Når jeg ser FCKs hold, så tænker jeg med det samme, at det bedste våben vil være at ramme dem på omstillinger over kanterne. Kigger man på midtbanen er kanterne med Jørgensen og Kusk meget offensive og har ikke store forcer i defensiven, mens den centrale midtbane er særdeles kompakt, og spillet derigennem kan med fordel begrænses.. Samtidig er backerne Andersen og ham svenskeren meget offensive, hvilket kan efterlade plads i deres områder.
Hvis jeg var træner, ville jeg derfor stille med Desler i stedet for Greve på kanten og så Lund på backen, fordi førstnævnte er bedre til at søge i dybden og udnytte bagrummet end Greve, der er en mere spillende type. Desuden vil Lund tilføre noget mere fysik over for FCKs mange store spillere.
Hvis jeg var træner, ville jeg derfor stille med Desler i stedet for Greve på kanten og så Lund på backen, fordi førstnævnte er bedre til at søge i dybden og udnytte bagrummet end Greve, der er en mere spillende type. Desuden vil Lund tilføre noget mere fysik over for FCKs mange store spillere.
Comment