Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny (studie)computer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Ny (studie)computer

    Da jeg starter på nyt studie til september, og min eneste tilbageværende computer er en gammel, langsom 10" netbook, som knap nok kan afspille en video, står jeg for at skulle investere i en ny computer..
    Som mindre var edb inden for min interessesfære, men det er en svunden tid, så mit kendskab til markedet er begrænset... Måske nogen på dette alvidende forum kan hjælpe?

    Jeg tror at 13" vil være et godt kompromis mellem god skrivekomfort, skærmstørrelse og mobilitet.. Så det er egentlig mit eneste krav.. Budgettet ligger på 5-7000 kr, men er villig til at betale lidt mere, hvis jeg derved kan få en væsentlig bedre maskine. For den må meget gerne kunne køre rundt i hele studietiden på forventet fem år..

    Den skal primært bruges til tekstbehandling og internetsurfing og måske lidt spil.

    Og så må det af princip IKKE være Apple! 😁

    Så hvis, der er nogen kloge hoveder, der kan anbefale en god bærbar pc, vil jeg blive gla'!

    På forhånd tak


    Mvh

    Lasse

    #2
    Jeg faldt over denne. Hænger pris og specifikationer sammen? Måske jeg lader mig forblænde af, at man får en tablet med i prisen..

    http://www.fona.dk/elektronik/elektr...d=0-4404330980
    Last edited by lasselsh; 06-08-2014, 22:00. Årsag: manglende link

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af lasselsh Se indlæg
      Jeg faldt over denne. Hænger pris og specifikationer sammen? Måske jeg lader mig forblænde af, at man får en tablet med i prisen..

      http://www.fona.dk/elektronik/elektr...d=0-4404330980
      Den er god ud imo, Lenovo laver nogle af de bedste bærbare hvor du får mest for pengene.

      Hvis du skal have noget for pengene så køb enten Lenovo eller Asus, hvis du godt kan lide design osv. så ville jeg købe en Samsung.
      Anyway hvis du kun skal bruge den til studie, lidt små surfing og mild gaming, så kan alle nye bærbare det stortset. :)

      Comment


        #4
        U330 ville også være mit bud, i orange er den super fed :)

        Comment


          #5
          Det kommer jo selvfølgelig an på hvilken uddannelse du begynder på. Kunne forestille mig, at på nogle af de tekniske og naturvidenskabelige uddannelser, vil behovet for en god com. måske være stort. Jeg selv har en ret basic com., som kostede 3000k for 2 år siden, og jeg studerer på det samfundsvidenskabelige fakultet - og det er alt rigeligt, så længe den kan køre lidt Excel o.lign.
          Ved ikke med de humanistiske uddannelser, men kunne forestille mig at behovet der er endnu mindre.

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af lasselsh Se indlæg
            Da jeg starter på nyt studie til september, og min eneste tilbageværende computer er en gammel, langsom 10" netbook, som knap nok kan afspille en video, står jeg for at skulle investere i en ny computer..
            Som mindre var edb inden for min interessesfære, men det er en svunden tid, så mit kendskab til markedet er begrænset... Måske nogen på dette alvidende forum kan hjælpe?

            Jeg tror at 13" vil være et godt kompromis mellem god skrivekomfort, skærmstørrelse og mobilitet.. Så det er egentlig mit eneste krav.. Budgettet ligger på 5-7000 kr, men er villig til at betale lidt mere, hvis jeg derved kan få en væsentlig bedre maskine. For den må meget gerne kunne køre rundt i hele studietiden på forventet fem år..

            Den skal primært bruges til tekstbehandling og internetsurfing og måske lidt spil.

            Og så må det af princip IKKE være Apple! 😁

            Så hvis, der er nogen kloge hoveder, der kan anbefale en god bærbar pc, vil jeg blive gla'!

            På forhånd tak


            Mvh

            Lasse
            Jeg ville kigge efter ASUS Zenbook, hold nu kage nogle dejlige computere.

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af lasselsh Se indlæg
              Jeg faldt over denne. Hænger pris og specifikationer sammen? Måske jeg lader mig forblænde af, at man får en tablet med i prisen..

              http://www.fona.dk/elektronik/elektr...d=0-4404330980
              Jeg endte med at købe denne. Den kom med posten den anden dag, og jeg er utrolig tilfreds indtil videre! Jeg kan virkelig mærke SSD'en, når den starter op på 5-10 sekunder, hvilket ca. 20 gange hurtigere end min gamle netbook
              Valget stod mellem denne og så en Asus, men Lenovoen var ca. 1000 kr billigere end en tilsvarende Asus-maskine - og så fik jeg en tablet med i prisen (som dog ikke er værd at tale om)...


              EDIT. Min eneste anke er, at der ikke er meget lagerplads på. De 120 GB bliver hurtigt fyldt, fordi Windows fylder en del.. Tror I det er muligt at få sat en Harddisk mere i? Eller ville det eventuelt kunne fungere, hvis jeg køber et SD-kort og sætter i?
              Last edited by lasselsh; 18-08-2014, 21:41.

              Comment

              Working...
              X