Oprindeligt indsendt af Fdml
Se indlæg
Det vigtigste er dog, at disse slipper for yderligere straf, så de kan få overstået deres karantæneforløb og igen være stor bidragsyder til stemningen på Odense Stadion. (altså dem som var på det forkerte sted, på det forkerte tidspunkt).
Drømmescenariet må i den grad være, at de nuværende stemningsydere på RMN fortsætter deres engagement når de uofficielle vender retur, så vi kan højne stemningen yderligere - det må være i alles interesse. Jeg er dog tilhænger af, at de uofficielle overtager stemningskoordineringen igen (capo- og tromme-tjansen) uden de store protester fra fanklubben. Fanklubben har gjort det fint, og Jesper i capotårnet har også gjort hvad han kan. De få tosser som har forsøgt sig i hans fravær skal holde sig langt væk fra capo-tårnet - det fungerede bare ikke. Der mangler for meget rutine, situationsfornemmelse og kendskab til sang-repetoiret. Selve tromme-indsatsen har været en blandet gang bolsjer. Det er vel egentlig kun Kenny der har turde give trommen ordentlige slag, som kan høres all-round på stadion i de uofficielles fravær? Men generelt har fanklubben gjort det fint.
Jeg er dog af den opfattelse, at de uofficielle har mere pondus, i langt højere grad sans for koordineringen af dette og kan styre/stoppe bl.a. 'kønsdel'-sangene og øl-kastene kvag deres 'det finder vi os fandme ikke i'-ageren.
Jeg håber inderligt at fanklubben vil fortsætte deres, lige nu, positive engagement i stemningen når de uofficielle vender retur, og samtidig ser logisk på tingene og lader de uofficielle styre capo- og tromme-tjansen. Det tror JEG at vi får mest succes ud af.
PS! Jeg synes det er grotesk, at man "gemmer" en mand som Andreas Brix i organisationen som billetansvarlig - uanset om manden er dømt eller ej. Jeg har, kvag kontakter til det uofficielle miljø, hørt det lydklip, som enkelte referere til, og det er ikke just for børn skal jeg understrege. Man kan tydeligt høre Andreas Brix pådrage kvinden/pigen i lydklippet fysisk og psykisk vold.
Derudover er det tankevækkende, at man i Kim Hye's vagtværn direkte censurere de uofficielle uden karantæne, for at ville ytre sig om denne sag. Nu kunne jeg se på Ultras Odenses facebook-opslag, at der på bannerne ingen navne eller stillingbetegnelse står, så hvis man fra Kim Hye's side trækker GDPR-kortet, så kan det ikke engang bruges som argument i mine øjne?
Slutteligt vil jeg ønske Morten F. tillykke med stillingen som ny SLO. Det bliver skønt med en SLO, som ikke vil stå i sin brandert til Tinderbox og snakke højlydt om hvor meget han hader de uofficielle fans i Odense. Jeg krydser fingrer for, at du kommer i land med dine målsætninger, og at den kommercielle afdeling ikke vil diktere hvad du skal gøre (ligesom det var tilfældet med Andreas Brix).
Comment