Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: OB - Viborg (06-08-16)

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    2 nye folk, hvis de er gode nok kan sagtens "magisk" skabe et bedre hold. Hvis det vel at mærke er de rigtige spillere. På det rigtige tidspunkt. Hellere forsøge på "quick fix" end slow and painful death...

Med hensyn til Brøndby, så tror jeg ikke, det er noget hokus pokus, der har ramt den. De har fået en træner, der ret tidligt udpegede en spiller, som han kendte som erstatning for Agger. Og hentede en ung islænding i PSV. Begge to, som jeg ikke tror var havnet i Brøndby, hvis ikke træneren er, hvem han er.

Man startede lige på og hårdt med tysk disciplin og ekstra hård træning, og lagde sig fast på, at spillestilen fordrede letbenet ungdommeligt mod og ikke kluntet jamaicansk muskelstyrke på midtbanen. Man gav chancen til ungt Brøndby DNA på backen og lod en finne, der i store dele af sin hidtidige Brøndby karriere spillede kant, spille sin rigtige position, og gudhjælpemig om de så ikke også finder lige det "ekstra" i form af en tidligere tysk ungdoms europamester.

Det er måske alligevel ikke så underligt. Men selvfølgelig heller ikke så forventet. Proaktiv handling fører til gode resultater. Wow.. sikke et koncept.

Og med hensyn til Sønderjyllands bedste, så havde de måske alligevel den rette blanding i truppen, men manglede en katalysator for at udløse potentialet. Det blev så Michelsen.

Så to forskellige måder at anskue det på: En træner identificerer de områder, hvor det halter, laver aktiv indsats sammen med ledelse og på træningsbanen og får succés fra dag 1. En træner bygger videre på en anden træners arbejde (og ledelsens også) og får succés fra dag 1.

I OB har vi svært ved at få begge dele til at passe sammen.

MvH ChrisOB
    Mange gode pointer.
    Med Zohore så vi, at trænerstaben faktisk er i stand til at gøre en spiller bedre. Det er vi ikke vant til. Og der er nok at tage fat på.
    Mændene i bestyrelsen er for nogens vedkommende meget rige, men også forretningsmænd i lidt specielle brancher. Jeg tror ikke, de vil tillade underskud af betydning og derfor, kortsigtet tænkende som de fleste i erhvervslivet i dag, har problemer med at bruge penge på den rigtigt gode kreative spiller, vi mangler.
    Jeg husker den forvandling af holdet der skete, da HHA kom til klubben med sin gejst og sit engagement og mange talenter (havde også mangler, ja). Dengang manglede holdet evnen og viljen til at kæmpe. Nu var der en der gik forrest og med dygtighed. Spellman havde lidt af det samme. Makrini er vel den på dagens hold der kommer de egenskaber nærmest, men det er ikke nok. Derfor skal den nye kreative kraft også være en kæmper - som Falk var det

Det positive ved de fire første kampe må være, at det er så synligt at der SKAL købes ind nu. Og bruges penge. Det nuværende spil vil holde mange væk fra tribunerne. Med en eller to kloge forstærkninger skulle top-6 være absolut mulig.
    Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

OB - engang var vi gode

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Der er masser af ambitioner i OB mht SL truppen. Problemet er nok bare at det er økonomiske ambitioner der er i højsæddet og det sportslige i 4.række.
      Mange vil nok sige at det ikke passer men sådan virker det tit ud af til..
      Man undværer hellere den sidste kvalitet i truppen hvis det betyder at man går 4,75kr over budget. Så hellere få overskuddet på driften..
      Det forholder sig måske ikke sådan men når vi fans her på 6. År stadig skal trækkes med håbløst spil og forfærdlige resultater er det nemt at føle det sådan med de transfer indtægter der har været de sidste 24 måneder.. Man kan jo ikke just påstå at vi smider om os med penge på det marked i samme stil
      Kan godt følge frustrationen, men selvfølgeligt skal budgettet overholdes ???

Comment

Smed NT og en investorgruppe ikke omkring 60 mio. I kassen for et par år siden? Måske han har forlangt at få nogle af dem tilbage ifb. med de transfersindtægter klubben får.
        Jeg er ret overbevist om at budgettet i ob skal overholdes og at det har høj prioritet.
        I Brøndby har de en showmand som "låner" dem penge hver gang det kniber. Hvilet vidst er ret tit. Lidt ulækker måde at føre forretning i min verden og egentlig er jeg meget tilfreds med at vi tilsyneladende kan drive forretningen selv. Når det er sagt kunne det være rart med noget ordentligt fodbold snart

Comment

Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg
          Smed NT og en investorgruppe ikke omkring 60 mio. I kassen for et par år siden? Måske han har forlangt at få nogle af dem tilbage ifb. med de transfersindtægter klubben får.
          Jeg er ret overbevist om at budgettet i ob skal overholdes og at det har høj prioritet.
          I Brøndby har de en showmand som "låner" dem penge hver gang det kniber. Hvilet vidst er ret tit. Lidt ulækker måde at føre forretning i min verden og egentlig er jeg meget tilfreds med at vi tilsyneladende kan drive forretningen selv. Når det er sagt kunne det være rart med noget ordentligt fodbold snart
          Jo, 60 millioner i 2012, og 35 millioner sidste år... I snit næsten 25 millioner om året, værsgo OB...

I samme periode har vi solgt spillere for over 100 millioner...

Der er godt nok nogle tidligere ansatte der burde skamme!!! Sikke et forbrug vi har haft...
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
            Kan godt følge frustrationen, men selvfølgeligt skal budgettet overholdes ???
            Den som ikke spiller vinder intet .

Jeg er ved at være der hvor jeg ikke håber JH åbner pungen og køber spillere , for jeg kan ikke nævne en eneste JH har betalt transfersum for som har bidraget det mindste til holdet . Nogle som har overblik over de spillere som er købt med overgangssum i JH's tid ?
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
              Jo, 60 millioner i 2012, og 35 millioner sidste år... I snit næsten 25 millioner om året, værsgo OB...

I samme periode har vi solgt spillere for over 100 millioner...

Der er godt nok nogle tidligere ansatte der burde skamme!!! Sikke et forbrug vi har haft...
              Mange af de penge er jo ikke brugt på OB men resten af OS&E .. Der er investeret meget de seneste år ..
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

Jeg er ved at være der hvor jeg ikke håber JH åbner pungen og køber spillere , for jeg kan ikke nævne en eneste JH har betalt transfersum for som har bidraget det mindste til holdet . Nogle som har overblik over de spillere som er købt med overgangssum i JH's tid ?
                Hvis der vurderes, at der skal "spilles", så er det jo også lagt ind i budgettet. Nu har vi kæmpet så meget med at få tilpasset omkostninger pga tidligere tiders overforbrug, så ville det da være tåbeligt at gamble med klubbens eksistens

Comment

Hvis der vurderes, at der skal "spilles", så er det jo også lagt ind i budgettet. Nu har vi kæmpet så meget med at få tilpasset omkostninger pga tidligere tiders overforbrug, så ville det da være tåbeligt at gamble med klubbens eksistens
                  Noget af en investering kan give indtjening i form af flere tv penge , entre indtægter , flere sponsor kroner osv ..
                  Ligesom det kan løfte de øvrige spillere og øge deres værdi .

I stedet for at købe/hente 3 ligegyldigheder så kunne man hente 1 ordenlig spiller .
                  Last edited by Magge; 08-08-2016, 11:43.
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                    Mange af de penge er jo ikke brugt på OB men resten af OS&E .. Der er investeret meget de seneste år ..
                    Det har du selvfølgelig helt ret i... men hold da op alle de penge der stadig har været igennem OB...

Comment

Noget af en investering kan give indtjening i form af flere tv penge , entre indtægter , flere sponsor kroner osv ..
                      Ligesom det kan løfte de øvrige spillere og øge deres værdi .

I stedet for at købe/hente 3 ligegyldigheder så kunne man hente 1 ordenlig spiller .
                      Og det tror du, at de har glemt at tage højde for, da de lagde budgettet?
                      At overholde et budget er jo ikke det samme som ikke at investere. Der kan også sagtens budgetteres med et underskud - men budgettet bør overholdes

Comment

Jeg ved selvfølgelig ikke om eller hvor meget der er betalt, men det må blive noget i retning af:

Spelmann - Havde et år tilbage i Horsens
                        O´Brien - Havde et år tilbage i FcN
                        Jeppe - Var ikke på kontrakt i Næsby, men der kan vel være tale om en form for kompensation af en art, men tænker vi er i det små...
                        Kryger - Havde to år tilbage i Horsens
                        JBL - Havde et år tilbage i Juve
                        Kirkeskov - Et år tilbage i AGF
                        Mikkelsen - Et år tilbage i Fredericia
                        Lund - Et år tilbage i FcV
                        Fester - Også et år tilbage i FcV
                        AK - ½ år tilbage i AaB
                        Tingager - 1½ år tilbage i Holbæk
                        Izunna - 2½ år tilbage i det russiske
                        Edmundson - Et år tilbage Vejle

Comment

Og det tror du, at de har glemt at tage højde for, da de lagde budgettet?
                          At overholde et budget er jo ikke det samme som ikke at investere. Der kan også sagtens budgetteres med et underskud - men budgettet bør overholdes
                          JH skal holde budgettet som er udstukket af bestyrelsen , tror ikke på han overskrider det har snarere en mistanke om han ikke bruger det fulde budget . Hvis han finder en passende spiller hvor prisen vil overskride det udstukne budget så skal han selvfølgelig have lov . Det er ikke kun JH ansvar at der ikke invisteres ordenligt , men det er hans ansvar at de spillere han så giver bruger penge på ikke passer ind eller flytter os i den rigtige retning . De spillere der er brugt transfer kroner på har været fejlskud for de flestes vedkommende .
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

Comment

JH skal holde budgettet som er udstukket af bestyrelsen , tror ikke på han overskrider det har snarere en mistanke om han ikke bruger det fulde budget . Hvis han finder en passende spiller hvor prisen vil overskride det udstukne budget så skal han selvfølgelig have lov . Det er ikke kun JH ansvar at der ikke invisteres ordenligt , men det er hans ansvar at de spillere han så giver bruger penge på ikke passer ind eller flytter os i den rigtige retning . De spillere der er brugt transfer kroner på har været fejlskud for de flestes vedkommende .
                            Jeg skrev intet om hvorvidt investeringerne indtil videre er rigtige eller forkerte. Jeg reagerede blot på, at det er absurd at kritisere, at man stræber efter at overholde budgettet.
                            Så mht til hvordan det foregår med budgettet, virker vi (som jeg læser dit sidste indlæg) til at være enige (bortset fra jeg ikke vil spekulere i, hvor stor en del af budgettet jh bruger eller ikke bruger)

Comment

Jeg skrev intet om hvorvidt investeringerne indtil videre er rigtige eller forkerte. Jeg reagerede blot på, at det er absurd at kritisere, at man stræber efter at overholde budgettet.
                              Så mht til hvordan det foregår med budgettet, virker vi (som jeg læser dit sidste indlæg) til at være enige (bortset fra jeg ikke vil spekulere i, hvor stor en del af budgettet jh bruger eller ikke bruger)
                              Inden for rammerne kan der også satses på en god spiller fremfor tre nulbonner som alligevel ender på bænken el tribunen efter et halvt år , og som så står først for når der atter sjal ryddes ud i truppen .
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

Comment

Inden for rammerne kan der også satses på en god spiller fremfor tre nulbonner som alligevel ender på bænken el tribunen efter et halvt år , og som så står først for når der atter sjal ryddes ud i truppen .
                                Jo jo, men det er jo en hel anden snak. Det har jeg slet ikke kommenteret på i denne omgang

Comment

Working...
                                X