Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Fanscenen

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kielberg
    replied
    Det er sgu da AGF fansene der er de værste herhjemme i Danmark.
    De råber konstant. " kom så de hvii "

Leave a comment:

• stonebear
    replied
    Det kan jeg også godt følge, og når jeg nævner Fischer episoden er det heller ikke for at sammenligne den med Mabil igår. Men med episoden med Fischer (som jeg personligt stadig synes agerede åndsvagt) lagde disciplinærinstansen ikke desto mindre vægt på Fischers ageren som en formildende omstændighed i domsafgivelsen til OB. Min pointe er blot at det ikke er ligegyldigt hvordan en fodboldspillere opføre sig, og det ved en professionel fodboldspiller også godt. Det var derfor Mabils jubelscene undrede mig så meget, for han må altså alt andet lige være fuldstændigt klar over at en hoverene jubel ud mod modstandernes fans, uskyldig eller ej, kan afføde nogle grimme reaktioner. Jeg synes faktisk at det tjente OBs fans stor ære at Mabil efterfølgende ikke blev hetzet, for det gjorde han ikke. Selvom man sagtens kan bilde mig ind at enkelte individer efterfølgense råbte grimme ting efter ham.

Leave a comment:

• sjn
    replied
    Sys nu ikke rigtig den sag med Fischer kan sammenlignes. Fordi det var vi OB fans selv ude om. Efter en gruppe havde stået og sunget homo sange efter ham lige fra kamp start af. Så der klart han til sidst genstulere op mod tribunen.

Leave a comment:

• stonebear
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Jeg er enig i man ikke bare kan sammenligne det helt. Selvom man selvfølgelig overordnet set skal opføre sig ordentligt, så følger der lidt mere med det at være spiller, og optræde foran en masse mennesker, at være på arbejde om man så må sige. Så det er jeg enig i.
    Det i går, det ser jeg kun som lidt lir fra spillerens side. Der bliver givet og taget spillere og fans imellem, og det synes jeg absolut der skal være plads til.
    Jeg kan ikke se hvordan han smider offerkortet, hvordan det skulle have noget med det at gøre.
    Vi er sådan set ret enige tror jeg, jeg synes også det er fint med lidt følelsesudveksling mellem spiller og publikum. Jeg tog altså heller ikke voldsomt på vej over situationen på stadion, jeg kan godt se at det kan have lydt sådan på min post igår. Mest af alt fandt jeg bare situationen underlig. For selvom der bliver givet og taget, spillere og fans imellem, så starter det som regel med at fans provokere en spiller, og ikke den anden vej rundt. Med Mabil igår havde der vitterligt ikke været skyggen af hetz op til scoringen. Han skød i sidenettet tidligere i kampen hvor der blev viftet lidt spredt med armene, men det var bogstavelig talt det, og derfor undrede det mig. Han havde lige scorret et flot mål til en helt fortjent 2 måls føring, det plejer man at fejre med holdkammerater eller sine medrejsende fans, men hans jubel sluttede med en helt bevidst hilsen til OBs fans, og det tillader jeg mig altså stadigvæk at finde besynderligt. Især hvis man ikke kan lide at blive kaldt grimme ting af modstandernes fans. Og nej, provokationer fra spillere skal aldrig invitere til racistiske/homofobiske tilråb, men en forudgående provokation fra en spiller vil altid tælle som en formildende omstændighed for de fans som efterfølgende taber hovedet og går over stregen. Præcis som da Fodboldens disciplinærinstans fandt det formildende at Fischer selv havde gestikuleret til OBs fans hvilket havde været med til at eskalere situationen. For det var altså torskedumt af Fischer, og det kan jeg godt skrive uden at jeg skal skydes i skoende at jeg synes det er okay at ytre sig homofobisk, for det er det på ingen måde.

Beklager at det blev lidt langt - og at jeg gik lidt off topic, det sidste var ikke henvendt til dig Kaspernon.

Leave a comment:

• sjn
    replied
    Råbte racistiske slagord på Stadion ? Der er nogle der siger der var nogle der råbte rejs hjem til hvor du kommer fra til mabil efter han genstulerede op til triuben efter dit mål. Men dicideret racisriske slagord ?

Leave a comment:

• Entusiastens
    replied
    Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
    Men bare genelt i den her U19 sag savner jeg at alle de medier der bagt artikler om sagen, nu OB ikke ville udmelde noget med det samme. At de interviewede nogle af de OB fans der var i Ådalen. Eller vores SLO. Også bragte det sammen med AGFs påstande. Så havde hr og fru Danmark haft 2 ting at forholde sig til istedet for kun AGFs side, altså indtil OB meldte noget ud
    Det kunne de bestemt godt have gjort og det er delvist p.g.a. de her nye tider hvor nyheder bare skal ud og det kan ikke gå for hurtigt, men det vigtigste er at det bliver undersøgt ... og så synes jeg da at i skal prøve at stå sammen imod de folk, der så åbenbart råber racistiske slagord på stadion (som København S berettede om).

Leave a comment:

• Magge
    replied

Jeg er enig i man ikke bare kan sammenligne det helt. Selvom man selvfølgelig overordnet set skal opføre sig ordentligt, så følger der lidt mere med det at være spiller, og optræde foran en masse mennesker, at være på arbejde om man så må sige. Så det er jeg enig i.
    Det i går, det ser jeg kun som lidt lir fra spillerens side. Der bliver givet og taget spillere og fans imellem, og det synes jeg absolut der skal være plads til.
    Jeg kan ikke se hvordan han smider offerkortet, hvordan det skulle have noget med det at gøre.
    Er der overhovedet nogle herinde som ved hvad den “ jubelscene” gik ud på?
    Har Mabil udtalt at han følte sig forfulgt?

Leave a comment:

• sjn
    replied
    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    De har meldt ud at de undersøger sagen, og hvad klubbens holdning er - de kan ikke andet nu.
    Self. Men derfor kunne medierne jo godt have interviewet vores SLO eller andre fans der var til stede. Så de kom med to sider af sagen indtil OB kom med deres. Havde de gjort det havde hr og fru Danmark jo indtil da haft 2 ting af forholde sig til. Istedet som nu kom AGFs side af sagen, så vi fans nu står somom vi er racistiske

Leave a comment:

• manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
    Men bare genelt i den her U19 sag savner jeg at alle de medier der bagt artikler om sagen, nu OB ikke ville udmelde noget med det samme. At de interviewede nogle af de OB fans der var i Ådalen. Eller vores SLO. Også bragte det sammen med AGFs påstande. Så havde hr og fru Danmark haft 2 ting at forholde sig til istedet for kun AGFs side, altså indtil OB meldte noget ud
    De har meldt ud at de undersøger sagen, og hvad klubbens holdning er - de kan ikke andet nu.

Leave a comment:

• sjn
    replied

Leave a comment:

• MitiTemboHøgh
    replied
    Men hvor i alverden går grænsen efterhånden? Og er vi ikke forskellige, hvad angår forskellige smertetærskler? Og ja, racisme skal bekæmpes med alle midler! Er vi virkelig derhenne, hvor man skal tænke over hver eneste sang, af frygt for, at denne ikke kan blive mistolket/misforstået? Som fx at råbe "Ud, ud, ud", når en AGF-spiller er på vej til at modtage sit andet gule kort? Hvis AGF virkelig var så interesserede i at bekæmpe "de racistiske tilråb fra OB's fans", havde man vel rettet henvendelse til dommerteamet pr. omgående. Det andet er jo ureglementeret bashing.

Leave a comment:

• B(ob)
    replied
    Oprindeligt indsendt af Whoven Se indlæg

I princippet har du jo ret. Selvfølgelig skal en sidemand tage hånd om det, hvis man overhører det. Men den form for racistiske råb sker på hver eneste tribune landet over. Det handler ikke om, at en bestemt fangruppe er racistiske eller ej, men nærmere personlige holdninger som de ikke kan holde til sig selv når de er til fodbold.

Jeg håber også at du gør noget ved det når du overhører det ude i byen. Same thing.
    Det bedste vi kan gøre er vel sådan set at konfrontere det når vi hører det. Uanset om det er hyggeracistiske sange om “negere” eller abelyde.

Så kan vi også komme videre til at arbejde for at få plads til den vildskab på tribunen, som der bør være plads til.

Leave a comment:

• Entusiastens
    replied

Hvorfor er huden så tynd når en spiller gestikulerer, altså så længe det ikke er dybt nedladende, racistisk eller andet, så er det jo bare lir ...
    Med Fischer var sagen en anden da han var blevet tungt provokeret inden.

Leave a comment:

• Entusiastens
    replied
    Oprindeligt indsendt af MitiTemboHøgh Se indlæg
    Kan vi ikke snart få ham Entusiastens bannet herinde fra? Han er jo ikke med til andet end at oppiske solid splid og lange grove beskyldninger over disken, uden at have styr på det indhold, der kommer fra hans glødende hænder på tastaturet. I øvrigt mener jeg at vide, at han er fan af FC Nordsjælland, men er tilflyttet til Odense, hvor han så følger med i holdets træninger samt U19-kampe. Fair nok, bevares. Men nu har han jo irriteret mangt og meget i løbet af den seneste tid. Det må vel efterhånden snart være dråben?

Ja, racisme er en forfærdelig ting. Men når man taler om henholdsvis en episode, hvor INGEN i Ådalen menes at have hørt noget, der kan minde om racisme, og henholdsvis en anden, hvor Awer Mabil er med til at oppiske en stemning og ukvemsord qua sin hånlige jubel ned mod en stemningstribune?

Jeg synes, at Entusiastens i begyndelsen kom med en række fornuftige indlæg, der belyste flere aspekter af holdets situation, fra en ganske objektiv vinkel. Men på det seneste har det udviklet sig til, at der er kommet enormt meget personfnidder fra ham. Og det har klubben og dens fans ikke brug for, i en svær tid, rent renommémæssigt.
    At gøre op med racismen vil alle dage være en kamp for mig, hvis det var sket til en kamp med landsholdet ville min holdning være præcis den samme.

Der er flere fra forum der ved hvem jeg er :).

Jeg forsøger specifikt at lade være med at provokere, derfor holder jeg mig oftest også fra at kommentere på kampene, medmindre der er noget helt relevant.

Leave a comment:

• B(ob)
    replied
    Når en spiller skyder over, håner fans ham for det. Når en spiller er i græsset, håner fans ham for det. Når målmanden sparker målspark, råber fans grimme ting efter ham. Osv, osv, osv.

​​​​​Sender en spiller en hilsen den anden vej, så er det satme ikke i orden længere!!!

​​​​​​
    Jeg har lidt samme perspektiv. Jeg er sur i øjeblikket, men herregud. Det er da godt når nogen vil skabe lidt interaktion med publikum.

Leave a comment:

Working...
X