytebust...
            Men - Anders Lindegaard sidder ovre i England og får splinter i røven. Han har stribet blod i årerne. OB mangler i den grad folk på og omkring holdet, der er inkarnerede OB'ere.
            Kunne det være værd at overveje at smide et bud efter AL? Ikke kun pga. det niveau han evt. stadig har, men ligeså meget for at få en mand ind i klubben, som elsker klubben?
            Hvis man havde uanede midler, så ja. Men de få kroner, der er til forstærkninger, skal ikke gå til noget, hvor vi er godt besat.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
              Og lige netop derfor kan det jo være fornuftigt nok at komme hjem nu i stedet for at vente. Så kan du kalde det vattet og alt muligt andet, men Thomsen skal kun tage ansvar for sig selv.
              Når det så er sagt, så er det helt klart noget, som de er opmærksomme på ude i klubberne (også i OB), men det er jo ekstremt svært, fordi det også er meet samfundsbestemt. Der er så mange muligheder i DK, så det er også altid nemt at vælge en anden vej, når den man er slået ind på bliver hård - og det er ligemeget om du er fodboldspiller, studerende, tømrer eller noget helt fjerde.
              Det at der er "mange muligheder" i DK gør jo at danske spillere mangler det drive, der skal til at for at klare sig i en skærpet konkurrence situation i udlandet. Det er samfundet der gør danske spillere vattet. Og derfor bliver de fleste danske superligaspillere aldrig mere end bare superligaspillere. Det er derfor Zanka og Kvist kun kan blive profiler i DK. Det er derfor jeg tror, der også er en mulighed for, at det samme sker for Delaney.

              Om end jeg også tror, at han har en større chance for at lykkes end Kvist og Zanka nogensinde havde.

              Jeg har svært ved at se, at det er tage "vare på sig selv" at risikere at ende på tribunen som Kasper Kusk.

              Hvilket jeg tror fuldt og fast på bliver resultatet af Thomsens tagen vare på sig selv. Fordi han ikke tager hjem til den sikre andedam i Aalborg, men til hovedstaden, hvor han vil drukne, som den lille grå Aalborg mus, han er.

              Vattet.

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                Man kan jo også godt smile lidt af, at nogen klager over, at artiklen er kort og intetsigende og andre klager over, at han snakker og røven/tiden går.
                Jeg er mest på den første. At Jesper Hansen kører sit ingen kommentarer og total lukkede stil er ikke overraskende.
                Jeg kan sagtens forstå at det ikke er vanvittig nødvendigt at få spillere ind idag når de stort set kun træner fysisk, hvis det er nemmere for en klub som vores at vente til den sidste uge hvor mere og flere er begyndt at blive tilgængelige. Kunne de være tilgænglige den 28 hvor vi møder Helsingborg ville det være fint ellers så er det også ok at de bare er 100% klar til træningslejren

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                  Det her, det er muligvis ude i skoven - især med tanke på, at OB har en superstærk målmand i Grytebust...
                  Men - Anders Lindegaard sidder ovre i England og får splinter i røven. Han har stribet blod i årerne. OB mangler i den grad folk på og omkring holdet, der er inkarnerede OB'ere.
                  Kunne det være værd at overveje at smide et bud efter AL? Ikke kun pga. det niveau han evt. stadig har, men ligeså meget for at få en mand ind i klubben, som elsker klubben?
                  Man kunne overveje ham til sommer, hvis vi får et bud på Gryte som er umuligt at sige nej til. Vil stadig vurdere han har klasse til at tage et par sæsoner i striwet, på et solidt niveau. Nu skal transfersummerne bruges hvor det virkelig kniber!

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                    Hvis man havde uanede midler, så ja. Men de få kroner, der er til forstærkninger, skal ikke gå til noget, hvor vi er godt besat.
                    Nu kan man jo opgradere truppen på andre planer end blot lige "på banen".
                    I mine øjne har vi ikke en eneste spiller i truppen, der er inkarneret OB'er, og som samtidig har klasse og rutine, og som samtidig kan være med til at løfte "kulturen" i klubben. Det tror jeg på, at AL ville kunne. Der findes spillere derude, der endda selvom de ikke helt længere ville have niveau til at spille fast, stadig ville være en klar forstærkning samlet for truppen - tænker fx. Helveg.
                    Mvh Kent

                    Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                      Det her, det er muligvis ude i skoven - især med tanke på, at OB har en superstærk målmand i Grytebust...
                      Men - Anders Lindegaard sidder ovre i England og får splinter i røven. Han har stribet blod i årerne. OB mangler i den grad folk på og omkring holdet, der er inkarnerede OB'ere.
                      Kunne det være værd at overveje at smide et bud efter AL? Ikke kun pga. det niveau han evt. stadig har, men ligeså meget for at få en mand ind i klubben, som elsker klubben?
                      Kræver efter min opfattelse en ting, at vi får et bud på Gryte, der er rigtigt godt (kan sagtens ske), sker det, så er det tilgengæld et oplagt ønskescenarie.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                        Det at der er "mange muligheder" i DK gør jo at danske spillere mangler det drive, der skal til at for at klare sig i en skærpet konkurrence situation i udlandet. Det er samfundet der gør danske spillere vattet. Og derfor bliver de fleste danske superligaspillere aldrig mere end bare superligaspillere. Det er derfor Zanka og Kvist kun kan blive profiler i DK. Det er derfor jeg tror, der også er en mulighed for, at det samme sker for Delaney.

                        Om end jeg også tror, at han har en større chance for at lykkes end Kvist og Zanka nogensinde havde.

                        Jeg har svært ved at se, at det er tage "vare på sig selv" at risikere at ende på tribunen som Kasper Kusk.

                        Hvilket jeg tror fuldt og fast på bliver resultatet af Thomsens tagen vare på sig selv. Fordi han ikke tager hjem til den sikre andedam i Aalborg, men til hovedstaden, hvor han vil drukne, som den lille grå Aalborg mus, han er.

                        Vattet.

                        MvH ChrisOB
                        Lige netop Kvist er et virkeligt dårligt eksempel. Han er mentalt stærk, utroligt arbejdsom og selvbevidst. Det er 100% hans vilje og mentalitet (og ikke talentet), som har givet ham en relativ fin karriere. Han klarede sig også fint (i starten) i Stuttgart. Han ville jo faktisk helst heller ikke hjem til FCK i anden omgang (det var en længere seance, som jeg husker det), fordi han ikke var færdig med udlandsdrømen, men han måtte jo nok sande, at der var begrænset efterspørgsel på ham. Han er bare i bund og grund ikke en særlig talentfuld fodboldspiller. Men hvis hans indstilling var normen i dansk fodbold, så havde vi ikke den her diskussion.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                          Nu kan man jo opgradere truppen på andre planer end blot lige "på banen".
                          I mine øjne har vi ikke en eneste spiller i truppen, der er inkarneret OB'er, og som samtidig har klasse og rutine, og som samtidig kan være med til at løfte "kulturen" i klubben. Det tror jeg på, at AL ville kunne. Der findes spillere derude, der endda selvom de ikke helt længere ville have niveau til at spille fast, stadig ville være en klar forstærkning samlet for truppen - tænker fx. Helveg.
                          Det er jeg slet ikke uenig i - men igen, tror simpelthen ikke pengene er til det. Det er en "luksus" vi desværre ikke kan tillade os i den nuværende situation

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                            Lige netop Kvist er et virkeligt dårligt eksempel. Han er mentalt stærk, utroligt arbejdsom og selvbevidst. Det er 100% hans vilje og mentalitet (og ikke talentet), som har givet ham en relativ fin karriere. Han klarede sig også fint (i starten) i Stuttgart. Han ville jo faktisk helst heller ikke hjem til FCK i anden omgang (det var en længere seance, som jeg husker det), fordi han ikke var færdig med udlandsdrømen, men han måtte jo nok sande, at der var begrænset efterspørgsel på ham. Han er bare i bund og grund ikke en særlig talentfuld fodboldspiller. Men hvis hans indstilling var normen i dansk fodbold, så havde vi ikke den her diskussion.
                            Han gav op fordi han sad på tribunen på et Championship hold.

                            Kvist er ikke et dårligt eksempel. Han er et primært eksempel på en spiller, der i stedet for at kæmpe for sin plads i Tyskland, tog til en liga, som overhovedet ikke passede til hans spillestil, hvorefter han valgte trygheden i DK. Han har ikke haft en "fin" karriere. Han klarede sig jo ikke i udlandet og har som andre danske spillere erkendt, at han kun kan blive en profil i Danmark. Hvis han havde en udlandsdrøm, så havde han holdt fast i den. Igen. Vattet.

                            MvH ChrisOB
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                            Comment


                              Nej tak til Lindegaard... Det tog er i min verden kørt. Han bliver 33 lige om lidt, og har ikke spillet fast i årevis, og er sikkert ikke helt billig hverken at købe eller lønne...
                              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                                Nej tak til Lindegaard... Det tog er i min verden kørt. Han bliver 33 lige om lidt, og har ikke spillet fast i årevis, og er sikkert ikke helt billig hverken at købe eller lønne...
                                Et stort ja tak herfra, hvis vi kan sælge Grytebust med god fortjeneste. Vi skulle også have hentet Thomas Sørensen i sommeren 2015. Han havde været en genial lederfigur, anfører og kulturbærer i en svær tid. Han kunne passende være blevet afløst til sommer af Lindegaard.

                                Ikke for at forklejne Grytebust, som er fantastisk, men vi kunne godt have brugt Sørensens erfaring og lederevner på holdet, ligesom vi kan bruge Lindegaards til sommer.
                                OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                                Comment

                                Working...
                                X