Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: AAB - OB (01-08-16)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
    Tager lige en på Team Skuffet-På-Forhånd:

    Jeg kan simpelthen ikke huske at vi har afløst en stime af uafgjorte med en sejr. Så vidt jeg husker er vi gode til at tabe efter en stribe uafgjorte resultater. Det kunne ligne os at vores næste ikke-uafgjorte kamp bliver tabt. Men tager gerne fejl.

    MvT
    Jeg giver sgu ikke meget for de der "true-ismer" om hvad OB altid gør og ikke gør. Som om vi er det eneste hold der lukker mål ind i de første 15 min, eller i de sidste 15, eller i de midterste 60 min, osv. Det er ret fjollet.

    Men klart, hvis man holder op med at spille uafgjort på et tidspunkt, så kan man jo kun vinde eller tabe derefter - så der er vel mindst 50% sandsynlighed for opfyldt profeti.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
      Jeg giver sgu ikke meget for de der "true-ismer" om hvad OB altid gør og ikke gør. Som om vi er det eneste hold der lukker mål ind i de første 15 min, eller i de sidste 15, eller i de midterste 60 min, osv. Det er ret fjollet.

      Men klart, hvis man holder op med at spille uafgjort på et tidspunkt, så kan man jo kun vinde eller tabe derefter - så der er vel mindst 50% sandsynlighed for opfyldt profeti.
      Fodbold er meget på fornemmelsen, og jeg har da altid en fornemmelse af, at OB dit og OB dat, ligesom jeg tror de fleste hold, der ikke er med i toppen, de har fans der har en fornemmelse af, at man er dårlig til at afslutte dårlige stimer og god til at starte modstanderes stimer.

      Jeg synes så tilgengæld, det er charmen ved fodbold, og ikke nødvendigvis "fjollet".

      ;-)

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
        Jeg kan godt give dig ret i meget af det her, og det er sjældent jeg kan det ;)

        Men selv i serie fodbold er det sjældent så ringe som du skriver, men nok fordi modstanderen heller ikke er så gode.

        Jeg er så også utroligt glad for at vi fik det ene point og ikke smed hele lortet som vi tidligere har gjort, efter vi er kommet tilbage fra at være nede.
        Jeg ved ikke, om jeg skal være glad for det ene point, for som udgangspunkt betragter jeg alle kampe, der ikke vindes, som nederlag af varierende grad, men jeg kan sige så meget, jeg er glad for, at vi slap med kun at være bagud 2-1 ved halvleg. Og at vi havde marginalerne med os til sidst.

        Men du får mig aldrig til at være helt tilfreds med kampe, der ikke vindes.

        For enten har vi så ikke gjort nok for at vinde eller også har vi gjort nok, og så ikke vundet. Og det nager mig. Håber det giver mening?

        MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
          Jeg giver sgu ikke meget for de der "true-ismer" om hvad OB altid gør og ikke gør. Som om vi er det eneste hold der lukker mål ind i de første 15 min, eller i de sidste 15, eller i de midterste 60 min, osv. Det er ret fjollet.

          Men klart, hvis man holder op med at spille uafgjort på et tidspunkt, så kan man jo kun vinde eller tabe derefter - så der er vel mindst 50% sandsynlighed for opfyldt profeti.
          Og der er 100% chance for at der sker noget andet på et tidspunkt. Når jeg sidder og ser fodbold - og det behøver ikke kun være hold jeg holder med - kan jeg tit have en fornemmelse af, at om det næste mål blive på en dødbold eller lignende. Du har ret ... Enten bliver det næste mål på en dødbold eller så gør det ikke. Der er 50% chance. På den måde kan man simplificere alt og altid have retten på sin side.

          Men jeg kan godt li' at sludre om sjæl, fornemmelser, forudsigelser, tendenser og andre ikke dokumenterbare ting og sager med andre fodboldfans.

          Når det så er sagt, så er jeg faktisk begyndt at holde lidt øje med det. Jeg synes vi ofte afløser en stime af uafgjorte med tab. Men jeg ved ikke hvor jeg kan finde ud af om min fornemmelse er korrekt, så derfor ville jeg høre mine medfans om de også har bidt mærke i det. That's all.

          MvT
          Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
            Jeg ved ikke, om jeg skal være glad for det ene point, for som udgangspunkt betragter jeg alle kampe, der ikke vindes, som nederlag af varierende grad, men jeg kan sige så meget, jeg er glad for, at vi slap med kun at være bagud 2-1 ved halvleg. Og at vi havde marginalerne med os til sidst.

            Men du får mig aldrig til at være helt tilfreds med kampe, der ikke vindes.

            For enten har vi så ikke gjort nok for at vinde eller også har vi gjort nok, og så ikke vundet. Og det nager mig. Håber det giver mening?

            MvH ChrisOB
            Det giver fint mening det du skriver, men jeg tillader mig nu alligevel muligheden for at være mere glad for et point i forhold til 0 point, især med henblik på den målsætning der er sat.

            Havde vi haft 3 kampe og 0 point, så havde der været endnu længere vej.
            Men vi skal aldrig være tilfreds med en kamp der er tabt (ikke har fået 3 point), men derfor kan man jo godt være glad for trods alt at have fået et point.

            Håber det giver mening man kan være glad for noget, selv om man overordnet ikke er tilfreds?

            Comment


              Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
              Det giver fint mening det du skriver, men jeg tillader mig nu alligevel muligheden for at være mere glad for et point i forhold til 0 point, især med henblik på den målsætning der er sat.

              Havde vi haft 3 kampe og 0 point, så havde der været endnu længere vej.
              Men vi skal aldrig være tilfreds med en kamp der er tabt (ikke har fået 3 point), men derfor kan man jo godt være glad for trods alt at have fået et point.

              Håber det giver mening man kan være glad for noget, selv om man overordnet ikke er tilfreds?
              Helt sikkert. Hver sit temperament, right?

              Jeg er mere glad for det point, vi fik i Aalborg, end det vi fik i Lyngby og imod Silkeborg. Det er vel det tætteste, vi kommer på absolut konsensus?

              ;-)

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                Helt sikkert. Hver sit temperament, right?

                Jeg er mere glad for det point, vi fik i Aalborg, end det vi fik i Lyngby og imod Silkeborg. Det er vel det tætteste, vi kommer på absolut konsensus?

                ;-)

                MvH ChrisOB
                Ja, det har du ret i.

                Men imod Silkeborg var deres målmand jo helt vildt crazy, imod Lyngby gad vi ikke rigtigt spille bold fra ca. 20 - 70 og imod Aab kommer vi trods alt tilbage efter alt sejlede i første halvleg (stort set).

                Så der er mange måder man kan se de forskellige resultater på og derfor mange forskellige måder man kan være glad for pointene eller kede af dem.

                Nogle af dem gjorde/gør klart mere ondt end andre, og det er vildt nok efter kun 3 kampe.

                Comment

                Working...
                X