Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: OB - Viborg (06-08-16)

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Løvkvist_jr. Se indlæg
    Det vil jeg også langt hellere, vi kommer dog ikke uden om at vi så skal af med både Kent og JH samt skifte en del spillere ud.
    Er vi klar til alt dette igen?
    Det tror jeg ikke vi er.. Processen kører jo stadig

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Bundløst ærligt er jeg mest til Klopp style med fart over feltet. Dette fodbold vi praktiserer lige nu keeeeeeeeder mig så jeg er ved at rive håret af.
      Og jeg vil 100 gange hellere se fodbold "Brøndby style" end det vi har gang i nu.. Det vi prøver nu er noget af det sværeste i fodbold og vi har simpelthen ikke spillere nok til det der kan praktisere det..
      Hvilken træner der så kan praktisere dette, hvad han hedder og hvordan han gør tingene er ikke så vigtigt for mig
      100 % enig vi har ikke spillere eller budget til at være det spilstyrende hold. Landsholdet under Morten Olsen var Barcelona Ultra Light, OB er vel nærmest ultra ultra ultra light. Syntes kampen mod Viborg viste det, Viborg kunne trygt overlade bolden til os som var total fantasiløse, og Viborg kunne satse på omstillinger, på det var de ligeved at lykkes.

Comment

Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
        100 % enig vi har ikke spillere eller budget til at være det spilstyrende hold. Landsholdet under Morten Olsen var Barcelona Ultra Light, OB er vel nærmest ultra ultra ultra light. Syntes kampen mod Viborg viste det, Viborg kunne trygt overlade bolden til os som var total fantasiløse, og Viborg kunne satse på omstillinger, på det var de ligeved at lykkes.
        Samme som SIF , vi er så let læselige og vi ejer ikke en eneste spiller som laver noget uventet .
        Er der overhovedet nogle på midtbanen som er lykkedes med at sætte en mand i denne sæson ?

Er der en midtbane spiller som har kreeret en eneste chance for vores angribere i denne sæson ?

Har vi haft et brugbart hjørnespark i denne sæson ?
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
          Missede du ikke lige en ekstra ultra i farten ..

Når det spilles rigtigt er der ikke meget der er smukkere men når det ikke gør bliver det bare en gang kedelig, fantasiløs boldmassage..
          Det jeg hørte mest i går derude var faktisk ikke hvor ringe det.. Mere hvor kedeligt det var

Comment

Oprindeligt indsendt af Løvkvist_jr. Se indlæg
            Det vil jeg også langt hellere, vi kommer dog ikke uden om at vi så skal af med både Kent og JH samt skifte en del spillere ud.
            Er vi klar til alt dette igen?
            Det kan meget vel være en catch-22 situation for os, for jeg er ikke i tvivl om, at der skal ske et eller andet; den nuværende ledelse skal blive bedre, skarpere, mere risikovillige, eller også skal de væk. Omvendt så risikerer vi endnu en omgang "hvem vil være sportsdirektør for en klub i identitskrise"? og det er jeg heller ikke så sikker på, om vi er klar til.

Jeg føler mig bare ramt af at skulle sidde på stadion, være vidne til en omgang usammenhængende, idéløst boldtrilleri, og så bagefter høre chefen pakke tingene ind i "moderne kommunikation", mens JHs ord om "tilfredshed" med truppen runger helt ind knoglerne, så jeg får lyst at brage hovedet mod væggen og skide grønne grise.

Jeg er ikke tilfreds. Jeg ville utroligt gerne være det, men kvaliteten af arbejdet er ikke godt nok. Håber med al min sjæl, at de oppe sig, for hvad jeg har mindre lyst til nu, det er at skulle gå endnu et halvandet år igennem med sportsdirektør jagt, bare for at se de samme folk, der bragte os Plapre Poul, Cirkus TC og Krejlerkongen, præsentere det seneste skud på deres rådne stamme.

Som du måske kan fornemme er jeg i syv sind.

MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
              Samme som SIF , vi er så let læselige og vi ejer ikke en eneste spiller som laver noget uventet .
              Er der overhovedet nogle på midtbanen som er lykkedes med at sætte en mand i denne sæson ?

Er der en midtbane spiller som har kreeret en eneste chance for vores angribere i denne sæson ?

Har vi haft et brugbart hjørnespark i denne sæson ?
              Mange spørgsmål og ingen positive svar. Derfor skuffer det mig også uendeligt at man bare fortsætter uendeligt i samme rille og ikke prøver at ryste posen lidt...
              Der kommer ikke 4000 på søndag

Comment

I september 2010 valgte bestyrelsen at fyre den sportslige ledelse i OB, det er altså snart 6 år siden! Siden dengang er det stort set gået ned ad bakke.
                Klubben har famlet rundt med skiftende trænere og sportsdirektørere. Præmissen fremadrettet var at man skulle tilpasse økonomien og der skulle i højre grad satses på egne talenter, fint nok med mig. Jeg tænkte ok, hvis det er det der skal til og man får økonomien på rette køl og samtidig får skabt en talentudvikling der skaber en solid fødekæde til superligholdet, så må jeg acceptere et par mellemsæsoner.
                Jh var ude at love at efter 2015 ville økonomien være så meget forbedret at man kunne stile højere i rekrutteringen af nye spillere til OB. Det er så ikke sket, jeg synes truppen er svagere end længe set.
                Jeg savner klare udmeldinger fra JH men også fra bestyrelsen som jo er helt og aldeles usynlig. Hvor er målsætningen, hvor er ambitionerne, hvor er stoltheden.
                Det er som om at man sover Tornerose søvn i Ådalen. Det er fair nok at økonomien skal tilpasses, men det kan også blive for meget og jeg synes i den grad man har forsømt at finde en erstatning for Falk og udvikle holdet i forhold til det man siger man gerne vil.
                Jeg savner klare udmeldinger fra Kent, JH og NT. Bestyrelsen kan da ikke være tilfredse, nu har den såkaldte proces taget 5-6 år.
                Jeg tror at talentudviklingen,med det Tonny Hermansen har sat igang, bliver god på sigt. Flere fuldtidstrænere mere træning klare mål etc.
                Men hvad med Superligaholdet, hvor er det på vej hen? Hvor er stoltheden hos spillerne, hvem tager styringen på banen.
                Jeg er ligesom mange andre træt af at OB er ved at udvikle sig til en kønsløs og ideforladt klub. Der skal ske noget og gerne idag fremfor imorgen.

Comment

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                  Det kan meget vel være en catch-22 situation for os, for jeg er ikke i tvivl om, at der skal ske et eller andet; den nuværende ledelse skal blive bedre, skarpere, mere risikovillige, eller også skal de væk. Omvendt så risikerer vi endnu en omgang "hvem vil være sportsdirektør for en klub i identitskrise"? og det er jeg heller ikke så sikker på, om vi er klar til.

Jeg føler mig bare ramt af at skulle sidde på stadion, være vidne til en omgang usammenhængende, idéløst boldtrilleri, og så bagefter høre chefen pakke tingene ind i "moderne kommunikation", mens JHs ord om "tilfredshed" med truppen runger helt ind knoglerne, så jeg får lyst at brage hovedet mod væggen og skide grønne grise.

Jeg er ikke tilfreds. Jeg ville utroligt gerne være det, men kvaliteten af arbejdet er ikke godt nok. Håber med al min sjæl, at de oppe sig, for hvad jeg har mindre lyst til nu, det er at skulle gå endnu et halvandet år igennem med sportsdirektør jagt, bare for at se de samme folk, der bragte os Plapre Poul, Cirkus TC og Krejlerkongen, præsentere det seneste skud på deres rådne stamme.

MvH ChrisOB
                  Der er gået sport i den for JH mht at hente gratis spillere i en tid som er en anden end dengang hvor overskudsspillere fra de rige klubber ganske enkelt var bedre og han var direktør i en klub som var tilfredse med den blotte tilstedeværelse i ligaen . Når JH endelig åbner pungen og frikøber en spiller har det vist sig at det har været spild af vores sparsomme midler , måske er jeg tømmermænds ramt men jeg kan pt ikke komme i tanke om en eneste som er frikøbt og blevet brugbar for os . AK ligger på vippen da han jo blev hentet på fri transfer i første omgang .
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

MvH ChrisOB
                    Situationen lige er næsten værre end under caccao krisen jo.. Der kunne man til nøds acceptere "tilpasningen" og "processen"..
                    Nu er vi nået til der hvor vi skal begynde at vise noget efter års opbygning. Og så er det stadig bare lort..
                    En trup i ubalance. En uflexibel træner. En sportsdirektør uden topklub visioner. Fans der flygter væk fra tribunerne

Eneste redning må være at satse på spillermarkedet og prøve en kickstart af projektet.. Vise at vi virkelig vil dette her og alle står bag.
                    Så må det koste et underskud på 5-10 mill kroner på næste års regnskabet i værste fald.
                    Alternativet hvor vi fortsætter i samme rille og misser top 6 er mindst lige så risikofyldt og kan koste mere for klubben i det lange løb..

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Mange spørgsmål og ingen positive svar. Derfor skuffer det mig også uendeligt at man bare fortsætter uendeligt i samme rille og ikke prøver at ryste posen lidt...
                      Der kommer ikke 4000 på søndag
                      Vi så i sidste sæson med 10.000 tilskuere i en af de første kampe hjemme mod RFC , hvorefter optimismen forsvandt . Godt nok var der fri entre men 10.000 mod SIF vidner også om at der kan samles opbakning i Odense til pæne tilskuertal men skuffelse på skuffelse gør bare at folk bliver væk . Folk er trætte af middelmådighed , folk har måske også fået nok af tomme ord fra ledelsen og den manglende ambition .
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

Comment

Der er gået sport i den for JH mht at hente gratis spillere i en tid som er en anden end dengang hvor overskudsspillere fra de rige klubber ganske enkelt var bedre og han var direktør i en klub som var tilfredse med den blotte tilstedeværelse i ligaen . Når JH endelig åbner pungen og frikøber en spiller har det vist sig at det har været spild af vores sparsomme midler , måske er jeg tømmermænds ramt men jeg kan pt ikke komme i tanke om en eneste som er frikøbt og blevet brugbar for os . AK ligger på vippen da han jo blev hentet på fri transfer i første omgang .
                        Tror vi er lidt tømmermændsramt ja. Men er det ikke noget med at man skal høre sandheden fra børn og fulde folk..
                        Og lige nu er jeg stadig beruset af fortvivlelse, nedtrykthed og erkendelse over hvor lidt jeg kan identificere mig med det vi har gang i på SL holdet

Comment

Det komiske i den her kummerlige situation er, at vi med garanti havde spillet europæisk fodbold og ligget i toppen af ligaen nu, hvis vi havde beholdt Ove Pedersen og ladet ham styre sine salg og indkøb. Men nej han spiller jo ikke flot fodbold, så pyt med at resultaterne nok havde været pissegode. Vi vil jo hellere spille bolden flot rundt og blive nummer 8 end at spille grimt og effektivt for at komme i top 3.
                          OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

Comment

Vi så i sidste sæson med 10.000 tilskuere i en af de første kampe hjemme mod RFC , hvorefter optimismen forsvandt . Godt nok var der fri entre men 10.000 mod SIF vidner også om at der kan samles opbakning i Odense til pæne tilskuertal men skuffelse på skuffelse gør bare at folk bliver væk . Folk er trætte af middelmådighed , folk har måske også fået nok af tomme ord fra ledelsen og den manglende ambition .
                            Et er at tabe kampe og må gå skuffet hjem. Det har vi prøvet 100 gange. Men når man så fjerner underholdningen, vildskaben og folk der spiller videre uden tænder i munden.. Så er man på vej ned af en farlig vej

Comment

Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                              Det komiske i den her kummerlige situation er, at vi med garanti havde spillet europæisk fodbold og ligget i toppen af ligaen nu, hvis vi havde beholdt Ove Pedersen og ladet ham styre sine salg og indkøb. Men nej han spiller jo ikke flot fodbold, så pyt med at resultaterne nok havde været pissegode. Vi vil jo hellere spille bolden flot rundt og blive nummer 8 end at spille grimt og effektivt for at komme i top 3.
                              Det tror jeg så dog ikke...

Comment

Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
                                Må indrømme jeg vægter resultater højere end spillestil. Nu ligner det vel en nordisk version af tiki-taka. Det kunne også være Dortmund eller A. Madrid style vi spillede. Jeg er ligeglad, jeg vil bare helst vinde.

Det der er vigtigt lige nu er at bevare roen og analysere situationen. Går det godt, går det skidt. Mest det sidste.

Min konklusion er nok at det er meget svært at spille en boldbesiddende stil og være succesfuld med et for ligaen gennemsnitligt spillerbudget. FCN er lykkedes med det i en mirakelperiode, men generelt er det meget svært. Løsningen kan være at sadle helt om og blive lidt mere primitiv. Det vil bare være forkert nu for det vil kræve skift af træner og rundt regnet en halv spillertrup samtidig med vi bestemt ikke ville lave resultater fordi vi igen igen vil sætte os mellem to stole.

Løsningen er at øge lønbudgettet. Der skal findes penge til to kvalitetsspillere på midtbanen, så er top seks meget realistisk. Vi bør faktisk tage chancen og bruge pengene på forkant selv om det vil give JH mavesår, men top 6 er på alle måder en definerende ting i år.
                                helt enig. Og om ikke andet vil jeg se vilje, fight og lyst....til at spille og vinde. Det syntes jeg desværre også mangler lige nu.

Comment

Working...
                                X