Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt: Vejle - OB (07-09-16)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Med en neger i forsvaret :)

    Comment


      Oprindeligt indsendt af BN- Se indlæg
      Med en neger i forsvaret :)
      og ham kunne jeg finde en hel del ting at skrive om....som jeg vil undlade at dele med jer...blot konstatere at det ku jeg!!!... Og det handler ikke ikke om hans hudfarve...
      Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

      Comment


        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
        Ud fra din egen definition af kommunikation og Kitkats attitude, er det så egentligt overraskende for dig, at du ender med at sige "wow"?

        And in other News... Der bliver spillet fodbold i morgen og der skal vi op mod nogle store hvide fyre. (i en rent tekstilmæssig forstand) Lad os snakke om dét.

        MvH ChrisOB
        wow ... nice turnover mon ikke vi bliver "spanket" godt og grundigt. Frygten er reel, de store hvide fyre virker MEGET stærke, og alle mand på OBs holdkort skal levere mere end 100% hvis vi skal have noget med hjem
        Believe OB

        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg
          og ham kunne jeg finde en hel del ting at skrive om....som jeg vil undlade at dele med jer...blot konstatere at det ku jeg!!!... Og det handler ikke ikke om hans hudfarve...
          Jeg været inde over et fodboldprojekt med ham i et udsat boligområde i København, og lad mig lige med det samme slå fast, at han er en sød og rar ung mand. En ting er mediernes portrættering af ham som en dum og arrogant skid, det kan godt være han også er det ind i mellem, men min oplevelse er, at han er ret socialt bevidst og fin fyr.

          EDIT: Og uden der skal gå totalt FCK-forherligelse i den, så er Tom Høgli fandme en legende. Manden har bare hjertet på det helt rette sted, han er sgu cool.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Kitkat Se indlæg
            Det er så en diskrimison af hans størrelse, hvis mit udtryk for en mand med en mere dunkel pigmentering end Kep tolkes som negativt ladet, vil jeg mene det samme om at kalde en anden for et stort skideskur. Hvis vi skal køre efter den præmis.
            Jeg har intet imod folks pigmentering, størrelser, hårfarver etc.
            Det er jer der maler fanden på væggen og det anser jeg som skræmmende at sådan en lille beskrivelse for det første ødelægger en tråd, men at folk gør et stort nummer ud af det.
            Det skal jeg ikke afgøre om det er... I sidste ende er jeg selv 4 cm højere end ham, så selvom det fra min vinkel måske havde passet bedre at kalde ham en bette knægt, så synes jeg nu ikke der er noget diskriminerende ved højden her...

            Jeg ville heller ikke have noget problem med at sige til ham at han er høj... Hvor det derimod lader til du vil have lidt sværere ved at gå hen og sige det andet...
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
              Det skal jeg ikke afgøre om det er... I sidste ende er jeg selv 4 cm højere end ham, så selvom det fra min vinkel måske havde passet bedre at kalde ham en bette knægt, så synes jeg nu ikke der er noget diskriminerende ved højden her...

              Jeg ville heller ikke have noget problem med at sige til ham at han er høj... Hvor det derimod lader til du vil have lidt sværere ved at gå hen og sige det andet...
              Jeg er så gamme,l så jeg er opvokset med, at man siger neger uden at man ligesom mener noget negativt med det. Men derfor kan jeg da godt se på denne debat, at nogle ser det særdeles helt anderledes. Og jeg er ellers meget anti-racist. Nå men hvad skulle man egentligt have sagt i denne situation således budskabet var kommet frem. Sort eller brun eller hvad siger man egentlig. Afrikaner kan man vel ikke sige hvis man ikke lige ved hvor han kommer fra. Brun er måske mere korrekt men er det så at ligestille som en lort af nogle. Nogle er mere sort end brun, og han vi taler om var vel mere sort, men er det OK udtryk at bruge. Hvad er mest politisk korrekt at bruge i disse dage?

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                Er det ikke sådan at det er afhængig af hvilken sammenhæng ordet bliver brugt ?
                Jo det har du da ret i, og jeg opfatter da heller ikke kitkat som værende racistisk, fordi han har skrevet neger i et post.

                Men når nu diskutionen er oppe, syntes jeg det er fint at man påpeger at neger bliver opfattet af en del sorte som racistisk, og så erkende at det er et og man ikke bør bruge. Har selv for nogle år siden ikke betragtet det som et problem ord, men når det nu er det så undlader jeg naturligvis at bruge det.

                På en måde kan jeg godt forstå Kitkat's reaktion han har skrevet et ord han ikke forbinder med noget problematisk, og efterfølgende bliver tillagt racistiske undertoner. Så kører debatten jo lidt af sporet.
                Last edited by Ricardo; 10-09-2016, 10:15.

                Comment


                  Nej ham og og den forvoksne baby af albuefloppet, er kvalmefremkaldende.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af OBer i Prag Se indlæg
                    Jeg er så gamme,l så jeg er opvokset med, at man siger neger uden at man ligesom mener noget negativt med det. Men derfor kan jeg da godt se på denne debat, at nogle ser det særdeles helt anderledes. Og jeg er ellers meget anti-racist. Nå men hvad skulle man egentligt have sagt i denne situation således budskabet var kommet frem. Sort eller brun eller hvad siger man egentlig. Afrikaner kan man vel ikke sige hvis man ikke lige ved hvor han kommer fra. Brun er måske mere korrekt men er det så at ligestille som en lort af nogle. Nogle er mere sort end brun, og han vi taler om var vel mere sort, men er det OK udtryk at bruge. Hvad er mest politisk korrekt at bruge i disse dage?
                    Rygnummeret er vel den mest brugte metode når navnet ikke huskes... "Vejles nr. 31"...
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                      Rygnummeret er vel den mest brugte metode når navnet ikke huskes... "Vejles nr. 31"...
                      Ja. Og der er ja også mange andre muligheder at spørge om situationen med KEP uden at bruge sådan et diskriminerende ordvalg. Det er ikke om man kam, det er om man vil.
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        http://www.fyens.dk/sport/Faar-karan...rtikel/3065727
                        Believe OB

                        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                        Comment


                          1 kamp karantæne. Kunne gerne sidde længere ude. Men fint at der kom hurtigst en udskydning fra medspillere og ledelsen af Vejle.
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Kitkat Se indlæg
                            Beklager, men det har jeg ikke i sinde at gøre. Ved episoden igår brugte jeg udelukkende ordet fordi jeg ikke erindrede hvad han hed, hvis folk bare havde ladet den ligge der så var den potte ude :) Men erkender blankt at jeg bliver stejl.
                            Der er enormt meget herinde som jeg tager anstød af, men det ignorerer jeg. Jeg kan måske trøste med at det ikke vil forekomme ofte at jeg skriver neger da jeg plejer at have styr på navne osv. Men det er godt nok meget pludseligt at det er et ord som er blevet fy og at sammenligne det med perker og nigger, det anser jeg som værende ude i hampen... Det ved jeg godt mange af de frelste ikke synes og fred være med det, der er vi forkellige og jeg giver mig ikke en tomme.
                            Jeg må sige, at jeg ikke er helt uenig med Kitkat her.

                            Der er gået for meget bullshit PC i alting efterhånden. Jeg er enormt træt af, at alle har så travlt med at blive fornærmede på alle mulige andres vegne - især over noget, man læser på nettet..

                            Og så kunne jeg forstå, hvis det var et grimt racistisk udtryk som "nigger", "jødesmovs", "abekat", eller lignende, men "neger"?

                            "Neger" er vel et af de mest benigne udtryk, der har været brugt om mennesker af afrikansk afstemning, og som flere melder om, er det i en gråzone. Det stammer nok fra nigrum, der er latin for "sort". Og nej, jeg ville ikke gå op til en mand af afrikansk afstamning og kalde ham "neger", men jeg ville nok heller ikke gå op til ham og kalde ham "sorte".

                            Jeg bruger ikke udtrykket selv, men selv blandt andre på min uddannelse (lang videregående) bruges det da i glimt i spøg (indforstået, selvfølgelig). Så jeg ser det heller ikke som tegn på lav intelligens eller uddannelse.

                            Long story short - hvis man føler sig personligt fornærmet over et udtryk, der bruges på f.eks. et forum som dette, må man melde det ud, og så skal det da gerne elimineres. Men at man stejler over et udtryk, fordi man måske tror, at en ANDEN person kunne blive eller ikke blive fornærmet over det - kunne man så ikke bare lade det passere? Medmindre der er tale om åbenlyst racistiske eller nedsættende udtryk, der kun er sagt med tilsvining for øje.

                            Alternativt kunne man også indse, at man befinder sig på internettet, og lade være med at have en pind oppe i røven

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                              Jeg må sige, at jeg ikke er helt uenig med Kitkat her.

                              Der er gået for meget bullshit PC i alting efterhånden. Jeg er enormt træt af, at alle har så travlt med at blive fornærmede på alle mulige andres vegne - især over noget, man læser på nettet..

                              Og så kunne jeg forstå, hvis det var et grimt racistisk udtryk som "nigger", "jødesmovs", "abekat", eller lignende, men "neger"?

                              "Neger" er vel et af de mest benigne udtryk, der har været brugt om mennesker af afrikansk afstemning, og som flere melder om, er det i en gråzone. Det stammer nok fra nigrum, der er latin for "sort". Og nej, jeg ville ikke gå op til en mand af afrikansk afstamning og kalde ham "neger", men jeg ville nok heller ikke gå op til ham og kalde ham "sorte".

                              Jeg bruger ikke udtrykket selv, men selv blandt andre på min uddannelse (lang videregående) bruges det da i glimt i spøg (indforstået, selvfølgelig). Så jeg ser det heller ikke som tegn på lav intelligens eller uddannelse.

                              Long story short - hvis man føler sig personligt fornærmet over et udtryk, der bruges på f.eks. et forum som dette, må man melde det ud, og så skal det da gerne elimineres. Men at man stejler over et udtryk, fordi man måske tror, at en ANDEN person kunne blive eller ikke blive fornærmet over det - kunne man så ikke bare lade det passere? Medmindre der er tale om åbenlyst racistiske eller nedsættende udtryk, der kun er sagt med tilsvining for øje.

                              Alternativt kunne man også indse, at man befinder sig på internettet, og lade være med at have en pind oppe i røven
                              Kender en dejlig dreng nu ungt meneske sort som kul, og forørigt spillet som ungdoms spiller talent afdeling i mange år, og er gode venner med hans adoptiv forældre, de var meget følsomme overfor ordene neger n???ger osv. i det hele taget alle ord som hentydede til hans hudfarve. Det har de nu et meget mere afslappet forhold til. Ofte kommer man jo til at udpege nogle på deres karistika, uden at mene noget ondt om dette, ham den rødhårede osv.

                              Men fastholder at det er fint når det nu kommer op, at påpege at det er sårende for nogle.

                              Mindes forørvrigt at i de gode gamle dage da vi havde HHA, var der nogle på forumet der kaldte ham vores albino neger, på grund af hans hvide farve og lidt negride træk.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                                Ja. Og der er ja også mange andre muligheder at spørge om situationen med KEP uden at bruge sådan et diskriminerende ordvalg. Det er ikke om man kam, det er om man vil.
                                Nemlig, det er der jo selvfølgelig :).
                                Men for folk der insisterer på at tale nedværdigende om andre, der er det ord jo vigtigt.
                                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                                Jeg er ikke fan.
                                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                                Comment

                                Working...
                                X