Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Er spillestilen problemet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Er spillestilen problemet?

    Jeg vil gerne lægge et emne op til debat - og det er OB's spillestil i forhold til de spillere man har til rådighed i klubben.

    Som jeg ser det, så spiller OB 4-4-2 med backs der skal være offensive og kanter der skal trække ind i banen.

    Det bliver så til noget i stil med det hér når OB har bolden - som jeg ser det:

    Grytebust

    K.E.P Tverskov
    Makrini
    Nana
    Lund Joan Jønsson Barret
    Festersen Anders K.

    Det bliver så tit overladt til de 2 backs og de 2 kanter at kreere de muligheder der skal til for at OB skal komme frem til noget.

    En anden ting er, at OB gerne vil spille bolden rundt til man har kørt modstanderen helt af banen, før man kommer til en chance. Det sker dog ofte ikke, og på et tidspunkt mister man bolden i opspillet inden man kommer frem til noget - og så bliver det farligt den anden vej, da OB tit bliver fanget ude af forsvarsposition.

    Især gør den nuværende gameplan, at man bliver umådelig tyndt besat på kanterne/backs'ne. Angriberne skal også tit hjælpe til i opspillet, og mangler derfor derinde hvor de kan blive farlige - man søger simpelthen ikke mulighederne for at lægge pres på modstanderholdene på de rigtige steder, og OB bringer alt for ofte sig i positioner med bolden hvor man kan vinde lidt, men tabe meget.

    Jeg så meget hellere at man prøvede at bringe sig nogle situationer hvor man kunne udfordre modstanderne mere.

    F.eks. ser jeg meget gerne en anden formation som kan forstærke både det defensive og offensive da de enkelte spillere mere kan fokusere på deres områder, og bringe deres bedste spil frem dér.

    Jeg ser gerne en opstilling sådan hér:
    Grytebust

    Lund KEP Tverskov Pereira
    Desler Makrini Nana Joan
    Anders K. Festersen

    Lad folk spille de positioner de har, og så lad dem om at bringe deres bedste spil dér. Backerne skal selvfølgelig overlappe - når der er overskud og plads til det, så man kan danne overtal på kanterne.

    De 2 angribere skal som regel spille over for 2 forsvare - så lidt firkantet, så har de 50/50 for at kunne skabe noget når de får en bold at arbejde med i angrebet - og de skal have mange bolde at arbejde med. Bolden skal hurtigere bringes frem, så angriberne kan skabe nogle gunstige situationer for OB. Og hvis de mister bolden, så er de andre spille igen klar på deres positioner til at starte forfra - ingen farlige boldtab på ugunstige steder.

    OB har hverken været uheldige eller heldige indtil nu. De har lige nøjagtig de point, som de har spillet sig til. Alt for meget nips, spillere ude af positioner og dårlige beslutninger har ført til OB's deroute. Spillerene er sgu ikke så dårlige. Det er ikke et mesterhold, men det er nogle ok spillere, som burde kunne skabe nogle ok resultater - med den rette spillestil og træner til at coache dem.

    Feel free til at komme med nogle flere taktiske input.
    Last edited by Københavnstinker; 08-11-2016, 21:52.

    #2
    Får hovedpine af at skulle læse dit indlæg

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Får hovedpine af at skulle læse dit indlæg
      Yes. Det gjorde jeg også. Ved ikke hvad der gik galt. Det skulle være rettet nu. Håber det giver mening nu.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
        Yes. Det gjorde jeg også. Ved ikke hvad der gik galt. Det skulle være rettet nu. Håber det giver mening nu.
        Kan sagtens følge dine pointer. Jeg tror stadig bare at "lorten lugter" uanset hvad fad den bliver serveret på. Vores backs fx bliver jo ikke bedre af at stå længere fremme eller tilbage.. Der mangler stadig kvalitet

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Kan sagtens følge dine pointer. Jeg tror stadig bare at "lorten lugter" uanset hvad fad den bliver serveret på. Vores backs fx bliver jo ikke bedre af at stå længere fremme eller tilbage.. Der mangler stadig kvalitet
          Vores backs er ikke supergode. Men det kunne være de ville være bedre, hvis de "bare" skulle spille backs, og koncentrere sig om dét. Lige nu skal de både være backs, være med til at sætte spillet og ofte komme med frem. Så er jeg af den overbevisning, at der ryger noget kvalitet i alle 3 faser.

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
            Yes. Det gjorde jeg også. Ved ikke hvad der gik galt. Det skulle være rettet nu. Håber det giver mening nu.
            gode pointer - hvor meget det så vil betyde at skifte opstilling (selv om det jo faktisk er samme opstilling du vil ændre til ;) ) kan jeg dog have mine tvivl om.

            For mig at se er problemet opstillingen. Og spillerne.
            Spillerne er ikke gode nok til det Kent vil......

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
              gode pointer - hvor meget det så vil betyde at skifte opstilling (selv om det jo faktisk er samme opstilling du vil ændre til ;) ) kan jeg dog have mine tvivl om.

              For mig at se er problemet opstillingen. Og spillerne.
              Spillerne er ikke gode nok til det Kent vil......
              Jeg ser ikke spillerne som problemet - men den måde de er instrueret i at spille. Jeg træner børn - og noget af det vi træner meget er, at de skal holde deres position. Det er dét jeg tror på - og vi har slået hold, som på papiret er noget bedre end os.

              Selvfølgelig har vi ikke spillere der bare kan gå ind og spille Barcaspil. Barcaspil ligger dybt i klubbens DNA, og det er naturligt for dem at spille på dén måde. Den måde OB spiller på nu, er ikke naturlig - og så får man ikke 100% ud af dét materiale man har.

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                Jeg ser ikke spillerne som problemet - men den måde de er instrueret i at spille. Jeg træner børn - og noget af det vi træner meget er, at de skal holde deres position. Det er dét jeg tror på - og vi har slået hold, som på papiret er noget bedre end os.

                Selvfølgelig har vi ikke spillere der bare kan gå ind og spille Barcaspil. Barcaspil ligger dybt i klubbens DNA, og det er naturligt for dem at spille på dén måde. Den måde OB spiller på nu, er ikke naturlig - og så får man ikke 100% ud af dét materiale man har.
                Du mener ikke spillerne er problemet?
                Du mener at alle spillere som bliver hentet til OB, automatisk bliver bedre til tons og elendige til teknisk fodbold?

                Det er lidt sådan jeg forstår det du skriver ...
                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                Jeg er ikke fan.
                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                Comment


                  #9
                  Jeg mener, at OB's spillere bliver gjort mere dårlige end de er - af spillestilen. F.eks. Oliver Lund har et kæmpe fighterhjerte og giver sig 100%, men når han skal frem på banen og spille Barcaspil, så knækker filmen.

                  De spillere der bliver hentet til OB bliver dårligere p.g.a. Kent Nielsen og spillestilen - groft sagt.

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                    Jeg mener, at OB's spillere bliver gjort mere dårlige end de er - af spillestilen. F.eks. Oliver Lund har et kæmpe fighterhjerte og giver sig 100%, men når han skal frem på banen og spille Barcaspil, så knækker filmen.

                    De spillere der bliver hentet til OB bliver dårligere p.g.a. Kent Nielsen og spillestilen - groft sagt.
                    Præcis. Oliver Lund ville jo være et fint aktiv på et hold, der står godt defensivt, og lever på omstillinger. Han har et godt hovedspil og god fart. Men en pasningsfod... nej.

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                      Præcis. Oliver Lund ville jo være et fint aktiv på et hold, der står godt defensivt, og lever på omstillinger. Han har et godt hovedspil og god fart. Men en pasningsfod... nej.
                      Så meget desto større undren over at han er hentet til et hold der vil lave pasninger ...

                      generelt mener jeg at udgangspunktet må være systemet/spillestilen der skal være det toneangivende og så må man handle spillerne ind efter det .. af samme årsag bør man heller ikke skifte system eller stil fra kamp til kamp ..
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                      Venter man for længe, får man ingenting ...

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                        Så meget desto større undren over at han er hentet til et hold der vil lave pasninger ...

                        generelt mener jeg at udgangspunktet må være systemet/spillestilen der skal være det toneangivende og så må man handle spillerne ind efter det .. af samme årsag bør man heller ikke skifte system eller stil fra kamp til kamp ..
                        Det er det samme problem som landsholdet havde under Morten Olsen - man spillede et system, man ikke havde spillerne til.

                        OB's DNA er fight og fysisk spil, mener jeg. Det bør afspejles i de trænere og spillere som klubben henter. Og hér har man fejlet på trænerfronten, da man som du er inde på, har hentet fightere som Izunna, Makrini, Lund, Desler, Tverskov og KEP.

                        Jeg synes, at Kent Nielsen skal ud - men jeg tror, at en del af problemet er, hans kontrakt og løn.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                          Det er det samme problem som landsholdet havde under Morten Olsen - man spillede et system, man ikke havde spillerne til.

                          OB's DNA er fight og fysisk spil, mener jeg. Det bør afspejles i de trænere og spillere som klubben henter. Og hér har man fejlet på trænerfronten, da man som du er inde på, har hentet fightere som Izunna, Makrini, Lund, Desler, Tverskov og KEP.

                          Jeg synes, at Kent Nielsen skal ud - men jeg tror, at en del af problemet er, hans kontrakt og løn.
                          jeg syntes egentligt ikke at det er KN der er problemer da han tidligere har vist at han kan stå i spidsen for er fighterhold men det virker som om han har fået trukket spillestilen ned over hovedet ..
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                            jeg syntes egentligt ikke at det er KN der er problemer da han tidligere har vist at han kan stå i spidsen for er fighterhold men det virker som om han har fået trukket spillestilen ned over hovedet ..
                            Uanset hvilken spillestil vi ville praktisere så vil summen af den samlede trups niveau ikke være god nok til top 6 .
                            Om KN har fået trukket spillestilen ned over hovedet eller ej ændrer ikke på at han har spillet fallit , han har selv udvalgt nogle af spillerne og gentagne gange erklæret sig tilfreds med truppen .
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                              Uanset hvilken spillestil vi ville praktisere så vil summen af den samlede trups niveau ikke være god nok til top 6 .
                              Om KN har fået trukket spillestilen ned over hovedet eller ej ændrer ikke på at han har spillet fallit , han har selv udvalgt nogle af spillerne og gentagne gange erklæret sig tilfreds med truppen .
                              Enig. Men det er immervæk sværere at gebærde sig, når man får en bestemt linie dikteret oppe fra, hvilket betyder man ikke har andre valg end at stå ved sit arbejde, når ens indrømmelse af den faktiske elendighed betyder man udstiller ikke alene sig selv, men også den ledelse, der er ansvarlig for målsætning og midler.

                              Det er en tredeling af elendigheden. Identitet skyllet væk - folk er for "stolte" og/eller låste til at indrømme, at det er retningen, den er helt gal med.

                              MvH ChrisOB
                              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                              Comment

                              Working...
                              X