Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-AAB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • ChrisOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
    Det er godt at høre at vi er helt enige om kampen; ellers var der også højere forventninger til holdet end jeg troede

    Jeg havde personligt dårligt sat mig ned, før AaB pludselig havde friløber, hvilket vel reelt er utilgiveligt så tidligt, så det er klart at det dæmper stemningen mærkbart.

    Og ja, jeg bliver nok også lidt træt indeni, hvis det viser sig at det bliver Hallgrimur der skal spille ved siden af KEP fra sæsonstart af..
    Jeg har det sådan, at der er ikke noget i vejen med at have høje forventninger. Om de er realistiske eller ej er så op til debat, løbende, men når man befinder sig i en klub i Danmarks tredjestørste by og har set Nordsjælland, AaB og Midtjylland køre DM-guld trofæer hjem og et hold med ét af ligaens laveste budgetter præsentere et sølvhold, så synes jeg godt man kan tillade sig at have højere forventninger end en sæson med 14 sejre og 15 nederlag.

    Og det skal spillerne mærke. I dag var der god tryk på stemningen, (galgen)humor og det smittede af på banen. Jeg er stadig bekymret for næste sæson, men en dag som i dag er den slags dage, vi skal have nogle flere af. Minus de lette indkasserede mål. Som jeg mener, vi kan markant mindske antallet af, hvis vi udskifter Jonasson med én eller begge af de to nye. For den mand kan ikke styre et forsvar. Han er for langsom i tanke og handling, og jeg vil lidt hårdt sige, at han er direkte impliceret i begge mål. I hvert fald halvandet mål. At JJ misser en tæmning bør ikke fange forsvaret på dén måde; og jeg vil sige, at en anfører skal lære at falde og presse fremad MEGET bedre end Jonasson overhovedet magter. Han kan sikkert mange ting rigtigt; og det viste han også i dag, men i alt for mange afgørende situationer, både ved målene og de chancer, AaB ellers kommer til, der dækker vores såkaldte anfører og forsvarsstyrmand altså INGEN, og det er bare ikke godt nok.

    Og så stiller jeg yderst tvivlsom overfor konstellationen Izunna/El Mak. De er to 6'ere, og vi har brug for en 6'er OG en 8'er. (Og nej Ørnskov er ikke sådan én)

    MvH ChrisOB

    Leave a comment:


  • anglicantian
    replied
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Bare rolig, jeg havde skam også den samme oplevelse af kampen, som dig. ;-) Tror mere det er chokket og hvor nemt et dårligt AaB hold kunne score 2 mål og have chancer til mindst yderligere 2, kombineret med de 3 foregående nederlag, der har sat sig som en lille sommerkule. Personligt synes jeg det var forårets klart bedste spillemæssige præstation, som endte lykkeligt på trods af at vi har en islænding rendende rundt, der at for ofte tager de forkerte beslutninger.

    Det var den slags kampe man skal lukke sæsonen på. Ændrer dog stadig ikke på at alle sæsoner, der ender med flere nederlag end sejre ikke bør være godkendt, når man har ambitioner. Hvorfor det er naturligt nogle har reservationer i forhold til om holdet nu bliver godt nok i næste sæson.

    MvH ChrisOB
    Det er godt at høre at vi er helt enige om kampen; ellers var der også højere forventninger til holdet end jeg troede

    Jeg havde personligt dårligt sat mig ned, før AaB pludselig havde friløber, hvilket vel reelt er utilgiveligt så tidligt, så det er klart at det dæmper stemningen mærkbart.

    Og ja, jeg bliver nok også lidt træt indeni, hvis det viser sig at det bliver Hallgrimur der skal spille ved siden af KEP fra sæsonstart af..

    Leave a comment:


  • ChrisOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
    Det er sgu helt surrealistisk at læse sig igennem kamptråden efter at have været på stadion.

    Jeg oplevede kampen som fin fremad banen i 1. halvleg, med et utilgiveligt koks der giver dem tidlig føring.

    Kampen opleves altid som mere intens på stadion end på TV, men tallene giver mig klart ret i, at vi skabte mange chancer.

    20 skud (!!), heraf 9 (!!) på mål, alene i 1. halvleg har vi 2 store chancer til AK (den ene gigantisk), 1 til Falk og 1 til JJT. Vi er KLART det hold der har haft både flest afslutninger og flest afslutninger indenfor rammen af ALLE superligahold i den her runde. Selv FCK var noget efter os på det parameter (18,(6)).

    Og at vi ikke "gad" i dag - holdet løb altså 117km sammenlagt. 15(!!) km mere end AaB.

    http://www.superliga.dk/kamp/2015-16/maj/ob-aab

    Og så skal man læse, at vi er dårligere end lort, at vi nok rykker ned næste sæson og at kun Gryte kan være sin indsats bekendt??

    At man kan være så farvet af sine følelser, at man ikke kan se hvad der er lige foran én... Tjah, jeg forstår det ikke helt.
    Bare rolig, jeg havde skam også den samme oplevelse af kampen, som dig. ;-) Tror mere det er chokket og hvor nemt et dårligt AaB hold kunne score 2 mål og have chancer til mindst yderligere 2, kombineret med de 3 foregående nederlag, der har sat sig som en lille sommerkule. Personligt synes jeg det var forårets klart bedste spillemæssige præstation, som endte lykkeligt på trods af at vi har en islænding rendende rundt, der at for ofte tager de forkerte beslutninger.

    Det var den slags kampe man skal lukke sæsonen på. Ændrer dog stadig ikke på at alle sæsoner, der ender med flere nederlag end sejre ikke bør være godkendt, når man har ambitioner. Hvorfor det er naturligt nogle har reservationer i forhold til om holdet nu bliver godt nok i næste sæson.

    MvH ChrisOB

    Leave a comment:


  • Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
    Det er sgu helt surrealistisk at læse sig igennem kamptråden efter at have været på stadion.

    Jeg oplevede kampen som fin fremad banen i 1. halvleg, med et utilgiveligt koks der giver dem tidlig føring.

    Kampen opleves altid som mere intens på stadion end på TV, men tallene giver mig klart ret i, at vi skabte mange chancer.

    20 skud (!!), heraf 9 (!!) på mål, alene i 1. halvleg har vi 2 store chancer til AK (den ene gigantisk), 1 til Falk og 1 til JJT. Vi er KLART det hold der har haft både flest afslutninger og flest afslutninger indenfor rammen af ALLE superligahold i den her runde. Selv FCK var noget efter os på det parameter (18,(6)).

    Og at vi ikke "gad" i dag - holdet løb altså 117km sammenlagt. 15(!!) km mere end AaB.

    http://www.superliga.dk/kamp/2015-16/maj/ob-aab

    Og så skal man læse, at vi er dårligere end lort, at vi nok rykker ned næste sæson og at kun Gryte kan være sin indsats bekendt??

    At man kan være så farvet af sine følelser, at man ikke kan se hvad der er lige foran én... Tjah, jeg forstår det ikke helt.
    Tja ... Det er nu engang debatforum og så er det jo let at sidde hjemme i stuen og brokke sig . Der er jo tit mere liv på forum end på stadion under kampene ..

    Leave a comment:


  • Netsirk
    replied
    Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
    Det er sgu helt surrealistisk at læse sig igennem kamptråden efter at have været på stadion.

    Jeg oplevede kampen som fin fremad banen i 1. halvleg, med et utilgiveligt koks der giver dem tidlig føring.

    Kampen opleves altid som mere intens på stadion end på TV, men tallene giver mig klart ret i, at vi skabte mange chancer.

    20 skud (!!), heraf 9 (!!) på mål, alene i 1. halvleg har vi 2 store chancer til AK (den ene gigantisk), 1 til Falk og 1 til JJT. Vi er KLART det hold der har haft både flest afslutninger og flest afslutninger indenfor rammen af ALLE superligahold i den her runde. Selv FCK var noget efter os på det parameter (18,(6)).

    Og at vi ikke "gad" i dag - holdet løb altså 117km sammenlagt. 15(!!) km mere end AaB.

    http://www.superliga.dk/kamp/2015-16/maj/ob-aab

    Og så skal man læse, at vi er dårligere end lort, at vi nok rykker ned næste sæson og at kun Gryte kan være sin indsats bekendt??

    At man kan være så farvet af sine følelser, at man ikke kan se hvad der er lige foran én... Tjah, jeg forstår det ikke helt.
    Hehe, velkommen til OBs debatforum anno 2016. Et god råd, træk på smilebåndet, ryst en anelse på hovedet og bed for bedre tider 👍

    Leave a comment:


  • anglicantian
    replied
    Det er sgu helt surrealistisk at læse sig igennem kamptråden efter at have været på stadion.

    Jeg oplevede kampen som fin fremad banen i 1. halvleg, med et utilgiveligt koks der giver dem tidlig føring.

    Kampen opleves altid som mere intens på stadion end på TV, men tallene giver mig klart ret i, at vi skabte mange chancer.

    20 skud (!!), heraf 9 (!!) på mål, alene i 1. halvleg har vi 2 store chancer til AK (den ene gigantisk), 1 til Falk og 1 til JJT. Vi er KLART det hold der har haft både flest afslutninger og flest afslutninger indenfor rammen af ALLE superligahold i den her runde. Selv FCK var noget efter os på det parameter (18,(6)).

    Og at vi ikke "gad" i dag - holdet løb altså 117km sammenlagt. 15(!!) km mere end AaB.

    http://www.superliga.dk/kamp/2015-16/maj/ob-aab

    Og så skal man læse, at vi er dårligere end lort, at vi nok rykker ned næste sæson og at kun Gryte kan være sin indsats bekendt??

    At man kan være så farvet af sine følelser, at man ikke kan se hvad der er lige foran én... Tjah, jeg forstår det ikke helt.

    Leave a comment:


  • anglicantian
    replied
    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
    ... og der blev han udstillet igen.
    Tværtimod. Det var helt tydeligt et dive fra Pohl.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
    Hvis han vokser meget mere skal Hummel vidst specialfremstille hans trøjer.

    Leave a comment:


  • Agbre
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Hvis han bliver ved med at vokse og udvikle sig skal han nok blive en profil...
    Men han skal sgu kæmpe for sin plads næste år
    Hvis han vokser meget mere skal Hummel vidst specialfremstille hans trøjer.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
    Fantastisk med 4 stoppere der alle bør være tæt på start 11'eren. Fed konkurrence internt.
    Ja det er fedt og det der skal til... Nu skal vi bare have lidt kvalitet og bredde i vores offensiv

    Leave a comment:


  • anglicantian
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Hvis han bliver ved med at vokse og udvikle sig skal han nok blive en profil...
    Men han skal sgu kæmpe for sin plads næste år
    Fantastisk med 4 stoppere der alle bør være tæt på start 11'eren. Fed konkurrence internt.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Reyeb Se indlæg
    Tingager viste igen gode takter.
    Hvis han bliver ved med at vokse og udvikle sig skal han nok blive en profil...
    Men han skal sgu kæmpe for sin plads næste år

    Leave a comment:


  • Reyeb
    replied
    Tingager viste igen gode takter.

    Leave a comment:


  • Leander
    replied
    Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
    Og dejligt at høre fansene råbe Rasmus Falk
    Det var klamt!

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Hvad en kamp til sæson slutningen. Bagud efter 29 sek , derefter 0:2, vi brænder straffe men vinder kampen.
    Det bedste var at holdet viste idag at de vil absolut vinder. (I Århus så det ud at de er allerede på ferie). Men med den opbakning de fik på stadion er det svært ikke at give alt.
    Især Desler spillede en fantastisk kamp. Tingager virker sikker hvad er ikke så selvfølgelig efter de fejl han lavede i de sidste kampe. Glæder mig meget for ham at han scorede.
    En rigtig god dag på stadion efter en sæson med håb og skuffelse.
    Last edited by andlox; 29-05-2016, 18:42.

    Leave a comment:

Working...
X