Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Hvorfor spansk fodbold er langt bedre end engelsk.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Hvorfor spansk fodbold er langt bedre end engelsk.

    Ja, for det er det jo. Og det til trods for, at de skamløst rige engelske klubber plyndrer de spanske. Alligevel har de spanske langt flere rangliste-point. Jaja, Barcelona og Real trækker godt, men også i E.L. boltrer spanske klubber sig. Senest var 3 ud af fire hold i de to fineste europæiske finaler spanske og semifinalisterne var 50% spanske for begge finaler. Og hvordan mon det var gået, hvis de ikke havde trukket hinanden? Bortset fra Real Sociedad, så blev et spansk hold kun slået ud af et andet spansk hold.

    Ser man kampene, så er fodbolden i Spanien også langt mere underholdende. Her er langt mere drama, flottere tekniske detaljer og selv på det taktiske plan er spanierne foran. Det er desværre ikke sikkert, det varer ved, for plyndringen fortsætter og på et tidspunkt bliver det spanske fodbold-ocean vel tømt for så mange af sine fineste fisk, at kvaliteten vil falde?

    Gud give, det aldrig sker!

    #2
    Nahaj, min far er stærkere end din far!!

    Comment


      #3
      Hvis man foretrækker en liga, hvor spillerne ligger og tuder og ruller rundt på banen halvdelen af tiden, så kan jeg godt forstå man fascineres af La Liga..

      Comment


        #4
        Hvorfor: Doping, dope, dopage...
        Tvivl: Ingen

        Og så vil jeg da lige gøre opmærksom på, at de største navne jo faktisk ryger fra engelsk til spansk fodbold... Bale, Ronaldo, osv...ja det har vel egentlig været sådan lige siden Mcmanaman, Owen, og Beckham... Tjek i øvrigt Bales forandring det sidste år... den er lige så grotesk som hans forklaring er...

        Hvad der så er bedst er jo en smagssag... Personligt står spansk fodbold hos mig som noget af det der skulle sendes ud i rummet som affald...

        Sjældent har man set større barnagtig primadonna opførsel som i moderne spansk fodbold, og Barca-Real kampene minder da også mest af alt om når rød og gul stue slås om gyngerne på legepladsen...

        Og nååh ja, så keder man sig ihjel når man ser det... man får jo lyst til at skodde cigaretter på indersiden af øjenlågene, bare for at lave noget andet...
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          #5
          Jeg tænkte nok, det var for subtilt for mange i forhold til den fremragende tonser-fodbold fra England.

          Comment


            #6
            Livet er for kort til spansk bold...

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Blixa Bargeld Se indlæg
              Jeg tænkte nok, det var for subtilt for mange i forhold til den fremragende tonser-fodbold fra England.
              Klassisk.. "Hvis nogen ikke er enig med mig, må de jo være dumme"... ,o)

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af Blixa Bargeld Se indlæg
                Jeg tænkte nok, det var for subtilt for mange i forhold til den fremragende tonser-fodbold fra England.
                Ja, bare se Tottenham, Arsenal, City, Everton, Swansea.... Fantastiske eksempler på vaskeægte tonser-fodbold. Næ.. så er det da langt mere interessant at se om Barcelona nu vinder med 6 eller 8 mål over Levante denne gang..

                Jeg må dog medgive, at Atleticos indtog i toppen af spansk fodbold rent faktisk har gjort det en anelse interessant - måske netop fordi de rent faktisk spiller med en smule balls og har formået at udfordre den enorme forudsigelighed i ligaen..?

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                  Hvorfor: Doping, dope, dopage...
                  Tvivl: Ingen

                  Og så vil jeg da lige gøre opmærksom på, at de største navne jo faktisk ryger fra engelsk til spansk fodbold... Bale, Ronaldo, osv...ja det har vel egentlig været sådan lige siden Mcmanaman, Owen, og Beckham... Tjek i øvrigt Bales forandring det sidste år... den er lige så grotesk som hans forklaring er...

                  Hvad der så er bedst er jo en smagssag... Personligt står spansk fodbold hos mig som noget af det der skulle sendes ud i rummet som affald...

                  Sjældent har man set større barnagtig primadonna opførsel som i moderne spansk fodbold, og Barca-Real kampene minder da også mest af alt om når rød og gul stue slås om gyngerne på legepladsen...

                  Og nååh ja, så keder man sig ihjel når man ser det... man får jo lyst til at skodde cigaretter på indersiden af øjenlågene, bare for at lave noget andet...
                  Hvad er Bales forklaring?

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Blixa Bargeld Se indlæg
                    Jeg tænkte nok, det var for subtilt for mange i forhold til den fremragende tonser-fodbold fra England.
                    Ja det er meget godt alt sammen, jeg skal bare lige høre, er du uenig i at de spanske klubber har plukket Bale, Ronaldo, Suarez, osv. i PL klubberne..? (I øvrigt i rekord handel på rekord handel)
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Rene_Razz Se indlæg
                      Hvad er Bales forklaring?
                      Træningscenter.
                      Jesus loves you!

                      Comment


                        #12
                        Han skulle være i bedre form, og derfor kunne træne mere...
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                          Han skulle være i bedre form, og derfor kunne træne mere...
                          Jeg synes nu det er grænsende til det fjollede, at mene at Bale skulle være dopet.

                          Der er absolut intet ved Bales fysik, der ikke er opnåeligt med en god, gammeldags gang træning.

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                            Jeg synes nu det er grænsende til det fjollede, at mene at Bale skulle være dopet.

                            Der er absolut intet ved Bales fysik, der ikke er opnåeligt med en god, gammeldags gang træning.
                            Jeg ville være enig, hvis ikke lige det var fordi han har passet et job ved siden af, som fuldtidsprof fodboldspiller på absolut højeste niveau... Det kræver samlet enorm restitution for kroppen, som også er det område hvor brugen har den absolute fordel i fodbold, og også i egentlig muskelopbygning... Måden jeg skrev det på, var for at holde det i den tone trådstarter valgte, jeg skal selvfølgelig ikke sidde og gøre det til sandheden... Jeg kan dog ikke se det fjollede i at tankerne dukker op hos en, også sådan generelt om spansk fodbold og sport i det hele taget...
                            Last edited by Kaspernon; 24-08-2014, 22:01.
                            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                              Jeg ville være enig, hvis ikke lige det var fordi han har passet et job ved siden af, som fuldtidsprof fodboldspiller på absolut højeste niveau... Det kræver samlet enorm restitution for kroppen, som også er det område hvor brugen har den absolute fordel i fodbold, og også i egentlig muskelopbygning... Måden jeg skrev det på, var for at holde det i den tone trådstarter valgte, jeg skal selvfølgelig ikke sidde og gøre det til sandheden... Jeg kan dog ikke se det fjollede i at tankerne dukker op hos en, også sådan generelt om spansk fodbold og sport i det hele taget...
                              Tjoh.

                              http://www.dailymail.co.uk/sport/foo...a-Cardiff.html

                              Bale er jo ikke reelt "meget muskuløs", han har blot en lav fedtprocent. Han ser bestemt ikke mere muskuløs ud end Cristiano, Wilfried Bony, eller Nani og eks. Rio Ferdinand. Selv Bashkim er ret så muskuløs, og den fysiske træning - løbetræningen - er som regel mere krævende i Danmark end i Spanien og England.

                              Jeg kan se på Reals hjemmeside, at Bale vejer 74kg fordelt på 183 cm. Jeg har selv en fedtprocent der ligner Bales, og samme vægt, men er 5cm mindre, så mere muskelmasse har han nu ikke. Musklerne træder bare langt tydeligere frem ved den fedtprocent.

                              Comment

                              Working...
                              X