Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Spændende Spiller/Rygter ... 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Nicolai Se indlæg
    Som sagt, så hørte jeg det med et halvt øre og de læste det op som et rygte der var kommet ind til dem i studiet. Mere ved jeg desværre ikke.
    Så find dog ud af det mand!!!
    Haha ej, tak for info! Åh Gud, disse transfernerver

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
      Så find dog ud af det mand!!!
      Haha ej, tak for info! Åh Gud, disse transfernerver
      He he, hvis jeg kunne finde mere info, så gjorde jeg det hjertens gerne :-D
      - Nicolai

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Nicolai Se indlæg
        Jeg har ikke set det andre steder. De havde en gæst i studiet (hørte ikke hvem) der kaldte det et godt match for begge parter og håbede det blev en realitet.
        og der blev sagt OB og ikke AAB??
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Nicolai Se indlæg
          He he, hvis jeg kunne finde mere info, så gjorde jeg det hjertens gerne :-D
          hvad tid var det -> hvilket program -> find det på arkivet ..
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
            og der blev sagt OB og ikke AAB??
            Nu vil jeg ikke lægge hovedet fuldstændig på blokken, men er 99% sikker på at de sagde OB.
            - Nicolai

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
              hvad tid var det -> hvilket program -> find det på arkivet ..
              Der blev ikke sagt så meget mere i det medie, men det var Liga på P3 omkring kl. 18.30
              - Nicolai

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                Fordi du henter dem på sidste dagen, betyder det ikke, at der ikke ligger grundigt scouting arbejde forud. Tværtimod. En del af scouting er at finde de rette spillere, den anden del er at holde øje med de spilleres situation og sørge for, at spilleren og dennes agent tænker "OB", hvis der pludselig skulle opstå en situation, hvor der skal handles hurtigt på sidstedagen.

                Og for en liga som den danske kan detogså sagtens være spændende spillere tilbage. Vi skal bare kigge et par opslag op for at finde to eksempler (nu er jeg ikke selv til Simon P dog). To spillere, der har fået begrænset/ingen spilletid i sæsonstarten, og som nu ser skriften på væggen. Vi har måske ikke for gode erfaringer fra de sidste år, men det er ikke ensbetydende med, at det ikke kan lade sig gøre.
                Jeg er udmærket klar, at der kan ligge et grundigt scoutingarbejde foran de spillere man henter på sidstedagen, men hvis man kender lidt til mekanismerne i dansk fodbold, ved man at det ofte er et vagere grundlag der ligger bag de spillere man henter de sidste dage i vinduet, end i den resterende del af vinduet, og det ses ofte på hitraten. Selvsagt kan der være spændende spillere tilbage, men man skal godt nok være i besiddelse af en ordenlig røvfuld data, og vigtigst af alt kunne finde ud af at navigere i alle de informationer, for at man kan komme nogenlunde uskadt ud af den jungle af spillere der flyver rundt i stratosfæren.

                De to spillere du nævner, er jo lige præcis skrækeksemplet på, hvordan du kan agere på sidstedagen i vinduet, hvis du er en klub som OB. Her snakker vi en spiller i Poulsen, der stort set kun har spillet i den næstbedste hollandske række i det seneste år, og ikke har en rigtig fodboldkamp i benene siden april, og en Schöne der er TOTALT uden for vores rækkevidde pt., det kan i da seriøst ikke tro på.

                For en spiller som f.eks. Poulsen, og mange af de andre der skal finde en klub til sidst i vinduet og bliver tilbudt, spiller de ikke for deres hold og har ikke gjort det længe. Det betyder at de næppe er i form, og i hvert fald ikke kampform, og hvis nogle af dem skal helt tilbage til foråret for at finde deres sidste kampe, så er der meget langt til topformen. For en spiller som Poulsen betyder alderen også noget. Som 31-årig kan det være svært at ramme sit gamle niveau igen, hvis man ikke har spillet i længere tid.

                Spillere der kommer i sådan en tilstand vil skulle bruge mange uger på at komme i noget nær topform, og med kun 3 måneder til vinterpausen, kan de risikere at blive noget nær en spillemæssig nulsum i efteråret, når de samtidig skal spilles ind, hvilket vi absolut ikke har brug for eller kan tillade os i vores nuværende økonomiske situation.

                De penge som man sikkert går og bilder hinanden ind i klubberne, at man har sparet ved at vente med at handle, indtil de sidste dage i vinduet, kan man jo så have tabt tilsvarende eller i endnu højere grad, i sportslige gevinster. Havde vi nu hentet den offensive spiller, som vi måske, måske ikke henter i morgen, i starten af vinduet, så havde vi haft den spiller i 7 kampe hvor han kunne have hjulpet med at høste point, plus at han ville have et par måneders træning og 7 kampes relationer i benene med resten af holdet, hvorimod en spiller der bliver hentet nu starter helt fra nul. Det er nogle potentielt rigtigt store sportslige gevinster, man har kunne snyde sig selv for ved at bilde sig selv ind, at man kunne finde kvalitet til sidst i vinduet.

                Derfor håber jeg heller ikke, at vi gør noget i morgen overhovedet, med mindre at vi selvfølgelig snakker noget ekstraordinært. Vores bredde kan på ingen måde tåle, at vi lader nogle spillere gå, og jeg har svært ved at tro på, at man kan finde en spiller der løfter os op i top 6 i det her efterår, især ikke når det hedder Brøndby, FCM og FCK i 6 af de næste 12 kampe. Vi vil være bedre tjent med at gemme de penge, og i stedet smide dem oven i budgettet til en kvalitetsspiller der kan stå klar ved træningsopstart i januar, så han får den optimale optakt i to måneder, og kan blive en profil for os i foråret, hvor den højst sandsynligt står på nedrykningsspil.
                Last edited by Sheed; 30-08-2016, 20:21.

                Comment


                  https://m.soundcloud.com/bolddk/nyhe...blik-30-august lidt om at LS kunne overveje Superligaen

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                    Jeg er udmærket klar, at der kan ligge et grundigt scoutingarbejde foran de spillere man henter på sidstedagen, men hvis man kender lidt til mekanismerne i dansk fodbold, ved man at det ofte er et vagere grundlag der ligger bag de spillere man henter de sidste dage i vinduet, end i den resterende del af vinduet, og det ses ofte på hitraten. Selvsagt kan der være spændende spillere tilbage, men man skal godt nok være i besiddelse af en ordenlig røvfuld data, og vigtigst af alt kunne finde ud af at navigere i alle de informationer, for at man kan komme nogenlunde uskadt ud af den jungle af spillere der flyver rundt i stratosfæren.

                    De to spillere du nævner, er jo lige præcis skrækeksemplet på, hvordan du kan agere på sidstedagen i vinduet, hvis du er en klub som OB. Her snakker vi en spiller i Poulsen, der stort set kun har spillet i den næstbedste hollandske række i det seneste år, og ikke har en rigtig fodboldkamp i benene siden april, og en Schöne der er TOTALT uden for vores rækkevidde pt., det kan i da seriøst ikke tro på.

                    For en spiller som f.eks. Poulsen, og mange af de andre der skal finde en klub til sidst i vinduet og bliver tilbudt, spiller for deres hold og ikke har gjort det længe, hvilket betyder at de ikke er i form, og i hvert fald ikke kampform, og hvis nogle af dem skal helt tilbage til foråret for at finde deres sidste kampe, så er der meget langt til topformen. For en spiller som Poulsen betyder alderen også noget. Som 31-årig kan det være svært at ramme sit gamle niveau igen, hvis man ikke har spillet i længere tid.

                    Spillere der kommer i sådan en tilstand vil skulle bruge mange uger på at komme i noget nær topform, og med kun 3 måneder til vinterpausen, kan de risikere at blive noget nær en spillemæssig nulsum i efteråret, når de samtidig skal spilles ind, hvilket vi absolut ikke har brug for eller kan tillade os i vores nuværende økonomiske situation.

                    De penge som man sikkert går og bilder hinanden ind i klubberne, at man har sparet ved at vente med at handle, indtil de sidste dage i vinduet, kan man jo så have tabt tilsvarende eller i endnu højere grad, i sportslige gevinster. Havde vi nu hentet den offensive spiller, som vi måske, måske ikke henter i morgen, i starten af vinduet, så havde vi haft den spiller i 7 kampe hvor han kunne have hjulpet med at høste point, plus at han ville have et par måneders træning og 7 kampes relationer i benene, hvorimod en spiller der bliver hentet nu starter helt fra nul. Det er nogle potentielt rigtigt store sportslige gevinster, man har kunne snyde sig selv for ved at bilde sig selv ind, at man kunne finde kvalitet til sidst i vinduet.

                    Derfor håber jeg heller ikke, at vi gør noget i morgen overhovedet, med mindre at vi selvfølgelig snakker noget ekstraordinært. Vores bredde kan på ingen måde tåle, at vi lader nogle spillere gå, og jeg har svært ved at tro på, at man kan finde en spiller der løfter os op i top 6 i det her efterår, især ikke når det hedder Brøndby, FCM og FCK i 6 af de næste 12 kampe. Vi vil være bedre tjent med at gemme de penge, og i stedet smide dem oven i budgettet til en kvalitetsspiller der kan stå klar ved træningsopstart i januar, så han får den optimale optakt i to måneder, og kan blive en profil for os i foråret, hvor den højst sandsynligt står på nedrykningsspil.
                    Selvfølgeligt er det bedre at have truppen helt på plads til kamp 1,det kan der jo ikke være to meninger om. Og ja, man skal da undgå panikindkøb. Og ja, der er pludseligt meget data at forholde sig til. Men det ændrer ikke på, at man kan have nogle navne fra ens liste (som man har data på og styr på forhånd), kan ende med at være tilgængelige sidste dag. Og noget af det kan man forberede sig på, fordi man kan se det komme. Man risikerer jo så self også, at de spillere, man havde på listen ikke er en mulighed alligevel, og så kan man jo ende med at stå med håret i postkassen. Og så er jeg enig med dig i, at det kan være mere fornuftigt at holde nallerne i ro.

                    Og så er det jo heller ikke kun et spørgsmål om økonomi, at man ikke henter en given spiller på dag 1 af transfervinduet. Det er også et spørgsmål om, at andre klubber skal have deres trupper på plads, inden de vil frigive de spillere, som ikke er tiltænkt en rolle. Og det er et spørgsmål om, at spillerne får mere klarhed over deres situation, når de ikke har spillet i sæsonstarten, og Real Madrid ikke står og vifter med en kontrakt.

                    Jeg siger ikke, at det er den optimale måde at handle på, men for klubberne i superligaen, der ligger lavt i fødekæden, kan det være et "nødvendigt onde". Og det er altså ikke rigtigt, at der ikke kan komme noget godt ud af det.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                      https://m.soundcloud.com/bolddk/nyhe...blik-30-august lidt om at LS kunne overveje Superligaen
                      desværre bare det samme vi andre kune læse på bold.dk for 5 timer siden.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg

                        Jeg siger ikke, at det er den optimale måde at handle på, men for klubberne i superligaen, der ligger lavt i fødekæden, kan det være et "nødvendigt onde". Og det er altså ikke rigtigt, at der ikke kan komme noget godt ud af det.
                        Det er ikke nødvendigt onde, medmindre at du vælger, at det skal være et nødvendigt onde. Det er simpelthen ikke en valid undskyldning. Selvfølgelig kan du vælge at hente spillerne tidligt i vinduet, hvis det er det du beslutter dig for. Det vil så betyde, at der er nogle spillere du ikke kan få på det tidspunkt, eller som du i hvert fald skal strække dig økonomisk for at få, og det kan være det nødvendige onde.

                        Du kan sagtens tillade dig at vente, hvis det er nogle mindre mangler du har, men man kan simpelthen ikke tillade sig at have en laissez-faire holdning, over for den kæmpe store elefant i rummet, som den manglende afløser for Falk i mine øjne er. Det har vi betalt en høj pris for, og nu er top 6-løbet mere eller mindre kørt, så nu vil jeg egentlig gerne have mig frabedt, at man desperat kaster nogle penge efter en spiller, i et håb om, at man kan opnå en målsætning, man i kådhed og naivitet har bildt hinanden ind, at den nuværende trup er rigeligt god til at kunne klare. Lad os hellere se, hvor kapabel denne her trup rent faktisk er, og så kan vi jo så enten bøje os respektfuldt og klappe af den sportslige ledelse, når målsætningen er opnået, eller pege af dem der ikke har noget tøj på, når truppen falder igennem.

                        Og så må du meget gerne lade være med at postulere, at jeg skulle have skrevet, at der ikke kan komme noget godt ud af at handle i de sidste dage. Det har jeg absolut ikke skrevet.

                        Comment


                          Bliver godt nok en spændende dag i morgen

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Bliver godt nok en spændende dag i morgen
                            Det gør det. Især hvis du holder med AGF, Brøndby eller FCM. Som OB-fan, trækker jeg nu vejret rimeligt behersket.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                              Det gør det. Især hvis du holder med AGF, Brøndby eller FCM. Som OB-fan, trækker jeg nu vejret rimeligt behersket.
                              Ja

                              Jeg mente nu også mere om konen laver biksemad eller om vi skal grille til aften

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                                Og så må du meget gerne lade være med at postulere, at jeg skulle have skrevet, at der ikke kan komme noget godt ud af at handle i de sidste dage. Det har jeg absolut ikke skrevet.
                                Fair nok, det beklager jeg så, men det var sådan, at jeg tolkede dit: "Det er åbenlyst ikke de bedste og mest spændende spillere der står tilbage uden dansepartner, når ballet er ved at være slut. "

                                Comment

                                Working...
                                X