Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Foråret 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Det er de decimaler, der kan afgøre, om det bliver en god sæson eller ej.

    En base er det allervigtigste på et fodboldhold. Uden den, så kan individualisterne ikke præstere; uden den vinder holdet ikke nok kampe. Og jeg synes vi starter nærmest fra scratch; hvilket kan blive en forbandelse eller en velsignelse alt efter, hvordan mixet viser sig at være. Finder det nye centerforsvar ind i et godt samarbejde? Kommer målmanden godt ud af det med dem? Kan Izunna og El Mak virkelig arbejde godt nok sammen? Er der reserver, der både kan presse de startende og bidrage når de kommer ind/får chancen? Er der harmoni? Kommer vores angrebsduo til at score lige så mange mål, når deres yndlings legekammerat ikke er der, men render rundt i den trøje, han jævnfør flere billeder er så glad for allerede?

    Det er ikke et spørgsmål om facit; endnu. Facit kan blive at vi kommer til at hakke derudaf lige fra start, fordi vi ret beset starter med en helt ny base. En base, som jeg mener burde ha været klar allerede før Kent Nielsen tiltrådte. Nu er det, i mine øjne, hans "rigtige" år 1; denne sæson har mere eller mindre været fyld, og det takket være en skidt forårssæson, så jeg er spændt på hvilket arbejde, der kan nåes at blive lavet på den måned, de når at træne før sæsonstarten. Og om vi atter skal vente til sæsonen er kommet i gang, før truppen er på plads.

    Nu er der ingen "freebees". Vi skal være med fra start; der er ikke råd til andet. Ellers skal vi bare satse på at blive nr. 7 og komme i Europa via den mest tåbelig "bagdør" i dansk sportshistorie...

    MvH ChrisOB
    Det er altså ikke bare lige sådan at komme i Europa som nummer syv. Først skal du spille seks gruppekampe mod andre hold i bunden. Så skal du spille to play-off semier mod en af de andre gruppevindere, og først derefter skal du spille en afgørende finalekamp mod (pt.) nr. fire fra mesterskabsspillet om at få den sidste Europaplads. Der er ingen klubber ved deres fulde fem, der ville gå efter den rute...
    "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
    Kluden Krew - O'ense Internationals

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
      Det er altså ikke bare lige sådan at komme i Europa som nummer syv. Først skal du spille seks gruppekampe mod andre hold i bunden. Så skal du spille to play-off semier mod en af de andre gruppevindere, og først derefter skal du spille en afgørende finalekamp mod (pt.) nr. fire fra mesterskabsspillet om at få den sidste Europaplads. Der er ingen klubber ved deres fulde fem, der ville gå efter den rute...
      Det er jeg godt klar over. Men det betyder bare, at der kan komme i en situation, hvor det kan blive en fordel at blive nr. 7 fremfor nr. 6; hvis man som sekser er så langt væk fra 4. pladsen, at man ikke kan komme til at nå den. Så kan det ende med at blive en fordel at blive nr. 7; for så får man en ekstra chance for at komme i Europa i modsætning til nr. 5 eller 6 i medaljespillet.

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
        Det er jeg godt klar over. Men det betyder bare, at der kan komme i en situation, hvor det kan blive en fordel at blive nr. 7 fremfor nr. 6; hvis man som sekser er så langt væk fra 4. pladsen, at man ikke kan komme til at nå den. Så kan det ende med at blive en fordel at blive nr. 7; for så får man en ekstra chance for at komme i Europa i modsætning til nr. 5 eller 6 i medaljespillet.

        MvH ChrisOB
        Enig, det er håbløst og konkurrenceforvridende/unfair!
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
          Det er jeg godt klar over. Men det betyder bare, at der kan komme i en situation, hvor det kan blive en fordel at blive nr. 7 fremfor nr. 6; hvis man som sekser er så langt væk fra 4. pladsen, at man ikke kan komme til at nå den. Så kan det ende med at blive en fordel at blive nr. 7; for så får man en ekstra chance for at komme i Europa i modsætning til nr. 5 eller 6 i medaljespillet.

          MvH ChrisOB
          Øhh hvad skulle 4. pladsen være værd ?
          Vi får vel ikke flere pladser i Europa pt har vi 3 plus pokalen , næste sæson må det være nr 1+2 og pokalen samt den der bliver spillet om ?
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
            Det er jeg godt klar over. Men det betyder bare, at der kan komme i en situation, hvor det kan blive en fordel at blive nr. 7 fremfor nr. 6; hvis man som sekser er så langt væk fra 4. pladsen, at man ikke kan komme til at nå den. Så kan det ende med at blive en fordel at blive nr. 7; for så får man en ekstra chance for at komme i Europa i modsætning til nr. 5 eller 6 i medaljespillet.

            MvH ChrisOB
            Jeg gætter på, at tv-pengene i mesterskabsspillet er så meget bedre, at ingen klub ved sine fulde fem ville gå efter den (minimale) chance for Europa man opnår ved at droppe ned i nedrykningsspillet.

            Nu kiggede jeg lige lidt på tallene. I de sidste ti sæsoner, har intet hold der lå nr seks efter 26 runder været mere end ti point efter nr. fire (det er sket én gang). Den typiske pointforskel mellem nr. seks og nr. fire har i den tid ligget på tre-seks point.

            I det nuværende format (siden 1995), er det sket én gang, at en klub har været så langt bagud på sjettepladsen efter 26 runder, at de med al sandsynlighed ikke ville kunne hente nr. fire. Det var Viborg tilbage i 03-04, hvor de var 13 point efter os på fjerdepladsen. Men med ti runder efter 26., ville det ikke engang i den situation være statistisk umuligt for dem at hente fjerdepladsen. Der er trods alt 30 point at spille om.

            Jeg er med på, at man kan være modstander af slutspillet, men det er et lidt søgt argument du bruger her. Det scenarie du opstiller, sker stort set aldrig.
            "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
            Kluden Krew - O'ense Internationals

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
              Øhh hvad skulle 4. pladsen være værd ?
              Vi får vel ikke flere pladser i Europa pt har vi 3 plus pokalen , næste sæson må det være nr 1+2 og pokalen samt den der bliver spillet om ?
              Det var bare et eksempel. Det er den højeste plads i mesterskabsspillet, der ikke er direkte kvalificeret til Europa, der spiller playoff.

              Fjerdepladsen giver EL-playoff i denne sæson, fordi FCK vandt pokalen.
              "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
              Kluden Krew - O'ense Internationals

              Comment


                Jeg synes generelt, at der har været (nok) fremgang på alle parametre i forhold til de sidste års elendighed (det er nemt at glemme hvor ringe det faktisk har været). Jeg er et positivt menneske af natur - så jeg vil fokusere på de gode ting (og ja, jeg ved godt at der er plads til forbedring mange steder - man skal aldrig stille sig tilfreds i sport) Men der skal også være en modvægt til de mere negative debattører som Plum :o)

                - den defensive organisation er blevet væsentligt forbedret - for alvor tydeligt at se i løbet af foråret
                - man evner nu at spille sig ud af et pres i forsvarskæden - måske ikke mod FCK og FCM men mod alle andre hold - væsentlig forbedring - bare i dette forår!
                - OB har tilknyttet en sindssygt dygtig træner, der formår at skabe organisation på et hold der var helt uden, da han ankom. Han er jo ikke færdig med at udvikle på dette hold - så pilen peger kun i én retning - jeg kan ikke få øje på, at der har været én negativ udvikling under KN (?) Han har ført et mellemhold til mesterskab det kan han godt gøre igen - eller i hvert fald i top 3 - hvis alt flasker sig!
                - OB opfyldte faktisk sin resultatmæssige målsætning. Helt objektivt set må en 6. / 7. plads være en solid midterplacering (når der er et lige antal hold i ligaen lyder mere som nogen der forsøger at tale OB ned end at være en smule objektiv omkring facts) - ikke mindst når pladsen er så langt fra nedrykning pointmæssigt. 16 point fra normal nedrykning (modsat 7 sidste år). 6 point flere end sidste år. 15 mål flere scorede mål end sidste år. 9 mål mere imod - hvilket er helt normalt når man er ved at indføre en helt ny spillestil. Mål-differencen er forbedret med +6. 34 mål imod i de første 18 kampe. 17 mål i de sidste 15. Det taler sit eget sprog.
                - Der er to kompetente målmagere på holdet. Der skal en tredje ind for at skærpe konkurrencen og så en spiller kan aflastes, når det er nødvendigt.
                - spillet rundt på banen er blevet hurtigere. Sideskift foregår hurtigere, så modstanderholdet bliver trukket lidt fra hinanden så der bliver huller op gennem banen og plads for Desler til at komme frem og skabe overtals-situation på højresiden.

                Enkeltspillere fra startopstillingen, der stadig er i klubben:
                Gryte: klassekeeper - ikke set bedre i klubben siden Roy Carrol
                Desler: vi ved han kan og han gjorde det fantastisk i sidste kamp i sæsonen
                Tingager: super handel til sandsynligvis meget få lønkroner. Pasningssikker, vigtig hovedstødskompetence, tackler sikkert og gerne og nu også målfarlig (!)
                HJ: farvel og tak til OBs ringeste stamspiller - med fuld spilletid - det siger ikke så lidt (!)
                Barret: ikke god nok som starter (afløser er på vej)
                Ari: tak for indsatsen - han må videre
                Makrini: kongespiller - én af ligaens bedste 6ere
                Izunna: god spiller, som kan mere end han viser - men han er 6er - så vi også i går, hvor han spiller bedre efter at Makrini udgår.
                Greve: fed energi og han lægger stille og roligt ovenpå - han skal nok blive bedre og dermed fuldgod stamspiller
                AK: pisse dygtig afslutter - men han mangler én spiller der kan presse ham i startopstillingen - har set noget sløv ud de sidste kampe i foråret.
                Fester: pisse dygtig afslutter - men han mangler én spiller der kan afløse ham i startopstillingen - har set træt ud de sidste kampe i foråret.

                Det fedeste er, at der efterhånden er en stærk rygrad fra Gryte over Tingager/KEP til Makrini til de to angribere - hvornår har OB sidste kunnet mønstre en sådan linje op gennem holdet?
                Vi får en kompetent CFer med masser af erfaring = en direkte forstærkning af holdet.
                Tverskov og ham portugiseren må også være forstærkninger - dog ikke så store som KEP (eller tager jeg fejl?)
                Masser af lønkroner sparet med de mange afgange (tænk bare på hvad Diarra får for INGENTING) Det må være muligt at hente 2-3 spillere af god kvalitet ud over dem som allerede er annonceret.

                Som det positive menneske jeg grundlæggende er: næste sæson bliver vildt spændende - på den gode måde - jeg mener at OB har en fair mulighed for top 6 og dermed komme i slutspil. Den er på ingen måde sikker - men jeg kan ikke se, at KN ikke kan få holdet til at udvikle sig endnu mere i positiv retning og dermed forhåbentligt vinde den type kampe, som man burde og kunne have vundet her i slutningen af sæsonen. Sejr over Hobro og AGF her til sidst og OB havde været 2 point fra Europa.

                Det bliver tæt mellem midterholdene - men jeg synes samtidig at holdene under OB er endnu mere svingende og dermed ikke kandiderer til top 6. Ud over AGF kan ingen af dem jo score mål - de scorer tæt på et mål pr. kamp. Det er fandme svært at ændre på over et sommervindue!

                Så Forza OB - vi er på rette vej - alle vil gerne til målet hurtigere - men lad os glæde os over fremskridtene og se frem til den nye sæson med spænding - jeg er meget mere positiv end længe - det eneste der bekymrer mig er den sløje sæsonafslutning. Men jeg tror at det handler om truppens bredde og den bliver helt sikkert bedre efter sommerpausen - alt andet vil ikke give mening efter de sidste par positive vinduer!

                Comment


                  Gode og saglige betragtninger. Er fuldstændig enig.

                  Ingen tvivl om at vi kan spille os direkte op i toppen med et par solide indkøb. Skriv med Hassan fra FCM, Jönsson fra AaB samt en god tredjeangriber - Så er jeg ret sikker på at vi ender i Top4. Mere skal der ikke til og de nævnte spillere er bestemt ikke urealistiske.

                  Edit: Jönsson er så lige kommet👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Heiselberg Se indlæg
                    Gode og saglige betragtninger. Er fuldstændig enig.

                    Ingen tvivl om at vi kan spille os direkte op i toppen med et par solide indkøb. Skriv med Hassan fra FCM, Jönsson fra AaB samt en god tredjeangriber - Så er jeg ret sikker på at vi ender i Top4. Mere skal der ikke til og de nævnte spillere er bestemt ikke urealistiske.
                    Den ene af disse kunne godt være på vej vi er 100% interesserede i Jönsson

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                      Det er jeg godt klar over. Men det betyder bare, at der kan komme i en situation, hvor det kan blive en fordel at blive nr. 7 fremfor nr. 6; hvis man som sekser er så langt væk fra 4. pladsen, at man ikke kan komme til at nå den. Så kan det ende med at blive en fordel at blive nr. 7; for så får man en ekstra chance for at komme i Europa i modsætning til nr. 5 eller 6 i medaljespillet.

                      MvH ChrisOB
                      Det her er til gengæld et bekymrende (og idiotisk) scenarie:



                      Edit: Altså især det med pokalfinalisterne. Den med at tabe 34 kampe, og så alligevel komme i playoff er totalt urealistisk, når der er en direkte nedrykker.

                      http://politiken.dk/sport/fodbold/su...tiske-fremtid/
                      Last edited by Onkel Riffel; 30-05-2016, 18:20.
                      "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                      Kluden Krew - O'ense Internationals

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                        Det her er til gengæld et bekymrende (og idiotisk) scenarie:

                        Edit: Altså især det med pokalfinalisterne. Den med at tabe 34 kampe, og så alligevel komme i playoff er totalt urealistisk, når der er en direkte nedrykker.

                        http://politiken.dk/sport/fodbold/su...tiske-fremtid/
                        Ja, man skal reelt have 4 uafgjorte for at redde sig efter 34 nederlag. Først i nedrykningsplayoffs sidste kamp og så mod nr. 2 i 1. division. Men alene det at muligheden eksisterer giver mig lyst til at hive hårene ud på mine løg.
                        Jeg starter så på at hive selve mine løg af pga. idiotien omkring en pokalsejr til nr. 7-10:
                        »Det håber vi ikke sker de første år, da det vil skabe unødig forvirring, men 13 af de seneste 15 sæsoner er pokalfinalen vundet af et hold fra top-6, så sandsynligheden taler ikke for det«
                        Nåååh, kun ca. 13 % af gangene. Ja, det er jo stærkt usandsynligt.
                        Jebus, et cirkus!

                        Comment

                        Working...
                        X