Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Grundspil 2016/17

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
    Vi ville uden tvivl komme til at se en større åreladning af spillere. Tverskov, Grytebust, Eddie, AK, Festersen og en del andre ville formentlig ikke fortsætte i 1. Division. Fordi ledelsen ikke engang overvejer, at nedrykning er et emne, bliver det et blodbad, hvis vi pludselig står dernede.

    Det kan så være en fristende tanke, at vi får en sæson til at bygge et helt nyt fundament på spillere som Tingager, Casper Nielsen, Thomasen, Buus, Desler, Greve, Welbeck, Yao og Weber, men som sagt vil der ikke være nogen garanti for, at vi rykker op igen. Og rykker man ikke op i første forsøg, så ryger man ind i den onde spiral med små indtægter, som Vejle (og flere andre) er røget ind i. Man SKAL tilbage omgående og i sikker stil, hvis man skal holde fast i selvbilledet som superligaklub.

    Det løber mig koldt ned ad ryggen, at vi har en sportslig ledelse, som (i hvert fald offentligt) slet ikke gider overveje nedrykning som tema.

    Men Kent og Jesper er ikke involveret i OB med hjertet. Kun pengepungen. De kan bare rejse videre og få sig et andet job.

    For Helveg, Nedergaard, Hemmingsen, Høgh og andre ville det være et personligt nederlag. Derfor ville jeg klart foretrække en af dem på de ledelsesposter.
    Jeg tror ikke du skal tage fejl af, at Kent er meget investeret i det her. Han har virket meget seriøs, og meget presset i træningskampene. At fejle med det budget og de ressourcer han trods alt har til rådighed i OB ville være en kæmpe sort plet på hans CV, der i forvejen hedder "Hæderlig i Horsens, flop i Brøndby, succes i AaB, (foreløbigt) flop i OB". Han ville nok godt kunne få et nyt job, men no way det blev i en af de traditionelle top-seksklubber i Superligaen.
    "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
    Kluden Krew - O'ense Internationals

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Løvkvist_jr. Se indlæg
      Hvis man ser det udefra kunne det lige umildbart se ud som om at Lyngby og AC Horsens har haft godt af at komme ned en tur. De har haft mulighed for at få bygget et nyt hold og en anden kultur op.

      Hvad har vi i OB som er værd at gemme på?
      Et godt stadion? Gode og attraktive trænings fasaliteter? Talenter eller andre spillere vi kan sælge og lave gode penge på? Og hvis vi sælger spillere Høegh, Zohore, Kasper. Hvad bliver pengene så brugt på?

      Vores elskede klub er lige nu ved at rådne op inde fra og ingen gør en skid ved det.
      Jeg skal lige være helt med her. Det du antyder er, at OB ville have godt af at rykke ned?

      Om Lyngby og Horsens har haft godt af at komme ned - tja. Horsens var så pressede økonomisk efter nedrykningen, at de måtte lukke for talentafdelingen - det blev så afværget i sidste øjeblik, fordi fansese ekstraordinært gik ind og støttede med penge. Prøv at overvej hvor presset man er så klub så? Det er ikke opbygning med nedrivning i min bog. Derudover så er de kun i Superligaen, fordi der helt ekstraordinært var 3 oprykningspladser sidste år. Det har været sindssygt godt for dem at hente Bo Henriksen ind, som er en god motivator, og som er god til at få meget ud af relativt lidt.
      Lyngbys økonomiske problemer er også almindeligt kendte. Så sent som i januar begyndte der så småt at blive spekuleret lidt i konkurs igen (hvilket Helerup finans dog fik lukket for), og klubben er til salg.

      Så hvis vi nognesinde skal tro på, at der rent faktisk kan blive gjort noget ved vores faciliteter, så er det i hvert fald ikke en nedrykning, man skal rende rundt og håbe på. Det ville være katastrofalt

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Løvkvist_jr. Se indlæg
        Hvis man ser det udefra kunne det lige umildbart se ud som om at Lyngby og AC Horsens har haft godt af at komme ned en tur. De har haft mulighed for at få bygget et nyt hold og en anden kultur op.
        Hvis man lige ser bort fra, at Lyngby har mistet over halvdelen af deres hardcorefans, og at begge hold har været meget tæt på konkurs (og at Lyngby stadig er det, efter hvad jeg hører).
        "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
        Kluden Krew - O'ense Internationals

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
          Jeg skal lige være helt med her. Det du antyder er, at OB ville have godt af at rykke ned?

          Om Lyngby og Horsens har haft godt af at komme ned - tja. Horsens var så pressede økonomisk efter nedrykningen, at de måtte lukke for talentafdelingen - det blev så afværget i sidste øjeblik, fordi fansese ekstraordinært gik ind og støttede med penge. Prøv at overvej hvor presset man er så klub så? Det er ikke opbygning med nedrivning i min bog. Derudover så er de kun i Superligaen, fordi der helt ekstraordinært var 3 oprykningspladser sidste år. Det har været sindssygt godt for dem at hente Bo Henriksen ind, som er en god motivator, og som er god til at få meget ud af relativt lidt.
          Lyngbys økonomiske problemer er også almindeligt kendte. Så sent som i januar begyndte der så småt at blive spekuleret lidt i konkurs igen (hvilket Helerup finans dog fik lukket for), og klubben er til salg.

          Så hvis vi nognesinde skal tro på, at der rent faktisk kan blive gjort noget ved vores faciliteter, så er det i hvert fald ikke en nedrykning, man skal rende rundt og håbe på. Det ville være katastrofalt
          Sådan som det er gået de sidste 4-5 år så ja. Jeg tror at det set over en periode på 5-6 år vil gavne OB at rykke ned.

          Ikke økonomisk nej. Men folk bliver væk fra stadion og vi spiller ad helvede til.
          Der er ikke noget at identificere sig med lige nu, den nye generation af fans bliver også væk.

          Der skal andre boller på suppen

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
            Vi skal vel håbe på at FCN og Esbjerg taber i aften? At vi får min. 1 point i morgen og kommer en smule tættere på de andre, og en plads længere frem i tabellen.
            Ja vi er i så sørgelig en forfatning at vi skal sidde og håbe på både nederlag til andre klubber og bede til at vi bare får et enkelt point på hjemmebane ..
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              Så tabte FCN. Vel udemærket for os. Nu skal Efb bare tabe og ligne lort

              Comment


                Der er ingen fordel ved at rykke ned. Ingen-
                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                OB - engang var vi gode

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Så tabte FCN. Vel udemærket for os. Nu skal Efb bare tabe og ligne lort
                  Ja foreløbig er det så godt et forår som vi kunne håbe på...
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Så tabte FCN. Vel udemærket for os. Nu skal Efb bare tabe og ligne lort
                    Joe, jae. Først og fremmest skal vi selv lave points. Vi kan jo ikke kun satse på, at andre taber.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                      Der er ingen fordel ved at rykke ned. Ingen-
                      .

                      Helt enig. Vil være for dyrt økonomisk

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                        Der er ingen fordel ved at rykke ned. Ingen-
                        Der er ganske få fordele ved at blive oppe

                        Comment


                          Efb helt væk i 53 min men fører nu over Sønderjyske..

                          Comment


                            efb spiller som jord, men er ved at isolere os

                            Comment


                              Det minder næsten om kampen mod os på Odense stadion.

                              Comment


                                Godt at vi ikke kan rykke ned🤔

                                Comment

                                Working...
                                X