Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Grundspil 2016/17

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Efter at have læst de fleste kommentarer i tråden, så er det sjovt at se hvor stor forskel der er på os, ift et slutspil.
    Det er også lidt tankevækkende, at der er en del myter om hvordan slutspillet kommer til at se ud. Måske lidt mangelfuld kommunikationsarbejde fra divisionsforeningens side. Men tak til Onkel Riffel for at opklare en del af de omfattende myter

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg
      Efter at have læst de fleste kommentarer i tråden, så er det sjovt at se hvor stor forskel der er på os, ift et slutspil.
      Det er også lidt tankevækkende, at der er en del myter om hvordan slutspillet kommer til at se ud. Måske lidt mangelfuld kommunikationsarbejde fra divisionsforeningens side. Men tak til Onkel Riffel for at opklare en del af de omfattende myter
      Hvilke myter mener du der har været?
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

      Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
        Hvilke myter mener du der har været?
        mon ikke bla. der henvises til at jeg fik sammenlignet det kommende slutspil med både håndbold og nfl slutspil.....som Rifflen fint har påpeget var det vidst ikke helt retfærdigt ;)
        - jeg bryder mig dog stadig på ingen måde om at vi nu har et slutspil - men det er dog ikke helt så slemt som det man ser i ex. håndbold - hvor det ikke er mere end et par point de øverste hold får med sig videre.
        Og så er det nok mest af alt nedrykningsspillet der er noget værre rod - medaljeslutspillet er jo ret ligefremt

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
          mon ikke bla. der henvises til at jeg fik sammenlignet det kommende slutspil med både håndbold og nfl slutspil.....som Rifflen fint har påpeget var det vidst ikke helt retfærdigt ;)
          - jeg bryder mig dog stadig på ingen måde om at vi nu har et slutspil - men det er dog ikke helt så slemt som det man ser i ex. håndbold - hvor det ikke er mere end et par point de øverste hold får med sig videre.
          Og så er det nok mest af alt nedrykningsspillet der er noget værre rod - medaljeslutspillet er jo ret ligefremt
          Det er ikke helt så slemt, men det er slemt nok :).
          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

          Jeg er ikke fan.
          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

          Comment


            #50
            EM i Frankrig er jo også med slutspil og cup turnering. Kan egentlig ikke se hvorfor folk er så fastgroet i hvordan en fodbold turnering skal afvikles.
            Men fair nok. Enhver sin smag. Jeg er glad for at vi er sluppet af med den gamle skæve liga.

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
              EM i Frankrig er jo også med slutspil og cup turnering. Kan egentlig ikke se hvorfor folk er så fastgroet i hvordan en fodbold turnering skal afvikles.
              Men fair nok. Enhver sin smag. Jeg er glad for at vi er sluppet af med den gamle skæve liga.
              Der er naturligvis et traditionsaspekt i det, men sammenligningen med EM er da helt blæst. Er enig i at superligaen skulle reformeres, men jeg vil fastholde at 16 hold med 30 kampe til hver ville være at foretrække. Jeg er med på argumenterne i forhold til ligaens kvalitet osv, men jeg er bedøvende ligeglad med hvordan de øvrige hold klarer sig i Europa. Det er muligt at det kan skade OB når (!) vi igen kommer dertil, men vores rangering i fødekæden gør, at jeg hellere ville have en mere flad og overskuelig ligastruktur fremfor måske at komme videre fra EL-gruppespillet hvert 8. år.

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                Hvilke myter mener du der har været?
                Tænkte også på det her med at "du kan ende som nr 10, og slutte i Europa" - tankegang ☺
                Derudover også at det ville give mening at tabe de sidste kampe i grundspillet, for at komme i nedryknings spil, og så komme i EL den vej (hvilket jeg IMO også er en myte, da det simpelthen ikke vil give økonomisk mening)

                Comment


                  #53
                  Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                  Der er naturligvis et traditionsaspekt i det, men sammenligningen med EM er da helt blæst. Er enig i at superligaen skulle reformeres, men jeg vil fastholde at 16 hold med 30 kampe til hver ville være at foretrække. Jeg er med på argumenterne i forhold til ligaens kvalitet osv, men jeg er bedøvende ligeglad med hvordan de øvrige hold klarer sig i Europa. Det er muligt at det kan skade OB når (!) vi igen kommer dertil, men vores rangering i fødekæden gør, at jeg hellere ville have en mere flad og overskuelig ligastruktur fremfor måske at komme videre fra EL-gruppespillet hvert 8. år.
                  Man kan så sige at med 16 hold vil der ikke være ret mange hold der har noget at spille for. Vi kan få en stor gruppe af hold hvor der intet står på spil.
                  Det er ødelæggende for kvaliteten.

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg
                    Tænkte også på det her med at "du kan ende som nr 10, og slutte i Europa" - tankegang ☺
                    Derudover også at det ville give mening at tabe de sidste kampe i grundspillet, for at komme i nedryknings spil, og så komme i EL den vej (hvilket jeg IMO også er en myte, da det simpelthen ikke vil give økonomisk mening)
                    Man kan altså slutte som nr. 10 pointmæssigt og komme i Europa

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                      Man kan så sige at med 16 hold vil der ikke være ret mange hold der har noget at spille for. Vi kan få en stor gruppe af hold hvor der intet står på spil.
                      Det er ødelæggende for kvaliteten.
                      Det kan du jo også i den nu overståede struktur og den kommende.....det mener jeg ikke er noget argument.
                      Ligesom at sige det er for at styrke den danske liga internationalt....det giver jeg ærlig talt heller ikke noget for; for det første fordi det primært kommer fck og måske fcm til gode og for det andet fordi det vigtigste vel er kampen om det danske mester skab....og ikke et par europæiske kampe....det bør bare være en bonus ved eb topplacering

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                        EM i Frankrig er jo også med slutspil og cup turnering. Kan egentlig ikke se hvorfor folk er så fastgroet i hvordan en fodbold turnering skal afvikles.
                        Men fair nok. Enhver sin smag. Jeg er glad for at vi er sluppet af med den gamle skæve liga.
                        Noget af en underlig sammenligning

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg
                          Tænkte også på det her med at "du kan ende som nr 10, og slutte i Europa" - tankegang ☺
                          Derudover også at det ville give mening at tabe de sidste kampe i grundspillet, for at komme i nedryknings spil, og så komme i EL den vej (hvilket jeg IMO også er en myte, da det simpelthen ikke vil give økonomisk mening)
                          Hvilket IKKE er en myte :).
                          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                          Jeg er ikke fan.
                          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                            Man kan altså slutte som nr. 10 pointmæssigt og komme i Europa
                            Ja, hvis man vinder de svære kampe sammenlagt mod et hold der har været markant bedre over sæsonen. Og man kunne jo også rykke ned og komme i Europa i det gamle system gennem pokalen, som FCV ikke var så langt fra. Jeg forstår ikke al polemikken omkring det.

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                              Man kan så sige at med 16 hold vil der ikke være ret mange hold der har noget at spille for. Vi kan få en stor gruppe af hold hvor der intet står på spil.
                              Det er ødelæggende for kvaliteten.
                              Men sådan er det jo i så mange ligaer - også bedre end den danske. For mit vedkommende er jeg kommet til et punkt, hvor den måde pengene styrer fodbold på gør, at det er komplet urealistisk at et dansk hold, og i særdeleshed andre end FCK, nogensinde vil nå et niveau hvor det for alvor bliver sjovt.
                              Misforstå mig ikke; jeg savner de europæiske kampe, men jeg vil gerne sælge lidt sporadisk succes i Europa League for en bedre chance for et skab. Derfor er kvaliteten sammenlignet med eksempelvis Belgien, Østrig og Schweiz også temmelig ligegyldig for mig. Hvis jeg så fodbold for kvalitetens skyld havde jeg sgu ikke set Superliga. Jeg ser OB og superliga fordi jeg er striwet ind til knoglerne.

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                                Ja, hvis man vinder de svære kampe sammenlagt mod et hold der har været markant bedre over sæsonen. Og man kunne jo også rykke ned og komme i Europa i det gamle system gennem pokalen, som FCV ikke var så langt fra. Jeg forstår ikke al polemikken omkring det.
                                Men det er ikke en myte, for det kan lade sig gøre. Sjovt forøvrigt, at du prøver at bagatallisere det ved at skrive "hold det har været markant bedre over sæsonen" - det er jo lige netop pointen.
                                Og det med pokalen er en ligeså latterlig sammenligning som EM. Pokalen er en helt anden turnering, hvor en stor del af charmen er, at de mindre hold har en chance for at overraske og vinde noget.

                                Comment

                                Working...
                                X