Annoncering

Collapse
No announcement yet.

DBU´s fordeling af fredags-, lørdags-, søndags- og mandagskampe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    DBU´s fordeling af fredags-, lørdags-, søndags- og mandagskampe

    Vi havvde allerede her i forummet en snak om ”gode” og ”dårlige” kamptider. Det gik om de tidlige søndagskampe men også om fredags- og mandagskampe fordi det er vanskeligere at få tilskuere på stadion i denne kampe. I hensigt på hjemmekampe men også for udebaneture.
    Viste lige DBUs konkrete kampplan til december og er meget irriteret og ærgerligt om det. Det er at Brøndby spiller alle sine weekendkampe søndags og ingen før 16.00. Og FCK spiller en enkelt fredagskamp, alle andre kampe ligger på lørdag og søndag (ingen tidlig søndagskamp).

    For mig er det en konkurrencefordel man giver til få klubber og andre klubber er på en klar ulempe. Måske den en eller anden herinde kan give lidt information om det. Jeg ved intet om struktur, organisation og magtforhold i DBU. Hvem beslutter det? Er tv-kanaler med i dennne beslutning? Hvorfor er det muligt at skabe sådan en – imo - unfair kampfordeling uden at der kommer mere modstand fra andre klubber?

    Har skrivet en tabelle om fordelingen af kamptider af weekend-kampdage i denne sæson til december. Håber jeg har optalt alt korrekt. Det er opdelt i fredagskampe, lørdagskampe, tildlige søndagskampe (før 16.00), senere søndagskampe og mandagskampe:


    Fre Lør Søn, tid. Søn, sen. Man
    Brøndby
    19
    FCK
    9
    9
    Aab
    5
    1
    3
    6
    4
    Randes
    7
    2
    5
    4
    1
    FCM
    1
    1
    5
    8
    4
    ACH
    6
    4
    5
    4
    0
    Lyngby
    6
    5
    6
    0
    2
    Viborg
    7
    4
    3
    4
    1
    AGF
    6
    3
    1
    5
    4
    OB
    3
    2
    6
    4
    4
    FCN
    7
    3
    3
    5
    1
    Efb
    4
    2
    2
    4
    7
    Sønderjyske
    2
    2
    8
    6
    1
    Silkeborg
    7
    4
    2
    3
    3
    (Og jeg er helt lykkeligt at jeg er ikke Efb-fan: 4 kampe fredag, 7 kampe mandag, 2 tidlige søndagskampe ud af 19 ... øv.)
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -


    #2
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
    Vi havvde allerede her i forummet en snak om ”gode” og ”dårlige” kamptider. Det gik om de tidlige søndagskampe men også om fredags- og mandagskampe fordi det er vanskeligere at få tilskuere på stadion i denne kampe. I hensigt på hjemmekampe men også for udebaneture.
    Viste lige DBUs konkrete kampplan til december og er meget irriteret og ærgerligt om det. Det er at Brøndby spiller alle sine weekendkampe søndags og ingen før 16.00. Og FCK spiller en enkelt fredagskamp, alle andre kampe ligger på lørdag og søndag (ingen tidlig søndagskamp).

    For mig er det en konkurrencefordel man giver til få klubber og andre klubber er på en klar ulempe. Måske den en eller anden herinde kan give lidt information om det. Jeg ved intet om struktur, organisation og magtforhold i DBU. Hvem beslutter det? Er tv-kanaler med i dennne beslutning? Hvorfor er det muligt at skabe sådan en – imo - unfair kampfordeling uden at der kommer mere modstand fra andre klubber?

    Har skrivet en tabelle om fordelingen af kamptider af weekend-kampdage i denne sæson til december. Håber jeg har optalt alt korrekt. Det er opdelt i fredagskampe, lørdagskampe, tildlige søndagskampe (før 16.00), senere søndagskampe og mandagskampe:


    Fre Lør Søn, tid. Søn, sen. Man
    Brøndby
    19
    FCK
    9
    9
    Aab
    5
    1
    3
    6
    4
    Randes
    7
    2
    5
    4
    1
    FCM
    1
    1
    5
    8
    4
    ACH
    6
    4
    5
    4
    0
    Lyngby
    6
    5
    6
    0
    2
    Viborg
    7
    4
    3
    4
    1
    AGF
    6
    3
    1
    5
    4
    OB
    3
    2
    6
    4
    4
    FCN
    7
    3
    3
    5
    1
    Efb
    4
    2
    2
    4
    7
    Sønderjyske
    2
    2
    8
    6
    1
    Silkeborg
    7
    4
    2
    3
    3
    (Og jeg er helt lykkeligt at jeg er ikke Efb-fan: 4 kampe fredag, 7 kampe mandag, 2 tidlige søndagskampe ud af 19 ... øv.)
    Det er udelukkende TV som bestemmer , de forskellige kanaler vælger en kamp og da OB. er forholdsvis uinteressant grundet vores sejlads i dødvande er der ikke udsigt til bedring . Når/hvis vi slutter uden for top 6 bliver det kun endnu mere trist.
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
      Det er udelukkende TV som bestemmer , de forskellige kanaler vælger en kamp og da OB. er forholdsvis uinteressant grundet vores sejlads i dødvande er der ikke udsigt til bedring . Når/hvis vi slutter uden for top 6 bliver det kun endnu mere trist.
      Øv.
      Så bliver sporten ja solgt med hud og hår når man giver tv-kanaler mulighed at gribe ind direkte i konkurrencebetingelser af klubberne.
      Hvem har solgt det? DBU?
      Da vil man ja kaste op når de viser en fairplaykampagne i tv.
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
        Øv.
        Så bliver sporten ja solgt med hud og hår når man giver tv-kanaler mulighed at gribe ind direkte i konkurrencebetingelser af klubberne.
        Hvem har solgt det? DBU?
        Da vil man ja kaste op når de viser en fairplaykampagne i tv.
        Klubberne selv. Via divisionsforeningen, der er klubbernes egen sammenslutning.
        "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
        Kluden Krew - O'ense Internationals

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
          Klubberne selv. Via divisionsforeningen, der er klubbernes egen sammenslutning.
          Øv, øv, øv.
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
            Øv, øv, øv.
            Ja. Man har ikke tænkt på det sportslige, på fansene, på stemningen eller noget som helst andet end penge!
            "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
            Kluden Krew - O'ense Internationals

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
              Ja. Man har ikke tænkt på det sportslige, på fansene, på stemningen eller noget som helst andet end penge!
              Men det er jo så typisk indenfor fodbold.

              Det hele handler mere og mere om penge, og mindre og mindre om os fans.

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                Men det er jo så typisk indenfor fodbold.

                Det hele handler mere og mere om penge, og mindre og mindre om os fans.
                Man tilgodeser vel flertallet af fans da de kampe der ligger sidst søndag også er de kampe der kommer flest til ... Vendte man det om tror jeg at BIF og FCK ville tabe flere tilskuere end OB og SIF ville kunne tiltrække ... OB er bare ikke interessante nok ..
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                Venter man for længe, får man ingenting ...

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                  Man tilgodeser vel flertallet af fans da de kampe der ligger sidst søndag også er de kampe der kommer flest til ... Vendte man det om tror jeg at BIF og FCK ville tabe flere tilskuere end OB og SIF ville kunne tiltrække ... OB er bare ikke interessante nok ..
                  Jeg giver ikke fem fucks for FCKs og Brøndbys tilskuertal og fans...
                  "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                  Kluden Krew - O'ense Internationals

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                    Jeg giver ikke fem fucks for FCKs og Brøndbys tilskuertal og fans...
                    Så er det jo godt at jo haft at et objektivt panel af interessenter uden klubtilhørsforhold der vurdere hvor det vil komme flest til gode ...

                    eller nowt ..
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                      Man tilgodeser vel flertallet af fans da de kampe der ligger sidst søndag også er de kampe der kommer flest til ... Vendte man det om tror jeg at BIF og FCK ville tabe flere tilskuere end OB og SIF ville kunne tiltrække ... OB er bare ikke interessante nok ..
                      Handler jo ikke om de folk der kommer på stadion men om tv seere....

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                        Handler jo ikke om de folk der kommer på stadion men om tv seere....
                        Netop og en god grund til at undlade at købe tv pakkerne
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

                        Comment


                          #13
                          Man kan jo se det på Brøndby-FcK kampen, hvor lidt Superligaen betyder... Det største opgør i danske fodbold udskydes fordi de ikke er færdige med at vise Formel 1...
                          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                            Ja. Man har ikke tænkt på det sportslige, på fansene, på stemningen eller noget som helst andet end penge!
                            Og Jock Stein er død.
                            Har tabt mere og mere min interesse for tysk fodbold fordi det går kun om penge, penge, penge, lejesvend, spillere som ikke mere accepterer deres kontrakter, mangelnde klubånd og all the f... og håbte det blev bedre i Danmark. Så skulle vi næsten håbe at der kommer ikke så mange mere penge i fodbolden for ikke at glemme fodboldens rødderne alt for hurtigt.
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                              Man kan jo se det på Brøndby-FcK kampen, hvor lidt Superligaen betyder... Det største opgør i danske fodbold udskydes fordi de ikke er færdige med at vise Formel 1...
                              Ja sgu en syg verden vi lever i , at udsætte en kamp pga et antal biler kører i ring , ganske få har mulighed for at vinde pg sjældent kommer alle i mål ..
                              Tænk at fodboldklubberne lader sig skampule af tvselskaberne , hvad bliver det næste at en kamp skal udsættes fordi der er ekstra afsnit af Amalies verden ??
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment

                              Working...
                              X