Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt VFF-OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    Tilskuerkrisen er ikke kun lokaliseret i Odense, den er landsdækkende. Den nye struktur med sene kampe på hverdage, og andre obskure tidspunkter har med sikkerhed også en del af skylden, samt antallet af kampe der vises i TV ov osv.
    Helt sikkert , tv er en meget tungtvejende årsag til flugten fra stadion's rund i landet . Men når klubberne anser det for vigtigere at blive vist på forskellige tidspunkter fremfor at spille på fordelagtige tidspunkter ift fans så udebliver folk .
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
      Helt sikkert , tv er en meget tungtvejende årsag til flugten fra stadion's rund i landet . Men når klubberne anser det for vigtigere at blive vist på forskellige tidspunkter fremfor at spille på fordelagtige tidspunkter ift fans så udebliver folk .
      Der er i hvert fald ikke noget at sige til, at folk ikke gider tage til en mandagskamp, når man som fx. i mandags som Lyngby-fan skulle ud på en rejse på ca. 840 km for at følge sit hold. Altså... enhver med bare et alm. job har jo ikke en chance for at kunne tage med på udebanetur, når rejsen er SÅ lang på en hverdag. Den tur ville være mere spiselig på en lørdag eller en søndag.
      Mvh Kent

      Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
        Korrekt - det gælder over hele linjen.
        Kan ikke huske, hvor jeg læste det henne, men OB's tilskuernedgang er på ca. 15%, hvilket placerer OB ca. i midten - dvs. nogen klubber har mistet en del flere, og nogen lidt færre tilskuere. Helt generelt bløder Superligaen tilskuere...ret markant endda.

        At det så nok havde set bedre ud for OB, hvis resultaterne havde været der, det kan der vel næsten ikke være tvivl om.
        17,7 % lyder nedgangen på .

        http://www.superstats.dk/tilskuere/?...017&vis=hjemme
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
          og det er så selv om mange klubber giver gratisbilletter både ude og hjemme. Det kunne se meget værre ud.

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
            Super... tak!

            Statistikken her viser, at fx. FCK har en nedgang på godt 25% - og FCK har vel det stærkeste hold nogensinde i Superligaens historie, og de har resultaterne med sig. Så vi kan vel ikke engang konkludere, at det ene og alene handler om spillet på banen og om resultaterne. Det stikker dybere end dét.

            Jeg har selv en lille teori om, at det handler om, at tilskuerne, gennem tv, bliver stopfodret med fodbold. Man kan jo nærmest se fodbold døgnet rundt, hver eneste dag, året rundt. Og så behøver man ikke engang prioritere at komme på stadion for at se sin klub spille.. man kan nappe kampen i tv. Man bliver mættet. Og har man først set lækker fodbold fra PL, så er det en noget tam forestilling at se FCN spille hjemme for godt 1200 tilskuere. Og så er der de famøse fredags- og mandagskampe. Rigtigt mange med alm. 8-16 job kan have svært ved at nå det. Fri fra job, hente unger i institution, fodre dem af, og så på stadion...den kan være svær, hvis man også vægter familien.

            Derudover føler jeg, at fodbold i DK bliver mere og mere kommercieliseret (ganske som i mange andre lande), og at man ser, at det handler mere om penge, end det handler om at skabe et tilhørsforhold mellem klub og fans. Jeg har svært ved lige at forklare det på skrift, men buttom line er, at jeg fx. kæmper en brav kamp for at se OB og jeg som "kærester" længere. Følelserne svinder ganske stille og roligt ind og nærmer sig nulpunktet. Og dét er der rigtigt mange årsager til (som jeg ikke orker at komme ind på her) - men det er ikke særligt fedt, faktisk.

            Nu, når vi når til foråret, og det famøse slutspil går i gang, forudser jeg endnu en nedgang for de klubber, der ligger i nederste halvdel, som skal spille nedrykningsslutspil. Væk er de virkelig interessante modstandere, der normalt trækker folk på stadion - FCK, BIF måske FCM.... i stedet skal "vi" tage til takke med gudsjammerligt fodbold mod klubber som FCN, EfB, Viborg og lign. Endda over to omgange. Den eneste spænding, der overhovedet vil opstå, er i de knald-eller-fald kampe, der kommer omkring den endelige afgørelse af nedrykningen. Indtil da, vil det være mere eller mindre "ligegyldige" kampe, der "desværre" skal spilles.

            Vi, der normalt kommer til stort set alle kampe, vi skal nok være på plads til de kampe. Men resten - hr. og fru DK, den "menige fan", dem der sådan overvejer fra gang til gang, om de lige skal smutte på stadion...der er sgu ikke meget attraktivt at komme efter i det slutspil for dem. Sorry to say. Men det er sådan det bliver, tror jeg.
            Mvh Kent

            Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
              Super... tak!

              Statistikken her viser, at fx. FCK har en nedgang på godt 25% - og FCK har vel det stærkeste hold nogensinde i Superligaens historie, og de har resultaterne med sig. Så vi kan vel ikke engang konkludere, at det ene og alene handler om spillet på banen og om resultaterne. Det stikker dybere end dét.

              Jeg har selv en lille teori om, at det handler om, at tilskuerne, gennem tv, bliver stopfodret med fodbold. Man kan jo nærmest se fodbold døgnet rundt, hver eneste dag, året rundt. Og så behøver man ikke engang prioritere at komme på stadion for at se sin klub spille.. man kan nappe kampen i tv. Man bliver mættet. Og har man først set lækker fodbold fra PL, så er det en noget tam forestilling at se FCN spille hjemme for godt 1200 tilskuere. Og så er der de famøse fredags- og mandagskampe. Rigtigt mange med alm. 8-16 job kan have svært ved at nå det. Fri fra job, hente unger i institution, fodre dem af, og så på stadion...den kan være svær, hvis man også vægter familien.

              Derudover føler jeg, at fodbold i DK bliver mere og mere kommercieliseret (ganske som i mange andre lande), og at man ser, at det handler mere om penge, end det handler om at skabe et tilhørsforhold mellem klub og fans. Jeg har svært ved lige at forklare det på skrift, men buttom line er, at jeg fx. kæmper en brav kamp for at se OB og jeg som "kærester" længere. Følelserne svinder ganske stille og roligt ind og nærmer sig nulpunktet. Og dét er der rigtigt mange årsager til (som jeg ikke orker at komme ind på her) - men det er ikke særligt fedt, faktisk.

              Nu, når vi når til foråret, og det famøse slutspil går i gang, forudser jeg endnu en nedgang for de klubber, der ligger i nederste halvdel, som skal spille nedrykningsslutspil. Væk er de virkelig interessante modstandere, der normalt trækker folk på stadion - FCK, BIF måske FCM.... i stedet skal "vi" tage til takke med gudsjammerligt fodbold mod klubber som FCN, EfB, Viborg og lign. Endda over to omgange. Den eneste spænding, der overhovedet vil opstå, er i de knald-eller-fald kampe, der kommer omkring den endelige afgørelse af nedrykningen. Indtil da, vil det være mere eller mindre "ligegyldige" kampe, der "desværre" skal spilles.

              Vi, der normalt kommer til stort set alle kampe, vi skal nok være på plads til de kampe. Men resten - hr. og fru DK, den "menige fan", dem der sådan overvejer fra gang til gang, om de lige skal smutte på stadion...der er sgu ikke meget attraktivt at komme efter i det slutspil for dem. Sorry to say. Men det er sådan det bliver, tror jeg.
              Der er selvfølgelig flere årsager end bare resultaterne og vi er helt enige . Prøv blot at tage Lyngby - SIF kampen 2000 til en kamp hvor Lyngby kunne vinde vigtige point for at komme tættere på top 6 og der var gratis entre , det er sgu sørgeligt .

              Med alt det fodbold de viser på tv så dræber de også interessen for superligaen , man hører desværre alt for tit især fra yngre folk at dansk fodbold er kedelig ift PL osv hvilket jo er en selvfølge når man sammenligner budgetter i ligaerne .

              Det er også et prioritets spørgsmål om man orker at tage på stadion eller det er meget lettere at tage kampen fra sofaen .

              Slutspil , puha ja det kan blive en tilskuerfattig omgang . Skrækscenariet er at vi vil være sat så meget af at det ser umuligt ud i forhold til at undgå nedrykningsfinalerne og at vi ender i pulje med 3 af disse SIF , ACH , Lyngby , FCN og VFF . Eneste der er positivt er vel at de kampe bliver spillet i takt med at vejret bliver bedre .
              Last edited by Magge; 11-12-2016, 11:20.
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                Super... tak!

                Statistikken her viser, at fx. FCK har en nedgang på godt 25% - og FCK har vel det stærkeste hold nogensinde i Superligaens historie, og de har resultaterne med sig. Så vi kan vel ikke engang konkludere, at det ene og alene handler om spillet på banen og om resultaterne. Det stikker dybere end dét.

                Jeg har selv en lille teori om, at det handler om, at tilskuerne, gennem tv, bliver stopfodret med fodbold. Man kan jo nærmest se fodbold døgnet rundt, hver eneste dag, året rundt. Og så behøver man ikke engang prioritere at komme på stadion for at se sin klub spille.. man kan nappe kampen i tv. Man bliver mættet. Og har man først set lækker fodbold fra PL, så er det en noget tam forestilling at se FCN spille hjemme for godt 1200 tilskuere. Og så er der de famøse fredags- og mandagskampe. Rigtigt mange med alm. 8-16 job kan have svært ved at nå det. Fri fra job, hente unger i institution, fodre dem af, og så på stadion...den kan være svær, hvis man også vægter familien.

                Derudover føler jeg, at fodbold i DK bliver mere og mere kommercieliseret (ganske som i mange andre lande), og at man ser, at det handler mere om penge, end det handler om at skabe et tilhørsforhold mellem klub og fans. Jeg har svært ved lige at forklare det på skrift, men buttom line er, at jeg fx. kæmper en brav kamp for at se OB og jeg som "kærester" længere. Følelserne svinder ganske stille og roligt ind og nærmer sig nulpunktet. Og dét er der rigtigt mange årsager til (som jeg ikke orker at komme ind på her) - men det er ikke særligt fedt, faktisk.

                Nu, når vi når til foråret, og det famøse slutspil går i gang, forudser jeg endnu en nedgang for de klubber, der ligger i nederste halvdel, som skal spille nedrykningsslutspil. Væk er de virkelig interessante modstandere, der normalt trækker folk på stadion - FCK, BIF måske FCM.... i stedet skal "vi" tage til takke med gudsjammerligt fodbold mod klubber som FCN, EfB, Viborg og lign. Endda over to omgange. Den eneste spænding, der overhovedet vil opstå, er i de knald-eller-fald kampe, der kommer omkring den endelige afgørelse af nedrykningen. Indtil da, vil det være mere eller mindre "ligegyldige" kampe, der "desværre" skal spilles.

                Vi, der normalt kommer til stort set alle kampe, vi skal nok være på plads til de kampe. Men resten - hr. og fru DK, den "menige fan", dem der sådan overvejer fra gang til gang, om de lige skal smutte på stadion...der er sgu ikke meget attraktivt at komme efter i det slutspil for dem. Sorry to say. Men det er sådan det bliver, tror jeg.
                den teori er du ikke ene om. Liga kampe fra England - både PL og Championship, Spansk, Tysk, Italiensk og Hollandsk....måske også Fransk - oveni alle kampene fra superligaen krydret med lidt 1 divisions bold hvis man skulle få lyster. Og så kommer der jo pokalkampe - ihvertfald fra england - men også fra spanien plus champions league og euro league.....

                så er det måske ikke så sært at interessen er for nedadgående.....mandag aften i koldt og dårligt vejr, FCN - Lyngby.....måske ikke SÅ tillokkende hvis man lige dagen forinden har set et eller flere store opgør fra england.

                - og så er det da vidst heller ikke kun interessen for at møde op på stadion der er på vej ned - mener flere steder at have læst seerinteressen generelt for fodbold gik den forkerte vej. Måske heller ikke så underligt når markedet på den måde bliver over mættet.

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                  og det er så selv om mange klubber giver gratisbilletter både ude og hjemme. Det kunne se meget værre ud.
                  Har det bare været mere synligt i denne sæson end de forrige eller har der været langt flere gratis biletter i omløb en før , i OB altså ?
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    #39
                    Tager sgu stadig selv på stadion uge efter uge og så tit på udebane som jeg har råd til. Selvom det går dårligt og vi har en elendig ledelse. Spillerne har brug for støtten. Så det hjælper alligevel intet at blive væk

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                      Det er godt nok vilde tal. Men man skal måske lige tage dem med et gran salt: kigger man tilbage 5, 10 og 15 år, så tegner der sig et lidt andet billede.
                      I 2000/01 sæsonen var det København og mere København. Vores snit var ca. det samme som nu, men FCK lå f.eks. mere end 4000 højere per kamp, Brøndby lidt over nuværende, mens klubber som FCM, AaB, Sønderjyske lå et stykke under det, vi ser nu. Samlet set var tilskuerinteressen ca. på samme niveau som nu. I 05/06 sæsonen var der en klar stigning over stort set hele linjen, samlet tilskuertal er også gået op. Kigger man igen i sæsonen 10/11, så er vi ikke så overraskende på et højdepunkt mht tilskuere; over 8.500 i snit. Andre klubber som Aab, FCM og Esbjerg holder skindet på næsen, mens både FCK og Brøndby ligger markant lavere end i 05/06. Brøndby ligger i dag ca. samme sted som 10/11, efter de røg under 10.000 i snit et år og så havde to gode år med over 15.000 (Agger-effekten?).

                      Man kan sige en masse på basis af statistik; man kunne jo også sige, at bobbel-økonomien i 00erne holdt tilskuertallene kunstigt oppe.

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
                        Tager sgu stadig selv på stadion uge efter uge og så tit på udebane som jeg har råd til. Selvom det går dårligt og vi har en elendig ledelse. Spillerne har brug for støtten. Så det hjælper alligevel intet at blive væk
                        Så fedt , samme gør jeg . Mine unger og jeg kører gerne de 120 km til Odense for at følge vores hold . Uanset hvor vedholdende min kritik er så vil jeg støtte holdet live , for OB er og bliver for evigt min klub .
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

                        Comment


                          #42
                          Hele problematikken er opstået grundet tv aftalen.
                          Klubberne ved det godt og der snakkes om ændringer fremadrettet.
                          Der lyttes til fans og tilskuere.
                          Der kan evt. Lyttes til fodboldFM på radio 247 hvor dette drøftes.

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                            Så fedt , samme gør jeg . Mine unger og jeg kører gerne de 120 km til Odense for at følge vores hold . Uanset hvor vedholdende min kritik er så vil jeg støtte holdet live , for OB er og bliver for evigt min klub .
                            Det samme her. (Jeg kører kun 15 km) ;-)

                            MvH ChrisOB
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                            Comment


                              #44
                              2-0 til Esbjerg. Det kunne være rart med en sejr i morgen :-)

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af Kogtbaby88 Se indlæg
                                2-0 til Esbjerg. Det kunne være rart med en sejr i morgen :-)
                                Fedt , godt gået af EfB :-) .
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X