Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt: OB - Hobro, 15/5 '16

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Jeg siger ikke, at vi spillede en god kamp idag. Men vi holder egentlig Hobro fint nede, og spiller os til de chancer vi skulle bruge. At vi så ikke scorer på dem, og deres målmand åbenbart er Gordon Banks genfødt i en nordjysk handelsskoleelev, er hvad der sker.

    Alle støder ind i dage og kampe som denne. Fokus skal ligge på, at støde på så få af dem som muligt, og spille på en måde, der minimerer risikoen. Normalt ville vi have vundet en kamp som denne, eller i hvert fald have fået point.

    Jeg synes stadig vi ser mere ud som et fodboldhold end sidste år, og jeg er stadig fortrøstningsfuld for fremtiden.
    "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
    Kluden Krew - O'ense Internationals

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
      Jeg lægger mærke til at
      - Grytebust står fantastisk - chanceløs på målet
      - Barret er ikke god nok i det offensive - han rammer 5-6 gange den forreste Hobromand på sine indlæg i dag og så har han ikke modet til at udfordre nok - han mangler simpelthen idéer og fintestyrke - jeg tror ikke på at han er løsningen
      - Tingager spiller igen rigtig, rigtig godt. Hurtigt, præcist pasningsspil og vinder samtlige hovedstødsdueller
      - HJ spiller i og for sig ok i dag - men Hobro stod jo også lavt i de første 70 minutter, så han bliver ikke presset - pånær på målet, hvor jeg gerne havde set ham være hurtigere og komme ud og forsøge at blokere skudet. Det kan man jo ikke når man står 3-4 meter væk.
      - Desler er stadig 5-10 % fra topform - han har mistet noget gå-på-mod og fanden i voldskhed i udfordringer og raides. Næsten hvergang stopper han op og spiller den bagud. Han mangler lidt selvtillid
      - Rasmus "hvad er det nu han hedder?" er så langt fra niveau, at han INGEN forskel gør mere på det OB-hold - hvis det stod til mig spiller han ikke mere, så kan han få de sidste 3 minutter mod Aab. Jeg har lsyt til at tage et banner med til Aab kampen, hvor der står "Rasmus hvem?" på. Hvis han ikke begynder at performe får han ikke 10 minutter på i fck pr. kamp (hehe)
      - Makrini spiller igen outstanding, vinder alle dueller, hvis han en enkelt gang taber den tager han den bare tilbage, som om intet var sket. Tilbyder sig hele tiden, så det skaber ro for boldholderen.
      - Izunna spiller også solidt og sammen med Makrini kan de blive den hårdeste duo i ligaen.
      - Greve viser en masse energi og drive i store dele af sin spilletid idag. Han skal nok klare sig!
      - Ari spillede tæt på sin ringeste kamp i OB-trøjen med det indhop - elendig boldomgang og fejlafleveringer.
      - Fester var bare ikke til setde idag - jeg fatter ikke at han får lov til at sparke det straffe. Råbte det slev højt før skudet - han brænder helt sikkert. Den chance han brænder alene med målmanden havde han jo banket i nettaget for 1 måned siden. Det så lidt bekymrende ud.
      - AK: trist trist trist. Ham og Fester forsøger en masse ting - men det bliver bare ikke til noget.

      Alt i alt blev bolden flyttet alt for meget rundt og vi havde i store dele af kampen nærmest ingen afslutninger. SLÅ nu det indlæg så det kan blive farligt. AFSLUT nu lidt ude fra og håb på en retur. Spillerne bliver ved med at skubbe bolden videre til den næste og så står de til sidst 3 OBere på 15 m2 i nærheden af hjørneflaget og kan ikke få skabt nogen chancer. Det er så irriterende at se på. Det virker som om, at de helst vil løbe bolden i mål. Samtidig ligger spillerne for langt tilbage i feltet, når der så endelig kommer et indlæg.

      Den defensive organisation så super ud igen i dag. Kun på målet og de sidste 10-15 minutter slap OB organisationen en smule - sandsynligvis i frustration over tingenes tilstand.

      ØV - ØV - ØV - på trods af det tandløse angrebsspil havde OB vel chancer til 6 mål - hvor vi normalt ville have scoret 3 - så det er fandme en underlig følelse at stå med.
      Enig i det meste. Generelt var indstillingen lidt lad. I en hjemmekamp som denne skal vi stå endnu tættere og være mere aggressive i presspillet. Hobro får specielt i 1. Halveg for meget tid på bolden, hvor de spiller sig frem til en del dødbolde, hvor det så lykkedes dem at pille lidt tempo ud af kampen.
      Når vi var i angreb manglede der sgu også ideer. Hobro giver os oceaner af plads til backerne ude på kanterne, men når den så kom derud så gik det i stå. Hver gang spiller enten Desler eller Barrett den tilbage og så spiller vi bare lidt rundt indtil vi forsøger at spille os igennem midten, hvor de stod enormt kompakt. Tror det var nøjagtig som Ove ville have det, og det var sgu frustrerende at se på. Selvfølgelig har vi chancerne til at vinde, men der mangler ideer fremad banen og er enig i at backerne også mangler at kunne noget ekstraordinært. De gange de prøver at udfordre kommer de jo ikke udenom deres direkte modstander. Her plejer Desler ellers at være stærk, så det er tydeligt han ikke er i topform lige nu. Barrett er jeg enig i ikke er så skarp på deres sidste 1/3-del. Man kan bare dække hans venstreben af, for han er uhyggeligt et-benet. For få holder niveau i dag og så går det galt. Tingager og Gryte spiller fint, HJ OK, ellers var det noget skidt hele vejen rundt, og udskiftningerne bærer som så ofte før ingen frugt!

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
        For få holder niveau i dag og så går det galt. Tingager og Gryte spiller fint, HJ OK, ellers var det noget skidt hele vejen rundt, og udskiftningerne bærer som så ofte før ingen frugt!
        Du glemmer forhåbentligt Makrini. Den mand levere uge efter uge, måned efter måned.

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
          Er det bare en sygdom OB har. At de sæson efter sæson møder et hold der ikke har vundet i evigheder. Så sætter OB dem altid igang med en sejr. Eller når en spiller ikke har scoret i evigheder. Så når spilleren møder OB så bang. Sådan er det sæson efter sæson 😳
          Nu har jeg ikke set kampen i dag....heldigvis....men syntes der har været en uheldig tendens i OB - som om holdet til tider bare ikke er mentalt klar. Perioder under Troels hvor vi alt for tit hørte undskyldningen om at man ikke var klar fra start. Og det er jo bare ikke i orden...sådan en kamp der bare skal vindes og især hvis man vil være top hold igen - så skal man kunne gå ind til den slags kampe og og få 3 sikre point med sig - hver gang også selvom spillet måske ikke ligefrem er strålenede på dagen.

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
            Jeg siger ikke, at vi spillede en god kamp idag. Men vi holder egentlig Hobro fint nede, og spiller os til de chancer vi skulle bruge. At vi så ikke scorer på dem, og deres målmand åbenbart er Gordon Banks genfødt i en nordjysk handelsskoleelev, er hvad der sker.

            Alle støder ind i dage og kampe som denne. Fokus skal ligge på, at støde på så få af dem som muligt, og spille på en måde, der minimerer risikoen. Normalt ville vi have vundet en kamp som denne, eller i hvert fald have fået point.

            Jeg synes stadig vi ser mere ud som et fodboldhold end sidste år, og jeg er stadig fortrøstningsfuld for fremtiden.
            Jeg synes nu mere vi ligner et HOLD, for fodbold er ikke lige det, jeg synes vi har spillet særligt godt i dette forår.

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              #36
              Jeg har umiddelbart gjort mig nogle af de samme tanker omkring Desler og JBL, som der er fremme i denne tråd. Det er jo lidt pudsigt, fordi JBL ellers har haft ry for, at han var god fremad banen, men at det defensive haltede lidt. Synes, at foråret har vist det stik modsatte - men, når man så sidder og tænker det samme om Desler, så kan jeg ikke helt lade være med at tænke på, hvor meget taktikken mon spiller ind. Det er mange lange løb de skal tage, og der mangler måske lidt ilt til hjernen, og det sidste overskud i de offensive aktioner. Derudover, så kan de ikke slå et tidligt indlæg, fordi der ikke rigtigt er nogen at sigte efter. Det efterlader to muligheder, fordi de typisk er ret alene om at skabe bredden 1) Spille den til siden/bagud 2) Udfordre mand-mand. Mulighed 1) får vi set ALT for meget til, mulighed 2) mangler de begge to noget lige nu, hvad enten det er mod, skarphed, færdigheder, luft eller tanken om at de får revet hovedet af, hvis de mister den og ikke når tilbage.

              Comment


                #37
                Selvfølgelig et kedeligt nederlag. Men jeg er glad for at vi ikke skal bruge kræfter på europæisk fodbold i efteråret. Det kan blive en stor fordel i en sæson hvor det er sindssygt vigtigt at komme i top 6.

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                  Selvfølgelig et kedeligt nederlag. Men jeg er glad for at vi ikke skal bruge kræfter på europæisk fodbold i efteråret. Det kan blive en stor fordel i en sæson hvor det er sindssygt vigtigt at komme i top 6.
                  Chancen eller risikoen om man vil for europæisk bold har jo reelt ikke været til stede....selv ikke med en sejr i dag.
                  Så kan ikke se det som andet end værende en kæmpe skuffelse at man ikke vinder i dag

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                    Ja, men hvis ikke man vil det helt så meget som modstanderen, så må man jo som udgangspunkt regne med at marginalerne tipper til modstanderens side... Jeg er med på at Fester var uheldig i dag, men omvendt var vores anden angriber elendig, og så er vi ligesom ude over grænsen til at det bare er marginaler...

                    17 kampe uden sejr, så ja, i det hele taget overraskende at Hobro med et halvt 1. hold vinder, også over OB og Kent...
                    Vi skaber lige så meget i dag som i mange af vores sejre i løbet af sæsonen. Så jeg vil holde på, at det er marginaler eller stolpe-ud, om man vil. Vi har taget en del sejre, som har ligget på vippen, bl.a. mod FCN for et par dage siden, så selvfølgelig skulle der komme sådan en kamp her.

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                      Vi skaber lige så meget i dag som i mange af vores sejre i løbet af sæsonen. Så jeg vil holde på, at det er marginaler eller stolpe-ud, om man vil. Vi har taget en del sejre, som har ligget på vippen, bl.a. mod FCN for et par dage siden, så selvfølgelig skulle der komme sådan en kamp her.
                      Helt enig - vi brænder straffe for gods sake - hvornår har OB sidst brændt et straffe (ikke at vi får mange af dem)? Vi er fuldstændig alene med målmanden to gange. Det er helt uhyggeligt at vi ikke får scoret i dag. Hobro har 1½ chance og de scorer på den ene. Så har de 6-7 hjørnespark (som jeg husker det). OB har 3 chancer man skal og normalt også scorer på og min. 3 afslutninger hvor alle faktisk sagtens kunne være gået ind, hvis deres målmand ikke havde en drømme-eftermiddag. Man kan sige, at hvis OBs offensiv havde fungeret, havde vi haft 25 chancer - så er det da vildt, at vi, når det overhovedet ikke fungerer, producerer 6 rigtig gode chancer.

                      Comment


                        #41
                        Fandme hårdt at se højdepunkterne:

                        http://www.superliga.dk/kamp/2015-16/maj/ob-hobro-ik

                        Izunna har i øvrigt to gode offensive aktioner i starten af klippet....

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                          Fandme hårdt at se højdepunkterne:

                          http://www.superliga.dk/kamp/2015-16/maj/ob-hobro-ik

                          Izunna har i øvrigt to gode offensive aktioner i starten af klippet....
                          puha det er tungt at se på...hvilken skuffelse det er, selv om vi ved at Hobro med mængden af kampe uden sejre hele tiden har nærmet sig en sejr.
                          Jeg er helt på linie med dem der siger at det var "stolpe-ud" i går, og at spillet ikke var væsentligt ringere end det der har givet sejre mod FCN senest. OB skal op på hesten og gerne hente et godt resultat mod Haderslev på fredag for at bevare den spirende optimisme.
                          Believe OB

                          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                            Vi skaber lige så meget i dag som i mange af vores sejre i løbet af sæsonen. Så jeg vil holde på, at det er marginaler eller stolpe-ud, om man vil. Vi har taget en del sejre, som har ligget på vippen, bl.a. mod FCN for et par dage siden, så selvfølgelig skulle der komme sådan en kamp her.
                            Vi møder også et hold hvor netmaskerne har stået på åben gab... At vores ene angriber har et enkelt skud på mål, og den anden har 3, det er altså ikke noget særligt, og med tanke på det ene var et straffe, så synes jeg faktisk det var skuffende... og det er ikke bare marginaler når den ene af dine topscorere kun rammer kassen en enkelt gang...

                            Ja, i sidste uge blev Festers skud rettet af og gik ind, så sådan går det op og ned... Hobro fik annulleret et mål i dag der ikke burde være annulleret, så hvad så, gjorde marginalerne også at vi ikke tabte større..?
                            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                              Helt enig - vi brænder straffe for gods sake - hvornår har OB sidst brændt et straffe (ikke at vi får mange af dem)? Vi er fuldstændig alene med målmanden to gange. Det er helt uhyggeligt at vi ikke får scoret i dag. Hobro har 1½ chance og de scorer på den ene. Så har de 6-7 hjørnespark (som jeg husker det). OB har 3 chancer man skal og normalt også scorer på og min. 3 afslutninger hvor alle faktisk sagtens kunne være gået ind, hvis deres målmand ikke havde en drømme-eftermiddag. Man kan sige, at hvis OBs offensiv havde fungeret, havde vi haft 25 chancer - så er det da vildt, at vi, når det overhovedet ikke fungerer, producerer 6 rigtig gode chancer.
                              Og Hobro fik annulleret et mål... hvornår har vi sidst haft det held...

                              Hobro havde altså 10 chancer, hvor af de 4 var på mål(i øvrigt mere end hvad de normalt producerer) og det uden det annullerede...
                              Hvis ikke deres tæller som egentlige afslutninger, så gør Festers slatne forsøg heller ikke...
                              Last edited by Kaspernon; 16-05-2016, 06:50.
                              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                                Selvfølgelig et kedeligt nederlag. Men jeg er glad for at vi ikke skal bruge kræfter på europæisk fodbold i efteråret. Det kan blive en stor fordel i en sæson hvor det er sindssygt vigtigt at komme i top 6.
                                http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/k...r-ikke-for-os/
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                                Venter man for længe, får man ingenting ...

                                Comment

                                Working...
                                X