Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Holder logikken bag Zombie-film?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
    Lad os sige insekterne er ude af billedet, så har vi stadig at gøre med nærmest hjernedøde individer at gøre, der ikke reagerer på smerte, og er klodsede som en i helvede. De ville lynhurtigt begynde at ødelægge sig selv på alt det de støder ind i, falder over, træder ned fra, eller bliver ramt af. Og så har vi snart kun kravlende zombier at flygte fra... ,o)

    Mvh

    MaxHH
    Zombierne får hurtigt en birolle i en verden midlertidigt ude af drift, og det bliver vel først og fremmest dumhed der fører til hvis man skulle blive bidt...
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
      Jeg frygter heller ikke der bliver noget problem der, nu bor jeg også selv på anden sal, og skal derfor bare låse en dør, og det endda med sådan en udvendig trappe, så der er heller ingen opgang at bøvle med dem i, og så vil de også hurtigt blive tiltrukket af andre ting hvis de stod udenfor min dør, der er udsyn til en del... Mad kunne der nok blive kamp om, men det er vel bare at få raget godt med holdbar mad til sig ja, og så ellers gøre forsvaret af sit hjem til en sport(hvad ellers i den sindssyge verden) Det ligger så lidt tungt med haveredskaber her, men en cykel kan vel hurtigt laves til noget sjovt, omvendt, den kunne måske være god at have i en evt. flugt...

      Som nævnt tror jeg det bliver andre levende som bliver problemet, der skal nok være dem der vil udnytte situationen, og dem der ikke kan magte den oppe i hovedet, og der må man jo så bare håbe på man ikke er en af dem hvis veje de vælger at krydse... Man kommer jo nok også til at må træffe nogen vanvittige valg, men det er an anden sag, og dog, det gælder jo overlevelse, også fra andre levende...
      Og truslen fra de levende er jo nok større i et land som USA kontra Danmark... ,o)

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
        Zombierne får hurtigt en birolle i en verden midlertidigt ude af drift, og det bliver vel først og fremmest dumhed der fører til hvis man skulle blive bidt...
        Ja, med bare minimal varsel, så har jeg svært ved at se zombierne vinde...

        Comment


          #19
          Nej det var da nok ikke lige USA hvor jeg ville foretrække at stå i det scenarie... omvendt, så tror jeg egentlig mange amerikanere er godt rustet, altså over for andre levende... Der er så mange amerikanerne der har brugt årtier på at gøre klar til verdens undergang, de bliver sgu ikke nemme hverken at grave frem eller udsulte, hvis nogen skulle få den idé... Jeg ved ikke om danskere ville blive lidt mere overaskede, over hinanden og hvordan nogen utvivlsomt vil opføre sig... det går måske lige op i sidste ende...
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
            Nej det var da nok ikke lige USA hvor jeg ville foretrække at stå i det scenarie... omvendt, så tror jeg egentlig mange amerikanere er godt rustet, altså over for andre levende... Der er så mange amerikanerne der har brugt årtier på at gøre klar til verdens undergang, de bliver sgu ikke nemme hverken at grave frem eller udsulte, hvis nogen skulle få den idé... Jeg ved ikke om danskere ville blive lidt mere overaskede, over hinanden og hvordan nogen utvivlsomt vil opføre sig... det går måske lige op i sidste ende...
            Mon that note, nogen der kender en hjemmeside med en (mere eller mindre) videnskabelig tilgang til hvad der virker, og hvor længe, efter jorden går under? Hvor længe er der strøm og vand, hvordan får man benzin ud af en stander der er slukket, alle den slags praktiske ting man skal overveje efter det hele er ramlet sammen?

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
              Nej det var da nok ikke lige USA hvor jeg ville foretrække at stå i det scenarie... omvendt, så tror jeg egentlig mange amerikanere er godt rustet, altså over for andre levende... Der er så mange amerikanerne der har brugt årtier på at gøre klar til verdens undergang, de bliver sgu ikke nemme hverken at grave frem eller udsulte, hvis nogen skulle få den idé... Jeg ved ikke om danskere ville blive lidt mere overaskede, over hinanden og hvordan nogen utvivlsomt vil opføre sig... det går måske lige op i sidste ende...
              Jeg indrømmer blankt, at jeg langt fra er ekspert på Zombie-området. Til gengæld har jeg dedikeret mit professionelle liv til studiet af USA.

              Derfor vil jeg gerne give mit indspark til, hvordan man kunne forestille sig, at en sådan situation ville udspille sig i staterne.

              Først og fremmest giver det ikke mening for mig, at tale om en reaktion fra amerikanerne, eller den amerikanske stat som en enhed, fordi der simpelthen er for stor forskel på de forskellige stater og sågar byer. Selvom vi betragter USA som et vestligt land, der har et fungerende samfund, er der store områder, som stort set er uden for "government control". Tag et område som Detroit, hvor systemet stort set er kollapset, og der ikke længere er et funktionelt brandvæsen eller politistyrke, og selvom politikere i byen måske formår glimtvis at udstråle vestlige demokratiske værdier, ender borgmesteren og dennes nærmeste ofte i fængsel for massiv korruption eller andet magtmisbrug. I denne sektion af USA ville et udbrud nok ikke kunne kontrolleres meget bedre end et asiatisk eller afrikansk land. I hvert fald ikke medmindre den føderale regering skrider ind. Dette ville jo så sandsynligvis betyde en isolation af byen på samme måde, som i forestiller jer at grænser mellem lande kunne lukkes. Omvendt set, ville responsen fra mere velhavende og organiserede byer som fx New York City, Boston eller østkystbyer af denne type, efter min vurdering nok være blandt den bedste, som den vestlige verden kan mønstre. Midlerne og strukturerne er ganske enkelt nogle helt andre.

              Mht. til kulturen omkring en overlevelses situation giver jeg dig ret i, at amerikanerne nok er godt forberedt. Jeg tvivler dog på at en så stor andel af befolkningen er "survivalists", altså dem der forbereder sig på jordens undergang. De betragtes ofte som en meget lille, men meget højtråbende gruppe, der ofte er i medierne. Til gengæld er der en kulturel forståelse af pligten til at beskytte sin familie og sit lokalsamfund. Dette betyder naturligvis, at mange amerikanere er bevæbnet og yderst godt trænet i brugen af disse våben.

              Jeg må erklære mig uenig i dit udsagn om, at det skulle være mindre sjovt at være fanget i USA i et zombie-breakout, fordi amerikanerne som folk skulle være mere egoistisk indstillet. Selvom der i et hvert samfund selvfølgelig er nogen der vil forsøge at udnytte situationen til egen fordel, så er livet i USA ofte knyttet omkring et stærkt lokal- og civilsamfund, som varetager nogen af de samme funktioner, som vi ville forvente staten gør herhjemme. Derfor tror jeg faktisk, at du i en sådan situation vil finde mange, der er villig til at hjælpe andre. Om vi så ville være mere solidariske i Danmark i tilfælde af et zombie udbrud er så en helt anden diskussion :)

              MVH
              Martin - studerende i amerikanske studier
              (Beklager alle de grammatiske fejl, der sikkert er i overstående. Har pt. ingen dansk stavekontrol på min pc)

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af Martin Hjortebjerg Se indlæg
                Jeg indrømmer blankt, at jeg langt fra er ekspert på Zombie-området. Til gengæld har jeg dedikeret mit professionelle liv til studiet af USA.

                Derfor vil jeg gerne give mit indspark til, hvordan man kunne forestille sig, at en sådan situation ville udspille sig i staterne.

                Først og fremmest giver det ikke mening for mig, at tale om en reaktion fra amerikanerne, eller den amerikanske stat som en enhed, fordi der simpelthen er for stor forskel på de forskellige stater og sågar byer. Selvom vi betragter USA som et vestligt land, der har et fungerende samfund, er der store områder, som stort set er uden for "government control". Tag et område som Detroit, hvor systemet stort set er kollapset, og der ikke længere er et funktionelt brandvæsen eller politistyrke, og selvom politikere i byen måske formår glimtvis at udstråle vestlige demokratiske værdier, ender borgmesteren og dennes nærmeste ofte i fængsel for massiv korruption eller andet magtmisbrug. I denne sektion af USA ville et udbrud nok ikke kunne kontrolleres meget bedre end et asiatisk eller afrikansk land. I hvert fald ikke medmindre den føderale regering skrider ind. Dette ville jo så sandsynligvis betyde en isolation af byen på samme måde, som i forestiller jer at grænser mellem lande kunne lukkes. Omvendt set, ville responsen fra mere velhavende og organiserede byer som fx New York City, Boston eller østkystbyer af denne type, efter min vurdering nok være blandt den bedste, som den vestlige verden kan mønstre. Midlerne og strukturerne er ganske enkelt nogle helt andre.

                Mht. til kulturen omkring en overlevelses situation giver jeg dig ret i, at amerikanerne nok er godt forberedt. Jeg tvivler dog på at en så stor andel af befolkningen er "survivalists", altså dem der forbereder sig på jordens undergang. De betragtes ofte som en meget lille, men meget højtråbende gruppe, der ofte er i medierne. Til gengæld er der en kulturel forståelse af pligten til at beskytte sin familie og sit lokalsamfund. Dette betyder naturligvis, at mange amerikanere er bevæbnet og yderst godt trænet i brugen af disse våben.

                Jeg må erklære mig uenig i dit udsagn om, at det skulle være mindre sjovt at være fanget i USA i et zombie-breakout, fordi amerikanerne som folk skulle være mere egoistisk indstillet. Selvom der i et hvert samfund selvfølgelig er nogen der vil forsøge at udnytte situationen til egen fordel, så er livet i USA ofte knyttet omkring et stærkt lokal- og civilsamfund, som varetager nogen af de samme funktioner, som vi ville forvente staten gør herhjemme. Derfor tror jeg faktisk, at du i en sådan situation vil finde mange, der er villig til at hjælpe andre. Om vi så ville være mere solidariske i Danmark i tilfælde af et zombie udbrud er så en helt anden diskussion :)

                MVH
                Martin - studerende i amerikanske studier
                (Beklager alle de grammatiske fejl, der sikkert er i overstående. Har pt. ingen dansk stavekontrol på min pc)
                Kan se jeg overså den her...

                Jeg er skam heller ikke ekspert i det, ej heller i USA, så du kommer bare på banen alt det du vil... Har som ikke så meget at sige til det, egentlig beskriver det måske også nogenlunde mit syn derpå... Lige mht. det sidste, så tror jeg bestemt at du har ret, men jeg tænker jo netop at USA er det her meget multikulturelle samfund, og som du selv er lidt inde på et par steder, delvis det "vilde westen"... Ikke så meget forstået sådan nabo imod nabo, men måske mere de små som store samfund, hvis interesser kommer på tværs...
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  #23
                  Til den del af debatten om virus udbruddet...

                  Kunne lige forstå at amerikanerne er kommet til at sende aktiv miltbrand ud til flere steder i verden, og det halve af deres eget land... Det skulle jo nok være den slags vi skulle over i - blandet med bla, den naturkatastrofe der nu hærger i Texas - for at der måske skulle være en lille chance for en zombie virus kunne komme ud... Kan forstå der også er civile der kan have været i kontakt med den miltbrand... Ved ikke om Texas har fået en omgang miltbrand også, men der ville opskriften måske være på en zombievirus der kunne få bid... Nu tænker jeg selvfølgelig ikke at zombierne kan svømme, men der er maks pres på myndighederne i flere områder, og så ikke mindst vand, som jeg har forstået overfører den her zombievirus...

                  Sløsethed og en naturkatastrofe...
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                    Mon that note, nogen der kender en hjemmeside med en (mere eller mindre) videnskabelig tilgang til hvad der virker, og hvor længe, efter jorden går under? Hvor længe er der strøm og vand, hvordan får man benzin ud af en stander der er slukket, alle den slags praktiske ting man skal overveje efter det hele er ramlet sammen?
                    Du skal bare have fat i sådan en her - http://videnskab.dk/miljo-naturvidenskab/forsker-sadan-overlever-du-zombie-pandemien

                    "Kemikere kan modificere en kendt bakterie, så den producerer parfume, der lugter af døde mennesker. Det kan hjælpe os i tilfælde af, vi skal overleve en zombie-pandemi"

                    Har ikke lige en guide desværre, men kom til at tænke på jeg på et tidspunkt så den der "Aftermath Population Zero" som viser hvordan det ville gå hvis alle mennesker pludselig forsvandt... Det er ikke helt sammenligneligt, under et zombie udbrud ville der jo nok stadig være mennesker der ville nå at slå diverse ting til eller fra inden de stak af... men der er i hvert fald svar på en del af spørgsmålene på hvornår diverse ting begynder at slå fra, og ikke mindst hvad der så sker... og det kommer hurtigt, og det er ikke kønt... Tænker vi/jeg måske har undervurderet det samlede scenarie lidt herinde...

                    https://www.youtube.com/watch?v=kaSUSmy90Mw
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment

                    Working...
                    X