Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Foråret 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
    Uanset hvor vi ender i tabellen så er en sæson med flere nederlag end sejre ikke godkendt
    Det er så også min pointe.

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
      Jeg er virkelig skuffet over OB's forår. Jeg er glad for, at jeg ikke har haft tid til at bruge mit sæsonkort på stadion.

      Jeg sætter faktisk også spørgsmål ved at Kent Nielsen ikke har formået at lave bedre resultater med et hold, der er noget bedre end sidste sæson. Er Kent Nielsen fredet grundet sine resultater for AaB? Og hvor lang snor har han?

      I øvrigt, så mener jeg at det er mange år siden at jeg har set Superligaen så svag. Det er faktisk derfor at OB kan ende i midten, med meget ringe spil - mener jeg.

      Hvis Kent Nielsen ikke viser mere i næste sæson, så må man se på andre trænere!
      Sjovt. Jeg ville til hver en tid føle det som et spild, hvis ikke jeg får brugt mit sæsonkort til hver kamp... OB fan i medgang og modgang. For evigt.

      Kent har lang snor indtil vi spiller to dårlige/middelmådige sæsoner i træk. Det var så én.

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
        Jeg er virkelig skuffet over OB's forår. Jeg er glad for, at jeg ikke har haft tid til at bruge mit sæsonkort på stadion.

        Jeg sætter faktisk også spørgsmål ved at Kent Nielsen ikke har formået at lave bedre resultater med et hold, der er noget bedre end sidste sæson. Er Kent Nielsen fredet grundet sine resultater for AaB? Og hvor lang snor har han?

        I øvrigt, så mener jeg at det er mange år siden at jeg har set Superligaen så svag. Det er faktisk derfor at OB kan ende i midten, med meget ringe spil - mener jeg.

        Hvis Kent Nielsen ikke viser mere i næste sæson, så må man se på andre trænere!
        Mener bestemt ikke sæsonen er godkendt akt for ustabilt i efteråret....men trods alt lidt sjovere - for når vi var gode så var vi sgu ret gode.ihvertfald offensivt. Foråret har været mere trist...bundniveauet ser ud til at være hævet....så nu får vi ikke de store sammenbrud hvor vi taber 4-5 - nul....nu nøjes vi med at tabe 1-0.....men det er jo stadig et nederlag. Og samtidig så ser top niveauet ud til at være for nedadgående. Falk har ikke leveret de samme præstationer som i efteråret og alligevel er det kun alt for tydeligt hvor afhængige vi er af ham. Festersen ser lidt træt ud nu og Zohore salget kan tydeligt ses....der mangler bredde.
        På trods af alt det mener jeg det er alt alt alt for tidligt overhovedet at lufte tanken om en Kent udskiftning....kontinuitet det hat vi altså brug for.
        Når det er sagt så er det klart at pilen skal til at pege væsentligt mere fremad næste sæson. Jeg tror nu stadig på projekt Kent i OB. Men godkendt mener jeg ikke sæsonen kan kaldes

        Comment


          Jeg håber sæsonen har været nyttig for Kent på nogle andre planer end dem jeg kan se. Den daglige træning, staben bag holdet, stemning/sammenhold i truppen etc. Med den gode start vi fik på foråret havde vi alle muligheder for at æde os ind i top 5. Men når det gælder så stepper vi typisk ned i stedet for op. Det er en kultur jeg håber Kent med knofedt kan få skrubbet væk.

          Hvis vi taber til AaB, så:
          Vi sluttede 2015 med 11-7-15 og 40 point, 9. plads. Vi slutter 2016 med 13-4-16 og 43 point, 7. plads.

          Vi får først flyttet os , når antallet af sejre og uafgjorte er større end antal tabte. Sker det, vidner det om et hold der er svære at overmande.

          Jeg håber at KEP, Pereira og Tverskov falder hurtigt til. Jeg håber at sommeren gør Izunna godt. Vi mister Falk, men når noget fjernes, giver det plads til noget nyt. Det er op til Kent og Johnny at finde det potentiale.

          Vi har sluttet foråret 2016 ret fesent af, men går det meste af ovenstående i opfyldelse, så tror jeg at næste sæson kan blive ret god for os.

          MvT
          Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
            Mener bestemt ikke sæsonen er godkendt akt for ustabilt i efteråret....men trods alt lidt sjovere - for når vi var gode så var vi sgu ret gode.ihvertfald offensivt. Foråret har været mere trist...bundniveauet ser ud til at være hævet....så nu får vi ikke de store sammenbrud hvor vi taber 4-5 - nul....nu nøjes vi med at tabe 1-0.....men det er jo stadig et nederlag. Og samtidig så ser top niveauet ud til at være for nedadgående. Falk har ikke leveret de samme præstationer som i efteråret og alligevel er det kun alt for tydeligt hvor afhængige vi er af ham. Festersen ser lidt træt ud nu og Zohore salget kan tydeligt ses....der mangler bredde.
            På trods af alt det mener jeg det er alt alt alt for tidligt overhovedet at lufte tanken om en Kent udskiftning....kontinuitet det hat vi altså brug for.
            Når det er sagt så er det klart at pilen skal til at pege væsentligt mere fremad næste sæson. Jeg tror nu stadig på projekt Kent i OB. Men godkendt mener jeg ikke sæsonen kan kaldes
            hvis du vurdere på at ambitionen er nået med en 7. plads og at der har været fremskridt i fht. at vi ikke falder fra hinanden i de svære perioder, og vi er spillemæssigt bedre med i stort set alle kampe så vi ikke spiller rene forsvarskampe så må sæsonen være godkendt. Jeg indrømmer dog gerne at tingene har set knap så gode ud i foråret. Som TB sagde så ofte "vejen til toppen går over midten". Jeg synes, trods alt, at håbet er lysegrønt endnu, omend det havde været sjovere for alle hvis vi havde vundet lidt mere på det seneste.
            Believe OB

            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

            Comment


              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
              Jeg ville gerne kunne sige, at "lidt" også har ret, men mest af alt sidder jeg lidt med fornemmelsen af, at vi har taget et hop på stedet. Hvis vi slutter af med kun at ha fået 3 points flere end i de foregående middelmådige sæsoner, upåagtet at slutplaceringen som minimum er 2 højere, så har jeg svært ved at se, at jeg skal stille mig tilfreds med "lidt". Så det gør jeg ikke.

              Jeg er ikke tilfreds med dette forår. For vi har spillet alt for dårligt. Og det er det vigtigste for mig. Det mest spændende i denne sæson var januar transfervinduet. Og El Makrini. And that's pretty much it, for mig.

              MvH ChrisOB
              Ville det have ændret dit syn på sæsonen, hvis vi havde taget point i de sidste 3 kampe i stedet for at tabe dem?

              Comment


                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                hvis du vurdere på at ambitionen er nået med en 7. plads og at der har været fremskridt i fht. at vi ikke falder fra hinanden i de svære perioder, og vi er spillemæssigt bedre med i stort set alle kampe så vi ikke spiller rene forsvarskampe så må sæsonen være godkendt. Jeg indrømmer dog gerne at tingene har set knap så gode ud i foråret. Som TB sagde så ofte "vejen til toppen går over midten". Jeg synes, trods alt, at håbet er lysegrønt endnu, omend det havde været sjovere for alle hvis vi havde vundet lidt mere på det seneste.
                Mener heller ikke det har været en katastrofal sæson....positive elementer og ja vi skal først etablere os i midten igen.....alt sammen meget godt og nok også rigtigt....men bare sådan en ting som nederlaget til hobro et hold der var rykket ud og havde været klart dårligst af alle hele sæsonen - sådan en kamp SKAL vindes hvis man vil være med i toppen af midten.
                Og bare fordi målsætningen er en solid midterplacering behøver jeg jo ikke være tilfreds med den 7 plads det formentlig bliver til. For mange nederlag....og generelt en nedadgående formkurve....

                Comment


                  Havde sæsonen sluttet for 3 kampe siden havde den været godkendt i min bog... Men det gjorde den ikke..
                  Og forklaringen kan sagtens findes bla i en trup der er for tynd kvalitetsmæssigt

                  Men det er svært ikke at drømme om hvad kunne have været med Grytebust på kassen hele sæsonen. Så kunne motivationen måske have været anderledes de sidste kampe

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                    Hvis vi taber mod AaB er det det højeste antal nederlag i en Superliga sæson for os siden vi rykkede ned.

                    Just sayin.

                    MvH ChrisOB
                    Hvis ikke det var fordi at vi står foran årets sidste kamp, har fået endnu en sæson i bedste række og i nogens øjne har opnået årets mål så er vi jo et hold i krise.

                    Tre nederlag i træk og fire nederlag i de sidste fem kampe er jo hovedrystende ...
                    og det er uden AAB kampen hvor jeg sagtens kan forestille mig at vi taber ..
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                      Mener heller ikke det har været en katastrofal sæson....positive elementer og ja vi skal først etablere os i midten igen.....alt sammen meget godt og nok også rigtigt....men bare sådan en ting som nederlaget til hobro et hold der var rykket ud og havde været klart dårligst af alle hele sæsonen - sådan en kamp SKAL vindes hvis man vil være med i toppen af midten.
                      Og bare fordi målsætningen er en solid midterplacering behøver jeg jo ikke være tilfreds med den 7 plads det formentlig bliver til. For mange nederlag....og generelt en nedadgående formkurve....
                      jeg er da enig i at Hobro kampen "bare" skal vindes. FCK mærkede det ugen efter hvad der sker når der spilles om "kejserens skæg". OB er i år et midterhold på godt og ondt, og alle midterhold har den fælles skæbne at de ikke kan sammensætte serier af kampe som vindes, men at der er konstant ustabilitet. Den dag midterholdene bliver stabile og gør det hæver de sig i "hierakiet" og slutter over midten. Jeg håber inderligt at Kent er så garvet at han ved hvad der mangler, og hvad der har været "galt" de seneste mange kampe.
                      Last edited by manner; 27-05-2016, 20:10.
                      Believe OB

                      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                        Ville det have ændret dit syn på sæsonen, hvis vi havde taget point i de sidste 3 kampe i stedet for at tabe dem?
                        Det er sådan lidt svært at svare på, for selv med points de sidste 3 kampe har det spillemæssigt været en skuffende halvsæson. Men overordnet set så ville det da naturligt være mere tilfredsstillende med mere end 3-6 points flere end i de sidste 3 middelmådige sæsoner. Når vi ender med at tabe så mange kampe, at det kun overgås af en nedrykningssæson, så er jeg ikke tilfreds.

                        Der er elementer, jeg er tilfreds med, som jeg allerede har nævnt, men samlet set er jeg lidt skuffet. Og bekymret. For vi starter altså fra det, der er de facto nul i næste sæson, og så føler jeg lidt vi har spildt denne halvsæson, der skulle bruges til at bygge så meget på, at nye spillere ville kunne se det som et livligt projekt at deltage i. Nu føler jeg lidt at JH får det lidt sværere at finde spillere, og jeg behøves vel ikke sige, at jeg stadig har nogle reservationer i forhold til hans evner/muligheder ud i den disciplin.

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                          Det er sådan lidt svært at svare på, for selv med points de sidste 3 kampe har det spillemæssigt været en skuffende halvsæson. Men overordnet set så ville det da naturligt være mere tilfredsstillende med mere end 3-6 points flere end i de sidste 3 middelmådige sæsoner. Når vi ender med at tabe så mange kampe, at det kun overgås af en nedrykningssæson, så er jeg ikke tilfreds.

                          Der er elementer, jeg er tilfreds med, som jeg allerede har nævnt, men samlet set er jeg lidt skuffet. Og bekymret. For vi starter altså fra det, der er de facto nul i næste sæson, og så føler jeg lidt vi har spildt denne halvsæson, der skulle bruges til at bygge så meget på, at nye spillere ville kunne se det som et livligt projekt at deltage i. Nu føler jeg lidt at JH får det lidt sværere at finde spillere, og jeg behøves vel ikke sige, at jeg stadig har nogle reservationer i forhold til hans evner/muligheder ud i den disciplin.

                          MvH ChrisOB
                          Er overordnet meget enig, så det er måske lidt mærkelig diskussion at åbne, men jeg synes nu, at det er en stramning, at vi starter fra de facto nul.
                          - Set-uppet omkring holdet er på plads og har arbejdet sammen i et års tid (bortset fra målmandstræner måske)
                          - Målmandssituationen er på plads, og Gryte har selv været ude at sige, at han forventer endnu mere af sig selv, nu hvor han kender ligaen og har mødt alle hold.
                          - MD har fået en masse tid på hb, der tilsyneladende er hans fremtidige plads (og præstationerne har måske lidt indikereret, at det var tiltrængt)
                          - JBL var død og begravet i OB, men har fået vist, at han kan bruges i truppen (nok ikke som starter dog) i næste sæson
                          - Tingager har vist ok takter (jeg er ikke helt revet ligeså meget med som visse andre)
                          - 3 ud af 4 centrale midtbane spillere er på plads. Det har ikke fungeret optimalt med Izunna, men jeg er nu ikke klar til at afskrive ham endnu.
                          - Vores 2 angribere har fået meget spilletid sammen i foråret. Det har set lidt tungt ud hen mod slutningen, og det er jo klart, at der mangler alternativer, men den indbyrdes forståelse har været god.

                          Der kommer mange udskiftninger i truppen, og vi er efterladt med flere spørgsmålstegn end hvad godt er, men jeg synes nu alligevel, at man skal runde meget nedad for at få det til at give 0

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                            Er overordnet meget enig, så det er måske lidt mærkelig diskussion at åbne, men jeg synes nu, at det er en stramning, at vi starter fra de facto nul.
                            - Set-uppet omkring holdet er på plads og har arbejdet sammen i et års tid (bortset fra målmandstræner måske)
                            - Målmandssituationen er på plads, og Gryte har selv været ude at sige, at han forventer endnu mere af sig selv, nu hvor han kender ligaen og har mødt alle hold.
                            - MD har fået en masse tid på hb, der tilsyneladende er hans fremtidige plads (og præstationerne har måske lidt indikereret, at det var tiltrængt)
                            - JBL var død og begravet i OB, men har fået vist, at han kan bruges i truppen (nok ikke som starter dog) i næste sæson
                            - Tingager har vist ok takter (jeg er ikke helt revet ligeså meget med som visse andre)
                            - 3 ud af 4 centrale midtbane spillere er på plads. Det har ikke fungeret optimalt med Izunna, men jeg er nu ikke klar til at afskrive ham endnu.
                            - Vores 2 angribere har fået meget spilletid sammen i foråret. Det har set lidt tungt ud hen mod slutningen, og det er jo klart, at der mangler alternativer, men den indbyrdes forståelse har været god.

                            Der kommer mange udskiftninger i truppen, og vi er efterladt med flere spørgsmålstegn end hvad godt er, men jeg synes nu alligevel, at man skal runde meget nedad for at få det til at give 0
                            Jeg runder så nedad, fordi vi står med et nyt forsvar, som vores forholdsvise nye målmand skal spilles sammen med. Vores bedste spiller skal erstattes. Og vores centrale midtbane er ikke spillet sammen. Og bredden bliver en helt anden.

                            Derfor runder jeg ned.

                            MvH ChrisOB
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                              Jeg runder så nedad, fordi vi står med et nyt forsvar, som vores forholdsvise nye målmand skal spilles sammen med. Vores bedste spiller skal erstattes. Og vores centrale midtbane er ikke spillet sammen. Og bredden bliver en helt anden.

                              Derfor runder jeg ned.

                              MvH ChrisOB
                              Er enig med alle mellemregninger, men ikke facit. Det må være et spørgsmål om decimaler

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                                Er enig med alle mellemregninger, men ikke facit. Det må være et spørgsmål om decimaler
                                Det er de decimaler, der kan afgøre, om det bliver en god sæson eller ej.

                                En base er det allervigtigste på et fodboldhold. Uden den, så kan individualisterne ikke præstere; uden den vinder holdet ikke nok kampe. Og jeg synes vi starter nærmest fra scratch; hvilket kan blive en forbandelse eller en velsignelse alt efter, hvordan mixet viser sig at være. Finder det nye centerforsvar ind i et godt samarbejde? Kommer målmanden godt ud af det med dem? Kan Izunna og El Mak virkelig arbejde godt nok sammen? Er der reserver, der både kan presse de startende og bidrage når de kommer ind/får chancen? Er der harmoni? Kommer vores angrebsduo til at score lige så mange mål, når deres yndlings legekammerat ikke er der, men render rundt i den trøje, han jævnfør flere billeder er så glad for allerede?

                                Det er ikke et spørgsmål om facit; endnu. Facit kan blive at vi kommer til at hakke derudaf lige fra start, fordi vi ret beset starter med en helt ny base. En base, som jeg mener burde ha været klar allerede før Kent Nielsen tiltrådte. Nu er det, i mine øjne, hans "rigtige" år 1; denne sæson har mere eller mindre været fyld, og det takket være en skidt forårssæson, så jeg er spændt på hvilket arbejde, der kan nåes at blive lavet på den måned, de når at træne før sæsonstarten. Og om vi atter skal vente til sæsonen er kommet i gang, før truppen er på plads.

                                Nu er der ingen "freebees". Vi skal være med fra start; der er ikke råd til andet. Ellers skal vi bare satse på at blive nr. 7 og komme i Europa via den mest tåbelig "bagdør" i dansk sportshistorie...

                                MvH ChrisOB
                                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                                Comment

                                Working...
                                X