Annoncering

Collapse
No announcement yet.

MoM OB-Randers 20.05.2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
    Nu spiller Joan så angriber i foråret, så han har en ligelig opgave at være på i angrebet og falde ned i banen og bygge op:) I efteråret stod Joan for 80-90% af vores afgørende træk/kombinationsspil/driblinger eller hvad barnet ellers hedder.., der bragte os i overtalsløb mod modstanderen. Bevægelsesmønstre af vores to forreste lod dog ufatteligt meget tilbage at ønske i efteråret, og derfor var målfacit så slunkent som det nu var. Jønne og Joan har været vores med afstand bedste offensive kort i foråret, det kan der ikke være to meninger om. Og stod det til Kent, så spillede de to også hver sin indadgående offensiv kant her i foråret, hvor Jønne vireklig har lagt til sit spil. Desværre har vi ikke for nuværende angribere, som muliggør en sådan konstellation! Fester er dog spillemæssigt godt med, men mangler kvalitet i sit afslutningsspil. Yao og AK har ikke niveauet pt..

    I min bog har Jønne været MOM i dag og mod Silkeborg!
    Jeg forstår ikke helt, hvorfor du skriver det, som om vi er uenige. Jeg siger jo netop også, at Joan og Jönsson i mange kampe har været stort set ene om at skabe vores chancer :)
    SLO

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af MortenF Se indlæg
      Jeg forstår ikke helt, hvorfor du skriver det, som om vi er uenige. Jeg siger jo netop også, at Joan og Jönsson i mange kampe har været stort set ene om at skabe vores chancer :)
      du misforstår mig:) Vi er helt enige! Syntes bare at det hørte med til historien, at Joan selvfølgelig ikke kan være lige så kreativt skabende i foråret, som han var i efteråret, når han samtidig skal sørge for at være disponibel til at modtage afleveringen også;)

      Comment


        #18
        flere har fremført at det skulle være en opgradering at CN kom på højrekanten, hvilket er noget vås. Dog har det været en markant opgradering at Joan kom i angrebet. Med andre ord stod vi markant stærkere, hvis en Joanklon var i angrebet og en Joanklon på højrekanten. Klasse fornægter sig ikke.. Til gengæld bringer CN en masse foght og glidende tacklinger helt korrekt, men det er Desler nu, som skaber mest offensivt i den side nu.

        Comment


          #19
          Jønsson. JJT igen svag, men OB får jo point med ham på banen, så må han jo have spillet godt.

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
            igen redder Jønsson røv. Imponerende er det at en mand som så ofte har reddet røv for os, ikke en eneste gang af en eneste bruger er foreslået som MOM.. Snak om forudindtagenhed...

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
              Det er måske at stramme den at han har kostet mere end 7 mål her i foråret 

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
                du misforstår mig:) Vi er helt enige! Syntes bare at det hørte med til historien, at Joan selvfølgelig ikke kan være lige så kreativt skabende i foråret, som han var i efteråret, når han samtidig skal sørge for at være disponibel til at modtage afleveringen også;)
                Ah okay. Jeg synes egentlig, at han også som angriber har været god til at sætte både sig selv og sine medspillere i scene. I det hele taget har han været vores mest stabile offensivspiller både i angrebet og på kanten.
                SLO

                Comment


                  #23
                  Var det egentlig ikke sæsonens laveste tilskuertal? Jeg fortår det ikke, nu når der endelig står noget godt på spil. Er det fordi, at folk i Odense er fan af andre klubber i byen, eller hvorfor? Jeg ved, at der er mange udefra der kommer på stadion, så der er vel egentlig ikke mange odenseanere til OB's kampe i forhold til hvor mange der bor i byen.

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                    Var det egentlig ikke sæsonens laveste tilskuertal? Jeg fortår det ikke, nu når der endelig står noget godt på spil. Er det fordi, at folk i Odense er fan af andre klubber i byen, eller hvorfor? Jeg ved, at der er mange udefra der kommer på stadion, så der er vel egentlig ikke mange odenseanere til OB's kampe i forhold til hvor mange der bor i byen.
                    Nej, der var under 4000 til forårets to første hjemmekampe mod Randers og AaB. Der er formodentligt mange forskellige grunde til de generelt lave tilskuertal, men med hensyn til de to seneste hjemmekampe spiller det utvivlsomt ind, at kampene blev programsat med så kort varsel.
                    SLO

                    Comment


                      #25
                      Jeg tager en utraditionel og siger Izunna. Han er ingen Makrini defensivt, men offensivt er han altså med til at sprede spillet ud og fastholde. Han satser slet ikke som tidligere set og uden at have set statistikken (så med stor mulighed for at tage fejl) tror jeg han succesrate er rimelig god. Og det er jo vigtigt når vi har JJ til at tage chancerne at vi så har Izu til at samle op og få spillet genopbygget.

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                        Jønsson. JJT igen svag, men OB får jo point med ham på banen, så må han jo have spillet godt.
                        Om JJT havde scoret 8 mål og havde haft en fejlprocent på 0, havde du jo ment han var svag. Man skulle tro han havde knaldet din dame.

                        Comment


                          #27
                          Rasmus Jønsson er fantastisk når han bliver presset til ikke at spille alibifodbold, da OB ryger på 10 mand siger han , "så skidt da, skal nok" :-)
                          Han får min stemme idag. AK laver en fantastisk assist, han kan jo godt.

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af MortenF Se indlæg
                            Nej, der var under 4000 til forårets to første hjemmekampe mod Randers og AaB. Der er formodentligt mange forskellige grunde til de generelt lave tilskuertal, men med hensyn til de to seneste hjemmekampe spiller det utvivlsomt ind, at kampene blev programsat med så kort varsel.
                            Det er en efterhånden mange år gammel diskussion, hvorfor der ikke kommer flere tilskuere til vores kampe. De seneste par sæsoner har det givetvis betydet noget, at spillet på banen og antallet af sejre har ladet meget tilbage at ønske, og ligeledes at TV´s massive indtog med dertil hørende mærkværdige spilletidspunkter har holdt folk væk, dels fordi det er blevet sværere at nå rent logistisk, dels fordi den nemme løsning selvfølgelig er blevet at se kampene hjemme i sofaen.

                            Og da jeg nu tilhører en generation der kan huske rivaliseringen mellem tre mere eller mindre jævnbyrdige odenseanske klubber (jeg ser bort fra OKS´s korte opblomstring), så tror jeg, at det er mere end vanskeligt for os at lokke dem, der i sin tid holdt med B1909 og B1913 (og måske stadig gør det), over i vores lejr. Måske nogle, der "bare" gerne vil se superligabold, men de hårdkogte 9- og 13-fans, de kommer næppe til vores kampe, selvom deres egne hold er sunket tilbage i glemslen. Dengang, og formentlig stadig, var man ikke "fynbo" eller "odenseaner", når det kom til fodbold, nej, man var - er - OB´er, 9´er eller 13´er

                            Comment


                              #29
                              Der var nogle flere der bød sig ind end i de sidste par kampe. Jeg synes faktisk vi spiller en ret god kamp. C. Nielsen var god (igen), Fester var god (men for uskarp). Desler spillede endnu en stærk kamp. Jeg synes det er tankevækkende, at vores højreside med en omskolet kant og en omskolet cm, står langt bedre defensivt end vores venstreside.

                              Jönsson er tæt på, men jeg tror faktisk jeg vil give den til Desler, der for alvor er ved at være "Mr. Reliable". Jeg bliver ked af det, hvis Ryan skal spille ham af (jeg vil godt vædde en muskelskade på, at det gør han ikke...)
                              "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                              Kluden Krew - O'ense Internationals

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af ScouserTommy Se indlæg
                                Det er en efterhånden mange år gammel diskussion, hvorfor der ikke kommer flere tilskuere til vores kampe. De seneste par sæsoner har det givetvis betydet noget, at spillet på banen og antallet af sejre har ladet meget tilbage at ønske, og ligeledes at TV´s massive indtog med dertil hørende mærkværdige spilletidspunkter har holdt folk væk, dels fordi det er blevet sværere at nå rent logistisk, dels fordi den nemme løsning selvfølgelig er blevet at se kampene hjemme i sofaen.

                                Og da jeg nu tilhører en generation der kan huske rivaliseringen mellem tre mere eller mindre jævnbyrdige odenseanske klubber (jeg ser bort fra OKS´s korte opblomstring), så tror jeg, at det er mere end vanskeligt for os at lokke dem, der i sin tid holdt med B1909 og B1913 (og måske stadig gør det), over i vores lejr. Måske nogle, der "bare" gerne vil se superligabold, men de hårdkogte 9- og 13-fans, de kommer næppe til vores kampe, selvom deres egne hold er sunket tilbage i glemslen. Dengang, og formentlig stadig, var man ikke "fynbo" eller "odenseaner", når det kom til fodbold, nej, man var - er - OB´er, 9´er eller 13´er
                                Jeg tror det er en forlængelse af symbolikken omkring, at der ikke engang var udsolgt til den historiske CL-kvalkamp imod Villareal i forlængelse af de "glade" sølv-år. "Fodbold-feberen" dengang efter sejren over Panathinaikos, kunne ikke engang fylde stadion; og jeg tror, at der skete et "knæk" efter de store forbrugsår; og de efterfølgende år, hvor folk er faldet tilbage til den "Typisk - lige hvor de havde bygget noget op, så falder det sammen igen - typisk OB; jeg vil hellere bruge min tid på noget andet". Samtidigt er unges trang til at være med på "modebølger" også noget der spiller ind; hvor det så pludselig bliver forbundet med noget kikset at holde med OB. I sølvårene arbejdede jeg i en lokal fodboldklub, også under fodboldskolen om sommeren, og her rendte der faktisk mange rundt i OB-trøjer. Men efter nederlaget til Villareal forsvandt de trøjer simpelthen året efter til fodboldskolen. Det så jeg som et tegn. At taget i fynboerne simpelthen er betinget af sportslig succés - og et momentum, som der for øjeblikket bare ikke er der, selv om vi f.eks har været et rigtigt godt hjemmehold efter nytår.

                                Koncernen fangede kunderne - så at sige - men når produktet blev fladt igen - faldt kunderne fra, og tilbage står tilhængerne af fodboldklubben. Og dem er der så, åbenbart, ikke så mange af, som vi havde håbet.

                                Og denne gang tror jeg, desværre, at det bliver endnu sværere at få "kunderne" tilbage og endda endnu sværere at lave dem om til tilhængere. For det er sgu bare lidt "kikset" at holde med OB.

                                På mit daværende arbejde var der flere, der var gået fra at gå på stadion hver gang til bare at have "sympati" med OB. Og det betød, at hvis der var dårligt vejr, og hvis holdet lige havde tabt - og det har vi sgu gjort lidt for mange gange de sidste 6-7 år; så "gad" de simpelthen ikke tage på stadion, uanset om jeg forsøgte at overtale dem.

                                Men de sidste par år; der er det faktisk blevet slemmere. Jeg mistede lysten til at overtale folk til at tage på stadion. Og dér kan det virke som en noget belejlig (bort)forklaring, at jeg simpelthen blev så træt af de tomme ord fra vores ledelse; og følte at klubbens sjæl var ved at forsvinde. I virkeligheden forsvandt en del af den med OSE's (over)forbrug - og nu kæmper vi så for at finde fodfæste igen. Og prisen for det er et lavt tilskuertal. Og det forbliver lavt i lang tid endnu. Til det punkt, at vi nærmest skal ligge og bide FCK i haserne for at vi kan trække bare i nærheden af 8-10.000 tilskuere (hvis ikke vi lige laver et stunt med gratis adgang)

                                Vi blev ofre for vores egen dyrtkøbte succés.

                                MvH ChrisOB
                                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                                Comment

                                Working...
                                X