Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Hvorfor spansk fodbold er langt bedre end engelsk.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Jeg synes i øvrigt heller ikke der er så meget i La Liga generelt, der får mig til at tænke på doping. Så skulle det være blodtransfusioner, og det tvivler jeg meget på de har brug for.

    Jeg tror der er mange der bruger (og det håber jeg!) Beta-Alanin, Kreatin og Whey, men det gør superligaspillere jo også.

    Ved brug af stoffer som Anabolske steroider og lign. ville man forvente markant mere muskelmasse end i tilfældet Bale. Men ok, jeg anerkender også at det mest var sagt som en joke

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
      Klassisk.. "Hvis nogen ikke er enig med mig, må de jo være dumme"... ,o)
      Synes du ikke selv, at det er bare lidt problematisk, at du deltager på den måde i en tråd - ikke mindst efter du engang tidligere har givet mig en personlig advarsel? Synes du selv svarene, jeg fik var subtile?

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af Blixa Bargeld Se indlæg
        Synes du ikke selv, at det er bare lidt problematisk, at du deltager på den måde i en tråd - ikke mindst efter du engang tidligere har givet mig en personlig advarsel? Synes du selv svarene, jeg fik var subtile?
        Synes du ikke, at det er problematisk, at du bevidst går uden om at svare de saglige svar du rent faktisk har fået?

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af Blixa Bargeld Se indlæg
          Synes du ikke selv, at det er bare lidt problematisk, at du deltager på den måde i en tråd - ikke mindst efter du engang tidligere har givet mig en personlig advarsel? Synes du selv svarene, jeg fik var subtile?
          Næ, ikke spor.

          Mvh

          MaxHH

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
            Synes du ikke, at det er problematisk, at du bevidst går uden om at svare de saglige svar du rent faktisk har fået?
            Det er ligegyldigt, så længe han ikke er enig er der ikke noget der er sagligt for ham... så er folk bare dumme, og det krydrer han så med de sædvanlige flotte ord, og gemmer sig bag dem i håb om vi andre tænker, puha ham skal jeg ikke debattere med, eller i håb om at vi andre lader os provokere, så han igen kan sidde som den rolige og kloge...

            Den slags er ikke et nyt fænomen på nettet, og at de ikke fatter at de er afluret, er heller ikke noget nyt...

            ... og nu kan vi så vente på han kommer med ugens næste flotte ord, gætter på det er nedladende som sædvanligt...
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              #21
              Everton - Chelsea i dag..... Hold da op noget lort. Masser af tons og masser af tekniske og taktiske fuck ups og det i en kamp mellem to hold fra toppen af engelsk knoldesparkerbold. Men ok, hvis det er den slags, man kan lide. .....
              Selv lille baskiske Eibar leverede mere kvalitet i deres udebanenederlag her til aften imod Atletico Madrid.

              Comment


                #22
                For mig er problemet med den spanske liga at det i 90% af sæsonerne er Real eller Barcelona der tager mesterskabet. Det bliver for mig en smule kedeligt. Men man kan IMO ikke komme uden om, at verdens to bedste hold er spanske pt.

                Selv interessere jeg mig for serie A, synes den liga er mere uforudsigelig :-)

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Blixa Bargeld Se indlæg
                  Everton - Chelsea i dag..... Hold da op noget lort. Masser af tons og masser af tekniske og taktiske fuck ups og det i en kamp mellem to hold fra toppen af engelsk knoldesparkerbold. Men ok, hvis det er den slags, man kan lide. .....Selv lille baskiske Eibar leverede mere kvalitet i deres udebanenederlag her til aften imod Atletico Madrid.
                  Jeg er helt ærligt i tvivl om, hvorvidt dit indlæg er ironisk.

                  Fabregas' stikning til Costa på 0-1 målet er simpelthen tons?
                  Det er da morsomt, at netop "taktiske fuck-ups" er noget der går dig på - netop disse er der da enormt mange af i spansk fodbold i modsætning til eks. engelsk fodbold, hvor spillere som Sergio Ramos og Pique ikke er kede af at kage rundt. Men ok, disse spillere lever jo heller ikke af at være gode forsvarere, men af at kunne føre bolden frem. Du ser sgu da ikke spansk fodbold for taktisk stærke hold.

                  De fleste spanske hold sejler jo rundt i forsvaret. Og så er det da yderst ironisk, at du nævner netop Atl. Madrid, der er et de deciderede spanske hold knoldesparkerhold. Godt illustreret af deres nyindkøbte topangriber Mandzukic, der vel knap kan tage 10 på foden, men akkurat magter at løbe lige gennem modstanderne og sætte hovedet på indlæg.

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg
                    For mig er problemet med den spanske liga at det i 90% af sæsonerne er Real eller Barcelona der tager mesterskabet. Det bliver for mig en smule kedeligt. Men man kan IMO ikke komme uden om, at verdens to bedste hold er spanske pt.

                    Selv interessere jeg mig for serie A, synes den liga er mere uforudsigelig :-)
                    Det er jeg sådan set ikke uenig med dig i. Enhver liga trives med at have flere hold på højeste niveau. Derfor er det glædeligt, at Atletico er tilbage og Valencia og Atletic Club måske på vej. Den spanske liga ville formentlig stå sig godt med en lidt mere solidarisk tv-aftale, men det er tvivlsomt om Barca og Real går med til det.

                    Serie A er min gamle yndlingsliga, men italiensk fodbolds enorme fald fra tinderne bliver tydligere også i de interne kampe. Tidligere var det taktiske på et meget højt niveau og jeg tror stadig trænerne er det, men spillerne er så langt under tidligere tiders niveau og det ses. Italiensk fodbold er blevet den store taber i den moderne fodbold. For de af os, der elsker Italien, er det virkelig en trist udvikling. De har alle de penge i England, men kulturen omkring fodbolden gør, at det taktiske aldrig bliver på noget højt niveau, for man forventer action-bold - ikke fodbold med hjernen.

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                      Jeg er helt ærligt i tvivl om, hvorvidt dit indlæg er ironisk.

                      Fabregas' stikning til Costa på 0-1 målet er simpelthen tons?
                      Det er da morsomt, at netop "taktiske fuck-ups" er noget der går dig på - netop disse er der da enormt mange af i spansk fodbold i modsætning til eks. engelsk fodbold, hvor spillere som Sergio Ramos og Pique ikke er kede af at kage rundt. Men ok, disse spillere lever jo heller ikke af at være gode forsvarere, men af at kunne føre bolden frem. Du ser sgu da ikke spansk fodbold for taktisk stærke hold.

                      De fleste spanske hold sejler jo rundt i forsvaret. Og så er det da yderst ironisk, at du nævner netop Atl. Madrid, der er et de deciderede spanske hold knoldesparkerhold. Godt illustreret af deres nyindkøbte topangriber Mandzukic, der vel knap kan tage 10 på foden, men akkurat magter at løbe lige gennem modstanderne og sætte hovedet på indlæg.
                      Ja, her bliver jeg i tvivl om du overhovedet følger spansk fodbold? Når spansk fodbold klarer sig så godt i den internationale kappestrid, er det ikke mindst taktisk begrundet.
                      Jo, selvfølgelig ser man gode tekniske ting i engelsk fodbold. Der er trods alt så mange topspillere samlet derovre, at det ikke kan undgås, men ser man på kampenes overordnede profil, så er det tons. Også de store hold. Der kan være enkelte undtagelser, men det er den alt overvejende tendens. Ja, der er enkelte spanske hold, der spiller en form for direkte fodbold, der kan minde om britisk, men som så alligevel teknisk og taktisk er af højere kvalitet. Fordi det forlanger kulturen omkring spansk fodbold, hvor man i England forlanger tons, dueller og direkte spil. Generelt.

                      Comment


                        #26
                        Jeg erindrer også, hvorledes Fabregas tidligere har beskrevet forskellen på engelsk og spansk. Der er mere plads med bolden i engelsk fodbold, hvor rummene omkring boldholder i Spanien er mindre og hurtigere lukkes ned. Det er da heller ikke nemt at huske Costa få så meget plads i sidste sæson i Spanien, som han fik igår imod Everton.

                        Comment


                          #27
                          Klubskifter fra spansk fodbold til engelsk(efter hukommelsen): Moreno, Silva, Agüero, Navas, Negredo, DI Maria, Alexis, Øzil, Yaya Touré, Costa, Fabregas, Azpilicueta, Herrera, Demichelis, Caballero, Bojan, Soldado, Munieisa, Zebaleta, Alberto, Aspas, Felipe, Mata, De Gea, Monreal, Cazorla, Song, Rangel, Canas, Fazio, Arteta(Manquillo leje)

                          Fra engelsk til spansk fodbold(efter hukommelsen): Ronaldo, Bale, Vermalen, Suarez, Granero(M'Bia, Aspas, Zuculini, Alberto leje)
                          Last edited by Blixa Bargeld; 31-08-2014, 21:00.

                          Comment

                          Working...
                          X