Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ringe BK - Irakiske Forening

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Ringe BK - Irakiske Forening

    http://www.fyens.dk/sport/Fodbold-Po...rtikel/2765068

    Nogen der i egen person så opgøret?

    #2
    Synes desværre ofte der er problemer med klubber som Irakiske Forening og andre "udenlandske" klubber. For nyligt nikkede en spiller fra FC BiH Odense dommeren en skalle.

    Comment


      #3
      Det er jo nok de kulturelle forskelle der gør sig gældende, og en fejlslagen integrationspolitik..
      Og så er der jo portion fjolser imellem.
      Last edited by Wieben; 18-08-2015, 20:24.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg
        Synes desværre ofte der er problemer med klubber som Irakiske Forening og andre "udenlandske" klubber. For nyligt nikkede en spiller fra FC BiH Odense dommeren en skalle.
        det fremgår af dagens FS at det alene i dommerens indberetning er Irakiske Forening (IF) der har startet tumulten. FS er i besiddelse af private video optagelser som viser spillere fra IR der er provokerende. IRs formand undskylder spillernes opførsel med at de følte sig bortdømt i kampen og at Ringes spillere var med på "galejen".
        Believe OB

        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

        Comment


          #5
          Danske fodboldspillere med anden etnisk baggrund skal generelt finde sig i helt vildt meget racistisk lort fra deres modstandere. De bliver muligvis "bare" kaldt grimme ting, når dommeren ikke hører det, men det er helt normalt, at de etnisk danske hold bevidst går efter at tirre dem ekstra hårdt, så de laver dumme ting.

          Man kunne så håbe, at de bare kunne overhøre disse ting, men når der er tænding på kampen, kan jeg sgu godt forstå, at de nogle gange flipper ud. De ER mere aggressive på godt og ondt. Jeg er sikker på, at 99 ud af 100 er helt reelle gode medborgere, men de har temperament, og det ødelægger meget for dem selv, når de ikke kan overhøre deres modstanderes racistiske fornærmelser.
          OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
            Danske fodboldspillere med anden etnisk baggrund skal generelt finde sig i helt vildt meget racistisk lort fra deres modstandere. De bliver muligvis "bare" kaldt grimme ting, når dommeren ikke hører det, men det er helt normalt, at de etnisk danske hold bevidst går efter at tirre dem ekstra hårdt, så de laver dumme ting.

            Man kunne så håbe, at de bare kunne overhøre disse ting, men når der er tænding på kampen, kan jeg sgu godt forstå, at de nogle gange flipper ud. De ER mere aggressive på godt og ondt. Jeg er sikker på, at 99 ud af 100 er helt reelle gode medborgere, men de har temperament, og det ødelægger meget for dem selv, når de ikke kan overhøre deres modstanderes racistiske fornærmelser.
            Årh la' da vær'.

            Jeg har spillet 100-200 seriekampe, en del af dem mod Irakiske, Avrasya etc., og billedet er det samme over hele linjen (som du også nævner). De er langt mere aggressive end hvad godt er, men der er intet belæg for at folk skulle gå og være små-racistiske for at tirre dem. Jeg har overhørt 1 (!) racistisk kommentar fra en etnisk dansker fra mit eget hold, mens kampen har været igang.

            Omvendt har jeg hørt holdkammerater blevet kaldt for fede hvide svin, blege kartoffeldanskere og i den dur. Det er muligt de her hold selv føler sig bortdømt og svinet til af modstandere, men det må altså stå for egen regning.


            Comment


              #7
              http://www.fyens.dk/sport/Irakiske-s...rtikel/2769325
              Believe OB

              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af Bayliss Se indlæg
                Årh la' da vær'.

                Jeg har spillet 100-200 seriekampe, en del af dem mod Irakiske, Avrasya etc., og billedet er det samme over hele linjen (som du også nævner). De er langt mere aggressive end hvad godt er, men der er intet belæg for at folk skulle gå og være små-racistiske for at tirre dem. Jeg har overhørt 1 (!) racistisk kommentar fra en etnisk dansker fra mit eget hold, mens kampen har været igang.

                Omvendt har jeg hørt holdkammerater blevet kaldt for fede hvide svin, blege kartoffeldanskere og i den dur. Det er muligt de her hold selv føler sig bortdømt og svinet til af modstandere, men det må altså stå for egen regning.
                Nå, men jeg har altså hørt det modsatte af dig. Du må spille i en meget særlig klub, for det stemmer overhovedet ikke overens med, hvad jeg har oplevet. Jeg har i mange år hørt forskellige trænere sige, at man skal gå lidt ekstra til dem og gerne sige noget provokerende, da de tænder af som et alt for billigt, kanonslag en nytårsaften.

                Jeg prøver ikke at forsvare deres aggressive adfærd. Jeg synes, at det er dumt, og de indtager ofte en forudindtaget indstilling om, at alle er efter dem, fordi de ikke er etniske danskere, og så bliver selv mindre ting pludseligt langt værre.

                Men når det er sagt, vil jeg også gerne lange ud efter mange af de etnisk danske spillere, som bringer deres fremmehad med ud på fodboldbanen. Sjovt nok sker det oftest på hjemmebanen, hvor de føler sig mere sikre. Spørg eventuelt dig selv om, hvorfor det altid sker på det etnisk danske holds hjemmebane? Jeg kan ikke huske, at det nogensinde skulle være sket på udebane. Her føler de sig nemlig ikke så trygge, og så opfører de sig pænt.
                OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Bayliss Se indlæg
                  Årh la' da vær'.

                  Jeg har spillet 100-200 seriekampe, en del af dem mod Irakiske, Avrasya etc., og billedet er det samme over hele linjen (som du også nævner). De er langt mere aggressive end hvad godt er, men der er intet belæg for at folk skulle gå og være små-racistiske for at tirre dem. Jeg har overhørt 1 (!) racistisk kommentar fra en etnisk dansker fra mit eget hold, mens kampen har været igang.

                  Omvendt har jeg hørt holdkammerater blevet kaldt for fede hvide svin, blege kartoffeldanskere og i den dur. Det er muligt de her hold selv føler sig bortdømt og svinet til af modstandere, men det må altså stå for egen regning.
                  Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                  Nå, men jeg har altså hørt det modsatte af dig. Du må spille i en meget særlig klub, for det stemmer overhovedet ikke overens med, hvad jeg har oplevet. Jeg har i mange år hørt forskellige trænere sige, at man skal gå lidt ekstra til dem og gerne sige noget provokerende, da de tænder af som et alt for billigt, kanonslag en nytårsaften.

                  Jeg prøver ikke at forsvare deres aggressive adfærd. Jeg synes, at det er dumt, og de indtager ofte en forudindtaget indstilling om, at alle er efter dem, fordi de ikke er etniske danskere, og så bliver selv mindre ting pludseligt langt værre.

                  Men når det er sagt, vil jeg også gerne lange ud efter mange af de etnisk danske spillere, som bringer deres fremmehad med ud på fodboldbanen. Sjovt nok sker det oftest på hjemmebanen, hvor de føler sig mere sikre. Spørg eventuelt dig selv om, hvorfor det altid sker på det etnisk danske holds hjemmebane? Jeg kan ikke huske, at det nogensinde skulle være sket på udebane. Her føler de sig nemlig ikke så trygge, og så opfører de sig pænt.
                  jeg tror på at "sandheden" findes et sted i mellem jeres oplevelser...jeg har få gange for mange år siden spillet mod indvandreklubber, eller sågar lukkede hold i eksisterende klubber, kun med indvandrere etc. på holdet. Jeg har aldrig hørt en træner sige til os at vi skulle gå hårdere til nogen, hverken fysisk eller verbalt...det kunne vi godt selv klare hvis tempraturen i kampen var høj, men jeg opfatter det ikke som spillere med anden etnisk bagrund var mere udsat end danskere, men det er selvf. også mange år siden....nogen af de mest "svinske" kampe jeg har medvirket i var mod fiskerne fra Bagenkop, der var garanti for lusssinger i de kampe
                  Believe OB

                  ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                  Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                  Comment


                    #10
                    I en serie 1 kamp mod irakiske for to sæsoner siden var vi udsat for, at deres træner(stadig den samme) ville ind og tæve spillere med en stol, da han mente at der var blevet tacklet lidt for hårdt. Han nåede endda at løbe på banen med stolen inden, at nogen fik ham stoppet.
                    Dette foregik i en kamp, hvor der ikke blev provokeret og hvor der havde fokus på, at de ikke skulle provokeres.

                    Så de er altså ikke altid uskyldige, selvom jeg også godt ved at de bliver udsat for meget provokerende adfærd.

                    Comment


                      #11
                      Må desværre tilslutte mig, har spillet seriebold fra 93-2008. Og jeg kan sagtens genkende de problemer der bliver beskrevet, trusler af forkellig art og en meget lav tolerancetærskel, jeg vil ikke sætte navn på de hold jeg har kendskab til, meget kan have ændret sig. Men det skal også siges at jeg en årgang havde fået muligheden for at spille for et hold i 09'erne, og der var ingen problemer.

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                        Nå, men jeg har altså hørt det modsatte af dig. Du må spille i en meget særlig klub, for det stemmer overhovedet ikke overens med, hvad jeg har oplevet. Jeg har i mange år hørt forskellige trænere sige, at man skal gå lidt ekstra til dem og gerne sige noget provokerende, da de tænder af som et alt for billigt, kanonslag en nytårsaften.

                        Jeg prøver ikke at forsvare deres aggressive adfærd. Jeg synes, at det er dumt, og de indtager ofte en forudindtaget indstilling om, at alle er efter dem, fordi de ikke er etniske danskere, og så bliver selv mindre ting pludseligt langt værre.

                        Men når det er sagt, vil jeg også gerne lange ud efter mange af de etnisk danske spillere, som bringer deres fremmehad med ud på fodboldbanen. Sjovt nok sker det oftest på hjemmebanen, hvor de føler sig mere sikre. Spørg eventuelt dig selv om, hvorfor det altid sker på det etnisk danske holds hjemmebane? Jeg kan ikke huske, at det nogensinde skulle være sket på udebane. Her føler de sig nemlig ikke så trygge, og så opfører de sig pænt.
                        Bayliss har spillet i OB, og jeg har spillet i Røde Stjerne, og Shots i RS og Kildemosen.

                        Som Mark (Bayliss) siger, så kommer de førnævnte hold med et list større temperament, og nu kan jeg kun tale for mit eget hold, men vi har så bevidst passet på vores sprogbrug (Ikke alle medspillere var lige intelligente, hvilket de lidt klogere prøvede at rette op på), men til gengæld gået direkte efter en tidlig føring, og det gerne på 2-3 mål, såvel som at vi smilte lidt mere bredt og netop lod det skinne igennem, at vi morede os - altsammen for at de skulle begynde at skændes indbyrdes, og derved save deres egen gren over.

                        Jeg ved ikke hvad der gør det, men det er min klare oplevelse, at disse hold har en større tendens til at implodere - enten på den ene eller den anden måde.

                        Var der ikke et etnisk dansk hold, der
                        Måtte flygte ned i deres buler, ved at besøg et sted ude i Voll'eren??
                        Last edited by Chuck; 31-08-2015, 13:23.

                        Comment


                          #13
                          Buler?? :)

                          Comment


                            #14
                            http://www.fyens.dk/sport/Serie-1-kl...rtikel/2779076

                            sagen udvikler sig :-O
                            Believe OB

                            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                            Comment


                              #15
                              De burde nu smides helt ud, i min optik, ihvertfald.

                              Comment

                              Working...
                              X