Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kalif i stedet for kaliffen...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
    De oprindelige kaliffer var profeten Muhammeds efterkommere (først familie, senere politikere), der ledede kalifatet, der var en islamisk stat under religiøst styre i det gamle Persien. (En slags religiøse konger)

    Udtrykket stammer fra tegneserien "Iznogood", der handler om den skurkagtige Iznogood, der er storvisir i Persien under kaliffen, der er hans chef. Han forsøger konstant at myrde eller få afsat kaliffen, så han kan blive "Kalif i stedet for kaliffen". Altid med tåbelige planer der mislykkes, hvorefter han får et hysterisk anfald og skriger "Jeg VIL være kalif i stedet for kaliffen". Serien er skrevet af Goscinny, som også stod bag Lucky Luke og Asterix.
    Ok, det var en noget bedre, og mere uddybende, forklaring, end jeg kunne være kommet frem til uden længere søgning rundt om på nettet...

    men tak... ,o)

    Mvh

    MaxHH

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
      DR har nogle forpligtelser, så du har ret i det er en blanding af underholdning og oplysning... Der kører også mange undervisnings programmer på diverse DR kanaler, natur programmer, og programmer om den kedelige hverdag for et eller andet tilfældigt menneske et eller andet tilfældigt sted...

      Så må vi altså heller ikke glemme, at DR har været platform for mange unge skuespillere, i form af de mange serier de selv har produceret, og som vel alle sammen har lagt nummer et på séer-listen, og især har mange komikere fået deres gennembrud, specielt fordi DR altid har været meget åbne omkring selv de særeste ting, og folk har kunne få lov til mere eller mindre at lave hvad de vil, både på TV og Radio... På den måde blev Casper & Mandrillaftalen til, og Frank Hvam´s gennembrud... Flemmings Helte, hvor flere af dem efterfølgende er blevet etablerede navne i dansk TV... Børneradio, hvor Stewert Stardust så verden, og "Anden" fik sit gennembrud... Bertelsen Talk-Show, og de Uaktuelle Nyheder, og mange andre...

      Så lige på det punkt her synes jeg nu DR skal have lidt credit, hvis ikke meget...
      Bestemt... jeg fik det måske formuleret lidt snøvlet, men min pointe var mest at det var det DR skulle gøre MERE af, ikke at de aldrig havde gjort det. Når man er i rant-mode bliver det sjældent alt for nuanceret... ,o)

      Mvh

      MaxHH

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af ScouserTommy Se indlæg
        Det falder jo fint i tråd med Nyrups pinagtige krumspring for at undgå at mødes med Dalai Lama og med ihf visse politikeres bestræbelser på under Muhammedkrisen i højere grad at stå vagt om feta-eksporten end på vores ret til at sige, skrive og tegne hvad vi vil.

        det er vel det man kalder realpolitik, men kønt, det er det ikke. Jeg er ikke i tvivl om at politiet i sagen om det tibetanske flag handlede efter ordrer fra højeste sted, læs Justitsministeriet/Christiansborg.
        Det er skammeligt, imo... Vi har politikerne stående på nakken af hinanden for at råbe op om danske værdier og danske traditioner, og alligevel vil vi ikke stå ved at vi de værdier og traditioner jo netop har med frihed til at tegne, sige, gøre og vifte med hvad vi vil, hvis det går at Arla eller Grundfoss ringer dagen efter og tuder over faldende indtægter...

        Mvh

        MaxHH

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
          Det er skammeligt, imo... Vi har politikerne stående på nakken af hinanden for at råbe op om danske værdier og danske traditioner, og alligevel vil vi ikke stå ved at vi de værdier og traditioner jo netop har med frihed til at tegne, sige, gøre og vifte med hvad vi vil, hvis det går at Arla eller Grundfoss ringer dagen efter og tuder over faldende indtægter...

          Mvh

          MaxHH
          Jeg kan godt følge dig og jeg er også til dels enig. Omvendt ER det altså ret nemt at pudse glorien og sige, at vi skal stå ved vores værdier. For hvor langt vil vi egentlig gå? Hvor mange arbejdspladser og indtægter er vi villige til at miste for at forsvare vores værdier? Værdier er jo fine nok, men skal de nødvendigvis følges, hvis det får store negative konsekvenser et andet sted? Jeg synes det er et svært spørgsmål, og jeg aner ærlig talt ikke hvad jeg ville gøre, hvis jeg skulle beslutte det.

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
            Jeg kan godt følge dig og jeg er også til dels enig. Omvendt ER det altså ret nemt at pudse glorien og sige, at vi skal stå ved vores værdier. For hvor langt vil vi egentlig gå? Hvor mange arbejdspladser og indtægter er vi villige til at miste for at forsvare vores værdier? Værdier er jo fine nok, men skal de nødvendigvis følges, hvis det får store negative konsekvenser et andet sted? Jeg synes det er et svært spørgsmål, og jeg aner ærlig talt ikke hvad jeg ville gøre, hvis jeg skulle beslutte det.
            Jeg synes principielt ikke det kan gradbøjes... enten har vi ytringsfrihed, hvor folk kan sige, skrive og tegne hvad de vil, eller også har vi ikke ytringsfrihed. Og har vi ikke ytringsfrihed, er det naturligvis helt fair at staten sender bevæbnede mænd ud og fjerner dem der siger eller gør noget man ikke må efter deres mening... som at vifte med et tibetansk flag...

            Comment


              #51
              For lige at genoplive denne tråd, vil jeg prøve at smide programmet op for "mit" politiske parti, hvis jeg havde haft et sådant:

              * Stat og kirke skal skilles ad, og indmeldelse i folkekirken skal foregå aktivt, i stedet for per automatik som i dag. Kirkeskat betales herefter med girokort/betalingsservice, og folkekirken kan bestyre de midler der kommer ind helt som de selv ønsker det, uden indblanding fra staten. Og vice versa.

              * Millitæret skal indrettes til at agere i den verden vi lever i, ikke den verden vi HAR levet i. To til fem kaserner, der kun bruges til at uddanne de folk vi har behov for til fredsbevarende opgaver rundt om i verden, og en opretholdelse af den sikkerhed omkring vores grænser vi har behov for. Ingen værnepligt, men kun frivillige soldater, der til gengæld skal have mere uddannelse, træning og bedre udstyr end i dag.

              * Politi skal have numre på uniformerne, så den enkelte betjent kan stilles til ansvar for sine handlinger, og klager imod politiet skal behandles af et uafhængigt udvalg, i stedet for at politiet selv.

              * Rusmidler skal legaliseres, kvalitetstestes og sælges fra apoteker og/eller et "systembolag" som vi kender det med sprut i Sverige.

              * Sexarbejde skal gøres lovligt på linie med alle andre erhverv, og underlægges samme arbejdsmiljøkrav som andre brancher.

              * Terrorpakken og lignende særlove for at sænke folks retssikkerhed skal fjernes.

              * Offentlighedsloven skal rulles tilbage, og større åbenhed mellem staten og befolkningen skal sikres.

              * Man skal have minimum tre års erhvervserfaring før man kan vælges til folketinget, og man må højest sidde to valgperioder i folketinget, før man skal tilbage på arbejdsmarkedet i en valgperiode.

              Det var bare sådan fra toppen af mit hoved... Nogen der er uenige...? ,o)

              Mvh

              MaxHH

              Comment


                #52
                Er helt sikker på der er et punkt du må have glemt.!?
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  #53
                  Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                  Er helt sikker på der er et punkt du må have glemt.!?
                  Med garanti op til flere... hvilket har DU i tankerne?

                  Mvh

                  MaxHH

                  Comment


                    #54
                    * Fodboldkultur... Der må være nogen medier der har for meget magt, og en fyrværkerilov der skal ændres...
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                      * Fodboldkultur... Der må være nogen medier der har for meget magt, og en fyrværkerilov der skal ændres...
                      Ahh... Ja, det ville nok komme, men det ligger ikke blandt de vigtigste elementer af samfundet der bør ændres... ,o)

                      Mvh

                      MaxHH

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                        Ahh... Ja, det ville nok komme, men det ligger ikke blandt de vigtigste elementer af samfundet der bør ændres... ,o)

                        Mvh

                        MaxHH
                        Det bliver altså et område du så kunne være villig til at ofre i forhandlinger..?

                        Hvad nu hvis man udvidede den til, at medierne i al almindelighed har for meget magt..?
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                          Det bliver altså et område du så kunne være villig til at ofre i forhandlinger..?

                          Hvad nu hvis man udvidede den til, at medierne i al almindelighed har for meget magt..?
                          Hvad vil du foreslå? Hvordan ville du gribe det an?

                          Mvh

                          MaxHH

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                            * Politi skal have numre på uniformerne, så den enkelte betjent kan stilles til ansvar for sine handlinger, og klager imod politiet skal behandles af et uafhængigt udvalg, i stedet for at politiet selv.



                            Mvh

                            MaxHH
                            Enig i det meste, selvom jeg er ret så rød..

                            Lige den her, skal også indeholde "alle offentligt ansatte" og ikke kun betjente. Det skal ikke være muligt for kommuner (og i særdeleshed sagsbehandlere) at sylte sager bevidst, for at spare kommunen penge..

                            Du skal selvfølgelig ikke kunne retsforfølge fx. en sagsbehandler, hvis denne har lavet et par enkelte fejl, men laver man store, grove fejl, der har konsekvenser for de mennesker man "administrerer", så skal det koste..

                            Det er ikke selve straffen jeg er interesseret i. Det er mere det, at fokus skal være på den enkelte borger og dennes ve og vel, fremfor kassetænkning.


                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                              For lige at genoplive denne tråd, vil jeg prøve at smide programmet op for "mit" politiske parti, hvis jeg havde haft et sådant:

                              * Stat og kirke skal skilles ad, og indmeldelse i folkekirken skal foregå aktivt, i stedet for per automatik som i dag. Kirkeskat betales herefter med girokort/betalingsservice, og folkekirken kan bestyre de midler der kommer ind helt som de selv ønsker det, uden indblanding fra staten. Og vice versa.

                              * Millitæret skal indrettes til at agere i den verden vi lever i, ikke den verden vi HAR levet i. To til fem kaserner, der kun bruges til at uddanne de folk vi har behov for til fredsbevarende opgaver rundt om i verden, og en opretholdelse af den sikkerhed omkring vores grænser vi har behov for. Ingen værnepligt, men kun frivillige soldater, der til gengæld skal have mere uddannelse, træning og bedre udstyr end i dag.

                              * Politi skal have numre på uniformerne, så den enkelte betjent kan stilles til ansvar for sine handlinger, og klager imod politiet skal behandles af et uafhængigt udvalg, i stedet for at politiet selv.

                              * Rusmidler skal legaliseres, kvalitetstestes og sælges fra apoteker og/eller et "systembolag" som vi kender det med sprut i Sverige.

                              * Sexarbejde skal gøres lovligt på linie med alle andre erhverv, og underlægges samme arbejdsmiljøkrav som andre brancher.

                              * Terrorpakken og lignende særlove for at sænke folks retssikkerhed skal fjernes.

                              * Offentlighedsloven skal rulles tilbage, og større åbenhed mellem staten og befolkningen skal sikres.

                              * Man skal have minimum tre års erhvervserfaring før man kan vælges til folketinget, og man må højest sidde to valgperioder i folketinget, før man skal tilbage på arbejdsmarkedet i en valgperiode.

                              Det var bare sådan fra toppen af mit hoved... Nogen der er uenige...? ,o)

                              Mvh

                              MaxHH
                              spændende program.

                              Lige den med militæret;
                              må indrømme jeg længe har været mest tilhænger af en glistrup model med en tlf. svare der meddeler at vi overgiver os. og hvis ikke det så skulle militæret reduceres kraftigt. For vi lever jo i en fredelig tid og fredelig del af verdenen.

                              Men hold da op hvor kan tingene gå hurtigt - må sige jeg er rystet over hvordan Rusland og Putin har ageret på det seneste. Og selv om en dansk hær næppe har meget at sige i den sammenhæng så mener jeg ikke der kan blive tale om en nedjustering på den front - men omstrukturering til et mere moderne militær lyder godt. Og især det med værnepligten - hvad er det...4 mdr efterhånden det er jo en joke. En dyr joke...

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                                spændende program.

                                Lige den med militæret;
                                må indrømme jeg længe har været mest tilhænger af en glistrup model med en tlf. svare der meddeler at vi overgiver os. og hvis ikke det så skulle militæret reduceres kraftigt. For vi lever jo i en fredelig tid og fredelig del af verdenen.

                                Men hold da op hvor kan tingene gå hurtigt - må sige jeg er rystet over hvordan Rusland og Putin har ageret på det seneste. Og selv om en dansk hær næppe har meget at sige i den sammenhæng så mener jeg ikke der kan blive tale om en nedjustering på den front - men omstrukturering til et mere moderne militær lyder godt. Og især det med værnepligten - hvad er det...4 mdr efterhånden det er jo en joke. En dyr joke...
                                Præcis. Vi skal ikke afskaffe millitæret, men reformere det, så det stemmer overens med vores behov som land. Vi er en del af Nato, og ikke ligefrem i risiko for at blive invaderet lige straks, men vi HAR forpligtelser i form af fredsbevarende styrker, og sågar angrebsstyrker fra tid til anden, omend det bestemt ikke ligefrem er noget der begejstrer mig personligt. Og jeg mener helt klart at det ville være bedre at tage de ressourcer vi i forvejen giver til millitæret, og bruge dem til at skabe en fandens veltrænet, motiveret, veludstyret kompakt gruppe, der alle er beregnede til aktiv indsats i udlandet, end at tro vi kan stoppe nogen ved Ejderen alligevel... ,o)

                                Mvh

                                MaxHH

                                Comment

                                Working...
                                X