Annoncering

Collapse
No announcement yet.

"Udvist" spiller scorer..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    "Udvist" spiller scorer..

    Har en kammerart der spiller fodbold i Holland i det der svarer til Danmarksserien herhjemme. Igår var han ude og spille kamp og en af modstanderholdets spillere fik gult kort i 1 halvleg.. I anden halvleg var min kammerats hold i angreb, en spiller blev nedlagt, men dommeren valgte at lade spillet forsætte pga "fordel" . Angrebet blev ikke til noget , modstander holdet erobrede bolden og gennemførte et hurtigt kontra angreb og scorede.. Og hvem scorede? Jo såmænd den spiller som i første halvleg fik gult og som efter målet fik endnu et gult kort for det frispark han begik da der blev givet "fordel"!! Så spørg lige om min kammerat og hans hold var stik tossede.. Men burde sådan noget overhovedet kunne ske? Vil det kunne ske i superligaen?

    #2
    Så er der dømt dommereksamen.

    Ved det ikke.

    Synes det kunne være sjovt om han havde taget trøjen af efter han scorede - trippel gult

    Comment


      #3
      Nej... grundlaget for hele den "regel" er vel væk, hvis fordelen bare overtages af det andet hold...
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
        Nej... grundlaget for hele den "regel" er vel væk, hvis fordelen bare overtages af det andet hold...
        Fordelen kunne jo godt være rigtigt dømt, hvorefter det angribende hold bare udfører det dårligt. De skal jo ikke have to chancer..

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af goggen Se indlæg
          Har en kammerart der spiller fodbold i Holland i det der svarer til Danmarksserien herhjemme. Igår var han ude og spille kamp og en af modstanderholdets spillere fik gult kort i 1 halvleg.. I anden halvleg var min kammerats hold i angreb, en spiller blev nedlagt, men dommeren valgte at lade spillet forsætte pga "fordel" . Angrebet blev ikke til noget , modstander holdet erobrede bolden og gennemførte et hurtigt kontra angreb og scorede.. Og hvem scorede? Jo såmænd den spiller som i første halvleg fik gult og som efter målet fik endnu et gult kort for det frispark han begik da der blev givet "fordel"!! Så spørg lige om min kammerat og hans hold var stik tossede.. Men burde sådan noget overhovedet kunne ske? Vil det kunne ske i superligaen?
          Fantastisk, at det er sket i virkeligheden. Det er en klassiker på teoribordet til diverse dommereksamener og prøver. Det korte svar er - Ja! Vælger man som dommer, at køre fordel er det altid som at trække en lille lodseddel i lotteriet. Man ved jo aldrig hvad der kommer til at ske. Og det er selvfølgelig muligt, at den situation som du beskriver her kan opstå. Derfor får man også den anbefaling at netop udvisninger skal man være meget varsom at køre fordel på - netop af de grunde du nævner her. Det omvendte kunne også være sket. Din kammerats hold kunne have bygget en kæmpe chance op, som den "udviste" spiller så redder ud til hjørnespark, for så at modtage sit røde kort.
          Mit gæt i denne situation er, at dommeren ikke lige bliver opmærksom på, at spilleren faktisk står til sit andet gule kort i dét han giver fordelen.

          Heldigvis oplever man som dommer oftest det modsatte mht fordelsreglen. Når man giver en fordel, og hele angrebet ender i et mål kan man godt være rigtig tilfreds - det er næsten som at score selv! :-)

          Comment

          Working...
          X