Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd ob-agf

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
    Det er et spørgsmål om fortolkning: gult kan gives til Aabech for usportslig opførsel (§12. gult 1) eller rødt for 'voldsom adfærd' (§12 rødt 2.)
    http://www.dbu.dk/uddannelse_og_trae...ld_CHH_low.pdf
    den bøjer jeg mig for, men med mine NÆSTEN upartiske briller på mener jeg at Åbech tilsidesætter Greves sikkerhed, OG opfører sig særdeles usportsligt. Jeg synes med andre ord stadig den er til rødt
    Believe OB

    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

    Comment


      er der nogen der ved hvorfor der stod "TRO PÅ DET" på brystet af spillerne der hvor sponsorlfeltet er
      Believe OB

      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

      Comment


        Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
        er der nogen der ved hvorfor der stod "TRO PÅ DET" på brystet af spillerne der hvor sponsorlfeltet er
        +1

        Men mon ikke det er en Carlsberg ting

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Korrekt. Men han prøver at sætte bolden hurtigt igang.. Så gult var fair nok
          På ingen måder kunne han sætte hurtigt i gang, dommeren snakker med Greve der står meter væk og væk fra målfeltet, så losser ligger han den ned lige bag dommerens synsfelt og banker den ind i Greve, direkte rødt.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af ultimatew Se indlæg
            På ingen måder kunne han sætte hurtigt i gang, dommeren snakker med Greve der står meter væk og væk fra målfeltet, så losser ligger han den ned lige bag dommerens synsfelt og banker den ind i Greve, direkte rødt.
            Har også senere indrømmet at jeg tog fejl efter at jeg så det igen

            Comment


              Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
              http://lortedommer.dk/superliga-runde-19/
              Han har ikke svaret på det endnu, nok først i morgen..
              Han har svaret på mit indlæg:
              1. Kære Kenn
                Mht Aabech-situationen (sparker bold efter modspiller og rammer under spilstop): er det rigtigt forstået, at der kan gives gult, hvis handlingen opfattes som ‘usportlig’, mens der kan gives rødt, hvis handlingen opfattes som ‘voldsom’?
                Altså at det er en afvejning af, hvor meget unødig kraft Aabech sparker med + hans intention om at ramme en modspiller?
                Svar

              2. Kenn
                Hej Nicolai – og jer andre. Ja, det er faktisk en rigtig god udlægning. For at blive enige med jer selv, om rødt eller gult er rigtige straf, må I vurdere, om 1) det er en usportslig sparken bolden væk = gult. Eller 2) voldsomt/direkte efter modstanderen (tolkes som slag) = rødt.



              Comment


                Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                Han har svaret på mit indlæg:
                1. Kære Kenn
                  Mht Aabech-situationen (sparker bold efter modspiller og rammer under spilstop): er det rigtigt forstået, at der kan gives gult, hvis handlingen opfattes som ‘usportlig’, mens der kan gives rødt, hvis handlingen opfattes som ‘voldsom’?
                  Altså at det er en afvejning af, hvor meget unødig kraft Aabech sparker med + hans intention om at ramme en modspiller?
                  Svar
                2. Kenn
                  Hej Nicolai – og jer andre. Ja, det er faktisk en rigtig god udlægning. For at blive enige med jer selv, om rødt eller gult er rigtige straf, må I vurdere, om 1) det er en usportslig sparken bolden væk = gult. Eller 2) voldsomt/direkte efter modstanderen (tolkes som slag) = rødt.
                Så klart rødt til Aalbech, altså. Han triller ikke bolden væk, han sparker den direkte, og relativt hårdt, ind på Greve. (som måske nok HAVDE fortjent det efter den tackling, men det betyder jo ikke at man må...)

                Mvh

                MaxHH

                Comment


                  Jo flere gange jeg ser den, jo mere ligner det rødt og utroligt stupidt af Aabech. Der er ikke så mange andre at skyde efter frem i banen, og intentionen er der også helt klart. Han slipper så, men fuck hvor er det dumt gjort.
                  Det skal så siges, at gemytterne var lidt i kog, og der blev givet og taget i de sidste 20 min. Jeg kan fint leve med, at det ikke blev rødt - enig med Kenn Hansen i, at der ikke var nogle store justitsmord i den kamp.

                  Comment


                    Det er også helt tydeligt at Aabech lige orienterer sig først. Kigger lige op og losser bolden afsted... men lige den del er måske nok svær for dommeren at spotte...
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                      er der nogen der ved hvorfor der stod "TRO PÅ DET" på brystet af spillerne der hvor sponsorlfeltet er
                      En Carlsberg Sport reklame-ting:
                      http://www.ob.dk/artikel/tropaadet.aspx
                      http://www.ob.dk/artikel/tropaadet-25520.aspx

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af jchristo Se indlæg
                        Fandme griner

                        Comment

                        Working...
                        X