Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB-Podcast.. noget vi skal arbejde i?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
    Det var også mere grundet de forskellige emner der kunne være nogle ting de ikke må snakke om.
    Men kun en tanke, ved ikke om det er sådan noget der kunne være i en kontrakt.

    Men bottom line, er det et fedt initiativ.
    Mit håb er at have tilbagevendende gæster... så jeg har tænkt mig at respektere det, hvis de ikke vil ind på et emne, uanset begrundelsen... ,o)

    Mvh

    MaxHH

    Comment


      #77
      Forslag til emne/tema: OB og fynsk fodbold

      Det er måske ikke lige det første emne, der vil blive taget op i en OB-podcast, men jeg tror det har stor interesse for mange fodboldinteresserede odenseanere generelt.
      Jeg tænker på, man kunne snakke om OB's position i fynsk fodbold: Status af 'Øens hold', med afstand den største eliteklub på øen og profitmager af Øens hold-samarbejdet. Men sådan har det ikke altid været; tidligere var klubber som B1909 og B1913 (og Odense KFUM) lige så store, hvis ikke større end OB, og rivaliseringen mellem klubberne var virkelig med til at gøre fodbold til en folkesport i byen og Odense som en af landets klart største fodboldbyer. En rivalisering, der i øvrigt trækker tråde op til i dag, hvor især den ældre del af odenseanerne har meget forskellige holdninger til OB, hvilket måske er en del af forklaringen på den svingende opbakning til klubben i offentligheden og i byrådet.
      Selv har jeg en stærk tilknytning til en anden klub, men har haft min fodboldopvækst i 00'erne, hvorfor OB alligevel har betydet meget, da de var den eneste mulighed for at se topfodbold i Odense, og jeg har haft mange fantastiske oplevelser på stadion, især i de europæiske kampe. Sådan tror jeg mange har haft det, og derfor er tiden også med OB mht. den lokale opbakning, når klubben er det eneste alternativ, men ikke destomindre synes jeg, det er en interessant debat.
      Men ville der overhovedet være plads til flere topklubber på Fyn/Odense? Ville et nyt lokalderby være positivt, eller ville man blot udkonkurrere hinanden? Hvis ikke, hvordan skal man så samarbejde med de andre divisionsklubber? Vi ser f.eks. Næsby blive en del af Brøndbys "Masterclass", men ville et samarbejde med OB ikke være langt mere logisk?

      Så i kan se, kan man have både en nostalgisk/historisk snak og/eller en mere aktuel debat om, hvordan vi får OB og fynsk fodbold tilbage i den absolutte top.

      Forslag til gæster:

      Niels Abildtrup
      Thomas Kaarsted og Johnny Wøllekær - forfattere til De sidste amatører
      Anders Bertelsen, journalist, forfatter, byrådsmedlem, formand i B. Marienlyst

      Jeg kender ingen af dem personligt, men de har alle stor viden om fynsk fodbold og er aktive i debatten. Desuden vil nuværende og tidligere spillere, trænere, formænd mm. fra de fynske divisionsklubber være interessante.

      Comment


        #78
        Jeg synes det er et FANTASTISK initiativ, og jeg vil glæde mig til at lytte med. Teknisk snilde eller en enorm fodboldviden besidder jeg ikke, men jeg kan umiddelbart formidle kontakt til de 4 der er nævnt i opslaget over mit. Og skulle der være andet der kan bruges hjælp til, så vil jeg i hvert fald gerne give et nap med! :)

        Comment


          #79
          Oprindeligt indsendt af lasselsh Se indlæg
          Forslag til emne/tema: OB og fynsk fodbold

          Det er måske ikke lige det første emne, der vil blive taget op i en OB-podcast, men jeg tror det har stor interesse for mange fodboldinteresserede odenseanere generelt.
          Jeg tænker på, man kunne snakke om OB's position i fynsk fodbold: Status af 'Øens hold', med afstand den største eliteklub på øen og profitmager af Øens hold-samarbejdet. Men sådan har det ikke altid været; tidligere var klubber som B1909 og B1913 (og Odense KFUM) lige så store, hvis ikke større end OB, og rivaliseringen mellem klubberne var virkelig med til at gøre fodbold til en folkesport i byen og Odense som en af landets klart største fodboldbyer. En rivalisering, der i øvrigt trækker tråde op til i dag, hvor især den ældre del af odenseanerne har meget forskellige holdninger til OB, hvilket måske er en del af forklaringen på den svingende opbakning til klubben i offentligheden og i byrådet.
          Selv har jeg en stærk tilknytning til en anden klub, men har haft min fodboldopvækst i 00'erne, hvorfor OB alligevel har betydet meget, da de var den eneste mulighed for at se topfodbold i Odense, og jeg har haft mange fantastiske oplevelser på stadion, især i de europæiske kampe. Sådan tror jeg mange har haft det, og derfor er tiden også med OB mht. den lokale opbakning, når klubben er det eneste alternativ, men ikke destomindre synes jeg, det er en interessant debat.
          Men ville der overhovedet være plads til flere topklubber på Fyn/Odense? Ville et nyt lokalderby være positivt, eller ville man blot udkonkurrere hinanden? Hvis ikke, hvordan skal man så samarbejde med de andre divisionsklubber? Vi ser f.eks. Næsby blive en del af Brøndbys "Masterclass", men ville et samarbejde med OB ikke være langt mere logisk?

          Så i kan se, kan man have både en nostalgisk/historisk snak og/eller en mere aktuel debat om, hvordan vi får OB og fynsk fodbold tilbage i den absolutte top.

          Forslag til gæster:

          Niels Abildtrup
          Thomas Kaarsted og Johnny Wøllekær - forfattere til De sidste amatører
          Anders Bertelsen, journalist, forfatter, byrådsmedlem, formand i B. Marienlyst

          Jeg kender ingen af dem personligt, men de har alle stor viden om fynsk fodbold og er aktive i debatten. Desuden vil nuværende og tidligere spillere, trænere, formænd mm. fra de fynske divisionsklubber være interessante.
          Fedt indspark... og spændende vinkling på et emne. Jeg tænker at vi laver en bunke med mulige emner, og ser om vi kan få dem matchet op på interessante og vidende personer... det bliver *lidt* af et puslespil... ,o)

          Men jeg havde ikke tænkt mig at det skulle være "Hvem skal OB købe, og hvordan går det med dem de har købt" hver uge, så der SKAL jo tænkes lidt dybere, og bringes andre typer emner ind.. omend "sidste uges kamp" bestemt ikke er et uinteressant emne...

          Jeg kunne også godt tænke mig at have formænd/talsmænd/repræsentanter for alle fanfraktioner og fanklubber i Odense inde, og snakke fankultur, samarbejde, fremtid... det skulle nok blive spas.

          Mvh

          MaxHH

          Comment


            #80
            OBs officielle fanklub De Stribede har med stor generøsitet lånt klubhuset ud til et intromøde, hvor alle interesserede kan møde op og høre om planerne, komme med idéer, mulige gæster og emner, og byde ind hvis de gerne vil være en del af at udvikle og skabe en fan-baseret OB-podcast.

            Tirsdag den 9. februar 2016 kl 1900, Middelfartvej 96, 5200 Odense V.

            Kom glad, og få samtidigt set fanklubbens meget fine klubhus, hvis du ikke har haft mulighed for det endnu.

            Mvh

            MaxHH

            Comment


              #81
              Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
              OBs officielle fanklub De Stribede har med stor generøsitet lånt klubhuset ud til et intromøde, hvor alle interesserede kan møde op og høre om planerne, komme med idéer, mulige gæster og emner, og byde ind hvis de gerne vil være en del af at udvikle og skabe en fan-baseret OB-podcast.

              Tirsdag den 9. februar 2016 kl 1900, Middelfartvej 96, 5200 Odense V.

              Kom glad, og få samtidigt set fanklubbens meget fine klubhus, hvis du ikke har haft mulighed for det endnu.

              Mvh

              MaxHH
              Husk der er møde i aften i fanklubbens lokaler kl 1900...

              Mvh

              MaxHH

              Comment


                #82
                Efter mange frustrationer må jeg indse at dette projekt ikke er et jeg kan løbe i gang alene, og slet ikke på denne side af sommerferien. Så jeg skal have noget hjælp, plain and simple.

                Status er at der ligger et koncept, udstyr, lokaler og en tekniker klar. Det vi mangler er en vært, og noget hjælp til at booke gæster til optagelserne.

                Nogen der kender nogen der kunne være interesserede i at hjælpe med at få projektet til at lette?

                Mvh

                MaxHH

                Comment


                  #83
                  Jeg vil meget gerne hjælpe med det jeg kan!

                  Comment


                    #84
                    Er den OB Podcast gået død?

                    Comment


                      #85
                      Oprindeligt indsendt af Massiob Se indlæg
                      Er den OB Podcast gået død?
                      Lige pt, ja. Der mangler en vært, og indtil vi finder en sådan, kommer vi ikke ret meget længere...

                      Mvh

                      Max

                      Comment


                        #86
                        Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                        Lige pt, ja. Der mangler en vært, og indtil vi finder en sådan, kommer vi ikke ret meget længere...

                        Mvh

                        Max
                        Det synes jeg lyder spændende og som en opgave jeg kunne løfte.
                        Kan man høre mere om dette?

                        Comment


                          #87
                          Oprindeligt indsendt af Jesper G Se indlæg
                          Det synes jeg lyder spændende og som en opgave jeg kunne løfte.
                          Kan man høre mere om dette?
                          Take it away Jesper G
                          Believe OB

                          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                          Comment


                            #88
                            Oprindeligt indsendt af Jesper G Se indlæg
                            Det synes jeg lyder spændende og som en opgave jeg kunne løfte.
                            Kan man høre mere om dette?
                            Har sendt PM...

                            mvh

                            MaxHH

                            Comment

                            Working...
                            X