Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt OB- Nordsjælland

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
    Først og fremmest fedt med endnu en sejr! Spillet var ikke fremragende, men vi vinder sådan en kamp, som vi i de senere år maksimalt havde fået 1 point ud af, og det er meget positivt.

    Jeg synes faktisk, at Ari gjorde det fint på højrekanten. Han var ved at blive rigtig farlig et par gange, og skilte sig relativt fornuftigt af med bolden. Ja, Greve kunne lige så godt have spillet, men systemet med to indadgående kanter synes jeg egentlig fungerede fint.

    JBL synes jeg igen spillede en fin kamp. Rimelig rolig i sin boldomgang, relativt hurtig og teknisk stærk. Han ser ud til at have fundet formen efter en længere periode uden skader.

    Boldomgangen fra vores midterforsvar og centrale midt synes jeg tilgengæld haltede gevaldigt. Måske løbene ikke var specielt gode omkring dem, men der var altså ikke mange selvstændige tanker bag deres afleveringer. Det var til nærmeste mand, og tilbage igen - nærmest hele kampen.

    Izunna kommer lige ind og er ved at være kampafgørende - negativt vel at mærke. Hans teknik så sløj ud, og han virker generelt til at være langt fra det niveau han havde i FCM.

    De to på toppen, sammen med Falk, på jeg tilgengæld lette på hatten for. De er farlige, smider ikke mange bolde væk, og har nogle rigtig gode løb for hinanden. Man har en eller anden fornemmelse af, at det bliver farligt, når vi er på den sidste tredjedel. Måske lidt mere kynisme kunne man ønske sig, men det må komme med tiden. Og så er det godt nok rart at have en mand, der bare ved hvor målet står. Festersen, han er fandme et kongekøb - og lur mig om han ikke overhaler Spalvis på topscorerlisten. Interviewet med ham bagefter kampen siger meget om ham. Han er ydmyg, og lader i stedet støvlerne tale.
    JH skal have stor ros for indkøbet af Fester . Mere af den slags tak .
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
      Meget enig i tilskuertallet. Det forstår jeg slet, slet ikke.
      Én ting er, som en skriver, at nogen af stemningsskaberne ligger med tømmermænd sådan en søndag middag - de 10-20 mand må sgu lige komme lidt ind i kampen ;-) ;-)
      Men er søndag kl. 13 et lortetidspunkt for folk, der vil på stadion? Jo, hvis der er familiebesøg, der skal passes, så er det måske...men altså - man er jo færdig med kampen kl. 15. Og det er vel ikke værre end hvis man spillede kl. 15? Det var heller ikke regnvejr. Det var ikke storm. Det var ikke snevejr, som det nemt kunne have været her i marts. OB har heller ikke tabt deres første to kampe, så det kan heller ikke være det.

      Faktisk kan jeg ikke regne det ud - FCN er måske nok ikke den modstander, der trækker allerflest tilskuere, men altså...man kan komme til topbold for en flad 50'er. Der burde være 7-8000 tilskuere til hver kamp - og når vejret er som i går burde der sgu være endnu flere. Det er da et klar bedre spilletidspunkt end en fredag aften eller mandag aften, synes jeg.
      Vi må vel bare indse at vi har en slatten fanbase . Stemningen er døende , opbakningen på udebane er tæt på ikke eksisterende og fremmødet hjemme er for svingende .

      Der er en frygtelig masse undskyldninger så som vejret , kamptidspunkt , årstiden , x-Factor i tv osv ... Pinligt og ærgerligt .
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
        Enig... Jeg stod så mange gange og bare håbede de ville tyre lortet fremad, i stedet for at prøve at spille sig ud af Farums pres... for der var hverken evner eller mod til at få noget fornuftigt ud af småspillet dernede i går. Så hellere en lang bold, som vi måske/måske ikke vinder, men hellere miste den på Farums banehalvdel, end lige foran målet...

        Mvh

        MaxHH
        Synes specielt perioden fra vi kommer på 1-0 til offside-episoden var slem. Men det var ligeså meget spillerne længere fremme, som ikke løb nok for dem. Selvom Lasse og Haddi bestemt ikke er to pasningsvidundere, så synes jeg sgu også deres medspillere var for lidt bevægelige, og så endte de med at spille hinanden eller tilbage til sten, og det var ret kedeligt at se på. Det blev dog meget bedre, og jeg synes man sad med en god fornemmelse det meste af 2. Halveg. Nordsjælland var meget tamme, så vi havde et overtag så snart vi bare stoppede lidt op.

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
          Meget enig i tilskuertallet. Det forstår jeg slet, slet ikke.
          Én ting er, som en skriver, at nogen af stemningsskaberne ligger med tømmermænd sådan en søndag middag - de 10-20 mand må sgu lige komme lidt ind i kampen ;-) ;-)
          Men er søndag kl. 13 et lortetidspunkt for folk, der vil på stadion? Jo, hvis der er familiebesøg, der skal passes, så er det måske...men altså - man er jo færdig med kampen kl. 15. Og det er vel ikke værre end hvis man spillede kl. 15? Det var heller ikke regnvejr. Det var ikke storm. Det var ikke snevejr, som det nemt kunne have været her i marts. OB har heller ikke tabt deres første to kampe, så det kan heller ikke være det.

          Faktisk kan jeg ikke regne det ud - FCN er måske nok ikke den modstander, der trækker allerflest tilskuere, men altså...man kan komme til topbold for en flad 50'er. Der burde være 7-8000 tilskuere til hver kamp - og når vejret er som i går burde der sgu være endnu flere. Det er da et klar bedre spilletidspunkt end en fredag aften eller mandag aften, synes jeg.
          Det er det 6 højeste antal tilskuere der har været til en FcN kamp denne sæson... det er vel okay...

          Omvendt kan man sige, hvorfor skulle folk gå mere til fodbold i Odense end andre steder...
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
            Det er det 6 højeste antal tilskuere der har været til en FcN kamp denne sæson... det er vel okay...

            Omvendt kan man sige, hvorfor skulle folk gå mere til fodbold i Odense end andre steder...
            Vi var 5.044 i går og FCN's snit på udebane er 4997 , så man kan sige at vi rammer pænt .
            Men syntes det er skuffende alligevel , efter sejren i Aalborg troede jeg der var kommet lidt optimisme ind i de fynske sjæle .


            Skræmmende at Hobro har et snit ude på 7.563
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
              Vi var 5.044 i går og FCN's snit på udebane er 4997 , så man kan sige at vi rammer pænt .
              Men syntes det er skuffende alligevel , efter sejren i Aalborg troede jeg der var kommet lidt optimisme ind i de fynske sjæle .


              Skræmmende at Hobro har et snit ude på 7.563
              Ja, det er højt, men med til det hører vel, at de har mødt både BIF og FCK to gange allerede, og begge gange på udebane - det trækker utvivlsomt gennemsnittet op.

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                Det er det 6 højeste antal tilskuere der har været til en FcN kamp denne sæson... det er vel okay...

                Omvendt kan man sige, hvorfor skulle folk gå mere til fodbold i Odense end andre steder...
                Du har ret. Og alle steder kommer der færre til kampe søndag kl 13.
                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                OB - engang var vi gode

                Comment


                  #53
                  M.h.t. kamptidspunktet, så har jeg tænkt lidt over at det måske ikke er det bedste tidspunkt for mange (for os er det helt perfekt). Men børnene spiller som regel stævner dér, nogle spiller træningskampe - og så er det åbenbart bare for tidligt for nogle. Men jeg håber da på flere når vi kommer længere hen, og forhåbentlig tættere på medaljer.

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                    Vi var 5.044 i går og FCN's snit på udebane er 4997 , så man kan sige at vi rammer pænt .
                    Men syntes det er skuffende alligevel , efter sejren i Aalborg troede jeg der var kommet lidt optimisme ind i de fynske sjæle .


                    Skræmmende at Hobro har et snit ude på 7.563
                    Måske optimismen så lider lidt under spilletidspunktet...

                    Kommer der en sejr over Hobro i næste runde tror jeg OB-Randers bliver godt besøgt... (Den kamp kan jeg så desværre ikke tage til hvis det var jeg havde satset på, fordi det netop er den tidlige kamp og jeg skal til barnedåb... det samme gælder jo desværre også for at se den i TV )
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                      Du har ret. Og alle steder kommer der færre til kampe søndag kl 13.
                      Kan desværre ikke finde den, men sidste sæson der kom en oversigt over hvor godt besøgte kamptidspunkterne var, og mener at huske at selv mandagskampene var bedre besøgt end den søndagskamp...
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                      Comment


                        #56
                        Er der nogen, der ved, hvorfor der ikke er højdepunkter fra kampen på ob.dk?
                        Er det noget med rettigheder ift hvem der viser kampen?
                        Synes, at nogle gange kommer de på siden ret hurtigt, og andre gange slet ikke...
                        Eller skyldes det mon noget helt andet....?
                        Øv, øv og 1.000.000 gange øv!!!!! (Men det skal nok gå alt sammen!)

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af OB4fan Se indlæg
                          Er der nogen, der ved, hvorfor der ikke er højdepunkter fra kampen på ob.dk?
                          Er det noget med rettigheder ift hvem der viser kampen?
                          Synes, at nogle gange kommer de på siden ret hurtigt, og andre gange slet ikke...
                          Eller skyldes det mon noget helt andet....?
                          Der er ikke kommet højdepunkter på OB.dk fra de første tre kampe i foråret. Tænker det er pga. ændrede rettigheder (evt. i forbindelse med opdatering af superliga.dk). Bare væn dig til at gå på superliga.dk for at se højdepunkter. Det kan i det hele taget anbefales.

                          Comment


                            #58
                            Søndag kl. 13 er lige tidligt nok, hvis man enten selv eller børnene også spiller bold. Det sammen med de tømmermændsramte, gør at det er lige presset nok. Var det dog bare kl. 14, så kunne jeg som selv spiller, sagtens nå på stadion, da kampene søndag typisk starter kl. 11.00.

                            Comment


                              #59
                              Jeg tror ikke helt på de tal .. Der var MEGET mere larm mod AGF, men det er også fyraftens-fredags-øl-opvarmning-til-bytur - i modsætning til eventuelt tømmermændsramte søndag først på eftermiddagen. MEN det så altså ikke meget anderledes ud fra hvor jeg stod, og der var angiveligt tæt på 50% flere til AGF end mod FCN.

                              Når det så er sagt, så vil jeg 100 gange hellere til kamp søndag kl. 13, end fredag midt i spisetiden og mandag aften :). Men sådan er vi så forskellige.

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                                Izunna kommer lige ind og er ved at være kampafgørende - negativt vel at mærke. Hans teknik så sløj ud, og han virker generelt til at være langt fra det niveau han havde i FCM.
                                Jeg synes lidt Izunna ligner MeM i starten af hans tid i OB.

                                De skal lige finde sig til rette, forskellen i hvor hurtigt det muligvis kan gå, er at MeM var bedre end alternativerne.
                                Azer har grebet chancen, og Izunna skal bare fortsætte så skal det nok blive lykkeligt.

                                Comment

                                Working...
                                X