Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Afstemning om, hvorvidt Falk skal spille i foråret.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Er det ikke fløjtende ligegyldigt, om det er en assist Per definition eller ej. Vi kan jo alle se situationen, og så er det vel ligegyldigt, om det tæller på en liste eller ej. Det er da en okay aktion af Falk, og han er også med til at holde spillet fint i gang i optakten til målet, men det er festers vending, der bringer noget ekstraordinært og skaber målet.

    Det er var bestemt ikke Falks bedste kamp i ob-trøjen, men mon ikke snoren er lidt længere før han ligefrem ryger af - det synes jeg egentligt også er fair nok, men det skal da blive bedre.

    Comment


      Enig i at det kan være svært at bruge assist statistikken til ret meget...

      På den ene side kan du få en assist fordi der bliver begået straffe/frispark på dig, men på den anden side kan du misse at få en assist, hvis målscoren skal bruge to forsøg til at få puttet den ind... (Vi havde selv en situation med Falk og Zohore i efteråret)

      ... og næste gang kan det være omvendt, så det er svært, og jeg ved ikke hvem der afgør det...(tænker dommer rapporten, måske)
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

      Comment


        Falk har i hvert fald fået assisten officielt: http://www.superstats.dk/maal/assist

        Han havde 6 inden kampen i Aalborg
        Last edited by mckellberg; 08-03-2016, 07:53.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
          Det er så DIN subjektive mening. Din definition er en for rundhåndet definition af assist. Så skulle vi gå total ishockey og give en assist ham der afleverede til Falk også.

          Det gør man jo ikke.

          Og dit "ergo" indikerer at noget er "slam dunk", og det er det jo ikke. Det er en definition diskussion, og rigtigt mange vurderer situationer ud fra de kriterier, jeg sætter op, men du gør ikke, og fair nok med det. Jeg har jo også indikeret, at jeg synes jeres definition er rusk ragende forkert.

          MvH ChrisOB
          Øh? Det må vist være din egen fortolkning.

          Det kan godt være du ridser en række kriterier op (som "rigtig mange" tilsyneladende vurderer ud fra), som du mener en assist skal defineres ud fra, men nu har manden altså officielt fået noteret afleveringen som en assist på Superliga.dk, så måske du skulle genoverveje dine kriterier?

          Comment


            Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
            Øh? Det må vist være din egen fortolkning.

            Det kan godt være du ridser en række kriterier op (som "rigtig mange" tilsyneladende vurderer ud fra), som du mener en assist skal defineres ud fra, men nu har manden altså officielt fået noteret afleveringen som en assist på Superliga.dk, så måske du skulle genoverveje dine kriterier?
            Hvorfor? Fordi Superliga.DK OGSÅ er gal på den og giver en assist til en spiller, som ikke er en assist? Forskellige folk har forskellige kriterier, det tager jeg ikke så tungt. Bold.DK har andre kriterier, Superliga andre, det ændrer ikke på, at jeg synes mine bygger på sund fodbold fornuft.

            Festersens mål er en soloaktion, der skal ikke skrives en assist på. Superliga.DKs skribent er uenig, jeg er uenig i deres vurdering. For det giver ikke mening at give en assist til en spiller, der bare afleverer til en spiller, der så laver det stykke arbejde, der skal til for at den situation bliver farlig.

            Den definition du bruger er den man bruger i ishockey, ikke fodbold.

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
              Falk har i hvert fald fået assisten officielt: http://www.superstats.dk/maal/assist

              Han havde 6 inden kampen i Aalborg
              Og i det link du ligger op står han stadig på 6 og er IKKE noteret for en assist mod AaB. As of kl. 8.20 tirsdag morgen, hvor jeg skriver dette. Forklaring?

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                Og i det link du ligger op står han stadig på 6 og er IKKE noteret for en assist mod AaB. As of kl. 8.20 tirsdag morgen, hvor jeg skriver dette. Forklaring?

                MvH ChrisOB
                Enten er du ekstremt ferm med en computer, eller også har de ændret tallet i disse minutter. Der stod 7, da jeg lagde linket op.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                  Hvorfor? Fordi Superliga.DK OGSÅ er gal på den og giver en assist til en spiller, som ikke er en assist? Forskellige folk har forskellige kriterier, det tager jeg ikke så tungt. Bold.DK har andre kriterier, Superliga andre, det ændrer ikke på, at jeg synes mine bygger på sund fodbold fornuft.

                  Festersens mål er en soloaktion, der skal ikke skrives en assist på. Superliga.DKs skribent er uenig, jeg er uenig i deres vurdering. For det giver ikke mening at give en assist til en spiller, der bare afleverer til en spiller, der så laver det stykke arbejde, der skal til for at den situation bliver farlig.

                  Den definition du bruger er den man bruger i ishockey, ikke fodbold.

                  MvH ChrisOB
                  Min pointe er bare, at så kan man gradbøje hvert enkelt mål ud fra subjektive vurderinger. Og det er jo totalt umuligt at føre statistik over, hvis 20 forskellige medier har forskellige opfattelser af hvad en assist er.

                  Anywho, lad os være enige om at være uenige.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                    Hvorfor? Fordi Superliga.DK OGSÅ er gal på den og giver en assist til en spiller, som ikke er en assist? Forskellige folk har forskellige kriterier, det tager jeg ikke så tungt. Bold.DK har andre kriterier, Superliga andre, det ændrer ikke på, at jeg synes mine bygger på sund fodbold fornuft.

                    Festersens mål er en soloaktion, der skal ikke skrives en assist på. Superliga.DKs skribent er uenig, jeg er uenig i deres vurdering. For det giver ikke mening at give en assist til en spiller, der bare afleverer til en spiller, der så laver det stykke arbejde, der skal til for at den situation bliver farlig.

                    Den definition du bruger er den man bruger i ishockey, ikke fodbold.

                    MvH ChrisOB
                    Lige meget hvad er det uhyggeligt svært at afgøre, hvornår det er en assist og hvornår det ikke er - selv for dig - ja for alle - for der er jo som sagt ingen objektive regler, da de er umlige at opstille. Hvor går grænsen for hvornår en spiller har gjort noget så selvstændigt at den sidste aflevering til ham ikke er en assist. Det er f.eks. sikkert en assist, hvis man førstegangsafslutter på et indlæg alene med målmanden, men er det en assist, hvis afslutteren vælger at tage en dribling uden om målmanden og afslutter? Nogen vil mene nej, fordi afslutteren via sin dribling har tilført så meget til chancen, at afleveringen/assisten mister sin værdi. Jeg ville personligt stadig mene at det er en assist. Hvornår har en spiller driblet for meget til at der er tale om en assist. Er en retningsbestemt tæmning nok - uden den var det måske ikke blevet til mål.

                    Kald det hvad I vil: Falk laver en aflevering med den rette speed og retning, som gør at Fester kan vende så effektivt på forsvarsspilleren, at han kan bringe sig i en situation, hvor han kan score. Det lykkedes ingen andre OB-spillere i den kamp at lave en aflevering der bragte en Ob-spiller i en situation, hvor han scorede.

                    Derfor er jeg glad for at Falk gjorde hvad han gjorde og jeg mener derfor at hans deltagelse i kampen var berettiget. Han var i min optik involveret i målet.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                      Enten er du ekstremt ferm med en computer, eller også har de ændret tallet i disse minutter. Der stod 7, da jeg lagde linket op.
                      Men det gør der ikke nu. Og det er ligesom det der tæller. Og hvis du går ind på Superliga.DK så kan du se ud for Falks billede, at der står 7 assists - men hvis du scroller ned står der 6 i oversigten.

                      Det ku jo være der er nogen, der har indset, at de nok var liiidt for hurtige med at give den assist til ham.

                      Og jeg er da flatteret, at du kan antyde, jeg har manipuleret tallene, de skills ville jeg da gerne ha. Men det ændrer ikke på, at hele dit argument er faldet til jorden. Eller i hvert fald dele af det.

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                        Lige meget hvad er det uhyggeligt svært at afgøre, hvornår det er en assist og hvornår det ikke er - selv for dig - ja for alle - for der er jo som sagt ingen objektive regler, da de er umlige at opstille. Hvor går grænsen for hvornår en spiller har gjort noget så selvstændigt at den sidste aflevering til ham ikke er en assist. Det er f.eks. sikkert en assist, hvis man førstegangsafslutter på et indlæg alene med målmanden, men er det en assist, hvis afslutteren vælger at tage en dribling uden om målmanden og afslutter? Nogen vil mene nej, fordi afslutteren via sin dribling har tilført så meget til chancen, at afleveringen/assisten mister sin værdi. Jeg ville personligt stadig mene at det er en assist. Hvornår har en spiller driblet for meget til at der er tale om en assist. Er en retningsbestemt tæmning nok - uden den var det måske ikke blevet til mål.

                        Kald det hvad I vil: Falk laver en aflevering med den rette speed og retning, som gør at Fester kan vende så effektivt på forsvarsspilleren, at han kan bringe sig i en situation, hvor han kan score. Det lykkedes ingen andre OB-spillere i den kamp at lave en aflevering der bragte en Ob-spiller i en situation, hvor han scorede.

                        Derfor er jeg glad for at Falk gjorde hvad han gjorde og jeg mener derfor at hans deltagelse i kampen var berettiget. Han var i min optik involveret i målet.
                        Involveret er jeg enig i, det har jeg medgivet. Men det er ikke en assist. Man kan så give ære på linie med personer, der har anden eller tredje fod på et godt opspil, men det ændrer ikke på, at jeg synes Festers aktion er alene det, der gør den situation farlig. Og bold.DK og superstats er tilsyneladende enige.

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                          Men det gør der ikke nu. Og det er ligesom det der tæller. Og hvis du går ind på Superliga.DK så kan du se ud for Falks billede, at der står 7 assists - men hvis du scroller ned står der 6 i oversigten.

                          Det ku jo være der er nogen, der har indset, at de nok var liiidt for hurtige med at give den assist til ham.

                          Og jeg er da flatteret, at du kan antyde, jeg har manipuleret tallene, de skills ville jeg da gerne ha. Men det ændrer ikke på, at hele dit argument er faldet til jorden. Eller i hvert fald dele af det.

                          MvH ChrisOB
                          Jeg troede at du var adm. på sitet - så er det jo super let - men vildt at du vil gøre det bare for at styrke din sag herinde :o)

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                            Min pointe er bare, at så kan man gradbøje hvert enkelt mål ud fra subjektive vurderinger. Og det er jo totalt umuligt at føre statistik over, hvis 20 forskellige medier har forskellige opfattelser af hvad en assist er.

                            Anywho, lad os være enige om at være uenige.
                            Så før da du ville ha mig til at overveje mine kriterier, på baggrund af at Superliga.dk havde givet ham den (og et link til en side, hvor han ikke blev noteret for assist) der havde du dette her, du skriver til mig nu i baghovedet? Eller nu hvor dit argument faldt til jorden, så er der "pludselig" tale om en pointe om subjektive vurderinger?

                            Tyndt. Men enig i at vi skal være enige i at være uenige.

                            MvH ChrisOB
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                              Så før da du ville ha mig til at overveje mine kriterier, på baggrund af at Superliga.dk havde givet ham den (og et link til en side, hvor han ikke blev noteret for assist) der havde du dette her, du skriver til mig nu i baghovedet? Eller nu hvor dit argument faldt til jorden, så er der "pludselig" tale om en pointe om subjektive vurderinger?

                              Tyndt. Men enig i at vi skal være enige i at være uenige.

                              MvH ChrisOB
                              Nej, de ting havde jeg også i baghovedet før. Det kan du se på de forrige sider, hvor jeg har pointeret det nøjagtig samme (indlæg 274 eks.vis).

                              At han ikke er noteret for assisten nu, men var for en time siden, er selvfølgelig ikke specielt belejligt for min argumentation, det vil jeg da gerne medgive. Transfermarkt har ham i øvrigt til 9 assists - så ja, lad os være enige om at være uenige. Jeg mener bestemt, at det er en assist, du mener ikke. Medierne er i tvivl men hælder til din vurdering as we speak. Det kan være ændret i morgen, who knows.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                                Men det gør der ikke nu. Og det er ligesom det der tæller. Og hvis du går ind på Superliga.DK så kan du se ud for Falks billede, at der står 7 assists - men hvis du scroller ned står der 6 i oversigten.

                                Det ku jo være der er nogen, der har indset, at de nok var liiidt for hurtige med at give den assist til ham.

                                Og jeg er da flatteret, at du kan antyde, jeg har manipuleret tallene, de skills ville jeg da gerne ha. Men det ændrer ikke på, at hele dit argument er faldet til jorden. Eller i hvert fald dele af det.

                                MvH ChrisOB
                                Jeg glemte en smiley i mit indlæg, bare hvis du skulle være af den opfatning, at jeg var seriøs

                                Comment

                                Working...
                                X