Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: AAB - OB (01-08-16)

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    @ Magge

1-0 til mig ikke??
    Med 2 mål kan der ikke argumenteres imod det :-)
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
      Jeg synes i øvrigt her på bagkant, at Kent Nielsens reaktion efter kampen sagde en del om, hvor vi står og hvad der reelt forventes internt. Han gled rimeligt let over den forfærdelige første halvleg, og kaldte endda vores anden halvleg for nærmest perfekt. Fortæller nok meget godt, at der i den grad stadig arbejdes med et grundfundament, efter at det fra sidste sæson er blevet delvist smadret, og at der bare skal piskes noget tro og vilje til at spille med en højere risiko, ind i truppen. Det virker til, at en 6. plads rigeligt til at tilfredsstille, og mere kan man heller ikke forvente med den nuværende trup, det vil ikke være rimeligt.

Al snak om top 3, virker godt nok helt vanvittig og ude af trit med virkeligheden. Så langt er vi på ingen måde med at få lagt det spillemæssige fundament, det så vi med al tydelighed i dag, og tag lige et vue ude over bænkene hos FCK, FCM og Brøndby hvis i skulle være i tvivl, det tåler ikke sammenligning.
      Fuldstændig enig i alt. Havde godt nok forventet noget andet fra Kent end det han kom med.. Men problemet er jo at Top 6 ser svær ud med denne trup..
      Mage til kønsløs boldmassage skal man lede længe efter. Når man så fylder en masse personlige fejl på får jeg næste lyst til at zappe igennem kanalerne efter en Brøndby kamp... For fuuuuuuuck det er sygt at se på. Det har jo intet med offensivt og underholdende fodbold at gøre...
      Håbløst håbløst håbløst

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
        Med 2 mål kan der ikke argumenteres imod det :-)
        Nej vel. Har du ændret dit syn lidt på ham eller er det stadig det samme??

Jeg er enig i at han har lidt fysiske mangler men det kan der jo arbejdes på. Han taber et par bolde idag pga dette som bliver farlige...
        Men syntes han kæmper, ligger nogle gode fremadrettede afleveringer og scorer 2 flotte mål der viser han har lidt X factor

Comment

Hold nu kæft, for en kamp...i negativ forstand. Sjældent har man da set SÅ mange fejl i en kamp, der skulle forestille sig at være på højeste niveau i DK.

OB's 1. halvleg var da helt til hundene, med fejl på fejl på fejl...spillere der spillede rent ud sagt af h til. Eksemplificeret ved JJT's og Tingagers kæmpe fejl, samt at vores portugisiske og færøske venner nærmest ikke satte en fod rigtigt. End ikke de to scoringer (i alt) af Joan kan tage fra ham, at han var stort set helt usynlig i hele kampen.
          I 2. halvleg blev det bedre. Men jeg er ret meget i tvivl om, om det ikke blot var fordi, at AaB også var pivringe...og bare ikke ville/kunne noget som helst i 2. halvleg. Jeg håber da ikke for van der Vaart at han har set den her kamp, for så stikker han da klar halen mellem benene og tænker at det der lort, skal han ikke rode med.

OB må finde ud af, hvad de vil med det her projekt fodbold i Odense. Vil man være i top 6 med mulighed for Europa-spil på sigt, eller vil man bare være med i bedste række, og spille sådan lidt so so efter bedste evne?

Siden fyringen af LO har det hele sejlet. Og det gør det stadig her i den nye sæson. HVIS man vil i top 6, så er man altså pinedød nødt til at have kvalitet på holdet....også blandt dem, der ikke starter inde. Det hjælper ganske enkelt ikke, at de næste i rækken er under niveau på dem, der starter. I hvert fald ikke langt under niveau. Ingen klubber - ej heller OB - undgår skader og karantæner. Og hvis man vil i toppen, skal dem, der erstatter de skadede/dem i karantæne, have som minimum et hæderligt superliganiveau. Det er jeg pt. ikke engang sikker på, at samtlige startende 11 har...i hvert fald slet ikke dem i dag. Og så er jeg pisse ligeglad med "vi satser på talenter". Talenter, de spiller - hvis de er gode nok! Hvis de ikke er gode nok, må de videre til andre klubber, der ikke vil i top 6 - eller som ligger i en række lavere. Man kan ganske enkelt ikke både blæse og have mel i munden. Det må OB også fatte.
          Mvh Kent

Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

Comment

Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
            Jeg synes i øvrigt her på bagkant, at Kent Nielsens reaktion efter kampen sagde en del om, hvor vi står og hvad der reelt forventes internt. Han gled rimeligt let over den forfærdelige første halvleg, og kaldte endda vores anden halvleg for nærmest perfekt. Fortæller nok meget godt, at der i den grad stadig arbejdes med et grundfundament, efter at det fra sidste sæson er blevet delvist smadret, og at der bare skal piskes noget tro og vilje til at spille med en højere risiko, ind i truppen. Det virker til, at en 6. plads er rigeligt til at tilfredsstille, og mere kan man heller ikke forvente med den nuværende trup, det vil ikke være rimeligt.

Al snak om top 3, virker godt nok helt vanvittig og ude af trit med virkeligheden. Så langt er vi på ingen måde med at få lagt det spillemæssige fundament, det så vi med al tydelighed i dag, og tag lige et vue ude over bænkene hos FCK, FCM og Brøndby hvis i skulle være i tvivl, det tåler ikke sammenligning.
            Nu så jeg ikke kampen i dag - lyder til jeg har været heldig i den henseende.
            Men mht sæsonmålet så er det vel også top 6 efter 26 runder der er det alt overskyggende mål- klare vi først det er "alt" muligt i medaljeslutspillet.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
              Nu så jeg ikke kampen i dag - lyder til jeg har været heldig i den henseende.
              Men mht sæsonmålet så er det vel også top 6 efter 26 runder der er det alt overskyggende mål- klare vi først det er "alt" muligt i medaljeslutspillet.
              "Alt" er vel ikke muligt, hvis vi f.eks går ind til medaljespillet, på en 6. plads, 10 point fra en europæisk plads, når man tager point og målscore med sig over...?

Det var pineri at se på 1. halvleg. Vi var heldige med, at vi, igen, ikke mødte ét af ligaens mest velfungerende hold (AaB er ligesom os i en opbygningsfase), for hold da fast et kavalkade af elementære børnefejl; og ikke kun fra vores side, selv om vi havde den klare føretrøje på.

Man fik ligesom en bekræftelse på, at der er laaaaaang vej endnu i forhold til holdoptimering, trupstatus og bredde. Hånden på hjertet, så kan man vel næppe forvente andet med så unge og i Superliga-sammenhæng urutinerede spillere; og det er netop dét, der er pointen. Et bedre hold havde jo straffet os mere ubarmhjertigt, end AaB gjorde. I 2. halvleg styrede vi showet indtil udligningen; så det er vel et plus, men der mangler i dén grad sammenhæng og styring. Omvendt så lod vi os ikke gå på af den katastrofale 1. halvleg.

Nu har vi spillet, hvad jeg vil kalde 2 elendige halvlege og en halvdårlig plus 3 forholdsvis gode halvlege. I den henseende er 3 points jo meget logisk; men jeg står alligevel med følelsen af, at vi med flere kampe i benene og en mere skarp angrebssituation, så kan vi godt bevæge os hen mod den top-6. Men at vi stryger direkte i den er tæt på at være en umulighed. At drømme om medaljer virker på mig fuldstændigt absurd.

Der er for mange urutinerede folk i vores trup; for få ledere; men jeg fornemmer stadig en vilje til at ændre på lysten til bare at slå op i banen efter man har præsteret noget lort. Det gjorde vi alt for mange gange i sidste sæson; der blev en lorte halvleg ofte fuldt op af en (næsten) lige så dårlig. Imod både Silkeborg, Lyngby og AaB har vi haft store perioder i 2. halvleg, hvor vi har domineret spillet; men uden den sidste gnist af kreativitet og gennembrudskraft til at få kapital af overtaget. Så selv om både kampen imod Lyngby og AaB begge kunne være blevet tabt; ganske sent, så er det også kampe, hvor vi havde muligheden for at vinde. Men skarpheden afgører, at vi har 3 i stedet for 7 eller 9.

Nu har vi så 4 kampe, hvor vi, igen, møder hold, som vi som mininum er på niveau med eller har gode muligheder for at slå. 3 hjemmekampe imod Viborg, Nordsjælland og Horsens og deri imellem en udekamp imod ét af de to formodentligt ringeste hold i ligaen i år; Esbjerg.

Jeg ved ikke; men jeg vil vove den påstand, at det er dé kampe, der så kommer til at definere vores sæson.

MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                "Alt" er vel ikke muligt, hvis vi f.eks går ind til medaljespillet, på en 6. plads, 10 point fra en europæisk plads, når man tager point og målscore med sig over...?

Det var pineri at se på 1. halvleg. Vi var heldige med, at vi, igen, ikke mødte ét af ligaens mest velfungerende hold (AaB er ligesom os i en opbygningsfase), for hold da fast et kavalkade af elementære børnefejl; og ikke kun fra vores side, selv om vi havde den klare føretrøje på.

Man fik ligesom en bekræftelse på, at der er laaaaaang vej endnu i forhold til holdoptimering, trupstatus og bredde. Hånden på hjertet, så kan man vel næppe forvente andet med så unge og i Superliga-sammenhæng urutinerede spillere; og det er netop dét, der er pointen. Et bedre hold havde jo straffet os mere ubarmhjertigt, end AaB gjorde. I 2. halvleg styrede vi showet indtil udligningen; så det er vel et plus, men der mangler i dén grad sammenhæng og styring. Omvendt så lod vi os ikke gå på af den katastrofale 1. halvleg.

Nu har vi spillet, hvad jeg vil kalde 2 elendige halvlege og en halvdårlig plus 3 forholdsvis gode halvlege. I den henseende er 3 points jo meget logisk; men jeg står alligevel med følelsen af, at vi med flere kampe i benene og en mere skarp angrebssituation, så kan vi godt bevæge os hen mod den top-6. Men at vi stryger direkte i den er tæt på at være en umulighed. At drømme om medaljer virker på mig fuldstændigt absurd.

Der er for mange urutinerede folk i vores trup; for få ledere; men jeg fornemmer stadig en vilje til at ændre på lysten til bare at slå op i banen efter man har præsteret noget lort. Det gjorde vi alt for mange gange i sidste sæson; der blev en lorte halvleg ofte fuldt op af en (næsten) lige så dårlig. Imod både Silkeborg, Lyngby og AaB har vi haft store perioder i 2. halvleg, hvor vi har domineret spillet; men uden den sidste gnist af kreativitet og gennembrudskraft til at få kapital af overtaget. Så selv om både kampen imod Lyngby og AaB begge kunne være blevet tabt; ganske sent, så er det også kampe, hvor vi havde muligheden for at vinde. Men skarpheden afgører, at vi har 3 i stedet for 7 eller 9.

Nu har vi så 4 kampe, hvor vi, igen, møder hold, som vi som mininum er på niveau med eller har gode muligheder for at slå. 3 hjemmekampe imod Viborg, Nordsjælland og Horsens og deri imellem en udekamp imod ét af de to formodentligt ringeste hold i ligaen i år; Esbjerg.

Jeg ved ikke; men jeg vil vove den påstand, at det er dé kampe, der så kommer til at definere vores sæson.

MvH ChrisOB
                Jeg giver dig fuldstændig ret. Efter at have sovet på det og læst dit glimrende indlæg her, så synes jeg det er tydeligt, at samtlige spillere har en tro på det her projekt, og derfor lægger de en masse energi for dagen i 2. Halveg igår, selvom 1. halveg var fuldstændig grotesk, og det er da nyt og herligt at se.
                Nu har vi et fornuftigt program foran os, hvor vi skal have sejre på kontoen. Tror stadig truppen er ved godt mod. Vi har ikke tabt endnu, og kommer fra Aalborg med en uafgjort, med en tynd trup. Nu ryger der så to til Rio, izu er næppe og hvad med AK? Det er vidst ved at JH får gjort alvor af sine trusler om at forstærke truppen. Det er en vigtig fase vi går ind i allerede nu, så truppen skal meget snart være endeligt på plads

Comment

http://www.fyens.dk/sport/Videoanaly...rtikel/3041354
                  Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...e-bedre-end-os

Comment

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

MvH ChrisOB
                      Nej "alt" er naturligvis ikke muligt kommer vi til slutspillet med for stort hul til de andre. Men det er da 30 points vi skal spille om, så noget vil der kunne ske.
                      Mente egentligt bare at vi har 2 deadlines i denne sæson; første og klart vigtigste er efter 26 runder....kommer vi i top 6 der kan der muligvis spilles noget mere frit da målet for sæsonen er indfriet.
                      For den top 3 som vi pludselig er ud skreget til kandidater til har jeg drømt om kunne være rigtig....men aldrig rigtig troet på. I hvertfald ikke som truppen ser ud nu, og med den start vi har fået.
                      Og angående de næste 4 kampe så giver jeg dig helt ret. Efter dem vil over 1/4 af sæsonen være spillet og der begynder i den grad at tegne sig et billede af hvor vi ender henne. Men 3/9 mulige point er godt nok en skidt start
                      Last edited by mhbp; 02-08-2016, 07:24.

Comment

jeg er ikke uvillig til at give ham ret, men det faktum kan jo ikke bruges til meget når vi ikke vinder kampene. Vihar jo ikke fler epoint end hvis vi havde tabt 2 og vundet 1 ..uafgjorte kampe får ikke i top6. Vi skal pinedød slå FCN i næste weekend og derefter VFF.
                        Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Desler om kampen. Han mener at Joan har mere fysik end Greve

http://www.fyens.dk/sport/OB-Desler-...rtikel/3041356

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Desler om kampen. Han mener at Joan har mere fysik end Greve

http://www.fyens.dk/sport/OB-Desler-...rtikel/3041356
                            Han er i hvert fald en del "større" end Greve er
                            Mvh Kent

Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

Comment

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                              jeg er ikke uvillig til at give ham ret, men det faktum kan jo ikke bruges til meget når vi ikke vinder kampene. Vihar jo ikke fler epoint end hvis vi havde tabt 2 og vundet 1 ..uafgjorte kampe får ikke i top6. Vi skal pinedød slå FCN i næste weekend og derefter VFF.
                              Vi skal lige slå Viborg først, og derefter står den på FCN :-) Sikker sejr over Viborg og få tanket lidt selvtillid, så vi kan nappe en sejr over FCN også.

Comment

Joan bliver 1. OB'er på ugens hold i denne sæson (tipsbladet)

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...-spillerunde-0

Comment

Working...
                                X