Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Jesper Hansen og de fyrretyve transfers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Jesper Hansen og de fyrretyve transfers

    Jeg har gennemgået Jesper Hansens transfers i perioden fra april 2013 (hvor han blev ansat) til i dag. Til jeres information drejer det sig om i alt 40 spillere, der er kommet til klubben. Det gælder både indkøb, frie transfers og lejeaftaler.

    Tallet havde været højere, hvis jeg havde talt ungdomsspillere med, men de har formentlig ikke den store indflydelse på truppen.

    Jesper Hansen taler meget varmt om den kontinuitet, som han har bragt til OB. Spørgsmålet er, om 40 indkøb på lige godt tre år taler ret meget for nogen kontinuitet? Jesper Hansen har været ansat i 41 måneder. Det svarer faktisk næsten til, at han i gennemsnit har hentet én ny spiller til OB hver eneste måned i sin ansættelse.

    Nu er Jesper Hansen i bogen 'Fodboldbossen' citeret for at sige, at han har hentet spillere, som faktisk slet ikke var gode nok til OB - og at han godt vidste det, da han alligevel hentede dem.

    Sammen med optællingen af indkøb har jeg kopieret, hvad Jesper Hansen sagde om spilleren, da vedkommende blev præsenteret i klubben. Der bliver rost til skyerne, skal jeg hilse og sige, men grav jer endelig ned i citaterne og hiv de mest morsomme op. Beskrivelsen af Dvalishvili er faktisk hylende sjov på den ufrivillige måde, kan jeg lige indskyde.

    Du kan se både spillerskifte, kontraktlængde og kommentar fra Jesper Hansen i denne pdf, da man desværre ikke kan lave så lange indlæg her på forum (få gerne grænsen for 10.000 anslag sat op!)

    https://www.docdroid.net/ZNJoihq/ob-transfers2.pdf.html

    Jeg ser frem til en god debat om dette, men jeg vil ikke skrive en helt masse endnu selv. I stedet vil jeg bare konstatere, at man åbenbart hverken som fodboldspiller eller OB-tilhænger kan tro på det, som Jesper Hansen skriver i en pressemeddelelse - slet ikke nu, hvor han har indrømmet, at mange af spillerne egentlig ikke var gode nok. Tror vi på hans ord, når han næste gang skamroser et nyt indkøb?

    Og så kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad strategien med at hente spillere, som slet ikke var gode nok og skulle videre igen, har kostet OB i transfers, sign on fees, lønudgifter og ophævede kontrakter før tid?

    Har det i virkeligheden været så godt for økonomien at ansætte Jesper Hansen?
    Last edited by StateTrooper; 29-09-2016, 10:06.
    OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

    #2
    Jeg husker jeg fik på puklen mht. Lado. Jeg påstod dengang at JH vidste at han havde købt en spiller der ikke var god nok... Fint at blive bekræftet i at, om ikke med Lado, så er det jo da så sket med andre...

    Lado handlen vil altid stå som noget af det mest håbløse OB har foretaget sig... Jeg begriber simpelthen ikke hvad der foregik oppe i hovederne på os...

    Vi manglede desperat en angriber, men ventede helt til midten af August, for det skulle jo være den rigtige vi hentede, en der kunne slå til fra start og gøre en forskel... Så henter vi Lado, totalt ude af form, og overhovedet ikke en spiller der kunne leve op til de ord der blev sagt... Det kunne bla. ses ved at Kryger efterfølgende nappede pladsen i front...

    Over en måned efter Lados ankomst, og imponerende 3 kvarters spilletid, der melder TB ud at Lado ikke er i den nødvendige form, og der er et stykke vej endnu...

    Over 2 måneder efter ankomsten, er noget af det første Ove gør som træner, at smide Lado af holdet, og i stedet smide ham på slankekur...

    Mange måneder senere fortæller JH, at det at det kan lade sig gøre for en klub som OB at hente en spiller som Lado, nok netop var fordi at han ikke var hvor han skulle være...

    Det mest vanvittige, det var dog at JH forklarede, at grunden til det trak ud med at finde angriberen var at vi nok havde været for kritiske...

    Fra ende til anden, det rene vanvid, og det er lige før jeg kun kan grine... Grotesk kapitel... Og et kapitel der var dyrt nok til at det kun kunne lade sig gøre fordi vi solgte Kadrii...

    -----

    Og for arbejdet, StateTrooper... det må have taget lidt tid...
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      #3
      Når man kigger ned over listen så er det faktisk ok set henover hele perioden. Jeg mener problemet ligger i at der ikke er blevet skabt den kontinuitet, der er blevet snakket så meget om. Det er der jeg synes JH fejler. Nuvel der har være nogle skidte køb imellem og andre spillere har på ingen måde levet op til det man kunne forvente, men det ser jeg som spillernes problem, mere end JH og de forskellige trænere.
      Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
        Når man kigger ned over listen så er det faktisk ok set henover hele perioden. Jeg mener problemet ligger i at der ikke er blevet skabt den kontinuitet, der er blevet snakket så meget om. Det er der jeg synes JH fejler. Nuvel der har være nogle skidte køb imellem og andre spillere har på ingen måde levet op til det man kunne forvente, men det ser jeg som spillernes problem, mere end JH og de forskellige trænere.
        Alle spillere, både dem der slår til og ikke gør, uden undtagelse, er sportsdirektørens problem, for det er det en sportsdirektør bliver målt på, om du vil det eller ej. Bundlinjen. Så jeg er på ingen måder enig i det, du skriver. For det er i strid med al fodboldmæssig virkelighed.

        Du forsøger som alle andre at fraskubbe ansvaret fra dem, hvis ansvar det er.

        MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

        Comment


          #5
          Igen igen

          Comment


            #6
            Der er 3 scoop Gryte Makarini og Zahore. Så hvis JH havde lavet 120 handler istedet for 40 i samme periode, havde det set ganske godt ud.

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
              Der er 3 scoop Gryte Makarini og Zahore. Så hvis JH havde lavet 120 handler istedet for 40 i samme periode, havde det set ganske godt ud.
              Jeg synes også man kan argumentere for, at ud over Grytebust, El Makrini og Zohore, så er Tverskov også et scoop. Spelmann var også deropad. Han var altså vigtig for os.
              "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
              Kluden Krew - O'ense Internationals

              Comment


                #8
                Det er en stærk oversigt Statetrooper har lavet. Jeg havde selv overvejet at kigge på noget tilsvarende. Jeg sidder og prøver at indplacere de forskellige transfers i grupper. Umiddelbart:

                1 point (dumpet): O'Brien, Dusan, Lucas J., Kirkeskov, Ousager, Dvalishvili, Dalgaard, Tørnes, Matti, Koval, Izunna, Jönsson, Jeppe H. I alt 13 spillere.

                2 point (dårlig, uden direkte at dumpe): Abdelloue, Azer, Kryger, Mikkelsen, Jonasson, Skogseid, Falkesgaard, AK, Kenneth Emil, Yao, Ari, Pereira, Thrane, Nana. I alt 14 spillere.

                3 point (godt indkøb): Barrett, Lasse N, Ruud, Lund, Edmundsson, Tingager. I alt seks spillere.

                4 point (scoop): Grytebust, Tverskov, Festersen, Zohore, El Makrini, Spelmann. I alt seks spillere.

                Uden for bedømmelse: Jonas Hansen, der er hentet som ungdomsspiller.

                I alt mulige point: 40x4 point= 140
                Ialt opnåede point: 84.

                Dårlige spillere, eller spillere der er floppet (evt. på grund af skader): 27 spillere
                Gode spillere, der dog ikke har hævet vores niveau: seks spillere.
                Gode spillere, der har hævet vores niveau: seks spillere

                Så seks spillere ud af 40, der kan siges at have rykket os. Det er 15% af indkøbene. Det er satme ikke prangende.

                Antallet af spillere, der er kan siges at have været godkendte, er seks mere. Så i alt 30% godkendte indkøb!

                Og så er der endda nok nogen der vil mene, at jeg har været for flink i mine bedømmelser...
                "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                Kluden Krew - O'ense Internationals

                Comment


                  #9
                  Ja sådan ser vi så forskelligt på tingene. Er bestemt ikke helt enig i bedømmelserne. Men det er jo derfor vi har forum.

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                    Det er en stærk oversigt Statetrooper har lavet. Jeg havde selv overvejet at kigge på noget tilsvarende. Jeg sidder og prøver at indplacere de forskellige transfers i grupper. Umiddelbart:

                    1 point (dumpet): O'Brien, Dusan, Lucas J., Kirkeskov, Ousager, Dvalishvili, Dalgaard, Tørnes, Matti, Koval, Izunna, Jönsson, Jeppe H. I alt 13 spillere.

                    2 point (dårlig, uden direkte at dumpe): Abdelloue, Azer, Kryger, Mikkelsen, Jonasson, Skogseid, Falkesgaard, AK, Kenneth Emil, Yao, Ari, Pereira, Thrane, Nana. I alt 14 spillere.

                    3 point (godt indkøb): Barrett, Lasse N, Ruud, Lund, Edmundsson, Tingager. I alt seks spillere.

                    4 point (scoop): Grytebust, Tverskov, Festersen, Zohore, El Makrini, Spelmann. I alt seks spillere.

                    Uden for bedømmelse: Jonas Hansen, der er hentet som ungdomsspiller.

                    I alt mulige point: 40x4 point= 140
                    Ialt opnåede point: 84.

                    Dårlige spillere, eller spillere der er floppet (evt. på grund af skader): 27 spillere
                    Gode spillere, der dog ikke har hævet vores niveau: seks spillere.
                    Gode spillere, der har hævet vores niveau: seks spillere

                    Så seks spillere ud af 40, der kan siges at have rykket os. Det er 15% af indkøbene. Det er satme ikke prangende.

                    Antallet af spillere, der er kan siges at have været godkendte, er seks mere. Så i alt 30% godkendte indkøb!

                    Og så er der endda nok nogen der vil mene, at jeg har været for flink i mine bedømmelser...
                    Langt hen ad vejen enig i din inddeling. Dog synes jeg det er hårdt at sætte AK som værende et "dårligt" indkøb. Manden spillede ikke sidste efterår, da vi havde en duo som virkelig fungerede som, sammenholdt med AKs skade gjorde at han først fik kontinuerlig spilletid i foråret - og her må man da sige at han gjorde det godt. Dette efterår behøver jeg vel så ikke uddybe. I mine øjne er han mindst på niveau med Tingager og Lasse Nielsen. Også hvis jeg tager højde for løn, forventninger osv.

                    Nana ville jeg heller ikke have "cojones" til at kategorisere endnu.

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                      Langt hen ad vejen enig i din inddeling. Dog synes jeg det er hårdt at sætte AK som værende et "dårligt" indkøb. Manden spillede ikke sidste efterår, da vi havde en duo som virkelig fungerede som, sammenholdt med AKs skade gjorde at han først fik kontinuerlig spilletid i foråret - og her må man da sige at han gjorde det godt. Dette efterår behøver jeg vel så ikke uddybe. I mine øjne er han mindst på niveau med Tingager og Lasse Nielsen. Også hvis jeg tager højde for løn, forventninger osv.

                      Nana ville jeg heller ikke have "cojones" til at kategorisere endnu.
                      AK er vores med afstand bedst betalte spiller, og hele angrebet er bygget op om ham. Hans løn alene ville kunne betale to ganske hæderlige superligaangribere. I dét lys, har han haft få svært ved at komme på holdet, og alt for meget skadet. Hvis han havde været skadesfri, og havde han kunnet holde sit målsnit, havde han klart været en 3'er eller 4'er. Nana er, som flere af de andre unge spillere, bedømt på et øjebliksbillede. Lige nu rykker han os ikke overhovedet. Det betyder ikke, at han (og AK) ikke kan ende med en højere rating, når deres OB-karriere er ovre. Det ville ikke undre mig, hvis de gjorde.
                      "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                      Kluden Krew - O'ense Internationals

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                        Det er en stærk oversigt Statetrooper har lavet. Jeg havde selv overvejet at kigge på noget tilsvarende. Jeg sidder og prøver at indplacere de forskellige transfers i grupper. Umiddelbart:

                        1 point (dumpet): O'Brien, Dusan, Lucas J., Kirkeskov, Ousager, Dvalishvili, Dalgaard, Tørnes, Matti, Koval, Izunna, Jönsson, Jeppe H. I alt 13 spillere.

                        2 point (dårlig, uden direkte at dumpe): Abdelloue, Azer, Kryger, Mikkelsen, Jonasson, Skogseid, Falkesgaard, AK, Kenneth Emil, Yao, Ari, Pereira, Thrane, Nana. I alt 14 spillere.

                        3 point (godt indkøb): Barrett, Lasse N, Ruud, Lund, Edmundsson, Tingager. I alt seks spillere.

                        4 point (scoop): Grytebust, Tverskov, Festersen, Zohore, El Makrini, Spelmann. I alt seks spillere.

                        Uden for bedømmelse: Jonas Hansen, der er hentet som ungdomsspiller.

                        I alt mulige point: 40x4 point= 140
                        Ialt opnåede point: 84.

                        Dårlige spillere, eller spillere der er floppet (evt. på grund af skader): 27 spillere
                        Gode spillere, der dog ikke har hævet vores niveau: seks spillere.
                        Gode spillere, der har hævet vores niveau: seks spillere

                        Så seks spillere ud af 40, der kan siges at have rykket os. Det er 15% af indkøbene. Det er satme ikke prangende.

                        Antallet af spillere, der er kan siges at have været godkendte, er seks mere. Så i alt 30% godkendte indkøb!

                        Og så er der endda nok nogen der vil mene, at jeg har været for flink i mine bedømmelser...
                        Du er flink ved Tingager og meget flink ved Spelmann, ... som jeg ser det ... ellers er jeg ret enig.
                        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                        Jeg er ikke fan.
                        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                          Du er flink ved Tingager og meget flink ved Spelmann, ... som jeg ser det ... ellers er jeg ret enig.
                          Det er jeg helt enig i
                          Last edited by fmprOB; 30-09-2016, 06:35.

                          Comment


                            #14
                            Lidt om JH's transfers her i en god artikel fra LR som virkelig er steppet up på det sidste. Respekt herfra

                            http://www.fyens.dk/sport/Ingen-aarh...rtikel/3078894

                            Comment


                              #15
                              desværre, ja. LR er klog- og satte også fornylig spørgsmål ved om ledelsen er god nok. Personligt tror jeg det er der problemet er.
                              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                              OB - engang var vi gode

                              Comment

                              Working...
                              X