Annoncering

Collapse
No announcement yet.

optakt OB-FCK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    Oprindeligt indsendt af Netsirk Se indlæg
    1. Der er ikke tale om en forum vs. Falk diskussion her- det er længe konstateret via en stikprøve, at under en tredjedel af brugerne her inde har en ensidig holdning til at Falk skal bænkes for enhver pris.

    2. Mhbp giver et glimrende bud, på en nuanceret stillingtagen to posts oven for, der eksemplificere, hvad jeg opfatter som et niveau eller flere over at patentere sandheden med det formål at flæske manden.
    Du har fuldstændig ret i at nok omkring 80% forum ikke mener at Falk hverken skal bænkes eller spille for enhver pris. Begge dele også udtalt fra Kent - det afhænger af aktuel situation og fra kamp til kamp. Ser man gerne Falk slutte af med et striwet brag, så er det da brand ærgerligt at han ikke spille mod FCK.

    Da ingen (på nær Falk selv) kan patentere nogle former for sandhed, kan man kun foretage konklusioner ud fra observationer.

    Man kan tro på Falks forklaring eller tro på at han gjorde det med det forsæt at skulle slippe for at spille mod FCK.
    Konkluderer man at det for at slippe, så må man tage stilling til om man synes det er en god eller dårlig ting.

    Jeg synes at Falk i flere eksempler ikke har givet ham selv de bedste forudsætninger for den bedste afsked.

    MvT
    Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

    Comment


      #92
      Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg

      Da ingen (på nær Falk selv) kan patentere nogle former for sandhed, kan man kun foretage konklusioner ud fra observationer.
      Spekulationer, fremfor konklusioner- ellers er jeg 99% enig i dit fremragende indlæg, der i hovedtræk går efter bolden (sagen) og ikke manden (crusade).
      Last edited by Netsirk; 07-05-2016, 19:59.

      Comment


        #93
        http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder...g-kusk-mod-ob/
        Antonsson og Kusk ude.
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          #94
          Oprindeligt indsendt af Netsirk Se indlæg
          Spekulationer, fremfor konklusioner- ellers er jeg 99% enig i dit fremragende indlæg, der i hovedtræk går efter bolden (sagen) og ikke manden (crusade).
          næ - konklusioner, baseret på observationer - den er da god nok. Ingen der påstår de har den endegyldige sandhed her, men derfor kan man sagtens drage sin egen konklusion. Jeg konkludere at falk lyver når han siger han gjorde det for at stoppe en kontrakchance og ikke var ude på at sikre sig en karantænedag. - Det baserer jeg på tv billederne af kampen - hvor situationen ikke ser videre farlig ud, ydermere så holder falk virkeligt fat i den trøje - han bider sig fast til der er fløjtet og det gule kort og derved karantænen sikret. Sammenholdt med interviewet hvor han i den grad ligner en lille dreng der blev fanget med fingrene nede i kagedåsen.
          Så det er min konklusion - det er den udlægning jeg har på sagen. Den endegyldige sandhed - måske ikke, meeeeeeen.....

          Comment


            #95
            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
            næ - konklusioner, baseret på observationer - den er da god nok. Ingen der påstår de har den endegyldige sandhed her, men derfor kan man sagtens drage sin egen konklusion. Jeg konkludere at falk lyver når han siger han gjorde det for at stoppe en kontrakchance og ikke var ude på at sikre sig en karantænedag. - Det baserer jeg på tv billederne af kampen - hvor situationen ikke ser videre farlig ud, ydermere så holder falk virkeligt fat i den trøje - han bider sig fast til der er fløjtet og det gule kort og derved karantænen sikret. Sammenholdt med interviewet hvor han i den grad ligner en lille dreng der blev fanget med fingrene nede i kagedåsen.
            Så det er min konklusion - det er den udlægning jeg har på sagen. Den endegyldige sandhed - måske ikke, meeeeeeen.....
            Helt enig i ovenstående - plus lige den ekstra fodnote, at jeg virkelig ikke kan huske Falk har trukket et gult på den insisterende måde før - nogensinde.

            MvT
            Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

            Comment


              #96
              Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
              Helt enig i ovenstående - plus lige den ekstra fodnote, at jeg virkelig ikke kan huske Falk har trukket et gult på den insisterende måde før - nogensinde.

              MvT
              nej kan heller ikke lige mindes det.

              Comment


                #97
                Dagens FS har et udmærket indspark fra vores anfører som mener at det er lidt sært at den styrkede defensiv i dette forår ikke får så meget omtale som det vaklende forsvar i efterårssæsonen. Vi (OB) er i besiddelse af det stærkeste forsvar af alle hold i SL i foråret med kun 8 mål imod i 9 kampe. Heraf 2 til GF og FCM hver. HJ mener at det sagtens kan skyldes AKs bedre presspil og selvf. at med Izus og Grytes ankomst, og forbedrede form i de seneste kampe, står vi langt mere kompakt.
                Believe OB

                œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                Comment


                  #98
                  Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                  næ - konklusioner, baseret på observationer - den er da god nok. Ingen der påstår de har den endegyldige sandhed her, men derfor kan man sagtens drage sin egen konklusion. Jeg konkludere at falk lyver når han siger han gjorde det for at stoppe en kontrakchance og ikke var ude på at sikre sig en karantænedag. - Det baserer jeg på tv billederne af kampen - hvor situationen ikke ser videre farlig ud, ydermere så holder falk virkeligt fat i den trøje - han bider sig fast til der er fløjtet og det gule kort og derved karantænen sikret. Sammenholdt med interviewet hvor han i den grad ligner en lille dreng der blev fanget med fingrene nede i kagedåsen.
                  Så det er min konklusion - det er den udlægning jeg har på sagen. Den endegyldige sandhed - måske ikke, meeeeeeen.....
                  Lige præcis. Alle er velkomne til at komme til deres egen konklusion; jeg mener så bare, at den konklusion, jeg, du og andre er kommet frem til, den er mere sandsynlig; baseret på hvad vi kan se på TV-billederne; både den af selve situationen og af herrens bortforklaring bagefter.

                  Uanset så kunne han umuligt være i mere bad standing, end han er i forvejen. Som jeg selv skrev, så var situationen bare mere glasur på lortelagkagen.

                  Og som dig har jeg det sådan, at det er drøn-ærgeligt, at han (med vilje) nu misser en gylden mulighed for at lukke munden på os kritikere ved at brænde en kongekamp af mod FCK. Det er helt og holdent hans egen skyld, at han ingen kredit har, så hvorfor så (med vilje) misse en mulighed for at vise, at folk tager fejl, når de siger, at Falk er fyldt med tomme ord?

                  P.s: Sagen ER manden. En mand, der er skiftet til en hadeklub. Og som ikke én, men hele to gange på samme dag lod sig fotografere med fjendens i to forskellige billeder, mens han stadig er på kontrakt med "hans" klub. Og når man så trækker et kort, som på ingen måder giver mening, og gentager en lige så meningsløs forklaring (ud fra det man kan se på TV-billederne), så er det da klart, at gammelt nag dukker op til overfladen. Det er, åbenbart, et for abstrakt et koncept, for nogle.

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    #99
                    Uden på nogen måde at forholde mig til Falk sagen, så er det jo ikke første gang det er set at en spiller modtager et dumt gult, eller måske rødt kort på et tidspunk i kampen hvor det absolut ikke tjener et logisk formål. Jeg er sikker på at det er muligt at finde billeder af spillere der modtager kort i 88 min. med 3-0 føring i ryggen, men hvor det alene er vinderinstinktet der gør at de "taber hovedet" og fuldstændig glemmer at tænke sig om
                    Believe OB

                    œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                      Uden på nogen måde at forholde mig til Falk sagen, så er det jo ikke første gang det er set at en spiller modtager et dumt gult, eller måske rødt kort på et tidspunk i kampen hvor det absolut ikke tjener et logisk formål. Jeg er sikker på at det er muligt at finde billeder af spillere der modtager kort i 88 min. med 3-0 føring i ryggen, men hvor det alene er vinderinstinktet der gør at de "taber hovedet" og fuldstændig glemmer at tænke sig om
                      Ja, men jeg vil så mene, at det hører til sjældenhederne at timingen og omstændighederne passer så godt sammen, som med Falks kort. Den sidste kamp før en storkamp på hjemmebane, imod det hold, man skal spille for i næste sæson? Der var stor palauver i forbindelse med selve skiftet - og angreb på mandens intrigitet og evne til at fokusere på OB resten af halvsæsonen. Man mangler blot 4 strafpoint for at få en karantæne; det svarer belejligt nok til et trøjeriv; og åh ja; hans kommende hold har endnu ikke sikret sig det mesterskab, som vil føre til CL-bold for selv samme spiller i næste sæson. Ja, det er spekulationer, der ligger til grund; nogle af dem måske ondsindet, fordi man i forvejen ikke kan li' skiftet (eller trøje-stuntet), men der simpelthen for mange faktorer i spil for at jeg synes, man kan påråbe sig "han tabte hovedet", som ganske rigtigt sker for mange spillere i mange kampe.

                      For mig at se lignede det ikke en mand, der "tabte hovedet". Det lignede en mand, der målrettet gik efter at få et kort. Ikke for at stoppe en omstilling (som jeg synes billederne tydeligt viser, at det ikke var), men for at få en karantæne. Så bliver det ulogiske nemlig logisk.

                      Du og andre kan roligt argumentere ud fra "det er ikke første gang en spiller har fået et dumt gult kort"; det er nemlig et lige så validt argument som "det er ikke første gang en spiller har trukket en karantæne med vilje"; jeg synes bare at TV-billederne og Falks dårlige skuespil efter kampen mere end indikerer, at der ikke var tale om en spiller, der tabte hovedet. Næ; han gjorde det med fuldt overlæg, fordi han ikke havde lyst til at spille imod FCK. Hvad den præcise grund her for skulle være, kan jeg af gode grunde ikke sig med 100% sikkerhed; men jeg kan sagtens spekulere i det. Jeg synes bare ikke min - og andres konklusion omkring hvor vidt han gjorde det med vilje er så langt ude eller nederdrægtig, som nogen forsøger at gøre det til.

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        Nå men, skulle vi ikke tage at snakke fodbold - og om den kamp vi skal spille om små 7 timer?

                        Jeg håber på, at vores nyfundne kompakthed, hvis man kan sige det sådan, den giver os muligheden for at score et hattrick af sejre over FCK på hjemmebane; og i den forbindelse, så vil jeg da give Jonasson, at det kan virke underligt, at der er større fokus på den hullede defensiv fra efteråret, end der er på den tilsvarende bedre af slagsen i foråret; men sådan er gamet nu en gang imellem. Hvor fokus på det negative, når det er en stor negativ, den fylder mere end det positive. Vi var også ét af de bedst spillende hold i selvsamme efterår; i dette synes jeg ikke vi på noget tidspunkt har ramt det samme spillemæssige niveau, men vi hænger bedre sammen som hold. Og det er dét, der skal til for at have en chance imod FCK.

                        For enkeltvis og generelt er de et klart stærkere hold end vores. Men de to sidste sejre er kommet i hus på samme måde, som helst skal i eftermiddag: Fokus på den holdmæssige indsats; udnyttelse af chancerne.

                        Jeg vil ikke sige, at jeg tror på det, for det hører til sjældenhederne at vi vinder 3 kampe i træk over FCK på hjemmebane (og holder nullet), men jeg vil dog sige, at der altid er en mulighed. Og den synes jeg vi skal tage i dag.

                        Med fodboldlogikken siger nederlag. Lad os håbe den tager fejl, i dag.

                        Vel mødt på stadion!

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                          Lige præcis. Alle er velkomne til at komme til deres egen konklusion; jeg mener så bare, at den konklusion, jeg, du og andre er kommet frem til, den er mere sandsynlig; baseret på hvad vi kan se på TV-billederne; både den af selve situationen og af herrens bortforklaring bagefter.

                          Uanset så kunne han umuligt være i mere bad standing, end han er i forvejen. Som jeg selv skrev, så var situationen bare mere glasur på lortelagkagen.

                          Og som dig har jeg det sådan, at det er drøn-ærgeligt, at han (med vilje) nu misser en gylden mulighed for at lukke munden på os kritikere ved at brænde en kongekamp af mod FCK. Det er helt og holdent hans egen skyld, at han ingen kredit har, så hvorfor så (med vilje) misse en mulighed for at vise, at folk tager fejl, når de siger, at Falk er fyldt med tomme ord?

                          P.s: Sagen ER manden. En mand, der er skiftet til en hadeklub. Og som ikke én, men hele to gange på samme dag lod sig fotografere med fjendens i to forskellige billeder, mens han stadig er på kontrakt med "hans" klub. Og når man så trækker et kort, som på ingen måder giver mening, og gentager en lige så meningsløs forklaring (ud fra det man kan se på TV-billederne), så er det da klart, at gammelt nag dukker op til overfladen. Det er, åbenbart, et for abstrakt et koncept, for nogle.

                          MvH ChrisOB
                          sjovt - skulle lige til at skrive nøjagtig det samme. Lyder altid godt når man siger gå efter bolden - ikke manden....men falk ER jo netop bolden her

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                            sjovt - skulle lige til at skrive nøjagtig det samme. Lyder altid godt når man siger gå efter bolden - ikke manden....men falk ER jo netop bolden her
                            Meget få er blevet direkte personlige overfor "manden"; så jeg kan ikke genkende, at der skulle være tale om et "crusade". Der er tale om fuldstændig legitim spekulation; der tilmed ikke er helt væk fra vinduet. Om man tillægger folk motiver, der i virkeligheden ikke har, ser jeg ikke det store problem i; med mindre der absolut ingen grund synes at være for at gøre det. Det mener jeg ingenlunde er tilfældet her.

                            Men fred med det; han er ikke med i eftermiddag; han er her ikke i næste sæson; fokus bør nu være på de 11 + reserver, der rent faktisk skal (og gider) spille mod FCK...

                            MvH ChrisOB
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                              Meget få er blevet direkte personlige overfor "manden"; så jeg kan ikke genkende, at der skulle være tale om et "crusade". Der er tale om fuldstændig legitim spekulation; der tilmed ikke er helt væk fra vinduet. Om man tillægger folk motiver, der i virkeligheden ikke har, ser jeg ikke det store problem i; med mindre der absolut ingen grund synes at være for at gøre det. Det mener jeg ingenlunde er tilfældet her.

                              Men fred med det; han er ikke med i eftermiddag; han er her ikke i næste sæson; fokus bør nu være på de 11 + reserver, der rent faktisk skal (og gider) spille mod FCK...

                              MvH ChrisOB
                              enig!

                              Håber på holdet rammer en af de gode dage - så vi har en chance, for alle skal være klar fra start.

                              Og så ang forsvaret i efteråret vs nu. Er det ikke meget naturligt - det forventes at der er et rimeligt stabilt forsvar, så nyhedsværdien i det er ikke så stor. Mens når et forsvar sejler rundt som det i den grad gjorde i efteråret - så er der "sensation" over det.
                              Men jo en lille smule fokus på at det faktisk er lykkedes at få det vendt gjorde da ikke noget

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                                Nå men, skulle vi ikke tage at snakke fodbold - og om den kamp vi skal spille om små 7 timer?

                                Jeg håber på, at vores nyfundne kompakthed, hvis man kan sige det sådan, den giver os muligheden for at score et hattrick af sejre over FCK på hjemmebane; og i den forbindelse, så vil jeg da give Jonasson, at det kan virke underligt, at der er større fokus på den hullede defensiv fra efteråret, end der er på den tilsvarende bedre af slagsen i foråret; men sådan er gamet nu en gang imellem. Hvor fokus på det negative, når det er en stor negativ, den fylder mere end det positive. Vi var også ét af de bedst spillende hold i selvsamme efterår; i dette synes jeg ikke vi på noget tidspunkt har ramt det samme spillemæssige niveau, men vi hænger bedre sammen som hold. Og det er dét, der skal til for at have en chance imod FCK.

                                For enkeltvis og generelt er de et klart stærkere hold end vores. Men de to sidste sejre er kommet i hus på samme måde, som helst skal i eftermiddag: Fokus på den holdmæssige indsats; udnyttelse af chancerne.

                                Jeg vil ikke sige, at jeg tror på det, for det hører til sjældenhederne at vi vinder 3 kampe i træk over FCK på hjemmebane (og holder nullet), men jeg vil dog sige, at der altid er en mulighed. Og den synes jeg vi skal tage i dag.

                                Med fodboldlogikken siger nederlag. Lad os håbe den tager fejl, i dag.

                                Vel mødt på stadion!

                                MvH ChrisOB
                                Tak, god idé. Jeg så det meste af træningen i går. Desler så ikke umiddelbart hæmmet ud oven på sin skade.

                                Kent fokuserede meget på offensiven i træningen. De indøvede en frisparkskombination som skal forsøge at udnytte at FCK står meget højt med forsvarskæden. Er spændt på at se om den vil blive udnyttet i dag.

                                Det fede ved lørdags træningerne er b-holdet altid bliver instrueret til at agere præcist som weekendens modstander

                                Comment

                                Working...
                                X