Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt OB-EfB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af mathiashn Se indlæg
    Er Deble en Falk i svøb?
    For det første er Déblé næsten 3 år ældre end Falk.
    For det andet spiller de ikke samme position, har ikke samme kompetencer og minder generelt næppe ret meget om hinanden.
    uanset om han er en Falk i svøb eller ej. Han ligner en man godt kunne bruge hvis prisen er rigtig

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
      Der er mange positive ting ved gårsdagens sejr:
      - OB er nu ubesejrede og med 7 point efter tre kampe - hvor det endda meget let kunne have været 3 sejre i streg. Det er præcis et år siden, at man har været ubesejrede i 3 kampe i træk. Endvidere spillede mande regerende mestre ud af banen. Et rigtig vigtigt statement for holdet og omgivelserne.

      - Det lykkes at rette op på en forfærdelig første halvleg i pausen. KN har evnerne og truppen har nu værktøjerne til at ændre på nogle mønstre, som kan ændre et kampforløb. Det vidner om høj moral.

      - Holdet bliver ved til sidste sekund - jeg kan ikke huske sidst, hvornår vi har hentet et point - ja, en sejr i overtiden. Vi har haft meget svært ved at etablere et pres i de sidste 6-8 minutter i de kampe, hvor vi har været bagud eller ligget til uafgjort (FCM-kampen undtaget). Det tyder på, at holdet har den selvtillid og tro på tingene til, at man ikke er tilfreds med uafgjort - man mener, at man er mere værd - det er et kæmpe spring væk fra de foregående sæsoner, hvor 1 point var en sejr. Stor ros til KN for at skabe et stærkere kollektiv og sende EL på bænken i det projekt.

      - Den centrale midtbane er inde i en rivende udvikling, hvor pilen peger opad. Azer er begyndt at gå lidt mere til stålet og Makrini er blevet bedre til at fordele boldene ud på flankerne. Der mangler nok et hardhitter-alternativ på sigt, for Makrini og nu også Azer (som nu er begyndt at hente advarsler) vil være ude med karantæner et par gange på en sæson.

      - Ari har hævet sit niveau. Han er ikke god-god; men han falder ikke igennem mere.

      - Desler er på vej tilbage - han mangler dog det sidste antrit og touch på bolden til at være helt tilbage - lidt ærgerligt at han ikke får kamptræning de næste par måneder. Men han stempler ind med en flot assist, som han også selv fremhæver efter kampen - det betyder noget for en ung spiller, der har været væk så længe.

      - Lund laver et godt indhop - så vi faktisk ikke gå sønderligt meget ned i kadence i offensiven, når Desler rykkes frem.

      - Greve få rigtig meget spilletid på i går og i de forudgående kampe. Det helt rigtige for en spiller i hans alder. Erfaring, erfaring, erfaring - er nøglen til at udvikle sig når man ligger lige på grænsen til at blive en fuldgod superligaspiller. KN har troen på ham - det er så vigtigt at få endnu en Fynbo ind på holdet.

      - Vores angribere har nu scoret 7 kampe i streg og i 14 ud af 17 på nær 3 styk, som jeg husker det. Det er uhyggeligt højt niveau. Samtidig er det lykkedes trænerteamet at få lagt nye facetter ind i deres spil på bare 4 måneder og Zohore ser mere fit ud end nogensinde. De supplerer hinanden helt fremragende. Først er Zohore inde i en stime, så overtager Festersen. Det er rigtig god angrebsduo, der er blevet signet der. Når AK finder formen har OB ligaens absolut farligste angreb.

      Det allervigtigste, set i min optik lige nu, er, at OB for første gang i 4-5 år er inde i en markant positiv udvikling og at der måske ikke er så langt til top 4, som jeg havde troet, da sæsonen gik i gang. 2-3 forstærkninger og jeg tror på at vi kan være med, hvor der spilles om europæiske pladser.
      Efter 17 runder har OB hentet 5 point flere og scoret 9 mål mere end sidste sæson. Man ligger nummer 7 i stedet for 10. Man er 9 point fra 11 pladsen mod 4 point sidste sæson.

      Alle er oppe og køre over SDJ i år - faktisk har OB rykket sig endnu mere på point og scorede mål på de første 17 runder!

      Den store hurdle og ubekendte er Falks fremtid. Man kan ikke erstatte Falk - hans direkte afløser findes ikke og spørgsmålet er om man overhovedet har midlerne til at holde på ham. Det afhænger nok meget af om hvor meget han selv vil OB mere. Jeg synes ikke, at JH skal lade sig skræmme af at give ham en høj løn af personalemæssige årsager- der er ingen der efterfølgende kan komme og bruge en høj løn til Falk til at forhandle sin egen løn op, da Falk er outstanding god for tiden.
      Jeg er tilbøjelig til at give dig, overordnet set, ret. Og selv om jeg er enig i at Ari har hævet sit niveau, så mener jeg ikke, at det er en særlig æres-gestus, for det niveau han leverede på midtbanen var så latterligt lavt, at det næsten kun kunne gå fremad, når han endelig kom ned på den ENESTE plads han kan og bør spille. Imod Midtjylland var han tilmed rigtigt god, men igår mod Esbjerg synes jeg, i det store hele, at han atter var elendig til at skille sig af med bolden. Specielt i 1. halvleg. (Men hvem var egentlig ikke dét?)

      Ari falder stadig igennem; men ikke tilnærmelsesvis på samme måde, som han gør på den centrale midtbane, der til dato er én af de største bonehead-moves foretaget af nogen som helst Superliga-træner. Det forbløffer mig stadig at hele 3 med en hvis portion erfaring hoppede med på dén; og endnu mere at Kent Nielsen også gjorde det, da han kom her. Det var og bliver the mother of all dødfødte projekter. En close second synes at få en profil ud af Mikkel Kirkeskov...

      Vores midtbane synes jeg derimod ikke "udvikler" sig. Den har bare fundet et niveau, der gør det nemmere for holdet at vinde kampe. Jeg mener stadig den kunne udvikle sig endnu mere, hvis den blev tilført noget mere klasse a la El Makrini; ligesom jeg stadig mener at vores forsvarsspillere og ikke mindst bredden i denne stadig er på så lavt et niveau, at der må og skal handling til. For det kan stadig, potentielt, smadre alle de gode ting, der er sat i gang.

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        #18
        Flere fynske drenge vel at mærke.

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af cstoltze Se indlæg
          Flere fynske drenge vel at mærke.
          ...Og færre trolls på forum, troll! Troll dit trolleri på andre troll gange, troll. Her diskuterer de voksne. (De fleste gange)

          MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
            Jeg er tilbøjelig til at give dig, overordnet set, ret. Og selv om jeg er enig i at Ari har hævet sit niveau, så mener jeg ikke, at det er en særlig æres-gestus, for det niveau han leverede på midtbanen var så latterligt lavt, at det næsten kun kunne gå fremad, når han endelig kom ned på den ENESTE plads han kan og bør spille. Imod Midtjylland var han tilmed rigtigt god, men igår mod Esbjerg synes jeg, i det store hele, at han atter var elendig til at skille sig af med bolden. Specielt i 1. halvleg. (Men hvem var egentlig ikke dét?)

            Ari falder stadig igennem; men ikke tilnærmelsesvis på samme måde, som han gør på den centrale midtbane, der til dato er én af de største bonehead-moves foretaget af nogen som helst Superliga-træner. Det forbløffer mig stadig at hele 3 med en hvis portion erfaring hoppede med på dén; og endnu mere at Kent Nielsen også gjorde det, da han kom her. Det var og bliver the mother of all dødfødte projekter. En close second synes at få en profil ud af Mikkel Kirkeskov...

            Vores midtbane synes jeg derimod ikke "udvikler" sig. Den har bare fundet et niveau, der gør det nemmere for holdet at vinde kampe. Jeg mener stadig den kunne udvikle sig endnu mere, hvis den blev tilført noget mere klasse a la El Makrini; ligesom jeg stadig mener at vores forsvarsspillere og ikke mindst bredden i denne stadig er på så lavt et niveau, at der må og skal handling til. For det kan stadig, potentielt, smadre alle de gode ting, der er sat i gang.

            MvH ChrisOB
            Helt enig .

            Syntes der er en del posetivt at tage med , og samtidig noget at kigge på ift forbedringer . Fu nævner selv den centrale midt , men der er også manden i målet , hold nu kæft det giver nervøse trækninger når han bevæger sig ud i feltet , eller når modstanderen skyder på mål ..
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
              Helt enig .

              Syntes der er en del posetivt at tage med , og samtidig noget at kigge på ift forbedringer . Fu nævner selv den centrale midt , men der er også manden i målet , hold nu kæft det giver nervøse trækninger når han bevæger sig ud i feltet , eller når modstanderen skyder på mål ..
              som du nævner behøver vi ikke markant mange for at hæve niveauet en tand mere. En stærkt midtbanespiller og en cf'er der er på holdet fra første dag. Målmanden er jeg trist over at Falke gik i stykker, ham ville jeg være mere tryg ved end Koval
              Believe OB

              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                som du nævner behøver vi ikke markant mange for at hæve niveauet en tand mere. En stærkt midtbanespiller og en cf'er der er på holdet fra første dag. Målmanden er jeg trist over at Falke gik i stykker, ham ville jeg være mere tryg ved end Koval
                Jeg er tit meget skarp i min kritik , men heller ikke mere krævende end at jeg ikke forlanger en masse stjerner . Ser gerne fornuftige indkøb med fremtid og perspektiv .
                Det er drøn ærgerligt at et ellers godt vindue blev ødelagt af at man ikke fuldendte det med at forstærke forsvaret , så havde man kunne tage den centrale midt i næste vindue .

                Omkring målmandspladsen har vi gjort vores meninger klar over for hinanden , og er vel bare endt ud med at være ret uenige :-)
                Last edited by Magge; 02-12-2015, 17:17.
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                  Det er drøn ærgerligt at et ellers godt vindue blev ødelagt af at man ikke fuldendte det med at forstærke forsvaret , så havde man kunne tage den centrale midt i næste vindue.
                  Det er svært at vurdere, fordi uden Makrini havde det ikke set godt ud. Han er efter min mening lige den spiller vi manglede! Se blot den kamp hvor han ikke var med.. Vi blev kørt fuldstændig over, og det var på midtbanen vi tabte kampen.

                  Når det så er sagt, så mangler vi minimum en CF mere, klasser bedre end HJ.

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                    Jeg er tilbøjelig til at give dig, overordnet set, ret. Og selv om jeg er enig i at Ari har hævet sit niveau, så mener jeg ikke, at det er en særlig æres-gestus, for det niveau han leverede på midtbanen var så latterligt lavt, at det næsten kun kunne gå fremad, når han endelig kom ned på den ENESTE plads han kan og bør spille. Imod Midtjylland var han tilmed rigtigt god, men igår mod Esbjerg synes jeg, i det store hele, at han atter var elendig til at skille sig af med bolden. Specielt i 1. halvleg. (Men hvem var egentlig ikke dét?)

                    Ari falder stadig igennem; men ikke tilnærmelsesvis på samme måde, som han gør på den centrale midtbane, der til dato er én af de største bonehead-moves foretaget af nogen som helst Superliga-træner. Det forbløffer mig stadig at hele 3 med en hvis portion erfaring hoppede med på dén; og endnu mere at Kent Nielsen også gjorde det, da han kom her. Det var og bliver the mother of all dødfødte projekter. En close second synes at få en profil ud af Mikkel Kirkeskov...

                    Vores midtbane synes jeg derimod ikke "udvikler" sig. Den har bare fundet et niveau, der gør det nemmere for holdet at vinde kampe. Jeg mener stadig den kunne udvikle sig endnu mere, hvis den blev tilført noget mere klasse a la El Makrini; ligesom jeg stadig mener at vores forsvarsspillere og ikke mindst bredden i denne stadig er på så lavt et niveau, at der må og skal handling til. For det kan stadig, potentielt, smadre alle de gode ting, der er sat i gang.

                    MvH ChrisOB
                    Du får godt nok meget ud af min lille bitte Ari-kommentar.... (du må virkelig "hade" ham og så giver han dig sandelig også mulighed for at give KN en ordentlig snitter - ChrisOB is back) - jeg mener nu egentlig også, at TBs placering af Kadrii på venstre back er på samme niveau i fejlskøn, som placeringen af Ari på midten - samtidig valgte TB at gøre det i meget længere tid....

                    Det undrer mig, at du ikke har lagt mærke til at Azer (som jeg har kamp-kritiseret i lang tid) faktisk har lagt en del på i sit spil de sidste 3 kampe - gense evt. kampene med fokus på ham. I min optik kan "at finde sie niveau" faktisk ses som "at udvikle sig" - især fordi han aldrig har vist det nuværende "niveau" før - det er vel nærmest definitionen på udvikling at gå fra et niveau til et højere endnu ikke set niveau?
                    At købe en ny er jo ikke at udvikle sig men at erstatte sig til noget bedre - dermed ikke sagt at der ikke er brug for en dygtig midtbane mere - jeg er bare uenig i dine formuleringer.

                    Comment


                      #25
                      Hvis man skal kigge på de spillere der er i truppen pt. Må Azer vel næsten være den der har udviklet sig mest/hurtigst i denne halv sæson. Skyldes det alene KN eller er her tale om uforløst potentiale.

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                        Du får godt nok meget ud af min lille bitte Ari-kommentar.... (du må virkelig "hade" ham og så giver han dig sandelig også mulighed for at give KN en ordentlig snitter - ChrisOB is back) - jeg mener nu egentlig også, at TBs placering af Kadrii på venstre back er på samme niveau i fejlskøn, som placeringen af Ari på midten - samtidig valgte TB at gøre det i meget længere tid....

                        Det undrer mig, at du ikke har lagt mærke til at Azer (som jeg har kamp-kritiseret i lang tid) faktisk har lagt en del på i sit spil de sidste 3 kampe - gense evt. kampene med fokus på ham. I min optik kan "at finde sie niveau" faktisk ses som "at udvikle sig" - især fordi han aldrig har vist det nuværende "niveau" før - det er vel nærmest definitionen på udvikling at gå fra et niveau til et højere endnu ikke set niveau?
                        At købe en ny er jo ikke at udvikle sig men at erstatte sig til noget bedre - dermed ikke sagt at der ikke er brug for en dygtig midtbane mere - jeg er bare uenig i dine formuleringer.
                        Og Claudes1 is back. Jeg har ikke givet Kent Nielsen nogen "snitter". Jeg undrede mig over hvorfor han, som den dygtige træner, han er (den helt rigtige for os) kunne finde på at gå tilbage til en beviselig fuser. Og ja, jeg bryder mig ikke synderligt meget om Ari Skulason. Den Skulason, der spiller for OB er MILEVIDT fra den Skulason, der spiller for Island. Hvorfor, ved jeg ikke, men i OB har han, til tider, været en direkte katastrofe med bolden, uanset om det er på central midt eller back. Enkelte lyspunkter og enkelte gode kampe/aktioner ændrer ikke ret meget ved det overordnede billede. Jeg ved godt, du ikke bryder dig særligt meget om, at man fælder "dom" over spillere, men Ari Skulason har aldrig og bliver aldrig den venstre back, der kan være med til at hæve det generelle niveau på et hold, der gerne vil tilbage til toppen. Men heldigt for ham, så har vi presserende problemer på andre pladser, som er vigtigere at adressere, så jeg forlanger ikke ham væk lige nu og her. Af de 3 venstre back løsninger vi har p.t er han klart at foretrække. Så længe det holder ham langt væk fra den centrale midtbane, hvor han hverken kan fordele bolde eller være et godt nok defensivt bolværk for et i forvejen skrøbeligt forsvar. Så langt, så godt.

                        Azer har jeg altid godt kunne li'; men jeg kunne godt tænke mig én, der er bedre end ham. Det er klart, at hvis vores midtbane fremtidigt kommer til at fungere, som den f.eks har gjort de 3 sidste kampe, så er jeg ikke afvisende overfor at beholde ham i start-elveren. Men som udgangspunkt kan man altid købe sig til/hente bedre løsninger på centrale midt, hvis man er heldig/dygtig nok til at kunne til at signe en sådan.

                        Men 3 gode kampe gør det ikke, alene. Der skal mere til.

                        Du fokuserer, med rette, nærmest udelukkende på de positive ting, men gør det ud fra en forudsætning, at de 3 kampe nu skulle være et udtryk for, at vi har fundet vores niveau. Det ville jeg, ved gud, håbe at det er, men jeg tvivler stadig stærkt p.g.a skrøbeligheden, der stadig eksisterer i vores forsvar, med vores målmand, ja sågar også hos Azer. Det kan man så kalde "at lede efter det negative"; jeg ville kalde det sund skepsis. For de fleste er vel enige i, at vores forsvar skal styrkes? En anden måde at styrke forsvaret er også at finde gode centrale midtbanespillere; både for at øge konkurrence og måske gøre noget, der fungerer bedre og bedre - endnu bedre.

                        Du taler som om, jeg slet ikke har lagt mærke til at Azer har spillet godt. Det har jeg. Jeg hopper bare ikke med på en vogn, der hedder "NU er det vendt. NU kører det på skinner", fordi den vogn har alt for mange crashed and burned. Jeg må dog sige, at håbet og ja, også troen på, at NU vender det, så klart har fået et skud dejlig medicin.

                        Vi vinder 1-0 i Viborg i en kamp, hvor vi modstår et fysisk pres og en masse dødbolde, som vi ikke har kunnet tidligere. Imod Midtjylland er det direkte tyveri, at vi ikke vinder imod et meget svagt mesterhold. Imod Esbjerg spiller vi en ualmindeligt ringe 1. halvleg, men formår med vilje og tro at vende kampen og så vinde i overtid. Alt i alt 3 kampe, der adskiller sig fuldstændigt fra enhver anden serie af 3 kampe i denne sæson, hvor det har været skiftevist lovende og skiftevis håbløst ringe. Så der er absolut grund til optimisme. Vi er langt fra nedrykning. Vi er indenfor afstand af målsætningen. Uanset hvordan det går i den sidste kamp før vinterpausen. Noget som jeg, ærligt talt, ikke havde meget tro på efter den forfærdelige måned med nederlag i Aalborg, Esbjerg, Fredericia og Haderslev.

                        Det er selvfølgelig dejligt at tage (lidt) fejl, men overordnet set skal vi jo stadig forstærke os, hvis vi skal være sikre på, at vi kan fuldføre, hvad der er sat i gang. Og så ærgrer jeg mig stadig voldsomt over, at hverken forsvar eller midtbane matcher den klasse, som vores angreb har.

                        MvH ChrisOB
                        Last edited by ChrisOB; 02-12-2015, 22:45.
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                          Det er selvfølgelig dejligt at tage (lidt) fejl, men overordnet set skal vi jo stadig forstærke os, hvis vi skal være sikre på, at vi kan fuldføre, hvad der er sat i gang. Og så ærgrer jeg mig stadig voldsomt over, at hverken forsvar eller midtbane matcher den klasse, som vores angreb har.

                          MvH ChrisOB
                          Jeg vil også sige at det næste vindue er JH's sidste chance for at bevise at han er sin løn værd i min optik. Hvis ikke han får købt ind til det centrale forsvar, så kommer jeg ikke til at bruge et bokstav yderligere på at forsvare ham...

                          Mvh

                          MaxHH

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                            Jeg vil også sige at det næste vindue er JH's sidste chance for at bevise at han er sin løn værd i min optik. Hvis ikke han får købt ind til det centrale forsvar, så kommer jeg ikke til at bruge et bokstav yderligere på at forsvare ham...

                            Mvh

                            MaxHH

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                              Jeg vil også sige at det næste vindue er JH's sidste chance for at bevise at han er sin løn værd i min optik. Hvis ikke han får købt ind til det centrale forsvar, så kommer jeg ikke til at bruge et bokstav yderligere på at forsvare ham...

                              Mvh

                              MaxHH
                              jeg køwer jeg også. Jeg er dog overbevist op at vi går en cf, og en måske en central midtbane mere. Hvad der sker udover det afhænger af hvad der der ryger den anden vej. Hvis de 2 nævnte ting sker til tilfredshed er JHs mission fuldført i denne vinter
                              Believe OB

                              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                                jeg køwer jeg også. Jeg er dog overbevist op at vi går en cf, og en måske en central midtbane mere. Hvad der sker udover det afhænger af hvad der der ryger den anden vej. Hvis de 2 nævnte ting sker til tilfredshed er JHs mission fuldført i denne vinter
                                Vi har umiddelbart lidt kant udfordringer inden for de næste måneder der også skal løses jo.. Det er muligt at Greve og Desler kan dække HK men det efterlader stadig et hul i venstre side når/hvis Falk smutter..
                                For Emil skal bare væk. Hellerr igår end i morgen.

                                Comment

                                Working...
                                X