Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Krigsfilm (og serier)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Krigsfilm (og serier)

    Spielberg, Hanks, og HBO, er atter igang med en ny serie så vi skal da også lige have sådan en tråd her på det nye forum...

    Og så er det ellers bare at "skyde løs", vil selv starte med 4 stk, og handlingerne foregår "selvfølgelig" under 2. Verdenskrig... Filmene er fra/kommer her i 2014, en fra 2013, serien er ikke færdig endnu... Har ikke set noget af det endnu, men vil sige at den sidste, "Stalingrad", ser enormt spændende ud, og serien giver jo sig selv, den skal ses koste hvad det vil...

    Master Of The Air - Serie - “If you will, it’s aBAND OF BROTHERS in the sky where the guys stick together through love andleadership and there’s a lot of camaraderie in the planes. It’s a very personalstory.” Det er svært at finde ret meget om den, men de før nævnte herrer og HBO er på vej med endnu en serie, som atter vil sprænge budgettet og blive den dyreste produceret til dato... Serien er baseret på bogen ved samme navn, skrevet af Donald Miller... "The film will focus on the air war and bombing campaign over Nazi Germany and will feature the missions of one particular squadron – The Mighty Eighth"... Mere om det her: http://hbowatch.com/writing-of-maste...o-in-progress/

    The Mighty 8 - Tager udgangspunkt i det samme som serien, men har intet med den at gøre ud over det... "Five miles above theearth and deep behind enemy lines, eleven men inside a bomber known as the"Flying Fortress" fight for their lives against swarms of enemyGerman fighters. As American bombers are picked off one by one, their missionbecomes very clear: survive.

    Fury - Med Brad Pitt og Shie Lebeouf, - April, 1945. As theAllies make their final push in the European Theatre, a battle-hardened armysergeant named Wardaddy commands a Sherman tank and her five-man crew on adeadly mission behind enemy lines. Outnumbered and out-gunned, and with arookie soldier thrust into their platoon, Wardaddy and his men faceoverwhelming odds in their heroic attempts to strike at the heart of NaziGermany.

    Stalingrad - "The film that makes Saving Private Ryan look like kids' stuff" Er med Thomas Kretschmann, som også er med i den gamle film af samme navn, og "U-571", "Der Untergang"... Ser som sagt enormt spændende ud, og de amerikanske medier er også mere eller mindre enige om at Hollywood har fået baghjul her...

    -

    The Mighy 8 - Film:

    https://www.youtube.com/watch?v=PhmF...-R0HZLSebS4sLQ

    Fury:

    https://www.youtube.com/watch?v=5jNC...-R0HZLSebS4sLQ

    Stalingrad:

    https://www.youtube.com/watch?v=1rt1...-R0HZLSebS4sLQ
    Last edited by Kaspernon; 07-08-2014, 20:43.
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    #2
    Ja, det lyder da ikke uspændende... ,o)

    Mvh

    MaxHH

    Comment


      #3
      Er der nogen, der her i forbindelse med 100-året for 1. Verdenskrig, kender nogle gode film eller serier om denne krig?

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af lasselsh Se indlæg
        Er der nogen, der her i forbindelse med 100-året for 1. Verdenskrig, kender nogle gode film eller serier om denne krig?
        Sådan lige hvad jeg nu og her kan huske, så kan du roligt smide disse film på:

        The Lost Batallion
        The Trench
        Intet Nyt Fra Vestfronten
        War Horse
        Flyboys
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          #5
          For snart meget længe siden så jeg denne krigsfilm http://www.imdb.com/title/tt2555426/ Company of heroes

          Som jeg husker den, ligner den lidt Kammerater i krig i begyndelsen, og slutter ovre i noget Inglorious Basterds-agtigt
          I ain't a killer but don't push me, revenge is like the sweetest joy next to getting pussy

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af Storfod Se indlæg
            For snart meget længe siden så jeg denne krigsfilm http://www.imdb.com/title/tt2555426/ Company of heroes

            Som jeg husker den, ligner den lidt Kammerater i krig i begyndelsen, og slutter ovre i noget Inglorious Basterds-agtigt
            Har den stående i rækken af endnu usete film, er den værd at sætte foran i køen..?
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
              Har den stående i rækken af endnu usete film, er den værd at sætte foran i køen..?
              Det er som sagt meget længe siden jeg så den, men jeg husker den som værende god.. Måske jeg snart skulle se den igen
              Og så er jeg vild med Vinnie Jones, så det gør jo ikke noget at han er med i den
              I ain't a killer but don't push me, revenge is like the sweetest joy next to getting pussy

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af Storfod Se indlæg
                Det er som sagt meget længe siden jeg så den, men jeg husker den som værende god.. Måske jeg snart skulle se den igen
                Og så er jeg vild med Vinnie Jones, så det gør jo ikke noget at han er med i den
                Må egentlig indrømme det er VJ der holder mig lidt tilbage... Vil gerne se film med ham, helt sikkert, men i en sådan film tiltaler det mig ikke, men det kan jo være han modbeviser det, må hellere få den set snart...
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                  Sådan lige hvad jeg nu og her kan huske, så kan du roligt smide disse film på:

                  The Lost Batallion
                  The Trench
                  Intet Nyt Fra Vestfronten
                  War Horse
                  Flyboys
                  Er der noget ved War Horse? Traileren solgte den i hvert fald ikke specielt godt...

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                    Er der noget ved War Horse? Traileren solgte den i hvert fald ikke specielt godt...
                    Sådan lige kort, så synes jeg ikke helt det blev den store film som den ellers blev gjort til, synes heller ikke det lykkedes helt med at gøre det til den her unikke historie, men det er bestemt en god film, der er ikke ikke rigtig en finger at sætte på noget, godt lavet og udført... Det handler nok mere om hvem man er, og der havde jeg da et par gange, i filmens mere sentimentale øjeblikke, hvor jeg så småt begyndte at krumme tæer... men hvis man er til den slags, så vil det sikkert være den der helt store film...
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      #11
                      Jeg har lige købt en film der hedder "Brother" med Jake Gyllenhaal, Tobey McGuire og Natalie Portman - den lyder hamrende god!
                      Derudover kan jeg stærkt anbefale The Lone Survivor med Mark Wahlberg.
                      Lykken er at se Brøndby fejle.

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Patrick Borg Se indlæg
                        Jeg har lige købt en film der hedder "Brother" med Jake Gyllenhaal, Tobey McGuire og Natalie Portman - den lyder hamrende god!
                        Derudover kan jeg stærkt anbefale The Lone Survivor med Mark Wahlberg.
                        Det er en amerikansk udgave af den danske film "Brødre" med Connie Nielsen, Ulrich Thomsen og Nikolaj Lie Kaas... Den er ellers også klasse..!

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                          Sådan lige kort, så synes jeg ikke helt det blev den store film som den ellers blev gjort til, synes heller ikke det lykkedes helt med at gøre det til den her unikke historie, men det er bestemt en god film, der er ikke ikke rigtig en finger at sætte på noget, godt lavet og udført... Det handler nok mere om hvem man er, og der havde jeg da et par gange, i filmens mere sentimentale øjeblikke, hvor jeg så småt begyndte at krumme tæer... men hvis man er til den slags, så vil det sikkert være den der helt store film...
                          Sådan i retning af Legends of the fall, som vist også var tænkt som værende episk, men virker for konstrueret undervejs?

                          mvh

                          MaxHH

                          Comment


                            #14
                            Generation Kill

                            http://[COLOR=#417394][B][URL]https:...91;/COLOR]

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                              Sådan i retning af Legends of the fall, som vist også var tænkt som værende episk, men virker for konstrueret undervejs?

                              mvh

                              MaxHH
                              Må indrømme jeg ikke har set den, men jo, det er lidt af det, igen er det de der sentimentale "øjeblikke"...
                              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                              Comment

                              Working...
                              X