Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Flygtninge-strømmen... Hvad dælen gør vi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
    Sådan ser jeg det nu ikke, altså som at de skulle være lige gode om det...
    Dem der råber op?? Nej der er nok flere på højrefløjen men jeg krummer nu stadig tæer når jeg hører en fra venstrefløjen der nægter at antal nu engang er en faktor og nærmest kalder alle der mener det for racister.( Der var et særligt slemt tilfælde i debatten uden politikere i sidste uge )

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
      Der er tumper på begge sider af kridtstregen... hvor mange man bemærker afhænger nok i høj grad af hvor ens eget udgangspunkt er... ,o)

      mvh

      MaxHH
      Ja selvfølgelig er der da det... Min pointe er egentlig blot den samme som din egen, at feks. ordet "landsforræder" er et ret stort tema lige for tiden...
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
        Dem der råber op?? Nej der er nok flere på højrefløjen men jeg krummer nu stadig tæer når jeg hører en fra venstrefløjen der nægter at antal nu engang er en faktor og nærmest kalder alle der mener det for racister.( Der var et særligt slemt tilfælde i debatten uden politikere i sidste uge )
        Ja, det der bliver råbt, og de debatter det bliver råbt i...
        Men enig, der er da yderligheder på begge sider...
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
          Ja, det der bliver råbt, og de debatter det bliver råbt i...
          Men enig, der er da yderligheder på begge sider...
          det er der - og derfor undre det mig også at de får så meget taletid/kommer til at tegne "virkeligheden".

          Debatten igen - eneste politiker de havde med var en S borgmester fra vestegnen (kan ikke huske hvilken kommune) men han var da langt mere interessant at høre på - fordi han havde et nuanceret syn på tingene - frem for en eller anden højre blogger der åbenbart også skulle have taletid - fordi....??
          Jeg er helt med på man ikke bare kan udelukke synspunkter fordi de ikke er ens egne - men hvor er det trættende at nuancerne sådan drukner i lyden fra dem der råber højest

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
            det er der - og derfor undre det mig også at de får så meget taletid/kommer til at tegne "virkeligheden".

            Debatten igen - eneste politiker de havde med var en S borgmester fra vestegnen (kan ikke huske hvilken kommune) men han var da langt mere interessant at høre på - fordi han havde et nuanceret syn på tingene - frem for en eller anden højre blogger der åbenbart også skulle have taletid - fordi....??
            Jeg er helt med på man ikke bare kan udelukke synspunkter fordi de ikke er ens egne - men hvor er det trættende at nuancerne sådan drukner i lyden fra dem der råber højest
            Spørgsmålet er vel, om det ikke bare ER virkeligheden? eller skal vi sige, en stor del af den?

            Og helt enig... Altså det generer mig som ikke at folk råber højest, eller mest, eller det samme igen og igen, eller at kommentarerne bliver det skarpere i en sådan tid som nu, og ej heller at ingen af siderne vil give sig uden kamp... sådan må det nu engang være... Jeg forstår bare ikke hvordan folk kan gøre deres naboer til direkte fjender, pga. ingenting... og der er højrefløjen den unten lyneme godt nok hurtige, synes jeg...
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
              Spørgsmålet er vel, om det ikke bare ER virkeligheden? eller skal vi sige, en stor del af den?

              Og helt enig... Altså det generer mig som ikke at folk råber højest, eller mest, eller det samme igen og igen, eller at kommentarerne bliver det skarpere i en sådan tid som nu, og ej heller at ingen af siderne vil give sig uden kamp... sådan må det nu engang være... Jeg forstår bare ikke hvordan folk kan gøre deres naboer til direkte fjender, pga. ingenting... og der er højrefløjen den unten lyneme godt nok hurtige, synes jeg...
              det er der nok ingen tvivl om - men tror nu altså også der er et stort (flertal måske ligefrem) som mener vi kan og skal hjælpe - men som også gerne vil have at man kigger på hvordan man afhjælper problemet fremadrettet - da det ikke er nogen løsning bare at slå dørene op på vid gab.

              Og så tror jeg desværre heller ikke vi må underkende mediernes tendens til at vinkle historie - og der er alt andet lige lidt mere dramatik på drengen hvis man hiver to skrigekællinger ind fra hvert sit hjørne af spektret, end hvis man finder to der nærmest er enige om det hele. Hvor er spændingen lige i det?

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                det er der nok ingen tvivl om - men tror nu altså også der er et stort (flertal måske ligefrem) som mener vi kan og skal hjælpe - men som også gerne vil have at man kigger på hvordan man afhjælper problemet fremadrettet - da det ikke er nogen løsning bare at slå dørene op på vid gab.

                Og så tror jeg desværre heller ikke vi må underkende mediernes tendens til at vinkle historie - og der er alt andet lige lidt mere dramatik på drengen hvis man hiver to skrigekællinger ind fra hvert sit hjørne af spektret, end hvis man finder to der nærmest er enige om det hele. Hvor er spændingen lige i det?
                Det er jeg helt enig i, det er da også det sted jeg selv befinder mig... Oftest har vi bare desværre ikke lige nogen løsning, og så er "ordet" ligesom frit igen, for de andre har deres løsning klar, åben eller luk... Så er det selvfølgelig også svært at få debatten som jeg gerne vil, når jeg ikke selv har noget nærmere bud

                Det er jeg helt enig i, og jeg synes også de er gode til at finde de der historier som virkelig går efter hjertet, men som selvfølgelig samtidig også skal provokere den anden fløj... der skal bare sælges klik/aviser...
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                  Dem der råber op?? Nej der er nok flere på højrefløjen men jeg krummer nu stadig tæer når jeg hører en fra venstrefløjen der nægter at antal nu engang er en faktor og nærmest kalder alle der mener det for racister.( Der var et særligt slemt tilfælde i debatten uden politikere i sidste uge )
                  Antal af flygtninge vi i Danmark kan tage er naturligvis en faktor. Vi kan og skal ikke hjælpe alle. Men nogen kan vi godt hjælpe. Det er jo trods alt mennesker som du og jeg og alle andre.
                  Jeg er ked af ordet "kvoter". Det lyder sgu lidt ligesom fiskekvoter, der aftales. Men jeg har ikke noget andet ord for det.
                  Og dem, der råber op om, at "de jo ikke mangler noget - de har da en smartphone med sig", dem har jeg ikke respekt for. Forestil dig, at du skulle flygte fra hus og hjem og ejendele. Jeg ville personligt tage min telefon med mig, så der var en chance for connection med omverdenen. Og det er trods alt ikke alle mennesker udenfor EU, der er fårehyrder...trods alt
                  Mvh Kent

                  Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                    Antal af flygtninge vi i Danmark kan tage er naturligvis en faktor. Vi kan og skal ikke hjælpe alle. Men nogen kan vi godt hjælpe. Det er jo trods alt mennesker som du og jeg og alle andre.
                    Jeg er ked af ordet "kvoter". Det lyder sgu lidt ligesom fiskekvoter, der aftales. Men jeg har ikke noget andet ord for det.
                    Og dem, der råber op om, at "de jo ikke mangler noget - de har da en smartphone med sig", dem har jeg ikke respekt for. Forestil dig, at du skulle flygte fra hus og hjem og ejendele. Jeg ville personligt tage min telefon med mig, så der var en chance for connection med omverdenen. Og det er trods alt ikke alle mennesker udenfor EU, der er fårehyrder...trods alt
                    helt enig - men der er ingen tvivl om at en flygtning med "pænt" tøj og en smartphone - det kollidere med det mentale billede man nok har(de kan da som min. være forhutlede.....). Jeg løftede da selv et øjenbryn da jeg så det nævnt på politiken - men som du siger så giver det god mening, når man lige for den vendt en enkelt gang.

                    Og endnu et eksempel på at man fra mediernes side lige skal vinkle historien en smule for lige at skabe lidt mere opmærksomhed

                    Kvoter er ikke et kønt ord - men det er jo det det bliver til hvis de skal fordeles mellem landende. Som det er nu skulle det lamd de først kommer til jo tage sig af dem - den går jo ikke og Grækenland og Italien m.f. lader så folk frit gå igennem landet - og så er systemet jo de facto brudt sammen. Og jeg kan sgu godt forstå de enkelte flygtninge hellere vil til eks. Sverige og Tyskland end Polen eller Ungarn - men det er jo ikke noget de selv skal kunn bestemme - hvis ellers systemet skal fungere

                    Comment


                      #40
                      Suk....så ramte jeg "den" også...

                      Jeg har i dag brugt min fritid på at samle 2700 kr ind til de syriske flygtninge. Mit valg at jeg ville bruge min tid at støtte dem.
                      Så fik jeg lige en kommentar fra en "højrenationalist": Hvad med ham den hjemløse ved Føtex? Fuck, hvor er det et lavt kort at spille. Jeg håber, vedkommende har revet to hele dage ud af sin kalender for at støtte netop ham, eller at "de andre" bruger et par dage i en weekend på at samle ind til det, de mener er det rette (som "de" selv nævner: De syge, de fattige, de hjemløse, de ældre, børnene, de sindslidende osv osv - ellers giver det ingen mening for mig at spille det kort. Suk. Desværre tvivler jeg på, at det er tilfældet. Jeg har en forestilling om, at folk sidder hjemme i deres sofa med deres citronmåne, deres danskhed, deres fremmedhad og synes det er dejligt nemt at kritisere alle andre uden selv at gøre det, der giver mening for lige netop dem selv.

                      Men jeg har i det mindste gjort noget i stedet for at sidde hjemme i min sofa og sige: "nogen må gøre noget" - "nogen", det er dig og mig og alle andre.
                      http://www.tv2fyn.dk/article/529773?...video_id=85028
                      Last edited by obforever; 19-09-2015, 21:14.
                      Mvh Kent

                      Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                        Suk....så ramte jeg "den" også...

                        Jeg har i dag brugt min fritid på at samle 2700 kr ind til de syriske flygtninge. Mit valg at jeg ville bruge min tid at støtte dem.
                        Så fik jeg lige en kommentar fra en "højrenationalist": Hvad med ham den hjemløse ved Føtex? Fuck, hvor er det et lavt kort at spille. Jeg håber, vedkommende har revet to hele dage ud af sin kalender for at støtte netop ham, eller at "de andre" bruger et par dage i en weekend på at samle ind til det, de mener er det rette (som "de" selv nævner: De syge, de fattige, de hjemløse, de ældre, børnene, de sindslidende osv osv - ellers giver det ingen mening for mig at spille det kort. Suk. Desværre tvivler jeg på, at det er tilfældet. Jeg har en forestilling om, at folk sidder hjemme i deres sofa med deres citronmåne, deres danskhed, deres fremmedhad og synes det er dejligt nemt at kritisere alle andre uden selv at gøre det, der giver mening for lige netop dem selv.

                        Men jeg har i det mindste gjort noget i stedet for at sidde hjemme i min sofa og sige: "nogen må gøre noget" - "nogen", det er dig og mig og alle andre.
                        http://www.tv2fyn.dk/article/529773?...video_id=85028
                        Godt ramt. Racisterne kender ikke til frivilligt arbejde - men kan godt kritisere andre for dét arbejde de laver. Det har jeg også oplevet.

                        Comment


                          #42
                          Slet
                          Last edited by fidusen999; 19-09-2015, 22:58.

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                            Suk....så ramte jeg "den" også...

                            Jeg har i dag brugt min fritid på at samle 2700 kr ind til de syriske flygtninge. Mit valg at jeg ville bruge min tid at støtte dem.
                            Så fik jeg lige en kommentar fra en "højrenationalist": Hvad med ham den hjemløse ved Føtex? Fuck, hvor er det et lavt kort at spille. Jeg håber, vedkommende har revet to hele dage ud af sin kalender for at støtte netop ham, eller at "de andre" bruger et par dage i en weekend på at samle ind til det, de mener er det rette (som "de" selv nævner: De syge, de fattige, de hjemløse, de ældre, børnene, de sindslidende osv osv - ellers giver det ingen mening for mig at spille det kort. Suk. Desværre tvivler jeg på, at det er tilfældet. Jeg har en forestilling om, at folk sidder hjemme i deres sofa med deres citronmåne, deres danskhed, deres fremmedhad og synes det er dejligt nemt at kritisere alle andre uden selv at gøre det, der giver mening for lige netop dem selv.

                            Men jeg har i det mindste gjort noget i stedet for at sidde hjemme i min sofa og sige: "nogen må gøre noget" - "nogen", det er dig og mig og alle andre.
                            http://www.tv2fyn.dk/article/529773?...video_id=85028
                            Super initiativ, men det med at stemple vedkommende en højrenationalist er i mine øjne, lige så meget skudt ved siden af, som de tosserier man af og til hører fra det yderste højre. Personligt bruger jeg selv min tid på frivilligt arbejde for socialt udsatte børn, både etnisk danske og børn med udenlandske forældre, berettiger det mig til at stille spørgsmålstegn ved en indsamling til flygtninge, i mine øjne vel ikke mere end, ham som ikke bruger sin tid på frivilligt arbejde. Så kunne jeg på den konto også stille spørgsmålstegn ved dem som stiller sig kritisk overfor den branche jeg arbejder i, uden at de selv gør det, eller har den fjerneste kendskab til den, andet end deres egne vrangforestillinger. Det problem jeg mener er det største er at indsamlingen på tv, ramler sammen med indsamlingen til Danmarks udsatte, det kunne man måske have kigget på. Endvidere nægter jeg at tro på at alle som er kritiske overfor indsamlingen til flygtning, skal stemples som højrenationale, mange ser at den velfærd som vi kender, bliver mindre og mindre, og så kan man naturligvis stille spørgsmål om hvor vidt det er rimeligt at bringe den side ind i debatten, men jeg mener stadig at det er en faktor der spiller ind.
                            Last edited by fidusen999; 19-09-2015, 22:57.

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af fidusen999 Se indlæg
                              Super initiativ, men det med at stemple vedkommende en højrenationalist er i mine øjne, lige så meget skudt ved siden af, som de tosserier man af og til hører fra det yderste højre. Personligt bruger jeg selv min tid på frivilligt arbejde for socialt udsatte børn, både etnisk danske og børn med udenlandske forældre, berettiger det mig til at stille spørgsmålstegn ved en indsamling til flygtninge, i mine øjne vel ikke mere end, ham som ikke bruger sin tid på frivilligt arbejde. Så kunne jeg på den konto også stille spørgsmålstegn ved dem som stiller sig kritisk overfor den branche jeg arbejder i, uden at de selv gør det, eller har den fjerneste kendskab til den, andet end deres egne vrangforestillinger. Det problem jeg mener er det største er at indsamlingen på tv, ramler sammen med indsamlingen til Danmarks udsatte, det kunne man måske have kigget på. Endvidere nægter jeg at tro på at alle som er kritiske overfor indsamlingen til flygtning, skal stemples som højrenationale, mange ser at den velfærd som vi kender, bliver mindre og mindre, og så kan man naturligvis stille spørgsmål om hvor vidt det er rimeligt at bringe den side ind i debatten, men jeg mener stadig at det er en faktor der spiller ind.
                              Det med "højrenationalist" var også sat helt og aldeles på spidsen (og ikke så hårdt ment, som det måske kunne lyde - derfor var der også "" omkring ordet) :-)

                              Jeg kan også sige det på en anden måde:

                              Hvorfor skal jeg, vi og alle andre se på billeder, der hedder "boycut" indsamlingen osv osv. Det ville være fantastisk hvis folk holdt bolden på egen banehalvdel og fortalte lidt om, hvad de selv gør for at hjælpe lige præcis det område, de mener har brug for støtte, i stedet for at skælde alle os andre ud, fordi vi har lyst til at støtte lige netop den her indsamling. Det er sgu lavt og for nemt.

                              Jeg arbejder også frivilligt på et værested for sindslidende, giver også gerne en skærv i ny og næ til en hjemløs (ja, jeg tror faktisk jeg har givet flere penge til hjemløse end til flygtninge set over tid).

                              Jeg kan lige forestille mig et ramaskrig, jeg ville blive mødt af, hvis jeg opfordrede til, at man skulle boycutte alle donationer til hjemløse, ældre, børn, sindslidende osv i Danmark.

                              For at vende tilbage til trådens emne:

                              Jeg håber, de folk, der sidder i nærområderne får al den hjælp, der er brug for. Det er millioner af mennesker, der er på flugt, lever under trange kår osv. Jeg har ikke løsningen på de problemer, desværre...ville ønske, jeg havde.
                              Last edited by obforever; 20-09-2015, 08:45.
                              Mvh Kent

                              Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                                Suk....så ramte jeg "den" også...

                                Jeg har i dag brugt min fritid på at samle 2700 kr ind til de syriske flygtninge. Mit valg at jeg ville bruge min tid at støtte dem.
                                Så fik jeg lige en kommentar fra en "højrenationalist": Hvad med ham den hjemløse ved Føtex? Fuck, hvor er det et lavt kort at spille. Jeg håber, vedkommende har revet to hele dage ud af sin kalender for at støtte netop ham, eller at "de andre" bruger et par dage i en weekend på at samle ind til det, de mener er det rette (som "de" selv nævner: De syge, de fattige, de hjemløse, de ældre, børnene, de sindslidende osv osv - ellers giver det ingen mening for mig at spille det kort. Suk. Desværre tvivler jeg på, at det er tilfældet. Jeg har en forestilling om, at folk sidder hjemme i deres sofa med deres citronmåne, deres danskhed, deres fremmedhad og synes det er dejligt nemt at kritisere alle andre uden selv at gøre det, der giver mening for lige netop dem selv.

                                Men jeg har i det mindste gjort noget i stedet for at sidde hjemme i min sofa og sige: "nogen må gøre noget" - "nogen", det er dig og mig og alle andre.
                                http://www.tv2fyn.dk/article/529773?...video_id=85028
                                http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfu...ster%20seneste

                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                                Comment

                                Working...
                                X