Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Holdet, hvis vi kigger fremad.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Holdet, hvis vi kigger fremad.

    Kontinuitet.
    Det ord høre vi igen og igen.
    Men fakta er at vi ikke har noget der ligner Kontinuitet i truppen.

    http://www.ob.dk/artikel/obs-trup-mod-fck.aspx
    Som ovenstående artikel beviser at for ca. Halvandet år siden stillede vi en trup mod FCK hvor kun 3 spillere, Desler, Greve og JJT, stadig er i klubben i dag. JBL var højst sansynligt skadet på det tidspunkt.
    4 unge gutter hvor kun Desler har fået det man kan regne for fast spilletid i denne sæson.

    Klubben og holdet skriger på kontinuitet! Som Helveg var ude at sige tidligere på efterårs sæsonen, så savner holdet en rygrad og noget DNA.

    Men hvilke nuværende spillere kan vi bygge en rygrad op omkring, så vi kan få samlet stumperne. Hvem skal bære holdet og være stammen når vi starter på den nye sæson.

    Steen G! Kan vi holde på ham så har vi en af ligaens bedste målmænd.

    Desler. Kan han blive ved med at ligge på, så bør han også være fast mand.

    Tverskov. En af vores vigtigste spillere, kan han blive ved med at udvikle sig. Så bliver han særdeles svær at undvære.

    KEP. Han skal virkelig steppe op og vise de kvaliteter han tidligere har vist. Ellers må han vige pladsen.

    JBL. Kan han holde sig skadesfri og blive ved med at udvikle sig. Så har vi en yderst kompetent VB.

    Joan. Han har virkelig overrasket mig, kan han blive ved med at ligge på så kan han godt sidde på den ene kant.

    MEM. Også en af vores vigtigste spillere. Det bliver altafgørende at kunne holde på ham.

    AK. Kan han holde sig fri fra skader og finde det niveu han tidligere har vist. Så kan han godt lave 20 basser på en sæson.

    Festersen. Han har virkelig manglet falk. Kan han finde det frem vi så sidste sæson så starter han også.

    Disse spillere kunne i min optik godt udgøre stammen på vores hold i fremtiden.

    RJ. som kant nej tak. kan han ligge på så kan han godt presse sig på som angriber.

    Greve. Har en masse dejlig vilje men mangler lige den sidste kvalitet.

    JJT og Nana. Har i glimt vist at de besidder nogle af de ting som vi mangler. De er dog begge bag ud på fysikken, og er for nemme at skubbe væk.

    Izunna. Puha, ligner slet ikke den spiller som vi så i FCM. Håber han kan komme tilbage som vi kender ham bedst. Ellers kan vi finde bedre kvalitet for de penge.

    Tingager. Kan godt være 3 valg lidt endnu.

    Lund. Kan godt tage over hvis Desler ikke levere, kan han leve med at være 2 valg.

    Falke må se sig slået, håber han bliver som 2 valg

    Vi skal have nogle klare forstærkninger her til Januar. Smid nu de få basøre som EFB skal have for Jeppe Andersen. Så skal vi kun finde en kant med kvalitet.

    Jeg ved sku godt det er noget lort lige nu, håber dog vi kan holde det her som en konstruktiv debat.
    Det hjælper ikke noget at skifte hele holdet, så står vi bare med lorten igen.

    #2
    Vi må lave et mindre sats og betale det, det koster at holde på Gryte, Tverskov som CF, Makrini og AK som fast stamme i 3-5 år frem ... og så bygge op derfra med Desler og JJT samt måske Greve for på sigt at få OB DNA ind i holdet og så må vi se hvad der i øvrigt ellers kan bruges .. Fester, Joan .... Nana, Yao, Buus ..
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      #3
      I hvert fald:
      Gryte, BigMak, Tverskov, Desler
      Gerne også:
      JJT, Greve, Fester, AK, Joan
      Måske:
      JBL (alt for ofte skadet for mere)
      Håb på:
      Tingager
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Løvkvist_jr. Se indlæg
        Kontinuitet.
        Det ord høre vi igen og igen.
        Men fakta er at vi ikke har noget der ligner Kontinuitet i truppen.

        http://www.ob.dk/artikel/obs-trup-mod-fck.aspx
        Som ovenstående artikel beviser at for ca. Halvandet år siden stillede vi en trup mod FCK hvor kun 3 spillere, Desler, Greve og JJT, stadig er i klubben i dag. JBL var højst sansynligt skadet på det tidspunkt.
        4 unge gutter hvor kun Desler har fået det man kan regne for fast spilletid i denne sæson.

        Klubben og holdet skriger på kontinuitet! Som Helveg var ude at sige tidligere på efterårs sæsonen, så savner holdet en rygrad og noget DNA.

        Men hvilke nuværende spillere kan vi bygge en rygrad op omkring, så vi kan få samlet stumperne. Hvem skal bære holdet og være stammen når vi starter på den nye sæson.

        Steen G! Kan vi holde på ham så har vi en af ligaens bedste målmænd.

        Desler. Kan han blive ved med at ligge på, så bør han også være fast mand.

        Tverskov. En af vores vigtigste spillere, kan han blive ved med at udvikle sig. Så bliver han særdeles svær at undvære.

        KEP. Han skal virkelig steppe op og vise de kvaliteter han tidligere har vist. Ellers må han vige pladsen.

        JBL. Kan han holde sig skadesfri og blive ved med at udvikle sig. Så har vi en yderst kompetent VB.

        Joan. Han har virkelig overrasket mig, kan han blive ved med at ligge på så kan han godt sidde på den ene kant.

        MEM. Også en af vores vigtigste spillere. Det bliver altafgørende at kunne holde på ham.

        AK. Kan han holde sig fri fra skader og finde det niveu han tidligere har vist. Så kan han godt lave 20 basser på en sæson.

        Festersen. Han har virkelig manglet falk. Kan han finde det frem vi så sidste sæson så starter han også.

        Disse spillere kunne i min optik godt udgøre stammen på vores hold i fremtiden.

        RJ. som kant nej tak. kan han ligge på så kan han godt presse sig på som angriber.

        Greve. Har en masse dejlig vilje men mangler lige den sidste kvalitet.

        JJT og Nana. Har i glimt vist at de besidder nogle af de ting som vi mangler. De er dog begge bag ud på fysikken, og er for nemme at skubbe væk.

        Izunna. Puha, ligner slet ikke den spiller som vi så i FCM. Håber han kan komme tilbage som vi kender ham bedst. Ellers kan vi finde bedre kvalitet for de penge.

        Tingager. Kan godt være 3 valg lidt endnu.

        Lund. Kan godt tage over hvis Desler ikke levere, kan han leve med at være 2 valg.

        Falke må se sig slået, håber han bliver som 2 valg

        Vi skal have nogle klare forstærkninger her til Januar. Smid nu de få basøre som EFB skal have for Jeppe Andersen. Så skal vi kun finde en kant med kvalitet.

        Jeg ved sku godt det er noget lort lige nu, håber dog vi kan holde det her som en konstruktiv debat.
        Det hjælper ikke noget at skifte hele holdet, så står vi bare med lorten igen.
        ret enig i dine betragtninger - og det "sjove" er jo at det faktisk er en del spillere der, ihvertfald på papiret besider noget af den kvalitet vi har brug for.
        Og det er jo også tydeligt at alt for mange "bare" i den grad har underpræsteret.
        Især angrebet - hvor det trods alt næppe havde set SÅ skidt ud havde fester og ak været skadesfri - OG banket nogle flere mål ind.

        Og hvad er det så der mangler - noget kvalitet, i den grad - og så en større bredde - for skræmmende er vores bænk altså så langt fra.
        Men 3-4 nye spillere til start 11 vil jo også styrke bredden. Og øge konkurrencen så man ikke er selvskrevet uanset hvor dårligt man levere.....

        Comment


          #5
          Vi er simpelthen nød til at forstærke os til vinter..
          Hvis JH endnu engang smider en "Vi er tilfreds med truppen og de skal bare have mere tid" Jingle ud i pressen har jeg set min sidste kamp i denne sæson på stadion.

          Ser helst at vi henter 3-4 stykker og afhænder Izunna og Bredebro som minimum. Hvis Weber og Kurucay ikke får forlænget passer det jo meget godt med antallet i truppen.. Izunna virker som en der har opgivet OB og Bredebro er bare ikke god nok.

          1) Ny midtforsvarer. KEP og Tingager er so so og Tverskov får en del spilletid på midten. Der er brug for hård konkurrence. Ikke på antal men på kvalitet.
          2) Ny offensiv midtbanespiller. Den berømte 8'er ala Azer bare på højere niveau.. De må ud og bruge penge på sådan en der kan sætte spillet.
          3) Ny kantspiller. Med fart og frækhed. Gerne målfarlig også.
          4) Ny angriber. En stærk boxspiller der kan spilles op på samt lave uro i feltet.

          Ja det lyder dyrt. Men 1-2 af dem skulle jo have været hentet i sommers hvor man valgte at spare pengene fordi man havde sådan en fantastisk trup

          Comment


            #6
            Greve minder mig meget om, da Falk begyndte at spille. En masse vilje og gode ideer, dog en anden spillestil. Fælles er også manglen på slutproduktet, som kun kommer med kontinuerlig spilletid. At Greve ikke får lov at udvikle sig, med spilletid, fatter jeg ikke en hat af, når alternativet er Jönsson på kant. Jeg ser stadig et stort lys i ham, men ellers er jeg enig i betragtningerne.

            Vi har underpræsteret med en fin trup og det skyldes at vores træner ikke får nok ud af materialet og/eller at kemien på holdet er dårlig.

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Vi er simpelthen nød til at forstærke os til vinter..
              Hvis JH endnu engang smider en "Vi er tilfreds med truppen og de skal bare have mere tid" Jingle ud i pressen har jeg set min sidste kamp i denne sæson på stadion.

              Ser helst at vi henter 3-4 stykker og afhænder Izunna og Bredebro som minimum. Hvis Weber og Kurucay ikke får forlænget passer det jo meget godt med antallet i truppen.. Izunna virker som en der har opgivet OB og Bredebro er bare ikke god nok.

              1) Ny midtforsvarer. KEP og Tingager er so so og Tverskov får en del spilletid på midten. Der er brug for hård konkurrence. Ikke på antal men på kvalitet.
              2) Ny offensiv midtbanespiller. Den berømte 8'er ala Azer bare på højere niveau.. De må ud og bruge penge på sådan en der kan sætte spillet.
              3) Ny kantspiller. Med fart og frækhed. Gerne målfarlig også.
              4) Ny angriber. En stærk boxspiller der kan spilles op på samt lave uro i feltet.

              Ja det lyder dyrt. Men 1-2 af dem skulle jo have været hentet i sommers hvor man valgte at spare pengene fordi man havde sådan en fantastisk trup
              ja gu er det da dyrt.....men før eller siden lærer de vel at man ikke bare kan køre en sæson igennem med et skrabet hold og så forvente man kommer i top 6.
              JA de har underpræsteret men da det begyndte at gå op for folk at truppen var for tynd - der var vinduet stadig åben - JH kunne og burde have reageret........det koster nu og det bliver jo ikke lettere at tiltrække kvalitet fremadrettet.......

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af Bambiinsel Se indlæg
                Greve minder mig meget om, da Falk begyndte at spille. En masse vilje og gode ideer, dog en anden spillestil. Fælles er også manglen på slutproduktet, som kun kommer med kontinuerlig spilletid. At Greve ikke får lov at udvikle sig, med spilletid, fatter jeg ikke en hat af, når alternativet er Jönsson på kant. Jeg ser stadig et stort lys i ham, men ellers er jeg enig i betragtningerne.

                Vi har underpræsteret med en fin trup og det skyldes at vores træner ikke får nok ud af materialet og/eller at kemien på holdet er dårlig.
                nu er det vel et stykke tid siden at Jønsson har spillet kant?
                Jeg syntes forskellen på Greve og Falk mere skal ses i at da Falk kom på manglede han fysik. Han var meget klejn men kvaliteten var der. Greve er ikke på det niveau ..
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                Venter man for længe, får man ingenting ...

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                  ja gu er det da dyrt.....men før eller siden lærer de vel at man ikke bare kan køre en sæson igennem med et skrabet hold og så forvente man kommer i top 6.
                  JA de har underpræsteret men da det begyndte at gå op for folk at truppen var for tynd - der var vinduet stadig åben - JH kunne og burde have reageret........det koster nu og det bliver jo ikke lettere at tiltrække kvalitet fremadrettet.......
                  Ja og alt er relativt.
                  Bare på 1. pulje af TV pengene som lige er udbetalt er der trods alt ca kr 3 mio i forskel på vores nuværende 13. plads og så en 6. plads.
                  Kun på 1. rate alene.
                  Så som jeg ser det er spørgsmålet mere; har vi råd til at lade være med at investere i de rigtige spillere.

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af hmmm Se indlæg
                    Ja og alt er relativt.
                    Bare på 1. pulje af TV pengene som lige er udbetalt er der trods alt ca kr 3 mio i forskel på vores nuværende 13. plads og så en 6. plads.
                    Kun på 1. rate alene.
                    Så som jeg ser det er spørgsmålet mere; har vi råd til at lade være med at investere i de rigtige spillere.
                    Nogle som ved om tv-penge er lagt ind i budgettet , altså om der er budgetteret med f.eks en sjetteplads , så der i så fald "mangler" 3 mio i kassen nu ?

                    Til spørgsmålet om vi har råd til at lade være med at invistere i de rigtige spillere .....
                    Sportsligt har vi ikke
                    Økonomisk har vi på den lange bane heller ikke .
                    Men vi har pt ikke de rette folk til at finde de rette spillere .
                    Last edited by Magge; 22-10-2016, 07:32.
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      #11
                      Vi har faktisk mange gode spillere i truppen.

                      Personligt er jeg 50/50 på alt det her med Kent og Jesper. Det var jo fristende at se en Bo Henriksen på linjen. Omvendt, så ved jeg også godt et sted at vi skifter og skifter og kommer ingen steder, så måske. For Kent er sgu´ en god træner.

                      Jeg synes dog vi skulle justere lidt på det spillemæssige og sige lidt mere fysik og løbevillighed, lidt mere en plan B med et højt indlæg eller to.

                      Jeppe Andersen, Robert Skov (alt. Kevin Mensah) og Nicolai Brock Madsen, det er imo nok den billigste måde at forsøge, at løse det hele. Det kan også være andre spillere, men bare for at sige, der skal nok bruges lidt millioner også lidt flere end Jesper har det godt med.

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                        ja gu er det da dyrt.....men før eller siden lærer de vel at man ikke bare kan køre en sæson igennem med et skrabet hold og så forvente man kommer i top 6.
                        JA de har underpræsteret men da det begyndte at gå op for folk at truppen var for tynd - der var vinduet stadig åben - JH kunne og burde have reageret........det koster nu og det bliver jo ikke lettere at tiltrække kvalitet fremadrettet.......
                        Ja i TV penge, entré indtægter og boder kan det vel godt have kostet 5-7 mill alene her i efteråret ved ikke at have forstærket truppen.. Sponsores lyst til at spytte penge i samt lysten til at reklamere på banderne under kampe er ikke regnet med.. Synergi effekten er stor..

                        Og kommer der under 10.000 i morgen er ringene i vandet begyndt at sprede sig

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Ja i TV penge, entré indtægter og boder kan det vel godt have kostet 5-7 mill alene her i efteråret ved ikke at have forstærket truppen.. Sponsores lyst til at spytte penge i samt lysten til at reklamere på banderne under kampe er ikke regnet med.. Synergi effekten er stor..

                          Og kommer der under 10.000 i morgen er ringene i vandet begyndt at sprede sig
                          Jeg tør godt at love, at der kommer under 10.000 i morgen. Det er jeg helt sikker på.

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Kogtbaby88 Se indlæg
                            Jeg tør godt at love, at der kommer under 10.000 i morgen. Det er jeg helt sikker på.
                            Helt enig... det sker ikke

                            Comment


                              #15
                              Og derved er synergi effekten i fuld speed. Og pilen vender nedad

                              Comment

                              Working...
                              X