Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Overfald på Dommer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
    Jeg er godt nok mere end almindelig chokeret over de beretninger, selvfølgelig volden og truslerne, det er jo vanvid... men ud over det er helt almene regler i fodbolden jo klart brudt...

    "- Da de for længst havde brugt deres tre udskiftninger, begyndte de at skifte tilskuere ind, uden at dommeren reagerede. De havde ikke engang ryg-numre"

    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...jne-ud/5561223

    Det er utroligt hvis de har kunne få lov til at terrorisere en hel turnering...
    Fatter simpelthen ikke at en så traditions rig klub som Fremad Amager, ikke kan holde mere justis og ekskluderer hold og spillere på et meget tidligere tidspunkt, det er hjernedødt at de kan stille op i klubbens navn, det foragre mig vildt meget.

    Træk dog det forpullede lortehold fra turneringen.

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
      Fatter simpelthen ikke at en så traditions rig klub som Fremad Amager, ikke kan holde mere justis og ekskluderer hold og spillere på et meget tidligere tidspunkt, det er hjernedødt at de kan stille op i klubbens navn, det foragre mig vildt meget.

      Træk dog det forpullede lortehold fra turneringen.
      Grundlæggende enig... men hvis DU var den frivillige, der sad i det udvalg der skulle gøre det, og være den der fortalte dem at det var sket, kunne det jo godt være at du følte dig lidt utryg ved at skulle udsætte dig selv for alle de menneskers vrede? Jeg er ikke selv voldsomt frygtsom af natur, og har da været i min del af skarpe situationer, men derfra til at risikere et overfald fra sådan en flok sociopater, der kunne jeg godt forestille mig at det skulle tænkes godt igennem...

      Mvh

      MaxHH

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
        Grundlæggende enig... men hvis DU var den frivillige, der sad i det udvalg der skulle gøre det, og være den der fortalte dem at det var sket, kunne det jo godt være at du følte dig lidt utryg ved at skulle udsætte dig selv for alle de menneskers vrede? Jeg er ikke selv voldsomt frygtsom af natur, og har da været i min del af skarpe situationer, men derfra til at risikere et overfald fra sådan en flok sociopater, der kunne jeg godt forestille mig at det skulle tænkes godt igennem...

        Mvh

        MaxHH
        Du har ret - det er svært, og nok ikke det man forventer når man frivilligt arbejder i en amatør fodbold bestyrelse.

        Syntes det er en nødvendig beslutning - her bør der selvfølgelig bakkes op af alle omkring klubben.

        Håber politiet har meget på dem efter sidste episode, og at de bliver straffet hårdt ved en domstol. Håber alle evt. trusler efterfølgende også bliver straffet hårdt.

        Comment


          #34
          Der mangler simpelthen noget empati i vores samfund. Det piner mig, at sådan noget kan forekomme.
          Men det godt at der bliver sagt fra. De sociale medier er ikke altid til gavn, men i disse tilfælde er det godt at budskabet kan blive spredt.

          http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfu...-plads/5572206

          MvT
          Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
            Der mangler simpelthen noget empati i vores samfund. Det piner mig, at sådan noget kan forekomme.
            Men det godt at der bliver sagt fra. De sociale medier er ikke altid til gavn, men i disse tilfælde er det godt at budskabet kan blive spredt.

            http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfu...-plads/5572206

            MvT
            Har næsten mest "ondt" af hende der kom med udtalelsen ikke et mongolcenter, hun er da ufattelig resourcesvag en tom skal uden meget sjæl.


            Har haft den store fornøjelse at have med med udviklingshæmmede heriblandt mongoler at gøre, der er et eller andet specielt over dem, livsglade og positive på mange måder berigende, så man nogle gange kan blive lidt flov over hvis man har negative tilgange til nogle ting.

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
              Har næsten mest "ondt" af hende der kom med udtalelsen ikke et mongolcenter, hun er da ufattelig resourcesvag en tom skal uden meget sjæl.


              Har haft den store fornøjelse at have med med udviklingshæmmede heriblandt mongoler at gøre, der er et eller andet specielt over dem, livsglade og positive på mange måder berigende, så man nogle gange kan blive lidt flov over hvis man har negative tilgange til nogle ting.
              Må man kalde mongoler for mongoler, eller foretrækker de selv Downs syndrom?

              MvT
              Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                Må man kalde mongoler for mongoler, eller foretrækker de selv Downs syndrom?

                MvT
                Tror ikke de har noget imod, de fleste er jo selv bevidste om at de er anderledes eks. Morten og Peter de har godt nok givet mange smil på læben og godt humør, tror bare man skal være åben og ligetil så ryger der rigtigt meget den anden vej. Men der er selvfølgelig meget forskel på hvor svær grad downs syndrom er.

                Glemmer aldrig en juleaften hvor jeg var på en institution og hunden måtte blive et par timer i bilen, der var så en sød kvinde med en grad af downs syndrom, 10 gange var vi ude at se til hunden på hendes opfordring, ærlig aom hun var sagde hun til sidst - jeg syntes altså at hunden er meget sødere en dig.

                Man bør måske ikke bruge ordet mongol så meget - det er lidt det samme som med bøsse der bliver brugt negativt for at genere f.esk din forbandede bøsserøv - her siger man egentlig at det at være bøsse er noget negativt, selv om det i den almindelige opfattelse ikke er det.

                Syntes det er utroligt så langt man kan komme med udviklingshæmmede hvis der gøres en målrettet indsats. eks. autister der får et rigere liv og flere sociale kompentancer ved at udfører et rigtigt arbejde som eks. software testere her er de en stor succes, med deres evne til at fokuserer på detaljerne.

                Fint hvis vi når frem til at udviklingshæmmede endnu mere er en naturlig del af samfundet.

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                  Tror ikke de har noget imod, de fleste er jo selv bevidste om at de er anderledes eks. Morten og Peter de har godt nok givet mange smil på læben og godt humør, tror bare man skal være åben og ligetil så ryger der rigtigt meget den anden vej. Men der er selvfølgelig meget forskel på hvor svær grad downs syndrom er.

                  Glemmer aldrig en juleaften hvor jeg var på en institution og hunden måtte blive et par timer i bilen, der var så en sød kvinde med en grad af downs syndrom, 10 gange var vi ude at se til hunden på hendes opfordring, ærlig aom hun var sagde hun til sidst - jeg syntes altså at hunden er meget sødere en dig.

                  Man bør måske ikke bruge ordet mongol så meget - det er lidt det samme som med bøsse der bliver brugt negativt for at genere f.esk din forbandede bøsserøv - her siger man egentlig at det at være bøsse er noget negativt, selv om det i den almindelige opfattelse ikke er det.

                  Syntes det er utroligt så langt man kan komme med udviklingshæmmede hvis der gøres en målrettet indsats. eks. autister der får et rigere liv og flere sociale kompentancer ved at udfører et rigtigt arbejde som eks. software testere her er de en stor succes, med deres evne til at fokuserer på detaljerne.

                  Fint hvis vi når frem til at udviklingshæmmede endnu mere er en naturlig del af samfundet.
                  Super indlæg og dejlig historie. Tak for dit svar, Ricardo

                  MvT
                  Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                  Comment


                    #39
                    En gang en god beslutning fra sportsansvarlige: En klub med højreekstremistiske og nynazistiske spiller som gentagne gange har truet og angrebet modstander og dommere er blevet udelukket fra Landessportbund Sachsen-Anhalkt i Tyskland. Tænker det er et godt tegn.

                    Desværre kun i tysk:
                    http://www.msn.com/de-de/sport/fussb...dyY?li=AAajpRy
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      #40
                      Hvad er egentlig straffen hvis en spiller lægger hånd på, eller truer en dommer fysisk? Og er der forskel fra de forskellige niveauer?

                      Mvh

                      MaxHH

                      Comment


                        #41
                        Atuel havde vi en Tyskland en dom af 1 år fængsel "auf Bewaehrung" (jeg ved ikke den danske ord derfor, det mener at han skal ikke går i fængsel aktuel, men hvis der kommer en ny retsag han skal) for en spiller som attakkerede dommeren og brækkede dommerens kæbe. Desuden udlukkede fodboldunion ham for hele livet.
                        http://www.derwesten.de/staedte/esse...d11057249.html

                        En spiller som attakerede en modspiller og brækkede hans næse fik 10 måneder "auf Bewaehrung" og blev spærret fra fodboldunionen for 18 måneder.
                        http://www.derwesten.de/staedte/esse...d10978932.html
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                          Hvad er egentlig straffen hvis en spiller lægger hånd på, eller truer en dommer fysisk? Og er der forskel fra de forskellige niveauer?

                          Mvh

                          MaxHH
                          Jeg ved faktisk ikke om dommeren er "over" spillerne (jeg vil umiddelbart gætte at han er), men jeg ved, at sker der infight mellem 2 holds spillere, skal der virkelig meget til, før en evt straffesag bliver overvejet.

                          Jeg fik engang en på lampen mod et indvandrerhold (lidt pudsigt egentlig, jf. den anden debat der kører), hvor jeg efterfølgende snakkede med en betjent, og læste op på tidligere hændelser på fodboldbanen.

                          Gutten der lappede mig en (efter en semi-grov, men "fodboldrelateret" tackling), havde faktisk allerede en voldsdom, men alligevel blev jeg anbefalet ikke at gøre mere ved det.

                          Forklaringen, som jeg husker den, var, at det var i "kampens hede" at det foregik, og at man måtte forvente en slags "risiko" for at komme til skade. Lidt ligesom at en boxer sjovt nok ikke kan anmelde sin modstander for vold efter en kamp. Det er en del af spillereglerne. Jeg købte en del af den, for det giver fin mening, at man ikke kan lægge sag an efter en Carsten Detlefsen-tackling, på en fodboldbane (men at man godt kan, hvis man gør det på en solskinsdag i gå-gaden mod en fremmed).

                          Der hvor kæden så hopper af for mig, er når det er decideret vold. Et slag har ikke noget med fodbold at gøre. Overhovedet.

                          Nåh, det gav ikke rigtig svar på dit spørgsmål, men nogen ting bliver da trods alt taget op :-)


                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                            Hvad er egentlig straffen hvis en spiller lægger hånd på, eller truer en dommer fysisk? Og er der forskel fra de forskellige niveauer?

                            Mvh

                            MaxHH
                            Det er en skærpende omstændighed, hvis man overfalder dommeren (ift. andre fodboldspillere) ifølge byretten i Nykøbing Falster:
                            Retten idømte på denne baggrund den 16-årige dreng 20 dages fængsel, der blev gjort betinget af en prøvetid på 1 år. Der blev herved særlig lagt vægt på tiltaltes alder og personlige forhold i øvrigt.
                            http://www.domstol.dk/NykoebingFalst...olddommer.aspx

                            20 dages ubetinget fængsel ser ud til at være linjen for at skubbe en dommer omkuld http://hovedstaden.lokalbold.dk/2014...odbold-dommer/

                            Samme straf vil med al sandsynlighed ikke kunne gives, hvis volden (skubbe en person omkuld) var udøvet mod en modspiller.

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af Lindberg Se indlæg
                              Det er en skærpende omstændighed, hvis man overfalder dommeren (ift. andre fodboldspillere) ifølge byretten i Nykøbing Falster:

                              http://www.domstol.dk/NykoebingFalst...olddommer.aspx

                              20 dages ubetinget fængsel ser ud til at være linjen for at skubbe en dommer omkuld http://hovedstaden.lokalbold.dk/2014...odbold-dommer/

                              Samme straf vil med al sandsynlighed ikke kunne gives, hvis volden (skubbe en person omkuld) var udøvet mod en modspiller.
                              Jeg tænkte egentlig på karantænestraffen, og ikke det juridiske efterspil med politiet... Men det KUNNE jeg sagtens have formuleret mere klart... ,o)

                              Mvh

                              MaxHH

                              Comment

                              Working...
                              X