Annoncering

Collapse
No announcement yet.

VM i Brasilien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    Oprindeligt indsendt af Bayliss Se indlæg
    En glidende tackling er vel en del af spillet. Derfor er det mere acceptabelt. Laver man en hensynsløs tackling (hej Roy Keane), med dupperne forrest, får man jo også en passende straf.

    At bide høre ingen steder hjemme. Det er noget børn kan finde på at gøre i afmagt.

    Det der gør det så interessant er selvfølgelig, at det ikke er 1. gang han gør det, at han er Liverpool-spiller (lidt endnu) og at det bare er vanvittigt bizart.

    Han bliver selvfølgelig ikke fyret af Liverpool. Dels pga. det sportslige, men i særdeleshed pga. økonomien. Man smider altså ikke bare lige en halv milliard kroner i skraldespanden.

    Til gengæld tror jeg helt sikkert at han bliver solgt i det kommende transfervindue. Han har dummet sig 1 gang for meget i Liverpool, men der skal nok være masser af klubber der gerne vil have ham. Real Madrid og Barca er dem der bliver nævnt oftest, så mon ikke han ryger til Spanien.
    Jeg må bare sige, at jeg ikke er enig i det. I fodbold må man ikke bide og man må heller ikke slå med albuer eller lave sindsyge Roy Keane tacklinger. Synes ikke at bide er værre bare fordi det er mere unormalt/mærkeligt, den kan jeg bare ikke følge. Hvis man endelig skal gradbøje den slags (volds)handlinger synes jeg det bør være efter hvad der er mest alvorligt (gør mest skade).

    Da jeg så situationen begyndte jeg faktisk at grine - fordi det da rigtig nok er absurd. Tænkte selvfølgelig også, at "det holder bare ikke og det skal han straffes for", men oplevede ganske enkelt ikke, at jeg blev mere forarget end når så meget andet sker. Jeg blev mere forarget og sad mere med den der "puha, det skal han straffes for"-følelse da jeg i går aftes så hans Liverpool-holdkammerat, Sakho, helt åbenlyst smække en albue i fjæset på en modstander i 1. halvleg af Ecuador - Frankrig.

    - Og lige som en sidenote nu du nævner Roy Keane-tacklingen synes jeg bestemt ikke han fik en passende straf dengang. Kan lige hurtigt læse mig til at det blev 5 kampe og en bøde på £150,000. Kan ikke se hvordan det hænger sammen med, at Suarez fik 10 kampe sidst han bed (mener jeg det var). Jeg synes jo egentlig ikke Keane burde have haft lov til at spille mere efter det - 1 års karantæne ville jeg selv kategorisere som mildt. Derudover mener jeg egentlig, at det burde ses som en regulær voldshandling og burde være blevet behandlet som det (dvs. med retsligt efterspil).

    Comment


      #77
      Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
      Vil lige starte med at understrege, at jeg bestemt ikke er Liverpool-fan, men jeg har nok alligevel en markant mere afslappet holdning til det her end du og andre lader til at have.

      Selvfølgelig skal fodboldspillere ikke bide - og han skal da nu have en passende karantæne for det han har gjort. Men jeg har sgu lidt svært ved, at det her køres så højt op ift. hvor forholdsvist let det bliver forbigået når en spiller svinger en albue i hovedet på en modstander, udfører en farlig og fuldstændig hensynsløs tackling - eller andre aktioner, der er mindst lige så bevidste og rent faktisk kan gøre alvorlig skade på den pågældende spiller.

      Hvis jeg var Liverpool-fan ville jeg da håbe han blev i klubben og synes godt nok det ville være i overkanten direkte at fyre ham pga. dette.
      http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...cle2315307.ece

      må erklære mig ret så enig med tøffe her.

      Selvfølgelig skal Grove tacklinger og albuer straffes - men det er en del af spillet, det er altså en kontaktsport. Bid hører ingen steder hjemme - håber FIFA sender Suarez hjem fra vm...

      Comment


        #78
        bum bum

        http://www.bold.dk/nyt/luis-suarez-s...-fire-maaneder

        Comment


          #79
          Jeg synes det er en fair straf. Hård straf for en totalt uaaceptabel handling, der oven i købet er et gentagelsetilfælde. Pengebøden (som næsten alle pengebøder) er for spillere i Suarez' prisklasse vel nærmest symbolsk, men kampkarantænen kan virkelig mærkes, og sætter et stort, sort mærke på hans karriere og renomé.

          Nu håber jeg bare, at Real eller PSG eller lig. smider en masse penge efter ham. Jeg gider ikke se ham i Liverpool længere.
          "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
          Kluden Krew - O'ense Internationals

          Comment


            #80
            Er det bare mig, der synes, at det ser ud til, at der er en del hold (som i at jeg ikke engang kan huske de lande, jeg tænker på :D ), der spiller en form for 3-5-2 / 5-3-2?
            Jeg synes, jeg har bemærket, at der ganske ofte forsvares med 5 mand? Er vi ved at have en ny mode i stedet for 4-3-3?
            Mvh Kent

            Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

            Comment


              #81
              Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
              Er det bare mig, der synes, at det ser ud til, at der er en del hold (som i at jeg ikke engang kan huske de lande, jeg tænker på :D ), der spiller en form for 3-5-2 / 5-3-2?
              Jeg synes, jeg har bemærket, at der ganske ofte forsvares med 5 mand? Er vi ved at have en ny mode i stedet for 4-3-3?
              Jeg kan ikke komme på andre end Italien?

              Til gengæld håber jeg ikke det bliver mode med fire midtstoppere i forsvaret, som tyskerne spiller med, for det er godt nok kedeligt, at dem der spiller back intet kan offensivt..

              Comment


                #82
                Oprindeligt indsendt af lasselsh Se indlæg
                Jeg kan ikke komme på andre end Italien?

                Til gengæld håber jeg ikke det bliver mode med fire midtstoppere i forsvaret, som tyskerne spiller med, for det er godt nok kedeligt, at dem der spiller back intet kan offensivt..
                Der er i hvert fald flere end italien, der har stillet op på den måde....og nej, jeg kan selvfølgelig ikke huske hvem - blot kan jeg huske, at jeg lagde mærke til/undrede mig over opstillingen, når holdet/holdene forsvarede, for så foregik det tydeligt med 5 mand i forsvaret.
                Mvh Kent

                Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                Comment


                  #83
                  Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                  Der er i hvert fald flere end italien, der har stillet op på den måde....og nej, jeg kan selvfølgelig ikke huske hvem - blot kan jeg huske, at jeg lagde mærke til/undrede mig over opstillingen, når holdet/holdene forsvarede, for så foregik det tydeligt med 5 mand i forsvaret.
                  Der er i hvert fald Holland og Mexico...
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    #84
                    Belgien - USA. Her viste fodbolden sig fra sin bedste side! Belgien var USA overlegne i store dele af kampen og fører 2-0, da anden overtidsperiode starter, og alligevel var amerikanerne kun marginaler fra et fantastisk comeback!
                    Synes Belgien spillede god offensiv fodbold, og de Bryne var fantastisk i aften! Desværre var de alt for uskarpe i afslutningerne, men USA fik kæmpet sig tilbage ved ren fight!
                    Og så var det dejligt at se to hold, som ikke lægger sig ned og trækker tiden ud, når de har det resultat, de skulle bruge.. Flere spillere var helt færdige til sidst (Vertongen brækkede sig), men spiller alligevel kampen til ende, og viser hvorfor de er fantastiske atleter og tjener den løn, de gør!

                    Comment


                      #85
                      Nogle halvkedelige kvartfinaler efter bragene i gruppespillet og til dels 1/8-finalerne. Glæder mig dog som et lille barn til semierne. Fire af verdens bedste og mest traditionsrige hold. Det er meget lige, men jeg vil mene at styrkerangeringen er:

                      1. Tyskland
                      2. Brasilien
                      3. Holland
                      4. Argentina

                      Men alle fire hold kan slå hinanden, hvis deres individualister rammer dagen. Argentina er hæmmet af deres skader (Di Maria er et kæmpe tab), men de har et bedre hold end folk giver dem kredit for. Brasilien er på hjemmebane, hvilket er en kæmpe fordel (og grunden til at jeg rangerer dem foran Holland) Og sidstnævnte har et fremragende hold, der netop spiller som et hold, og i Robben, Van Persie og Schneijder har de tre spillere, der kan afgøre alle kampe på en god dag. Og Van Gaal, selvfølgelig. Galning.

                      Og tyskerne er de bedste. Bedste hold, bedste målmand, bedste spil på banen. Men de kan stadig tabe til de andre.

                      Det bliver så godt!
                      "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                      Kluden Krew - O'ense Internationals

                      Comment


                        #86
                        Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                        Nogle halvkedelige kvartfinaler efter bragene i gruppespillet og til dels 1/8-finalerne. Glæder mig dog som et lille barn til semierne. Fire af verdens bedste og mest traditionsrige hold. Det er meget lige, men jeg vil mene at styrkerangeringen er:

                        1. Tyskland
                        2. Brasilien
                        3. Holland
                        4. Argentina

                        Men alle fire hold kan slå hinanden, hvis deres individualister rammer dagen. Argentina er hæmmet af deres skader (Di Maria er et kæmpe tab), men de har et bedre hold end folk giver dem kredit for. Brasilien er på hjemmebane, hvilket er en kæmpe fordel (og grunden til at jeg rangerer dem foran Holland) Og sidstnævnte har et fremragende hold, der netop spiller som et hold, og i Robben, Van Persie og Schneijder har de tre spillere, der kan afgøre alle kampe på en god dag. Og Van Gaal, selvfølgelig. Galning.

                        Og tyskerne er de bedste. Bedste hold, bedste målmand, bedste spil på banen. Men de kan stadig tabe til de andre.

                        Det bliver så godt!
                        og brasilien - argentina i finalen er stadig en mulighed....sikke et brag det kunne blive.

                        men ellers ret enig, kampene er blevet kedeligere - frygten for at tabe er åbenbart blevet større.

                        syntes argentina viste lidt bedre spil i går, og higuain meldte sig endelig ind i turneringen, aguero træner åbenbart med igen - men hvis ikke han præstere bedre end hidtil hjælper det næppe meget.
                        - finde de spillet frem - hele holdet tror jeg de kan gå hele vejen.....ellers skal messi levere et par genialiteter, det kan være nok - meeeen det holder næppe
                        brasilien syntes jeg har været skuffende at se hidtil - men i kvartfinalen var der lige pludselig fyret op under kedlerne, sådan set rart at se, syntes bare det var ærgerligt at dommeren ikke formåede at styre begivendehederne....og i sidste ende gik det så ud over neymar/brasilien selv

                        Comment


                          #87
                          Van Gaal er for vild. Han havde fortalt Krul, at han havde tænkt sig at skifte ham ind hvis det kom til straffespark, men ikke Cillesen. Jeg var imponeret over hvor cool unge Cillesen tog udskiftningen, og hvor meget han jublede med, da Krul så sendte dem videre. Det er professionalisme på meget højt plan.

                          Men Van Gaal... Man snakker om at man kan have en "method to his madness", med ham er det nærmere "madness to his method".
                          "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                          Kluden Krew - O'ense Internationals

                          Comment


                            #88
                            Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                            Van Gaal er for vild. Han havde fortalt Krul, at han havde tænkt sig at skifte ham ind hvis det kom til straffespark, men ikke Cillesen. Jeg var imponeret over hvor cool unge Cillesen tog udskiftningen, og hvor meget han jublede med, da Krul så sendte dem videre. Det er professionalisme på meget højt plan.

                            Men Van Gaal... Man snakker om at man kan have en "method to his madness", med ham er det nærmere "madness to his method".
                            nu kan jeg selvfølgelig ikke finde linket - men læste tidligere i dag at han netop ikke tog det så godt. Sparkede til nogle vandflasker mm, men efterfølgende har han været ude og undskylde.

                            - og selvf. jublede han da krul tog de skud - det betød jo alt andet lige en semifinale

                            Comment


                              #89
                              Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                              Van Gaal er for vild. Han havde fortalt Krul, at han havde tænkt sig at skifte ham ind hvis det kom til straffespark, men ikke Cillesen. Jeg var imponeret over hvor cool unge Cillesen tog udskiftningen, og hvor meget han jublede med, da Krul så sendte dem videre. Det er professionalisme på meget højt plan.

                              Men Van Gaal... Man snakker om at man kan have en "method to his madness", med ham er det nærmere "madness to his method".
                              Jeg har aldrig set dette ske før - at man skifter målmand "blot" fordi, man ser ud til at gå i straffesparkskonkurrence. Det er coolness på højt plan, at gemme en udskiftning til SÅ sent...og så sende en "kold" målmand ind.
                              Mvh Kent

                              Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                              Comment


                                #90
                                hold nu op et kollaps af brasserne, 5-0 ved pausen, og schürle har lige gjort det til 6-0.
                                længe har jeg håbet på de ville ryge ud....men det her er jo nærmest ondt - messi skal godt nok stramme sig an hvis han vil have trofæet med hjem, tyskerne må nu være KLARE favoritter i finalen.

                                Comment

                                Working...
                                X